|
Využití logistiky ve výrobním podniku
BODLÁKOVÁ, Alena
Tato bakalářská práce se zabývá využitím logistiky ve výrobním podniku Městský pivovar PLATAN s. r. o. Podává pohled na současný stav spotřeby alkoholických i nealkoholických nápojů v České republice, kde je patrný trend rostoucí spotřeby nealkoholických nápojů a nealkoholických piv. Pivo má na spotřebě alkoholu v Čechách největší podíl. Dále je zde prezentována strategie pivovaru Platan, která by měla být taková, aby vedla alespoň k udržení pozice na trhu, které podnik dosáhl. Pro zjištění pozice pivovaru na trhu byla provedena analýza konkurenčního prostředí.Tato práce také popisuje materiálový a informační tok v podniku. Materiálový tok je popsán z hlediska vstupů, vlastní výroby, výstupů a zpětné logistiky. Podle výsledků uvedených v této práci, mají největší požadavky na služby poskytované pivovarem odběratelé působící v gastronomii. Na základě dotazníkového šetření byly sestaveny standardy poskytování služeb v pivovarnictví. Na závěr bylo zkoumáno zajištění distribuce a byla posouzena možnost využití vlastní dopravy ve srovnání s dopravou externí.
|
|
Hodnocení konkurenceschopnosti vybraného podniku pomocí metod strategického řízení
MORŤANIKOVÁ, Iveta
Cílem diplomové práce "Hodnocení konkurenceschopnosti vybraného podniku pomocí metod strategického řízení" bylo na základě využití postupů a metod strategického řízení zhodnotit konkurenceschopnost Rodinného pivovaru Bernard na trhu a navrhnout vhodnou strategii vedoucí k jejímu zvýšení. Vnější prostředí podniku bylo analyzováno prostřednictvím metod STEP analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil, vnitřní prostředí podniku bylo zhodnoceno analýzou jednotlivých funkcionálních oblastí podniku. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo zjišťováno, jak je pivo a pivovar zákazníky vnímán a jak hodnotí propagaci či jeho postavení mezi ostatními značkami. Na základě provedených analýz vnějšího a vnitřního prostředí a dotazníkového šetření byla provedena SWOT analýza, zhodnocena tržní pozice a navržena vhodná strategie.
|
| |
| |
|
Strategická analýza
Nemasta, Lukáš ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Kolářová, Blanka (oponent)
Práce Strategická analýza pivovaru Primátor popisuje teoretická východiska strategické analýzy jako způsobu hledání strategické a finanční pozice podniku v rámci odvětví a sebe samotného a následně je převádí do praxe pivovarského odvětví. Postup strategické analýzy v praktické části obsahuje popis struktury odvětví, analýzu konkurenčních sil v odvětví, analýzu vnitřních zdrojů a schopností podniku a závěrečnou SWOT analýzu, která by měla pomoci Primátoru definovat svoji tržní stragickou pozici.
|
|
Exportní strategie společnosti Plzeňský Prazdroj
Křížová, Šárka ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Vik, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zabývá exportní strategií pivovaru Plzeňský Prazdroj. V teoretické části jsou rozebrány některé úkony, které jsou obecně důležitou součástí přípravy podniků před vstupem na mezinárodní trhy. V praktické části je představena společnost Plzeňský Prazdroj a její zahraniční aktivity. Na příkladu Španělska a Švédska jsou analyzovány místní trhy piva a ukázána exportní strategie značky Pilsner Urquell.
|
| |
|
Odhad hodnoty podniku
Slabý, Ondřej ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Kolářová, Blanka (oponent)
Smyslem tohoto textu je zpracovat odhad hodnoty průmyslového podniku Plzeňský Prazdroj, a.s. za účelem prodeje dosud neznámému kupci. V rámci diplomové práce jsou použity standardní postupy pro odhad hodnoty podniků jako strategická analýza, finanční analýza, sestavení finančního plánu a aplikace výnosových metod ocenění. Výsledkem práce je částka představující odhad hodnoty vlastního kapitálu oceňovaného podniku k datu ocenění.
|
|
Ocenění Rodinného pivovaru BERNARD, a. s.
Voplakal, Tomáš ; Mařík, Miloš (vedoucí práce) ; Hejduková, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá oceněním podniku Rodinný pivovar BERNARD, a. s., který sídlí v Humpolci a velikostí se řadí k menším pivovarům. V roce 2001 se management firmy rozhodl použít k financování dalšího růstu venture capital. Cílem diplomové práce je prostřednictvím komplexního řešení indikovat tržní hodnotu podniku k 1. 1. 2009, jež z definice Mezinárodních oceňovacích standardů vychází jako odhad. Nalezená hodnota bude zajisté reflektovat vliv vstupu strategického partnera. Účel ocenění, které bude nezávisle provedeno dvěma přístupy - metodou DCF APV (na základě analýzy výnosů) a metodou srovnatelných podniků (založenou na analýze trhu), spočívá ve zjištění hodnoty pro vlastníky a věřitele, např. kvůli případnému prodeji pivovaru. Diplomová práce se pro lepší orientaci čtenáře v textu strukturuje do šesti kapitol, které zahrnují základní informace o podniku, strategickou analýzu, finanční analýzu, generátory hodnoty, finanční plán a vlastní ocenění. Uvedené tematické celky se dále člení na podkapitoly. Napříč textem jsou využívány mimo jiné pokročilé statistické metody, sloužící k úspěšnému naplnění vytčeného cíle.
|
|
Finanční analýza
Svobodová, Lucie ; Dvořáková, Dana (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce je zhodnotit finanční zdraví pivovaru Černá hora, a.s. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány základní metody finanční analýzy a s tím související potřebné zdroje dat a uživatelé. V praktické části jsem aplikovala metody finanční analýzy na Černohorský pivovar. Pro přesnější hodnocení výsledků finanční analýzy jsem provedla mezipodnikové srovnání s rodinným pivovarem Bernard. Na závěr celé práce jsou shrnuty veškeré poznatky z provedené analýzy a zhodnocení finanční situace pivovaru.
|