Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Oceňování komerčních pojišťoven se zaměřením na metody tržního porovnání
Hejduková, Markéta ; Mařík, Miloš (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Záměrem disertační práce bylo v návaznosti na současný stav teorie prozkoumat a komplexně zpracovat dosud jen ojediněle a neuceleně zmapovanou problematiku oceňování komerčních pojišťoven a vypracovat soubor poznatků, který by měl přispět k vývoji praktické metodiky pro použití ve znalecké a odhadcovské praxi. Práce je rozdělena do tří logických celků. První část byla věnována problematice účetnictví komerčních pojišťoven s dopadem na finanční analýzu a plánování a další postup ocenění pojišťoven. Byla uvedena struktura účetních výkazů pojišťoven, byly rozebrány specifické položky účetních výkazů, především finanční umístění a technické rezervy, způsob, jakým se o nich účtuje a jak jsou oceňovány dle českých účetních předpisů, a bylo upozorněno na odlišné postupy vyžadované IFRS a US GAAP. Dále byly uvedeny specifické poměrové ukazatele, které je při finanční analýze pojišťoven pro účely ocenění vhodné zkoumat. Pro celkové hodnocení finančního zdraví byl doporučen test tvorby hodnoty na úrovni equity. Následně byly identifikovány generátory hodnoty pojišťovny a byla uvedena doporučení ke komplexnímu postupu finančního plánování hospodaření pojišťovny, který kromě samotného sestavení finančního plánu zahrnuje i strategickou analýzu pro účely naprognózování tempa růstu pojistného. Druhá část byla věnována jednotlivým metodám ocenění, tedy výnosovým metodám, majetkovým metodám a metodám tržního porovnání. Byly zhodnoceny možnosti aplikace klasických oceňovacích postupů, byly navrhnuty modifikace těchto postupů s ohledem na specifika odvětví pojišťovnictví, především s ohledem na vykazování některých rozvahových položek v reálné hodnotě a tvorbu tichých rezerv, resp. skrytého dluhu, a dále byly uvedeny nebo navrhnuty modifikace kalkulačních vzorců u jednotlivých metod. Prostor byl věnován i metodám Embedded Value a Appraisal Value využívaným v praxi pro reporting životních pojišťoven a byla zhodnocena jejich využitelnost v oblasti oceňování. Třetí část obsahuje rozsáhlou empirickou studii, která se zaměřuje na jeden z postupů odhadu výše multiplikátoru pro životní pojišťovny, a to pomocí odvětvových regresních rovnic. Testování bylo provedeno na základě dat z období 2000 až 2011 z databáze S&P Capital IQ o obchodovaných životních pojišťovnách v Evropě, v USA a Kanadě, které v daném roce nebyly ztrátové. Testovány byly multiplikátory MV/E, MV/BV, MV/Prem a D/MV označené v rámci teoretické části za dobře použitelné (vysvětlované proměnné) a 13 faktorů hospodaření životních pojišťoven (vysvětlující proměnné). Hodnoty testovaných multiplikátorů i faktorů hospodaření životních pojišťoven byly přitom očištěny o extrémní pozorování. V rámci empirické studie se podařilo identifikovat klíčové faktory mající zásadní vliv na jednotlivé multiplikátory životních pojišťoven a na jejich základě sestavit v čase konzistentní regresní modely, které jsou využitelné v praxi pro odhad výše jednotlivých multiplikátorů při oceňování životních pojišťoven v evropských podmínkách.
Ocenění podniku GASTRO Vaizová s. r. o.
Gruberová, Michaela ; Maříková, Pavla (vedoucí práce) ; Hejduková, Markéta (oponent)
Cílem diplomové práce je odhad tržní a investiční hodnoty GASTRO Vaizová, s.r.o. k 31. 12. 2011 a zjeména pak porovnání rozdílů v metodice při hledáný výše jmenovaných bází hodnoty. Hodnota byla kalkulována pomocí metody DCF Entity a metody srovnatelných podniků. Samotnému ocenění předchází strategická analýza, která mapuje relevantní trh velkoobchodu s potravinami a postavení oceňovaného podniku na tomto trhu a končí prognózou tržeb a tržního podílu podniku GASTRO Vaizová s.r.o. pro první fázi plánu. Následuje finanční analýza, jejímž úkolem je ověření finančního zdraví podniku. Posledním krokem před oceněním podniku byla analýza a prognóza generátorů hodnoty a sestavení finančního plánu. Samotné ocenění je provedeno ve třech variantních scénářích pro hodnotu tržní a v jediném scénáři pro hodnotu investiční. V poslední kapitole je provedena analýza rozdílů v metodice při hledání výše jmenovaných kategorií hodnoty a sestavena určitá doporučení pro znaleckou praxi.
Financial and strategic analysis of the company Pivovar Svijany a.s.
Horecká, Barbora ; Mařík, Miloš (vedoucí práce) ; Hejduková, Markéta (oponent)
Práce se zabýva zpracováním finanční a strategické analýzy Pivovaru Svijany a.s., jako podkladu pro následné ocenění společnosti. Poskytuje podklady pro volbu vhodné metody ocenění a její následnou aplikaci. Práce je rozdělená do čtyř častí, v první části jsou uvedeny základní informace o společnosti, její historii a prováděných činnostech. V druhé části se práce zabýva finančním zdravím podniku - je zde uvedena finanční analýza výkazů a poměrových ukazatelů a rovněž porovnání s konkurenčními společnostmi působícími v daném odvětví. Třetí část je věnována strategické analýze, je zde vymezen relevantní trh v naturálním i hodnotovém vyjádření a prognóza jeho vývoje. Syntézou prognózy trhu a analýzy a prognózy konkurenční síly získáváme alternativní prognózy vývoje tržeb Pivovaru Svijany. V závěrečné části jsou shrnuty výsledky provedené finanční a strategické analýzy.
Strategická analýza společnosti KOH-I-NOOR GRAFIT, s.r.o.
Hejduková, Markéta ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Soroka, Stanislav (oponent)
Cílem diplomové práce je zpracovat interní a externí analýzu společnosti KOH-I-NOOR Grafit s.r.o. a na jejím základě stanovit vizi společnosti a vypracovat návrh strategie. Stěžejními metodami vnější strategické analýzy jsou PEST analýza a Porterův model 5 sil, pro vnitřní strategickou analýzu je použita analýza vnitřních zdrojů a finanční analýza. Další zpracovanou metodou je SWOT analýza, která shrnuje a propojuje nejdůležitější poznatky z předchozích analýz; na jejím základě je stanovena strategie vybrané společnosti a navržena vize.
Ocenění podniku Mlékárna Hlinsko, s.r.o.
Kořistková, Martina ; Maříková, Pavla (vedoucí práce) ; Hejduková, Markéta (oponent)
Cílem diplomové práce je odhad tržní hodnoty podniku Mlékárna Hlinsko, s.r.o. k 1. 1. 2009. Před samotným oceněním byla nejdříve sestavena strategická analýza, v jejímž závěru je zpracována prognóza tržeb oceňovaného podniku, a finanční analýza, jejímž cílem je zhodnocení finančního zdraví podniku. Na základě závěrů strategické a finanční analýzy byla posouzena oprávněnost předpokladu nepřetržitého trvání podniku. Následně byla sestavena analýza a prognóza generátorů hodnoty a zpracován finanční plán. Pro samotné ocenění je použita metoda DCF Equity a metoda tržního porovnání, konkrétně metoda srovnatelných podniků.
Srovnání výnosových metod ocenění podniku
Horáček, Jiří ; Jurečka, Jan (vedoucí práce) ; Hejduková, Markéta (oponent)
Obsahem diplomové práce "Srovnání metod DCF a EVA pro ocenění podniku" je provedení jednak obecného porovnání výnosových metod Diskontovaných peněžních toků, ve všech variantách entity, equity i APV, a metody Ekonomické přidané hodnoty, a také praktická apikace všech metod na ocenění konkrétního podniku a následné porovnání výsledků. Práce se zaměřuje na případy, kdy se výše uvedené metody budou shodovat a naopak jaké jsou mezi nimi rozdíly.
Analýza kritických míst ve strategické analýze a jejich vliv na plánování tržeb pro ocenění podniku
Menčlová, Barbora ; Maříková, Pavla (vedoucí práce) ; Hejduková, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozborem strategických analýz společnosti Škoda Auto, a. s. První část práce se se zaměřuje na možné metody provádění strategických analýz. Další části jsou věnovány rozboru jednotlivých faktorů ovlivňující vnitřní a vnější potenciál podniku. Shrnují poznatky studentů, jejich hodnocení při ocenění společnosti Škoda Auto, a. s., porovnávají je s názory managementu oceňované společnosti, třetí strany -- koncernu a v případech, kde je to relevantní i s názory odběratelů -- dealerů. Pro účely porovnání bylo provedeno dotazníkové šetření. U každého faktoru jsou uvedena možná úskalí a doporučení pro hodnocení, popř. další otázky k zamyšlení. Práci uzavírají rady k samotnému hodnocení jednotlivých faktorů a vlivu strategické analýzy na plánování tržeb.
Ocenění koncernu Philip Morris ČR
Dvořák, Petr ; Mařík, Miloš (vedoucí práce) ; Hejduková, Markéta (oponent)
Cílem práce je zjistit hodnotu koncernu Philip Morris ČR při stávajícím využití ke dni 1. ledna 2009. Za tímto účelem je provedena strategická analýza, finanční analýza a sestaven finanční plán pro období let 2009-2019. Netržní výnosová hodnota vlastního kapitálu koncernu Philip Morris ČR k 1. lednu 2009 činí 12 405 mil. Kč.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Hejduková, M.
1 Hejduková, Marie
4 Hejduková, Martina
2 Hejduková, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.