Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody adaptace na domov mládeže pohledem vychovatelů
KOLEŠ, Jiří
Diplomová práce nese název Metody adaptace na domov mládeže pohledem vychovatelů a zaobírá se procesem adaptace a jeho průběhem u nových studentů z pohledu vychovatele. Teoretická část se věnuje instituci domova mládeže a vychovatelům v něm pracujícím, přibližuje proces a vybrané metody adaptace a v neposlední řadě se zaměřuje na specifika středoškolské mládeže. Praktická část práce nejprve podrobně popisuje metodologii výzkumu a následně představuje výsledné informace, nasbírané díky smíšené (kvalitativní a kvantitativní) formě výzkumu. Cílem této práce je zjistit, jaké metody podporující adaptaci nově příchozích studentů využívají vychovatelé na domovech mládeže.
Minimalizace rizikového chování na kolejní škole
Haspeklová, Elen ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Žáčková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice rizikového chování ve specifickém prostředí kolejní školy. Teoretická část představuje první školu kolejního typu v České republice - Open Gate - the boarding shool. Popisuje ojedinělý systém výchovné a preventivní péče, který byl převzat a částečně přetvořen od britských boarding shool. Praktická část je zaměřena na výsledky z preventivních programů a osobních dotazníků v Open Gate. V závěru je vyhodnocená efektivita vlivu kolejního prostředí na vznik a vývoj rizikového chování student.
Volnočasové a zájmové aktivity žáků škol pro sluchově postižené
Kutilová, Ludmila ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá vymezením pojmu volný čas a představením nejznámějších volnočasových institucí a organizací v České republice. Dále vymezuje specifika trávení volného času sluchově postižených lidí, zvláště pak dětí a mládeže. Stručně popisuje typy volnočasových aktivit, které jsou nabízeny ve školách a organizacích pro sluchově postižené v několika městech. V praktické části jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Pozornost je také věnována rozdílu trávení volného času internátních a neinternátních žáků škol, které byly do šetření zapojeny.
Volnočasové a zájmové aktivity žáků škol pro sluchově postižené
Kutilová, Ludmila ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
7 Abstrakt Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá vymezením pojmu volný čas a představením nejznámějších volnočasových institucí a organizací v České republice. Dále vymezuje specifika trávení volného času lidí se sluchovým postižením, zvláště pak dětí a mládeže. Stručně popisuje typy volnočasových aktivit, které jsou nabízeny ve školách a organizacích pro sluchově postižené v několika městech. V praktické části jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Pozornost je také věnována rozdílu trávení volného času internátních a neinternátních žáků škol, které byly do šetření zapojeny. Klíčová slova Volný čas, volnočasové aktivity, volnočasové instituce a organizace, zájmová činnost, žák se sluchovým postižením, organizace pro sluchově postižené žáky, škola pro sluchově postižené žáky, internát.
Efektivita primární prevence v prostředí kolejní školy
Haspeklová, Elen ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Diplomová práce "Efektivita primární prevence v prostředí kolejní školy" poskytuje náhled na určité odchylky efektivity primární prevence v návaznosti na prostředí, ve kterém je prevence prováděna. Teoretická část práce se věnuje charakteristice a pohledu na oblast sociálně patologických jevů, s rozšířením o problém šikany a oblast prevence. Empirická část má dvě stěžejní části. V první je u skupiny studentů sekundy provedena sociometrie, následně program primární prevence a po čtyřech letech kontrolní sociometrie. Výsledky nám nastíní možné nedostatky v dotazování a určí oblasti, které je nutné doplnit. V druhé části kontrolní skupina studentů v sekundě a následně v sextě projde totožným programem, jako první skupina. Program primární prevence je zde postaven na validních informacích nejen z prostředí školy, ale také kolejí. Závěry poskytnou náhled na problematiku primární prevence na kolejních školách a její využití.
Volnočasové a zájmové aktivity žáků škol pro sluchově postižené
Kutilová, Ludmila ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá vymezením pojmu volný čas a představením nejznámějších volnočasových institucí a organizací v České republice. Dále vymezuje specifika trávení volného času sluchově postižených lidí, zvláště pak dětí a mládeže. Stručně popisuje typy volnočasových aktivit, které jsou nabízeny ve školách a organizacích pro sluchově postižené v několika městech. V praktické části jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Pozornost je také věnována rozdílu trávení volného času internátních a neinternátních žáků škol, které byly do šetření zapojeny.
Volnočasové a zájmové aktivity žáků škol pro sluchově postižené
Kutilová, Ludmila ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
7 Abstrakt Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá vymezením pojmu volný čas a představením nejznámějších volnočasových institucí a organizací v České republice. Dále vymezuje specifika trávení volného času lidí se sluchovým postižením, zvláště pak dětí a mládeže. Stručně popisuje typy volnočasových aktivit, které jsou nabízeny ve školách a organizacích pro sluchově postižené v několika městech. V praktické části jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Pozornost je také věnována rozdílu trávení volného času internátních a neinternátních žáků škol, které byly do šetření zapojeny. Klíčová slova Volný čas, volnočasové aktivity, volnočasové instituce a organizace, zájmová činnost, žák se sluchovým postižením, organizace pro sluchově postižené žáky, škola pro sluchově postižené žáky, internát.
Význam volnočasových aktivit na boarding school
Vuchtrlová, Ilona ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Instituce boarding school je v našem kulturním prostředí něčím ojedinělým, specifika této formy vzdělávání se promítají do všech aspektů školního života. Co však činí kolejní školu nejvíce unikátní, je těsná provázanost školního a mimoškolního života. Psychologové zajímající se o děti školního věku, vždy věnovali část své pozornosti mimoškolním aktivitám. Není ničím překvapujícím, že od určitého věku pro nás vedle školního života hraje důležitou roli právě mimoškolní život, naše volnočasové aktivity. Nezřídka se tak stává, že referenční skupinou školních dětí již není jejich třída, ale právě lidé, se kterými se potkávají v rámci kroužků a volnočasových aktivit. Tato práce se snaží zmapovat, jak tomu je u dětí žijících na boarding school. Žít v boarding school znamená ,,pohybovat se" uvnitř relativně úzkého okruhu lidí. Hlubší porozumění aspektům formujícím přátelství mezi žáky uvnitř boarding school není pouze zajímavou výzkumnou otázkou a výzvou, ale může být přínosem pro všechny, kdo pracují s žáky v rámci kolejních škol, ať již jako vychovatelé, učitelé, pedagogové volného času či výchovní poradci a školní psychologové.
Minimalizace rizikového chování na kolejní škole
Haspeklová, Elen ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Žáčková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice rizikového chování ve specifickém prostředí kolejní školy. Teoretická část představuje první školu kolejního typu v České republice - Open Gate - the boarding shool. Popisuje ojedinělý systém výchovné a preventivní péče, který byl převzat a částečně přetvořen od britských boarding shool. Praktická část je zaměřena na výsledky z preventivních programů a osobních dotazníků v Open Gate. V závěru je vyhodnocená efektivita vlivu kolejního prostředí na vznik a vývoj rizikového chování student.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.