Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bezpečnost provozu chladicích technologií na zimních stadionech
Puskeilerová, Lenka ; Suchánek, Rostislav (oponent) ; Bernatík, Aleš (oponent) ; Babinec, František (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou bezpečnosti provozu čpavkových chladicích technologií na zimních stadionech. Práce je zaměřena na moţnosti posuzování a řízení rizik při provozu chladicích technologií. V úvodních kapitolách práce jsou popsány základní faktory ovlivňující bezpečnost zimních stadionů včetně moţných přístupů k realizaci chladicí technologie včetně jejich výhod a nevýhod. V následující části jsou zimní stadiony rozděleny do tříd s ohledem na předpoklady bezpečného provozu. Dále je proveden rozbor současného legislativního a normativního rámce pro bezpečný provoz zimních stadionů. Nejsou opomenuty ani metody posuzování a modelování přijatelnosti společenského rizika. V hlavní části práce je pak představena metoda STADION_01 určená k posuzování schopnosti daného subjektu řídit provozní rizika. Součástí prezentace jsou i výsledky získané u vybraných zařízení. Důraz je kladen na řízení rizik z hlediska trvalého a dlouhodobě udrţitelného bezpečného provozu technologie chlazení.
Moderní systémy osvětlení vozidel
Špaček, Ladislav ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Osvětlení vozidel je základním prvkem aktivní bezpečnosti, který přispívá ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu na pozemních komunikacích a je nedílnou součástí každého motorového vozidla. Již od počátku vývoje motorových vozidel se automobilová elektrotechnika zabývá osvětlením vozidel a zdokonalením viditelnosti za zhoršených podmínek (mlha, déšť, noc). Diky novým systémům osvětlení vozidel jako jsou například adaptivní světlomety, světelné zdroje na bázi LED a systémy pro noční vidění, je silniční provoz mnohem bezpečnější, než kdy dříve.
Studie doby potřebné pro rozhled a rozhodnutí při dání přednosti v jízdě
Bařina, Jakub ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zjišťováním a analyzováním doby potřebné pro rozhled řidiče před vjezdem do jízdního koridoru jiného vozidla za různých situací a rychlostí. V teoretické části je vytvořena stručná rešerše z oblasti příčin dopravních nehod, aspektů lidského vnímání a výhledu z vozidla. Analytická část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek. Výsledky byly zpracovány a získaná data vyhodnocena za účelem zjištění doby potřebné pro rozhled a rozhodování na křižovatce. Dále data posloužila ke zjištění bezpečnosti průjezdů křižovatkou a kvality odhadů rychlosti a vzdálenosti přijíždějícího vozidla. Závěr analytické části je určen porovnání všech účastníků měření a rozboru zvláštních situací vzniklých během měření.
Bezpečnostní inspekce a řešení bodových závad na komunikaci I/43 v úseku Milonice - Krhov
Čechová, Zuzana ; Simandl, Arnošt (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je řešení bezpečnosti provozu vozidel a technického stavu na komunikaci I/43, zjištění konkrétních nebezpečných úseků, následné zhodnocení a zpracování jednotlivých bodových závad v rámci studie. Jedná se o cca 10km dlouhý úsek mezi Milonicemi a Krhovem přibližně 25 km severně od Brna. Nalezla jsem zde celkem 4 bodové závady, které je zapotřebí řešit dříve než se začne realizovat projekt rychlostní komunikace R/43, který nahradí stávající I/43. První bodová závada je v těsné blízkosti obce Milonice, je zde nevyhovující křižovatka I/43 s III/31775 z důvodů velké intenzity dopravy na silnici I/43 a absenci odbočovacího pruhu vlevo. Druhá bodová závada se nachází v obci Závist, je zde nevyhovující napojení MK na I/43 a za obcí má silnice velký podélný sklon, který je nevhodný pro pomalá vozidla. Třetí bodová závada se týká oblasti mezi obcemi Závist a Černá hora, zde je nevyhovující směrové, výškové řešení, podélný sklon a příčné uspořádání komunikace. Poslední závadou je horizont silnice I/43 u obce Krhov, toto místo je jedno z nejnebezpečnější úseků. Na horizontu je nevhodně vyprojektovaná kombinace prvků směrového, výškového a příčného uspořádání komunikace s nestandartním ukončením stoupacích pruhů. Bodové závady jsem se snažila co nejlépe vystihnout a navrhnout jejich opatření.
Analýza kritických míst v silniční dopravě na okrese Blansko
Janík, Josef ; Smělý, Martin (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje konkrétní kritická nehodová místa na okrese Blansko. Cílem práce je navrhnout organizační, stavební a technická opatření, která povedou ke snížení možnosti vzniku nehod, tedy ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v daných lokalitách.
Optimalizace systémů osvětlení vozidel
Vala, Tomáš ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Osvětlení silničních vozidel v dnešní době je jedno z nejdůležitějších témat bezpečnosti provozu. Od 1. července 2006 byla stanovena nová pravidla, která představují celodenní svícení za dne, za nesnížené viditelnosti po celý rok. Novelizace pravidel silničního provozu byla vyvolána zejména nutností zvýšit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Automobilová elektrotechnika se zabývá osvětlováním vozidel a zdokonalování osvětlení za nepříznivých situací (mlha, déšť, noc). Dochází k modernizaci osvětlení a přídavných světel jako jsou například adaptivní světlomety, systémy pro noční vidění. Osvětlení je nejzákladnějším prvkem aktivní bezpečnosti, který přispívá ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
Vyhodnocení technicko-ekonomických parametrů pro rozšíření elektronického mýtného v ČR
Svatoš, Ivo ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Práce vyhodnocuje na základě běžně dostupných dat některé důsledky výkonového zpoplatnění dálnice D1 (dále jen D1) a dálnice D5 (dále jen D5). Zaměřuje se na zjištění potenciálních objízdných tras pomocí statistických dat celostátního sčítání dopravy (CSD). Na těchto trasách hodnotí změnu bezpečnosti provozu, která se mohla projevit změnou intenzity dopravy nákladních vozidel. Dále z hlediska dopravce hodnotí případnou ekonomickou výhodnost objíždění zpoplatněných tras. V závěru jsou uvedeny možné scénáře, jaké dopady by mělo rozšíření zpoplatněných úseků na výše zjišťované skutečnosti.
Vliv změny městského prostředí centra Ústí nad Labem na míru nehodovosti
Starý, Vojtěch ; Temelová, Jana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Lucie (oponent)
Vliv změny městského prostředí centra Ústí nad Labem na míru nehodovosti Abstrakt Cílem této práce je zjistit vliv změny městského prostředí centra Ústí nad Labem na bezpečnost silničního provozu. V první části práce jsou obecně charakterizovány moderní úpravy komunikací v centrech měst za účelem většího bezpečí pro účastníky silničního provozu. Dále se práce zabývá revitalizací v samotném jádru Ústí nad Labem. Centrum města reprezentují tři ulice (Masarykova, Velká Hradební a Hrnčířská), na kterých proběhly během posledních sedmi let významné změny městského prostředí. Vliv změn je porovnáván se statistikou nehodovosti a vývojem intenzity dopravy v jednotlivých ulicích. K problematice se pomocí rozhovoru vyjádřili vedoucí dopravní policie v Ústí nad Labem, projektanti jednotlivých změn městského prostředí a vedoucí odboru dopravy magistrátu města. Výsledkem práce je zhodnocení, jestli revitalizace centra přispěla k větší bezpečnosti provozu.
Aleje a jejich role v krajině - stav a perspektivy
Stehnová, Ema
Diplomová práce řeší problematiku alejí a stromořadí v krajině. Hlavním cílem práce bylo zmapování alejí a stromořadí a zhodnocení jejich stavu dle stanovené Metodiky mapování alejí 2015 (Dušek a Klemensová, 2015) v administrativním vymezení okresu Vyškov. Výsledkem mapování je databáze alejí a stromořadí v okrese Vyškov, která bude jako samostatná tematická mapová vrstva dostupná na Národním geoportálu INSPIRE. Dalším cílem práce bylo využití těchto výsledků jako nástroje regionálního rozvoje. V závislosti na zjištěných výsledcích byla následně navržena cyklotrasa s informačními tabulemi a lavičkami. Výsledky byly graficky zpracovány. Závěrem byl zhodnocen stav a perspektivy alejí v naší krajině. V okrese Vyškov bylo celkem zmapováno 224 prvků, z toho 106 alejí a 118 stromořadí. Ze skupin dřevin byly nejvíce zastoupeny listnaté okrasné dřeviny. Zdravotní stav byl nejčastěji hodnocen stupněm 2 (dobrý) a 1 (výborný). Využití návrhu cyklotras apod. je jednou z možností propagace tématiky alejí a stromořadí v naší společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.