| |
|
Economical aspects of organizing musical performances in open space on an example of festival Žižkovská smršť in Prague
Sedláková, Soňa ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Bakalářská práce de zabývá organizací festivalů na veřejném prostranství. V první části se věnuje teoretickým předpokladům různým oblastem, kterých se pořádání tohoto typu kulturních akcí týká. Po prostudování odborné literatury se jedná především o poznatky z projektového managementu, práva, marketingu a personalistiky. V další části analyzuje možnosti financování organizací podnikajících a působících v oblasti kultury, kde pojednává o členění těchto zdrojů a o specifikách jednotlivých typů. Některé ze specifik vyplývají z právní formy organizátora festivalů, kterým se věnuje jedna samostatná kapitola. V praktické části práce hodnotí situaci konkrétního festivalu. Východiskem pro učiněné závěry je porovnání současné situace s teoretickým modelem autorky. Součástí práce a dalším z prostředků použitých k získání potřebných informací je internetový dotazník zařazen mezi posledními kapitolami práce.
|
|
Autorský zákon - analýza a řešení vybraných
Pořádek, Jiří ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Veber, Jaromír (oponent)
Tato bakalářská práce zabývající se autorským zákonem České republiky a jeho odrazem nejen v praxi je rozdělena do dvou pomyslných částí. První z částí představuje autorské právo jakožto součást práv k nehmotným statkům obecně, zasazuje jeho úpravu českým právem v podobě zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon) ve znění pozdějších předpisů do kontextu historie a mezinárodního práva a následně uvádí do souvislostí autorské právo a podnikovou informatiku. Dále je v této části také rozebrán text znění zmíněného zákona. Druhá část je věnována třem vybraným problémovým situacím, u kterých je navrženo možné řešení jejich autorskoprávní stránky podle autorského zákona ČR a částečně i jiné související legislativy. U každé z nich je uveden jejich popis případně včetně komentáře problematiky, které se týká, následně jsou rozebrány jednotlivé důležité aspekty této situace, které mohou mít vliv na její právní podstatu. Z aspektů jsou pak odvozeny jednotlivé právní možnosti určující konečný návrh řešení dané situace. První problémová situace se týká autorskoprávní podstaty problematiky spoluautorství počítačového programu, druhá tvorby digitálních knihoven a nakonec třetí tvorby webových stránek.
|
|
Äutorské právo v digitální době
Kuželka, Kryštof ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Tato práce se věnuje analýze účelů autorského práva analýzou historie, platných a navrhovaných právních aktů a příkladů soudních sporů. Ukazuje, že jedním z účelů, který je zejména předmětem sporů, je snaha zábavního průmyslu omezit kopírování a sdílení digitálních děl veřejností. V poslední části práce nabízí řešení. V první části práce je analyzován samotný pojem autorské právo, za jakými účely se chrání a co se ve vztahu k němu změnilo s příchodem digitální doby. V další části následuje popis a shrnutí obsahu dvou světově nejdůležitějších právních aktů v oblasti ochrany autorského práva -- DMCA představující platný právní akt a ACTA představující navrhovaný právní akt. Další část ukazuje na konkrétních případech dopady těchto aktů a tyto dopady třídí podle jejich podstaty. V této části je také ukázána neospravedlnitelnost účelů ochrany autorského práva, zejména ochrany práva na kopírování a sdílení. V poslední části je navržen model s využitím licencí Creative Commons a crowdfundingu a aplikace, která umožní veřejnosti bez problémů sdílet digitální díla a zároveň zaručí odměnu autorům.
|
|
Autorskoprávní aspekty postavení a činnosti kapel a organizátorů hudebních produkcí
Machuta, Václav ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Patočka, Radim (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá autorskoprávními otázkami týkajícími se kapel, organizátorů hudebních produkcí a kolektivních správců práv. Rozebírá každý z těchto subjektů zvlášť i jejich vzájemné vztahy. Cílem této práce je zhodnotit, zda současný autorský zákon dostatečně upravuje autorskoprávní postavení kapel, organizátorů hudebních produkcí a kolektivních správců práv, a také jejich vzájemné právní vztahy. Hlavním zdrojem informací práce je metoda kvalitativního výzkumu ve formě rozhovorů s hudebníky a ostatními představiteli hudebního průmyslu a dlouhodobého působení autora práce v této komunitě. Práce pojednává i o právech souvisejících s právem autorským a zabývá se přijetím novely směrnice prodlužující ochranu těchto práv.
|
| |
| |
| |
| |
|
Jaké podmínky musí splňovat autorské dílo, aby mohlo být zařazeno do veřejně přístupného repozitáře?
Šavelka, Jaromír ; Koščík, Michal
Problematika posuzování způsobilosti autorských děl ke zpřístupnění ve veřejném repozitáři. Způsob posuzování lze formalizovat tak, aby mohl být mechanicky vykonáván i osobou bez právnického vzdělání. Existuje okruh vlastností díla, jejichž posouzením je možno dílo zařadit do jedné z kategorií – vhodné pro zpřístupnění, nevhodné pro zpřístupnění bez svolení určitého okruhu osob, vhodné k dalšímu posouzení. Bude osvětleno jak přiřadit konkrétní autorské dílo k jedné ze tří výše uvedených skupin. Postup představuje stromová struktura jednoduchých otázek.
Plný text: nusl-_3 - PDF Prezentace: nusl-_2 - PDF; nusl-_4 - PDF Videozáznam: nusl-_1 - MP4
|