Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 5.08 vteřin. 
Využití současných technik SW inženýrství v oblasti videoher
Pavlásek, Jan ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o vytvoření jednoduché 2D hry s využítím technik pro vývoj softwarové aplikace. Do hry jsou zabudovány prvky generování bludiště a hledání trasy. První část popisuje teorii spojenou s vývojem aplikace, generováním bludiště a plánováním trasy. Ve druhé části jsou pak tyto poznatky využity k implementaci jednotlivých algoritmů a jejich porovnání. Následuje implementace vybraných algoritmů do jednoduché 2D hry.
2D Rogue-Like Game with Procedural Elements
Vodák, Jindřich ; Vlnas, Michal (oponent) ; Polášek, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor's thesis deals with the topic of rogue-like games and their development process. Firstly, it provides a comprehensive insight into the rogue-like genre and its specific mechanics and compares it with the RPG genre. Next, the game development process is examined, along with common business models of video games. The thesis presents certain commonly used approaches to procedural generation in games, such as noise or cellular automata. It also provides an overview of the topic of artificial intelligence in games. Two models commonly used in creating the artificial intelligence of non-player characters are described -- finite-state machines and behavior trees. The thesis also deals with pathfinding, which is also an important topic in the field of artificial intelligence in games. The thesis introduces the design of the game called Per Tenebras, explains certain decisions in the development process, and presents the implementation of the final product using the Unity game engine. The resulting game was also evaluated by users as a part of a user study.
Testovací virtuální prostředí v Unreal Enginu
Bazhenov, Danil ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Nevoral, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce seznamuje čtenáře s možnostmi programu Unreal Engine a jeho praktickou implementací. Teoretická část popisuje stručnou historii programu. Dále je pozornost věnována popisu algoritmů hledání cesty a studii robota typu Spot. Praktická část popisuje ručně vytvořený projekt uvnitř programu, kde robot používá vyhledávací algoritmus v různých prostředích.
Vizualizace adaptivního mravenčího algoritmu
Tichý, Vojtěch ; Kumpán, Pavel (oponent) ; Appel, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývala naprogramováním a vytvořením modelu pro edukaci a pochopení fungování optimalizace mravenčí kolonií (ACO – Ant Colony Optimization), která byla upravena tak, aby byla schopna se adaptovat na změnu terénu. Práce byla dále zaměřena na porovnání několika dalších přírodou inspirovaných optimalizačních metod a vytyčení jejich využití v praktických situacích.
Adaptivní číslicová filtrace biologických signálů
Ištok, Martin ; Kozumplík, Jiří (oponent) ; Provazník, Ivo (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je popsat adaptivní číslicovou filtraci a zároveň popsat různé druhy adaptačních algoritmů a adaptivních filtrů. Adaptivní systém je použit pro odstranění síťového rušení ze signálu EKG. Práce obsahuje návrh 4 druhů adaptivních filtrů: prostého adaptivního filtru, jednoduché úzkopásmové adaptivní zádrže, úzkopásmové adaptivní zádrže s číslicovým rezonátorem a úzkopásmové zádrže s adaptivním rezonátorem. Také obsahuje základní experimenty s různým nastavením jejich parametrů, které jsou také vyhodnoceny.
Získávání znalostí z procesních logů
Kluska, Martin ; Burgetová, Ivana (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce popisuje metody získávání znalostí o procesu využitím algoritmů z oblasti process miningu. V práci jsou detailně popsané vybrané algoritmy, jejichž cílem je vytvoření modelu procesu na základě analýzy logu událostí. Cílem je navrhnout komponenty, které budou umožňovat importování procesu a provádění následných simulací. Tyto výsledky poté mohou být použity pro krátkodobé plánování.
Multiagentní systém pro simulaci a analýzu dopravního provozu
Koutný, Vladimír ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zpracováním orientovaného grafu pomocí multiagentního systému určeného pro simulaci dopravy. Práce byla vytvořena jako rešeršní studie. Z dané studie bylo poté vytvořeno simulační prostředí schopné reagovat na nejrůznější podněty. Jako agenti jsou zde myšlena jednotlivá vozidla a jejich řidiči, kteří mají různé vlastnosti a dle nich na dané podněty reagují. Komunikace je prováděna přes tzv. superagenta, který ví o všem co se na dané mapě děje a tyto informace předává dílčím agentům. Agenti jsou předně schopni reagovat na ucpání silnice (uzavírka, nehoda) nebo na kolonu. U těchto situací se provede algoritmus určený pro nalezení nové trasy. Mimo řízených agentů můžou na mapě figurovat také agenti simulující běžný provoz.
Výkonnostní testy kryptografických algoritmů
Pospíšil, Karel ; Martinásek, Zdeněk (oponent) ; Sobotka, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářské práce se zabývá rozborem jednotlivých kryptografických algoritmů, které se využívají při zabezpečování komunikace. První část je věnována symetrickým kryptografickým algoritmům, asymetrickým kryptografickým algoritmům a hashovacím funkcím. Druhá část se zabývá bezpečností, stupni utajení a útoky, které se využívají při napadání kryptografických algoritmů a hashovacích funkcí. Třetí část se věnuje testování vybraného algoritmu RC4 a hashovací funkce MD5 za pomocí programu CrypTool. V závěrečné části jsou uvedeny a zhodnoceny výsledky testů algoritmu RC4 a hashovací funkce MD5.
Kombinované vícepásmové adaptivní zvýraznění řeči
Hovorka, Jaroslav ; Vlček, Čestmír (oponent) ; Křesálek,, Vojtěch (oponent) ; Sysel, Petr (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá jednokanálovými a dvoukanálovými algoritmy pro zvýraznění řeči. Cílem práce je provést důkladnou analýzu těchto algoritmů a na základě toho navrhnout kombinovanou kompozitní metodu pro zvýraznění řeči pro použití v prostředí vojenských vozidel. Cílem je nalezení takového řešení, které přinese kvalitativní zlepšení řeči zejména ve vojenských komunikačních systémech. Ty jsou charakterizovány velmi vysokým hlukem, nízkým poměrem SNR a hlukem vyskytujícím se především na nízkých kmitočtech.
Využití distribuovaných a stochastických algoritmů v síti
Yarmolskyy, Oleksandr ; Kenyeres, Martin (oponent) ; Novotný, Bohumil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou distribuovaných a stochastických algoritmů včetně testování jejich konvergence v sítích. V teoretické části jsou výše uvedené algoritmy stručně popsané, včetně jejich dělení, problémů, výhod a nevýhod. Dále jsou vybrané dva distribuované algoritmy a dva stochastické algoritmy a následně jsou stručně popsané. V praktické části je provedeno jejich porovnaní podle rychlosti konvergence na různých topologiích sítí v prostředí Matlab.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.