Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949
Kliment, Michal ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šobr, Michal (oponent)
Rigorózní práce Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949 prezentuje roli médií a jejich profesních představitelů v československých celovečerních hraných filmech vyrobených mezi lety 1930 a 1949. Práce si klade za cíl popsat, jakým způsobem tento obraz ovlivňovaly technologické, sociální a politické proměny této doby. Vedlejším záměrem bylo ukázat, jakým způsobem na tehdejší filmové tvorbě participovali soudobí českoslovenští i zahraniční novináři. Úvod vymezuje filmové tituly určené k primární a sekundární analýze této práce. Pro primární analýzu byly vybrány snímky, které významným způsobem zobrazovaly soudobá média (zejména tisk, rozhlas, filmové a agenturní zpravodajství a nastupující vynález televise) či jejich profesní představitele. Pro sekundární analýzu byly vybrány snímky, které zobrazovaly soudobá média či jejich profesní představitele okrajovým způsobem. První kapitola také uvede stručný přehled krátkometrážní tvorby zobrazující média a také snímků, které s mediální tematikou nepřímo souvisí. Druhá kapitola poskytuje historický kontext zkoumaného období s důrazem na sociální, technologické a politické proměny. Třetí část popisuje klíčové reprezentace médií a jejich představitelů ve filmových textech primární analýzy, tj. prezentuje relevantní části obsahu těchto děl. Následující čtvrtá...
Juan Domingo Perón a ideologie peronismu
Mertlík, Tadeáš ; Soukup, Jaromír (vedoucí práce) ; Kotrman, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá postavou Juana Dominga Peróna a ideologií peronismu v Argentině. Zkoumá období od čtyřicátých let dvacátého století, kdy započal Perónův postupný nástup k moci, až po pád jeho režimu v roce 1955. Tato práce analyzuje dalekosáhlé socioekonomické změny, ke kterým došlo během Perónových prvních dvou prezidentských období, jako například výrazné zlepšení životních podmínek nejnižších vrstev společnosti, zejména dělnictva. Zároveň ale zkoumá i rozsáhlé represe, jež režim aplikoval vůči svým odpůrcům. Dále se práce zaměřuje na interpretaci ideologie peronismu a snaží se zjistit jaký význam měly postavy prezidentského páru Juana a Evy Perónových. Na základě primárních pramenů a sekundární literatury přichází práce se závěrem, že postava Peróna byla pro celý režim i ideologii naprosto klíčová, zatímco postava Evy Perónové byla spíše nástrojem peronistické propagandy.
Reprezentace ideologických proměn po roce 1945 v časopisu "Kytice"
MORAVČÍKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se věnuje měsíčníku pro literaturu a umění Kytice, který vycházel v letech 1945-1948. V deskripci jednotlivých ročníků se zaměřuje na preferovaná témata a beletristické příspěvky. Hlavním cílem práce je představit časopis a analyzovat vybrané texty jednotlivých ročníků. Důraz je kladen na interpretační analýzu v souvislosti s historickým kontextem po roce 1945, v níž se snaží zachytit reprezentaci dobových ideologických proměn ve sledovaném periodiku.
Juan Domingo Perón a ideologie peronismu
Mertlík, Tadeáš ; Soukup, Jaromír (vedoucí práce) ; Kotrman, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá postavou Juana Dominga Peróna a ideologií peronismu v Argentině. Zkoumá období od čtyřicátých let dvacátého století, kdy započal Perónův postupný nástup k moci, až po pád jeho režimu v roce 1955. Tato práce analyzuje dalekosáhlé socioekonomické změny, ke kterým došlo během Perónových prvních dvou prezidentských období, jako například výrazné zlepšení životních podmínek nejnižších vrstev společnosti, zejména dělnictva. Zároveň ale zkoumá i rozsáhlé represe, jež režim aplikoval vůči svým odpůrcům. Dále se práce zaměřuje na interpretaci ideologie peronismu a snaží se zjistit jaký význam měly postavy prezidentského páru Juana a Evy Perónových. Na základě primárních pramenů a sekundární literatury přichází práce se závěrem, že postava Peróna byla pro celý režim i ideologii naprosto klíčová, zatímco postava Evy Perónové byla spíše nástrojem peronistické propagandy.
Poválečná japonská literatura ve vztahu k dobovým změnám v letech 1945-1960
Weber, Michael ; Švarcová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Nymburská, Dita (oponent) ; Tirala, Martin (oponent)
Předkládaná dizertační práce vychází z předpokladu, že literární tvorba čerpá svou inspiraci mimo jiné ve skutečnosti a že určité literární světy jsou do jisté míry odrazem společnosti a dění v ní. Historické události spojené s koncem 2. světové války a s nimi nastupující rychlé společenské změny na konci čtyřicátých a v průběhu padesátých let 20. století v Japonsku tematicky ovlivnily i soudobou literární tvorbu. Cílem práce je tuto hypotézu potvrdit prostřednictvím analýzy vybraných povídek a románů, které v uváděné době vznikaly, a které současně aktuální atmosféru společnosti určitým způsobem reflektují. Analýza vybraných děl si všímá především zmínek a odkazů na dobu vzniku próz, změny v chování a životních postojích literárních postav, prototypech japonského obyvatelstva. U některých děl je možné vysledovat přímý vliv doby na tvorbu v samotném tématu, motivech i narativu. Ve výsledku můžeme ve většině případů sledovat vývoj japonské společnosti od konce prohrané války v Tichomoří až do období začátku hospodářsky prosperující společnosti, tak jak se do literatury více či méně promítá. Korpus analyzovaných děl zahrnuje i dvě literární díla, která měla na aktuální společnost zpětný dopad a dokázala tak svou dobu nejen obohatit, ale i ovlivnit. Původní hypotéza o vlivu doby se tak potvrzuje, a...
Neúspěch demokratického socialismu - vnitřní vývoj národních socialistů a sociální demokracie v prvním poválečném roce (jaro 1945 - léto 1946)
Drda, Václav ; Kocian, Jiří (vedoucí práce) ; Šmidrkal, Václav (oponent)
Bakalářská práce je věnována vnitřnímu poválečnému vývoji dvou demokratických, socialistických stran v poválečném Československu. První je Československá strana národně socialistická. Druhou je Československá sociální demokracie. Obě strany byly jedněmi ze šesti povolených stran Národní fronty. Cílem práce je zmapovat vývoj obou stran od května 1945 do léta 1946, kdy proběhly parlamentní volby a pokusit se objasnit, proč ani jedna v těchto volbách neuspěla. V úvodních dvou kapitolách zdůvodňuji výběr tématu a hodnotím použité literární prameny. Následuje kapitola, která nastiňuje politický vývoj mezi stranami Národní fronty na jaře 1945 před osvobozením Československa. Další kapitola je věnována období od konce války až do podzimu 1945, kdy proběhly ustavující sjezdy obou stran. Zkoumám zde mimo jiné vnitřní organizační strukturu obou stran, od vrcholných funkcí, přes odborné komise, až po ty nejnižší. V této kapitole je i část zkoumající různé ideologické skupiny uvnitř obou stran. Pátá kapitola je věnována oběma ustavujícím sjezdům národních socialistů a sociálních demokratů. Šestá kapitola zahrnuje období od podzimu 1945 do voleb 1946 a je věnována předvolební kampani a sestavování kandidátek. V sedmé kapitole mapuji volební výsledek a jeho dopad na obě politické strany. Závěr již objasňuje...
Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949
Kliment, Michal ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šobr, Michal (oponent)
Rigorózní práce Obraz médií v československém filmu 1930 až 1949 prezentuje roli médií a jejich profesních představitelů v československých celovečerních hraných filmech vyrobených mezi lety 1930 a 1949. Práce si klade za cíl popsat, jakým způsobem tento obraz ovlivňovaly technologické, sociální a politické proměny této doby. Vedlejším záměrem bylo ukázat, jakým způsobem na tehdejší filmové tvorbě participovali soudobí českoslovenští i zahraniční novináři. Úvod vymezuje filmové tituly určené k primární a sekundární analýze této práce. Pro primární analýzu byly vybrány snímky, které významným způsobem zobrazovaly soudobá média (zejména tisk, rozhlas, filmové a agenturní zpravodajství a nastupující vynález televise) či jejich profesní představitele. Pro sekundární analýzu byly vybrány snímky, které zobrazovaly soudobá média či jejich profesní představitele okrajovým způsobem. První kapitola také uvede stručný přehled krátkometrážní tvorby zobrazující média a také snímků, které s mediální tematikou nepřímo souvisí. Druhá kapitola poskytuje historický kontext zkoumaného období s důrazem na sociální, technologické a politické proměny. Třetí část popisuje klíčové reprezentace médií a jejich představitelů ve filmových textech primární analýzy, tj. prezentuje relevantní části obsahu těchto děl. Následující čtvrtá...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.