Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevalence závislostního chování na internetu a sociálních sítích u žáků 2. stupně vybraných základních škol v Praze
Duroňová, Šárka ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Anotace: Náplní bakalářské práce je realizace dotazníkové (prevalenční a korelační) studie zaměřené na prevalenci závislostního chování na internetu, především ale na prevalenci užívání sociálních sítí jako náhrady komunikace v běžném denním životě. Dále se práce také věnuje zkušenostem dospívajících s návykovými látkami a zkoumá čtyři rizikové faktory - úzkostnost, beznaděj, vyhledávání zážitků a impulzivitu (dle metodiky SURPS). Mohou mít tyto faktory vliv na nadužívání internetu a zakládání několika profilů na sociálních sítích? Cílem mé práce je zjistit prevalenci závislostního chování v populaci žáků II. stupně ZŠ, identifikovat závislostní potenciál především využíváním sociálních sítí, zjistit množství běžně využívaných sociálních sítí mezi dospívajícími a míru jejich důležitosti na sociální život žáků II. stupně ZŠ. Klíčová slova: Internet - sociální síť - závislostní chování - rizikové chování
Postoje žáků ke školnímu podvádění.
Vodrážková, Jana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na výzkum školního podvádění u žáků druhého stupně základních škol. Na základě dotazníkového šetření, které vychází z vlastního tvrzení žáků (self- reporting), je cílem diplomové práce zjistit, co motivuje žáky k tomu, aby podváděli, a jaký postoj zaujímají k případnému potrestání odhaleného podvodu. Dalším cílem je zjistit četnost jednotlivých typů školního podvádění, vliv pohlaví a studijního prospěchu na školním podvádění. Bylo zjištěno, že již na základní škole žáci poměrně často využívají při podvádění internet. Také se projevila větší tolerance k podváděním, kdy žáci nepřikládají důležitost trestu za odhalený podvod a spíše by své odhalené spolužáky netrestali. Klíčová slova: nečestné jednání, tradiční podvádění, elektronické podvádění, žáci základních škol, motivace k podvádění
Současné vnímání osobnosti a odkazu Jana Amose Komenského pedagogy a žáky základních škol
Škoda, Jakub ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na hledání odpovědí, byť dílčích, na otázky, zda je postava Jana Amose Komenského jen zaprášenou bustou v čestných výklencích vzdělávacích institucí, nebo zda je pro pedagogy a žáky dnešních základních škol v naší zemi ještě živým, životaschopným a inspirujícím životním příběhem s přesahem k dnešku. Práce obsahuje jak teoretickou, tak praktickou část s průzkumem formou dotazníkového šetření. Cílem teoretické části je nejen pokrýt stěžejní díla Jana Amose Komenského, pokud možno ve všech sférách jeho činorodé práce, ale je v ní také stručně zkoumáno vnímání jeho odkazu v průběhu několika staletí optikou vybraných historických epoch a ideologií, a také pohledem několika význačných osobností veřejného, duchovního a kulturního života českého národa, které pomáhaly udržovat a šířit myšlenky Jana Amose Komenského i řadu staletí po jeho smrti a na které tyto myšlenky měly nemalý vliv. Cílem praktické části je zjistit pomyslný základní "azimut", převažující směr postojů a názorů, pedagogů a žáků vybraných základních škol v České republice k osobě a odkazu Jana Amose Komenského. Při tvorbě on-line dotazníků byly zamýšleny hlavně kvantitativní, ale i kvalitativní metody na bázi následného vyhodnocení textu. Tři různé verze dotazníku, zaměřeného na současné vnímání osobnosti...
Poznatky o žákovských prekoncepcích mentálního postižení v kontextu proměny paradigmatu současného vzdělávání
Pivarč, Jakub
Disertační práce je koncipována jako teoreticko-výzkumná studie, která se zabývá dosud marginálně řešenou tematikou prekoncepcí intaktních žáků o mentálním postižení. Cílem studie bylo v teoretické rovině stručně vymezit koncept mentálního postižení a akcentovat proměnu paradigmatu současného vzdělávání se zřetelem na integraci a inkluzi. Zvláštní pozornost byla také věnována teoreticko-epistemologickým východiskům prekoncepcí a současnému stavu vědeckého poznání v dané oblasti. Realizovaný výzkum byl zaměřen na analýzu a charakteristiku prekoncepcí intaktních žáků o mentálním postižení. Cílem em- pirického šetření bylo dále zjistit, zda se prekoncepce žáků liší z hlediska vlivu pohlaví, na- vštěvovaného ročníku základní školy a z hlediska zkušenosti žáků s osobami s mentálním postižením. Transverzální kvantitativně orientovaný výzkum byl realizován na 22 běžných základních školách v České republice. Výzkumný vzorek tvořilo 2230 intaktních žáků z 5., 7. a 9. ročníků. Data byla získána pomocí myšlenkového mapování a nestandardizova- ného dotazníku vlastní konstrukce. Z výsledků výzkumu je patrné, že žáci vnímali fenomén mentálního postižení v intencích medicínského paradigmatu postižení (zdůrazňováno bylo somatopatologické hledisko postižení, převládala zafixovaná představa o neschopnosti osob s...
Znalosti žáků 9. tříd vybraných základních škol o poruchách příjmu potravy
Navrátilová, Klára ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje především na znalosti žáků 9. tříd vybraných základních škol o poruchách příjmu potravy. Jejím cílem bylo mimo jiné zjistit, zdali žáci o PPP někdy slyšeli a případně odkud se o nich doslechli. Dílčím cílem této bakalářské práce také bylo ukázat, zdali tito žáci vědí o někom, kdo trpí nebo trpěl nějakou poruchou příjmu potravy. V případě, že o někom takovém vědí, tak o koho se jedná. Jako dalším dílčím cílem bylo objasnit, zdali žáci dokáží identifikovat příznaky PPP a komu by se, v případě podezření na PPP u svého kamaráda, svěřili se svými obavami. Dále byla tato práce zaměřena na to, zdali si jsou zapojení žáci vědomi potencionálního ohrožení jich samotných, co se týče PPP. V neposlední řadě bylo dílčím cílem práce zjistit vztah mezi stigmatizací a PPP. K získání informací bylo využito dotazníkové šetření, které bylo anonymní. Výsledky práce ukazují, že žáci mají 58% znalosti, co se týče PPP. Všichni o PPP někdy slyšeli, přičemž nejvíce byla do odpovědí zahrnuta média. 60 % žáků ví o někom s PPP, přičemž se nejčastěji jedná o veřejně známou osobnost. Pouze 27 % respondentů správně vybralo všechny 3 uvedené příznaky osoby trpící PPP a celkem 35 % vybralo alespoň dva. Podle průzkumu by se nejvíce žáků (celkem 51 %) svěřilo se svými obavami samotnému kamarádovi, u...
Poznatky o žákovských prekoncepcích mentálního postižení v kontextu proměny paradigmatu současného vzdělávání
Pivarč, Jakub
Disertační práce je koncipována jako teoreticko-výzkumná studie, která se zabývá dosud marginálně řešenou tematikou prekoncepcí intaktních žáků o mentálním postižení. Cílem studie bylo v teoretické rovině stručně vymezit koncept mentálního postižení a akcentovat proměnu paradigmatu současného vzdělávání se zřetelem na integraci a inkluzi. Zvláštní pozornost byla také věnována teoreticko-epistemologickým východiskům prekoncepcí a současnému stavu vědeckého poznání v dané oblasti. Realizovaný výzkum byl zaměřen na analýzu a charakteristiku prekoncepcí intaktních žáků o mentálním postižení. Cílem em- pirického šetření bylo dále zjistit, zda se prekoncepce žáků liší z hlediska vlivu pohlaví, na- vštěvovaného ročníku základní školy a z hlediska zkušenosti žáků s osobami s mentálním postižením. Transverzální kvantitativně orientovaný výzkum byl realizován na 22 běžných základních školách v České republice. Výzkumný vzorek tvořilo 2230 intaktních žáků z 5., 7. a 9. ročníků. Data byla získána pomocí myšlenkového mapování a nestandardizova- ného dotazníku vlastní konstrukce. Z výsledků výzkumu je patrné, že žáci vnímali fenomén mentálního postižení v intencích medicínského paradigmatu postižení (zdůrazňováno bylo somatopatologické hledisko postižení, převládala zafixovaná představa o neschopnosti osob s...
Postoje žáků ke školnímu podvádění.
Vodrážková, Jana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na výzkum školního podvádění u žáků druhého stupně základních škol. Na základě dotazníkového šetření, které vychází z vlastního tvrzení žáků (self- reporting), je cílem diplomové práce zjistit, co motivuje žáky k tomu, aby podváděli, a jaký postoj zaujímají k případnému potrestání odhaleného podvodu. Dalším cílem je zjistit četnost jednotlivých typů školního podvádění, vliv pohlaví a studijního prospěchu na školním podvádění. Bylo zjištěno, že již na základní škole žáci poměrně často využívají při podvádění internet. Také se projevila větší tolerance k podváděním, kdy žáci nepřikládají důležitost trestu za odhalený podvod a spíše by své odhalené spolužáky netrestali. Klíčová slova: nečestné jednání, tradiční podvádění, elektronické podvádění, žáci základních škol, motivace k podvádění
Prevalence závislostního chování na internetu a sociálních sítích u žáků 2. stupně vybraných základních škol v Praze
Duroňová, Šárka ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Anotace: Náplní bakalářské práce je realizace dotazníkové (prevalenční a korelační) studie zaměřené na prevalenci závislostního chování na internetu, především ale na prevalenci užívání sociálních sítí jako náhrady komunikace v běžném denním životě. Dále se práce také věnuje zkušenostem dospívajících s návykovými látkami a zkoumá čtyři rizikové faktory - úzkostnost, beznaděj, vyhledávání zážitků a impulzivitu (dle metodiky SURPS). Mohou mít tyto faktory vliv na nadužívání internetu a zakládání několika profilů na sociálních sítích? Cílem mé práce je zjistit prevalenci závislostního chování v populaci žáků II. stupně ZŠ, identifikovat závislostní potenciál především využíváním sociálních sítí, zjistit množství běžně využívaných sociálních sítí mezi dospívajícími a míru jejich důležitosti na sociální život žáků II. stupně ZŠ. Klíčová slova: Internet - sociální síť - závislostní chování - rizikové chování
Informovanost žáků na vybraných základních školách v Českých Budějovicích o poskytování laické první pomoci
KUČEROVÁ, Olga
Diplomová práce je věnována problematice poskytování laické první pomoci. Znalosti základů první pomoci by měl mít každý člověk, jelikož povinnost poskytnout první pomoc vychází v České republice ze zákona. S výukou je tedy nutné začít co nejdříve, již u dětí školního věku. Ve své práci se zaměřuji na vědomosti žáků 8. tříd základních škol v Českých Budějovicích v první pomoci. Následující práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje základní informace z oblasti první pomoci. Novinky a změny, které přinesla celosvětová směrnice v resuscitaci Guidelines 2005. Dále jednotlivé choroby u kterých je uveden stručný popis, příčina vzniku, a také postup první pomoci. Poslední dvě kapitoly zahrnují činnost Červeného kříže a výuku první pomoci na školách. Praktická část zkoumá postoj žáků k poskytování první pomoci a jejich znalosti. V této části byly stanoveny následující 2 cíle a hypotézy. Prvním cílem je zjistit zájem dětí základních škol o proškolení v poskytování první pomoci. Dalším cílem je provést monitoring znalostí a dovedností žáků základních škol v poskytování první pomoci před a po provedení odborné instruktáže. Hypotéza č. 1 předpokládá, že žáci základních škol mají zájem o získání informací týkajících se poskytování první pomoci. Druhá hypotéza zjišťuje, zda se po provedení instruktáže o poskytování první pomoci u žáků základních škol zlepšila jejich informovanost. Ke zpracování práce byl použit kvantitativní výzkum. Pro žáky byla zajištěna i odborná instruktáž v poskytování první pomoci, kterou prováděl pracovník Červeného kříže z Českých Budějovic. Na základě pre a post testu bylo provedeno dotazníkové šetření, kdy žáci odpovídali písemně na otázky ve 2 dotaznících. První dotazník obsahoval 19 a druhý 21 otázek. Celkem bylo rozdáno 122 dotazníků. Cíle práce byly splněny a po vyhodnocení dotazníků se obě moje hypotézy potvrdily. Výzkum prokázal zájem žáků o tuto problematiku a lepší vědomosti po provedení instruktáže. V rámci zlepšení znalostí o první pomoci u žáků by bylo jistě přínosné klást větší důraz na výuku první pomoci na školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.