Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostické využití kresby v mateřské škole u dětí ve věku 5-6 let (porovnání kresby z hlediska pravorukosti a levorukosti)
Suchá, Tereza ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá diagnostickým využití kresby v mateřské škole u dětí ve věku 5-6 let, porovnává kresebné projevy z hlediska pravorukosti a levorukosti. Popisuje charakteristiku dítěte předškolního věku a shrnuje vývoj jeho osobnosti v tělesné, psychické i sociální oblasti. V části teoretické práce obecně seznamuje se vzděláváním dítěte v mateřské škole. Podrobněji jsou rozpracována specifika předškolního vzdělávání a školní zralost a připravenost. Stěžejní část popisuje charakteristické znaky zobrazování kresby v předškolním věku a vymezuje jednotlivá stádia vývoje kresby. Výzkumná část práce se zaměřuje na kresebné projevy dětí v mateřské škole. Konkrétně na analýzu dětských kreseb, která umožňuje bližší náhled k pochopení výtvarného projevu dítěte před vstupem do základní školy. Práce obrací pozornost i na odklady levorukých dětí a jejich počet v mateřské škole. Cílem práce je sledovat a následně vyhodnotit kresebné projevy z hlediska pravorukosti a levorukosti dětí před zahájením povinné školní docházky. Výzkumného šetření se zúčastnilo 49 dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání, lateralita, pravorukost a levorukost, pedagogická diagnostika, analýza dětské kresby, učitel mateřské školy, školní připravenost, školní zralost, mateřská škola, spolupráce mateřské...
Příprava dítěte předškolního věku na prvopočáteční psaní
JÍROVCOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zaměřuje na přípravu dětí předškolního věku na prvopočáteční psaní. Cílem práce je zjistit, zda a jak jsou děti v mateřských školách připravovány na počáteční psaní. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsán vývoj a charakteristika dítěte před nástupem na základní školu. Dále je zmíněno téma školní zralosti a připravenosti dítěte, přípravy na psaní a představení grafomotorických programů, které napomáhají k dobrému zvládnutí budoucího psaní dítěte. V praktické části jsou zpracovány výsledky z kvalitativního výzkumu, který probíhal formou rozhovoru s učiteli v různých mateřských školách.
Školní zralost a připravenost
DOSTÁLOVÁ, Aneta
Tématem bakalářské práce je školní zralost a připravenost. Zabývá se širším projektem "Prediktory čtenářských dovedností jako faktory ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti." Cílem této práce je odhalit rizika pro další vývoj čtenářských dovedností a uvést vhodné možnosti systematické práce, která by mohla rizika snížit. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na vývoj předškolního období, na kognitivní a motorické funkce, které zahrnují důležité percepční oblasti ovlivňující počáteční školní dovednosti. Dále práce obsahuje pojmy jako je školní zralost a připravenost. V praktické části je věnován prostor výzkumnému projektu. Jsou zde popsány metody určené k realizaci práce, přehled a charakteristika jednotlivých testů, realizace a výsledky výzkumné práce. V příloze jsou uvedeny činnosti sloužící k podporování rizikových oblastí a charakteristika diagnostických testů.
Školní zralost a připravenost u dětí předškolního věku
SÍPALOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce je zaměřena na školní zralost a připravenost dětí před nástupem do základní školy, na schopnosti a dovednosti dětí v jednotlivých oblastech, které by měly mít, než opustí mateřskou školu. V teoretické části je popsán vývoj dítěte předškolního věku, jsou zde vysvětleny pojmy školní zralost a připravenost. Dále vysvětleny pojmy fyzická, psychická, pracovně - volní, a emočně - sociální zralost. Jsou zmapovány jednotlivé oblasti, a rizika, která mohou nastat, pokud dítě bude nezralé. Vysvětlena je tělesná oblast, kognitivní a percepční oblast, pracovně-volní oblast, emočně-sociální oblast. Dále je vysvětlen pojem pedagogická diagnostika, která je součástí práce učitelky v mateřské škole. Praktická část je zaměřena na zkoumání schopností a dovedností dětí předškolního věku a to za pomoci testů školní zralosti, zejména v oblasti sluchové, zrakové, jazykové a oblasti motoriky. Testy jsou vyhodnoceny a na základě toho jsou dány náměty, jak rozvíjet dané schopnosti a dovednosti v jednotlivých oblastech.
Emoční rovina při zahájení školní docházky
BIELKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce s názvem Emoční rovina při zahájení školní docházky se věnuje velmi aktuálnímu tématu, a to důležitosti emoční zralosti při vstupu do první třídy základní školy. Autorka věnuje pozornost seznámení se samotným pojmem emoce, otázce připravenosti na zahájení školní docházky; emoční zralosti, emočním kompetencím, emoční inteligenci; možnostem a zákonitostem rozvoje dětské osobnosti v oblasti emoční gramotnosti, rozdílům mezi mateřskou školou a základní školou a zabývá se také otázkou zvládání úspěchu a neúspěchu. V praktické části najdeme, jak emoční oblast u dítěte podporovat a rozvíjet směrem ke zvládnutí školních nároků. Pomocí metody pozorování a rozhovoru s učitelkami mateřské školy je zde zodpovězeno na otázky týkající se emoční zralosti, a to například: jak se projevují obtíže spojené s emoční nevyzrálostí dítěte, jaké mohou nastat problémy při nástupu takového dítěte do první třídy, prostřednictvím jakých aktivit může k rozvoji emočních kompetencí přispět mateřská škola atd.
Rozdíly homogenně a heterogenně uspořádaných tříd v MŠ a jejich vliv na připravenost dítěte pro vstup do 1. třídy základní školy
Srbová, Věra ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Resumé Tato diplomová práce se zabývá hledáním rozdílů homogenně a heterogenně uspořádaných tříd v MŠ a jejich vlivem na připravenost dítěte pro vstup do 1. třídy základní školy. Teoretická část se zabývá školní zralostí a připraveností, obecnou charakteristikou dítěte předškolního věku před vstupem do 1. třídy ZŠ, rozdíly heterogenně a homogenně uspořádaných tříd MŠ a nakonec přípravou dítěte na povinnou školní docházku. V praktické části je zpracováno výzkumné šetření prováděné pomocí metody autorského testu školní zralosti a dotazníku. Výzkumným vzorkem byly děti předškolního věku před vstupem do ZŠ z heterogenních a homogenních tříd MŠ a pedagogové z mateřských a základních škol. Hlavním cílem tohoto výzkumného šetření bylo zjistit, jestli jsou na vstup do základní školy lépe připraveny děti z homogenních nebo heterogenních tříd mateřských škol. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že děti z heterogenních tříd jsou připraveny na vstup do základní školy stejně jako děti z homogenních tříd, z toho tedy vyplývá, že věkové složení tříd mateřských škol neovlivňuje kvalitu připravenosti dítěte na povinnou školní docházku.
Porovnání preprimárního, primárního vzdělávání a vstupu dítěte do školy v České republice a v Nizozemsku
Freudenfeldová, Veronika ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá porovnáváním preprimárního, primárního vzdělávání a vstupem dítěte do školy v České republice a v Nizozemsku. Je členěna do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je popsáno preprimární a primární vzdělávání v porovnávaných zemích. Přes historický přehled se dostáváme k nynějším systémům vzdělávání a probíhajícím diskuzím, které se zabývají plány ve školství v budoucnu. Dále je popsána pedagogicko-psychologická problematika vstupu dítěte do školy a zápis do prvních tříd v České republice. V praktické části navazuji popisem přestupu dítěte z druhé do třetí třídy v Nizozemsku, což věkově odpovídá vstupu českých dětí do první třídy. Pomocí záznamových archů sleduji a hodnotím rozvoj a učení dítěte v posledním roce předškolního vzdělávání v České republice a v druhé třídě nizozemské základní školy. Cílem diplomové práce bylo, na základě tohoto porovnání, zjistit, jak jsou děti u nás a v Nizozemsku připravené v 5-6 letech na nástup do školy. Otázkou je, zda jsou nizozemské děti ovlivněné a více připravené dřívější povinnou školní docházkou, než děti v České republice.
Podpora školní připravenosti u dětí s odkladem školní docházky
Mlynářová, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tématem bakalářské práce je Podpora školní připravenosti u dětí s odkladem školní docházky. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obdobím předškolního věku a jeho charakteristikou. Dále jsou definovány pojmy školní připravenost, školní zralost, zápis do prvního ročníku mateřské školy, odklad školní docházky a jeho důvody. Je popsána a analyzována pedagogická diagnostika, její metody a možnosti podpory dětí s odkladem školní docházky v mateřské škole. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkumné šetření, které mapuje možné způsoby pedagogické diagnostiky k ověření předpokladů dítěte před zahájením povinné školní docházky. Součástí práce jsou tři případové studie dětí s odkladem povinné školní docházky, ve kterých jsou zohledněna navrhovaná doporučení pedagogicko-psychologické poradny pro vytvoření plánů pedagogické podpory, které směřují k celkovému rozvoji dítěte.
Romské dítě na počátku školní docházky
Strnadová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem Romské dítě na počátku školní docházky. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak probíhá adaptace romských žáků na škole usilující o inkluzi. Cíl je doplňován výzkumnými otázkami, které jsou rozděleny do dvou oblastí dle působících faktorů. Na faktory vnitřní, to znamená ty, které se týkají samotného jedince v procesu vzdělávání, a vnější, které ovlivňují a podílejí se na vzdělávání romských žáků na základní škole. Teoretická část je vypracována tak, aby společně s praktickou částí tvořila smysluplný celek. První kapitola je věnována Romům a jejich historii. V kapitole druhé a třetí se dočteme o dítěti na počátku školní docházky. Tato kapitola je rozdělena do několika dílčích podkapitol vzhledem k tomu, co vše závisí na tom, zda je dítě zralé a připravené na školní docházku. Čtvrtá kapitola je pro celkovou práci stěžejní, neboť zde je pozornost věnována právě romskému dítěti v české škole. Tato kapitola je rozdělena na jednotlivé podkapitoly dle toho, co vše přichází do procesu vzdělávání romského dítěte a co jej v tomto průběhu ovlivňuje. V páté kapitole je věnována pozornost práci učitele s romským žákem. V dalších kapitolách jsou shrnuty mé poznatky z průběhu pozorování. KLÍČOVÁ SLOVA Romové, romský žák, rodič, základní škola, školní připravenost, zralost, inkluze,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.