Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Emoční rovina při zahájení školní docházky
BIELKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce s názvem Emoční rovina při zahájení školní docházky se věnuje velmi aktuálnímu tématu, a to důležitosti emoční zralosti při vstupu do první třídy základní školy. Autorka věnuje pozornost seznámení se samotným pojmem emoce, otázce připravenosti na zahájení školní docházky; emoční zralosti, emočním kompetencím, emoční inteligenci; možnostem a zákonitostem rozvoje dětské osobnosti v oblasti emoční gramotnosti, rozdílům mezi mateřskou školou a základní školou a zabývá se také otázkou zvládání úspěchu a neúspěchu. V praktické části najdeme, jak emoční oblast u dítěte podporovat a rozvíjet směrem ke zvládnutí školních nároků. Pomocí metody pozorování a rozhovoru s učitelkami mateřské školy je zde zodpovězeno na otázky týkající se emoční zralosti, a to například: jak se projevují obtíže spojené s emoční nevyzrálostí dítěte, jaké mohou nastat problémy při nástupu takového dítěte do první třídy, prostřednictvím jakých aktivit může k rozvoji emočních kompetencí přispět mateřská škola atd.
Využití relaxačních technik v mateřských školách
BIELKOVÁ, Veronika
Teoretická část této bakalářské práce vysvětluje potřebu relaxace už od předškolního věku dítěte, najdeme zde vymezení samotného termínu relaxace i dalších pojmů, které s relaxací souvisí, jako psychohygiena, stres a stresové faktory. Autorka se snaží podat přehled jednotlivých relaxačních technik, které jsou vhodné k využití v mateřské škole. Praktická část představuje dotazníkové šetření mezi učitelkami v několika mateřských školách v rámci celé České republiky, kde se autorka zabývá otázkami využití relaxačních technik, častosti relaxačních chvilek a jejich účinků na děti. Součástí praktické části této bakalářské práce také je blok relaxačních her, které autorka s dětmi v MŠ vyzkoušela. Popisuje zde reakce dětí během a po činnosti. Tento malý soubor relaxačních her a cvičení by mohl sloužit jako návod pro začínající učitele v MŠ jak relaxační techniky využívat v praxi.
Globalizace - sociologická reflexe. Pojetí globalizace u Anthony Giddense, Zygmunta Baumana a Ulricha Becka
BIELKOVÁ, Veronika
Diplomová práce nazvaná "Globalizace - sociologická reflexe. Pojetí globalizace u Anthony Giddense, Zygmunta Baumana a Ulricha Becka." se zabývá otázkou, jak se soudobé sociologické myšlení vyrovnává s fenoménem globalizace. V úvodní části práce představuje základní obrysy sociologického pohledu na globalizační procesy a jejich historické kořeny. Hlavní část práce je věnována porovnání pojetí globalizace u tří významných sociologických teoretiků, Anthony Giddense, Zygmunta Baumana a Ulricha Becka, což zahrnuje podrobnou analýzu děl vztahujících se k tématu globalizace. V příslušných pasážích práce věnuje pozornost stěžejním tématům, která jsou v souvislosti s globalizací diskutována na poli soudobé sociální teorie (globalizace, lokalizace a glokalizace; denacionalizace; konvergence globální kultury; apod.). Diplomová práce vychází z klíčových děl těchto autorů, jejich ohlasu ve vědecké komunitě a z vlastní kritické analýzy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.