Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sběrnicové elektroinstalační systémy pro komplexní řízení budov
Mokrý, Lukáš ; Macháček, Jan (oponent) ; Bátora, Branislav (vedoucí práce)
Cílem mé práce je prozkoumat současné možnosti sběrnicových elektroinstalačních systémů pro komplexní řízení budov, především jejich energetickou a ekonomickou bilanci. Zjednodušeně je můžeme nazývat inteligentní elektroinstalace. Bude se jednat o dva systémy od firmy INELS a ABB. Tyto systémy obsahují funkční prvky, především moduly a ovladače. S použitím dalších materiálů vytvořím panel, na kterém budou prvky nainstalovány a poté elektricky propojeny. Systémy bude potřeba uvést do provozu a za pomoci jejich softwarů je naprogramovat. Dále bude následovat měření veličin při různých stavech systému a měření spotřeby, což je jeden z hlavních cílů práce. K tomuto měření budou použity dva měřící přístroje. Samotná práce bude obsahovat teoretický rozbor systémů, jejich popis, využití, způsob fungování a hlavní výhody a nevýhody. Dále zde budou popsány jednotlivé prvky a celý proces práce v laboratoři a měření. Z výsledků bude sestaveno celkové hodnocení a srovnání systémů z různých hledisek, včetně cenového.
Řídicí jednotka pro robotický vysavač
Matějů, Jan ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá v úvodní části zpracováním rešerše na téma robotické vysávání a zhodnocení výrobků v této rešerši. Hlavním zaměřením práce je návrh veškeré potřebné řídicí elektroniky a návrh desky plošných spojů. Je také navrţena metoda pro určení vzdálenosti mezi překáţkou a robotem. Dokument dále popisuje problémy spojené s návrhem IR snímače. Poslední částí je návrh řídicího softwaru pro robota a jeho testování.
Senzorický systém pro robotický podvozek
Hůlka, Jakub ; Hadinec, Michal (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výběrem vhodného robotického podvozku pro průmyslové prostředí. Tento podvozek je dále rozšířen o senzorický systém, který zajišťuje interakci robotu s okolím. Pro navrženou koncepci je vytvořena vlastní řídící deska, která obstarává obsluhu senzorů a ostatních periferií. Dále je zde popsán vývoj programu do PC pro operátorské řízení robotu.
Elektronické řídicí jednotky současných zážehových spalovacích motorů
Michna, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Elektronické řídicí jednotky současných zážehových spalovacích motorů“ pojednává o v současné době známých a rozšířených elektronických systémech řízení spalovacích motorů, tedy těch, jejichž hlavní funkcí je řízení přípravy zápalné směsi paliva se vzduchem i jejího následného zapálení ve spalovacím prostoru. Tyto dvě funkce jsou stěžejní pro chod motoru, a proto o nich publikace pojednává z hlediska obecného principu fungování i z hlediska popisu jednotlivých druhů těchto systémů, potažmo vývojových stádií. Dalším sledovaným cílem je výčet a popis jednotlivých komponent systému podílejících se na řízení motoru, rozčleněných do logických celků. Závěr práce pak seznamuje čtenáře s jednotlivými rozšířenými typy elektronických řídicích systémů, jejich výrobci a základními odlišnostmi.
Rozdíly v chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne
Vlasák, Jaroslav ; Semela, Marek (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analýzu chování řidičů reagujících ve dne a v noci na přechodech pro chodce. Pozornost je věnována především veškerým faktorům, které mohou ovlivnit jejich chování při jízdě přes přechod pro chodce. Ovlivnění chování těmito faktory může zapříčinit z velké části dopravní nehody vozidel s chodci. Jednou ze základních technik v současné době je analýza chování řidiče pomocí optického vnímání podnětů. Pro měření optických reakcí slouží zařízení Eyetracker, díky němuž lze sledovat změny úhlu pohledu řidiče, navigace řidiče při jízdě a jeho optické reakce na různé podněty během jízdy. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu chování řidičů při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne. Denního měření se zúčastnilo dvanáct řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městě Brně. Nočního měření se zúčastnilo sedm řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městech Břeclav a Lednice. Při jízdě byly sledovány optické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Eyetracker a jejich možné ovlivnění.
Trestné činy v dopravě související s užíváním návykových látek.
Hrušková, Marie ; Fidesová, Hana (vedoucí práce) ; Šejvl, Jaroslav (oponent)
BIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Vysoká škola: Univerzita Karlova Fakulta: 1. lékařská fakulta Klinika Adiktologie Školní rok: 2016/2017 Autor: Bc. Marie Hrušková Vedoucí práce: Mgr. Hana Fidesová, PhD. Rok obhajoby: 2017 Počet stran: 102 Název diplomové práce: Trestné činy v dopravě související s užitím návykových látek Abstrakt Východiska: Doposud provedené výzkumy poukazují, že návykové látky v dopravě jsou závažným sociálním a bezpečnostním problémem. Studia přisuzují nejvýznamnější efektivitu pro řidiče chycené několikrát - opakovaně s koncentrací 1,5 g/Kg a vyšší, bohužel ale u vyšších koncentrací je vyšší riziko pravděpodobnosti závislosti, která je vzhledem k povahám rehabilitačních programů, kontraproduktivní, protože zvládnutí závislosti není cíl kurzu rehabilitačního programu (Ferguson et. all., 2001). Cíle práce: Cílem této práce je zmapovat problematiku trestných činů v dopravě, kdy pachatel je ve stavu vylučujícím způsobilost řídit, který si přivodil požitím návykové látky a následná opatření při navrácení řidičského oprávnění v období od 1. ledna 2014 do 31. prosince 2015. Výzkumné otázky: a) Jaký je věk pachatelů v době spáchání trestného činu řízení ve stavu vylučujícím způsobilost? b) Jaký je zdroj obživy (povolání) pachatelů v době spáchání trestného činu? c) Jaké pohlaví převažuje v páchání...
Rozdíly v chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne
Vlasák, Jaroslav ; Semela, Marek (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analýzu chování řidičů reagujících ve dne a v noci na přechodech pro chodce. Pozornost je věnována především veškerým faktorům, které mohou ovlivnit jejich chování při jízdě přes přechod pro chodce. Ovlivnění chování těmito faktory může zapříčinit z velké části dopravní nehody vozidel s chodci. Jednou ze základních technik v současné době je analýza chování řidiče pomocí optického vnímání podnětů. Pro měření optických reakcí slouží zařízení Eyetracker, díky němuž lze sledovat změny úhlu pohledu řidiče, navigace řidiče při jízdě a jeho optické reakce na různé podněty během jízdy. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu chování řidičů při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne. Denního měření se zúčastnilo dvanáct řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městě Brně. Nočního měření se zúčastnilo sedm řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městech Břeclav a Lednice. Při jízdě byly sledovány optické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Eyetracker a jejich možné ovlivnění.
Trestné činy v dopravě související s užíváním návykových látek.
Hrušková, Marie ; Fidesová, Hana (vedoucí práce) ; Šejvl, Jaroslav (oponent)
Východiska: Stav vylučující způsobilost je třeba v každém konkrétním případě zjišťovat a dokazovat. Ke stanovení závěru o ovlivnění řidiče je nezbytné vyhotovení znaleckého posudku z oboru zdravotnictví, odvětví psychiatrie (Důvodová zpráva k zákonu č. 233/2013 Sb.). Doposud provedené výzkumy poukazují, že návykové látky v dopravě jsou závažným sociálním a bezpečnostním problémem. Pro recidivující řidiče, kteří v minulosti spáchali trestný čin ohrožení pod vlivem návykové látky (či přestupek, nebo mají osobní zájem o rehabilitační program), je namístě možnost rehabilitačního kurzu. Cíle práce: Hlavním cílem této práce je přinést poznatky o rozhodovací praxi soudů ve věci trestného činu ohrožení pod vlivem návykové látky. Dalším cílem této práce je zmapovat problematiku trestného činu ohrožení pod vlivem návykové látky a následná opatření stanovená soudem při ukládání trestů a jejich vztahu k doporučování rehabilitačních programů či nějaké z forem léčby problémového/závislostního užívání návykových látek. Metody: Data byla získána analýzou 50 rozsudků a čtyř rozhovorů se soudci z Obvodního soudu pro Prahu 2, které probíhaly v dubnu 2017. Výběr zařízení Obvodního soudu pro Prahu 2 proběhl metodou záměrného (účelného) výběru přes instituce. Tento soud je specializovaný pro trestné činy v dopravě,...
Trestné činy v dopravě související s užíváním návykových látek.
Hrušková, Marie ; Fidesová, Hana (vedoucí práce) ; Šejvl, Jaroslav (oponent)
BIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Vysoká škola: Univerzita Karlova Fakulta: 1. lékařská fakulta Klinika Adiktologie Školní rok: 2016/2017 Autor: Bc. Marie Hrušková Vedoucí práce: Mgr. Hana Fidesová, PhD. Rok obhajoby: 2017 Počet stran: 102 Název diplomové práce: Trestné činy v dopravě související s užitím návykových látek Abstrakt Východiska: Doposud provedené výzkumy poukazují, že návykové látky v dopravě jsou závažným sociálním a bezpečnostním problémem. Studia přisuzují nejvýznamnější efektivitu pro řidiče chycené několikrát - opakovaně s koncentrací 1,5 g/Kg a vyšší, bohužel ale u vyšších koncentrací je vyšší riziko pravděpodobnosti závislosti, která je vzhledem k povahám rehabilitačních programů, kontraproduktivní, protože zvládnutí závislosti není cíl kurzu rehabilitačního programu (Ferguson et. all., 2001). Cíle práce: Cílem této práce je zmapovat problematiku trestných činů v dopravě, kdy pachatel je ve stavu vylučujícím způsobilost řídit, který si přivodil požitím návykové látky a následná opatření při navrácení řidičského oprávnění v období od 1. ledna 2014 do 31. prosince 2015. Výzkumné otázky: a) Jaký je věk pachatelů v době spáchání trestného činu řízení ve stavu vylučujícím způsobilost? b) Jaký je zdroj obživy (povolání) pachatelů v době spáchání trestného činu? c) Jaké pohlaví převažuje v páchání...
Úroveň znalostí první pomoci u řidičů
Cukrová, Šárka ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Eislerová, Iva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá úrovní znalostí poskytování první pomoci u řidičů. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na shrnutí informací, které se týkají obecných zásad poskytování první pomoci a postupů první pomoci z vybraných oblastí (bezvědomí, kardiopulmonální resuscitace, šok, krvácení, úrazy). Také jsou zde uvedena zákonná ustanovení týkající se první pomoci, postup při dopravní nehodě a statistika dopravních nehod. V empirické části bylo použito kvantitativní šetření a data byla získána technikou dotazníku. Respondenty byli náhodní řidiči z okolí Kladna. Výzkum byl zaměřen nejen na zjišťování jejich teoretických znalostí v postupech první pomoci, ale také na zjištění překážek, které jim v poskytnutí první pomoci brání. Na základě výsledků byla zjištěna neznalost postupu v situaci, kdy si zachránce není jist, zda zraněný v bezvědomí dýchá. Naopak velmi dobrých výsledků dosáhli respondenti ve vědomostech z oblasti krvácení. 100% úspěšnost pak byla u otázky "Co podáme zraněnému při poranění břicha?". Z překážek, které brání v poskytnutí pomoci, respondenti nejčastěji uvádějí strach z ublížení a obavy z nedostatku znalostí. Klíčová slova první pomoc, řidiči, dopravní nehoda, zranění při nehodách, život ohrožující situace, kardiopulmonální resuscitace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.