Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 240 záznamů.  začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učící se analyzátor audio-vizuálních záznamů
Košarko, Ondřej ; Peterek, Nino (vedoucí práce) ; Klusáček, David (oponent)
V této práci je představen analyzátor audiovizuálních záznamů, který ze zvukové složky záznamu a dodaných titulků vytvoří textovou anotaci. Anotace obsahuje textový přepis pořadu založený na titulcích a je v ní vyznačeno, který z mluvčích danou repliku pronesl. Zjištění počtu mluvčích a jejich přidělení úsekům záznamu zajišťuje externí knihovna, stejně jako detekci úseků s muzikou. V práci je popsáno fungování této knihovny a je vyhodnocena na dostupných datech z korpusu DIALOG. Pro přiřazení textu ke správnému úseku záznamu používáme Kaldi, toolkit pro automatické rozpoznávání řeči. Práce dále obsahuje přehled o tvorbě skrytých titulků, o tvorbě korpusů mluvené řeči a stručný přehled literatury věnující se analýze záznamů. 1
Logopedická prevence v mateřské škole
Andrlová, Eliška ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
V teoretické části bakalářské práce se věnuji problematice logopedické prevence, ontogeneze řeči dítěte, nejčastější poruše artikulace - dyslalii a možnostem její prevence. Dále se věnuji faktorům ovlivňujícím vývoj řeči, rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání v souvislosti s jazykem a řečí a samotné logopedické prevenci v programu mateřské školy. V praktické části se dozvíme, jakým způsobem primární logopedická prevence v mateřských školách skutečně probíhá, zda jsou v této oblasti učitelky podporovány a zda se běžná praxe shoduje s jejich vizí o ideálním průběhu prevence. K výsledkům dojdu za pomoci dotazníkového šetření, doplňujících rozhovorů a analýzy literatury. Cílem práce je zmapovat zájem a orientaci pedagogů v problematice primární logopedické prevence a její vztah k odkladům povinné školní docházky. Zaměřuji se především na způsob realizace logopedické prevence v každodenním programu mateřských škol a její výsledky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Studenti a učitelé v českých filmech ze školního prostředí. Jejich řeč a vzájemná komunikace
Karlová, Alena ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Lehečková, Eva (oponent)
Karlová, Alena: Studenti a učitelé v českých filmech ze školního prostředí. Jejich řeč a vzájemná komunikace. Praha, 2015. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta. Vedoucí práce prof. PhDr. Petr Mareš, CSc. Tématem diplomové práce je řeč a vzájemná komunikace studentů a učitelů v českých filmech z prostředí střední školy. Teoretická část práce vychází vzhledem k interdisciplinárnímu charakteru výzkumu z odborné literatury k tématům historie české kinematografie, komunikace ve škole, jazyk mládeže, stylistika uměleckého vyjadřování a jazyk ve filmu. V hlavní části práce je na základě analýzy devíti filmů (Před maturitou, Kantor Ideál, Škola základ života, Cesta do hlubin študákovy duše, Marečku, podejte mi pero, Jak svět přichází o básníky, Sněženky a Machři, Vrať se do hrobu, Gympl) popsána podoba komunikace v rámci studentského i učitelského kolektivu a jejich komunikace vzájemná. Pozornost je věnována především těmto aspektům: používané jazykové prostředky vzhledem k době vzniku filmu (spisovnost - nespisovnost, prvky slangu), jazykové vyjadřování relací mezi účastníky komunikace (vykání - tykání, míra expresivity), komunikace ve vyučovací hodině a problémy s ní spojené, představení školního prostředí vzhledem k žánru filmu. Součástí popisu jsou konkrétní ukázky verbální...
Absolutní sluch v teorii i praxi
Bártová, Jitka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Předložená práce si klade za cíl zpracovat komplexně problematiku absolutní sluchu, a to jak z teoretického, tak z praktického hlediska. K tomu bylo potřeba nahlédnout do oblasti hudební psychologie a definovat hudební sluch v obecné rovině, vymezit druhy absolutního sluchu na základě jeho forem, rozsahů a vztahu k tónové výšce a barvě. Práce také popisuje fungování sluchového orgánu a problematiku spojenou se zpracováním zvukového vjemu a s vnímáním výšky tónu. Je zaměřena na teorii absolutního sluchu a zabývá se příčinami jeho vzniku na základě dědičnosti a jeho ovlivnitelností hudební zkušeností. Sleduje jevy spojené s absolutním sluchem a jeho výskyt v populaci. Výchozím informačním zdrojem je česká a především zahraniční literatura v tištěné i elektronické podobě.
Absolutní sluch v teorii i praxi
Bártová, Jitka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Předložená práce si klade za cíl zpracovat komplexně problematiku absolutní sluchu, a to jak z teoretického, tak z praktického hlediska. K tomu bylo potřeba nahlédnout do oblasti hudební psychologie a definovat hudební sluch v obecné rovině, vymezit druhy absolutního sluchu na základě jeho forem, rozsahů a vztahu k tónové výšce a barvě. Práce také popisuje fungování sluchového orgánu a problematiku spojenou se zpracováním zvukového vjemu a s vnímáním výšky tónu. Je zaměřena na teorii absolutního sluchu a zabývá se příčinami jeho vzniku na základě dědičnosti a tím, jak ho ovlivnitelňuje hudební zkušenost. Sleduje jevy spojené s absolutním sluchem a jeho výskyt v populaci. Praktickou část tvoří výzkum v podobě dotazníku, pomocí něhož jsou ověřovány hypotézy týkající se fenoménu absolutního sluchu. Výchozím informačním zdrojem je česká a především zahraniční literatura v tištěné i elektronické podobě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 240 záznamů.   začátekpředchozí140 - 149dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.