Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí87 - 96další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Riziko rozvoje vzniku závislostí na technologiích u dětí na 1. stupni základních škol
Činátlová, Monika ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Tento text je určen všem zájemcům z řad široké veřejnosti, především pak těm, kteří se problematikou rozvoje závislostí více zabývají. Práce zahrnuje obecné informace o rozmachu závislostí souvisejících s užíváním různých technologií. Upozorňuje na nízký věk uživatelů "moderních vymožeností" a snaží se poukázat na to, že zdánlivě obyčejné hraní dětí na mobilních telefonech, videohrách či nadměrné psaní textových zpráv může u nich v budoucnu podněcovat vznik závislosti. Součástí práce je výzkum založený na zjištění prevalence využívání technologií ke hře u dětí na 1. stupni základních škol. Současně se pak práce snaží popsat možné patologické projevy, které jsou s tímto jevem spojené.
Prevence specifických vývojových poruch u dětí ze znevýhodněného prostředí, jejichž rodiče jsou uživateli drog
Havlová, Božena ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
V práci se zabývám otázkou, jak vzdělávat tyto děti, jaký byl zjištěn přístup rodičů k výchově dítěte a jaký může mít vliv rodinného prostředí rodičů uživatelů na jeho vývoj. Jsou stanoveny předpoklady týkající se vzdělávání těchto dětí a to, že atmosféra rodinného prostředí může ovlivnit výsledky poskytovaných intervencí zaměřených na dítě, dále že může ovlivnit chování a výchovu předškolního dítěte, a že ADHD poruchu pozornosti spojenou s hyperaktivitou lze positivně ovlivnit souborem odborných přístupů a dodržováním pokynů předaných matce. Cílem bakalářské práce je ukázat, jak lze pracovat na prevenci specifických vývojových poruch u dětí předškolního věku ze znevýhodněného prostředí a jak lze tyto děti vzdělávat pro konkurence schopnost mezi svými vrstevníky. V práci jsou ukázky přístupů vedle běžných i alternativní, které můžou zaujmout odborníky a motivovali děti a jejich rodiče k práci. Je vytvořena ukázka materiálů zaměřených na prevenci specifických vývojových poruch a popis intervencí zaměřených na dítě a matku. Cílem práce je porovnat vývoj průměrného předškolního dítěte stanovený vývojovými teoriemi s vývojem jednoho dítěte, jehož otec je uživatel pervitinu a matka abstinuje. Byla sledována výchova dítěte od 5 - 6 let publikovaná v literatuře a výchovný vliv rodičů na sledované dítě. Byly...
Vliv dálnice D5 na rozvoj Rokycan
Plecitá, Monika ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Výstavba dálnic a všeobecně rychlostních silnic probíhá po celém světě již desítky let. Jako jedna z hlavních výhod této výstavby se téměř automaticky, kromě zlepšení dopravní situace, uvádí prospěch pro regionální rozvoj v dotčených územích. Vypracovaných studií o vlivu dálnic na regionální rozvoj se ale nabízí málo a většina navíc pochází ze zahraničí. Studie ukazují, že na každý region působí přítomnost dálnice jinak. V periferních oblastech mohou spíše dále prohlubovat rozdíly mezi jádrem a periferií. Rokycany v této případové studii figurují jako poměrně silné centrum pro své zázemí a díky dálnici D5 jako suburbánní zóna nedaleké a více jak desetkrát větší Plzně. Odvedení dopravy z centra Rokycan bylo nutné i přesto, že místní obchodníci tím mohou pociťovat pokles tržeb. Představitelé města i větší firmy přítomnost dálnice vítají. Rozvoj Rokycan způsobený dálnicí D5 však potvrdit nelze. Klíčová slova: dálnice, regionální rozvoj, Rokycany, dotazníkové šetření
Vliv dálnice D5 na rozvoj Rokycan
Plecitá, Monika ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Výstavba dálnic a všeobecně rychlostních silnic probíhá po celém světě již desítky let. Jako jedna z hlavních výhod této výstavby se téměř automaticky, kromě zlepšení dopravní situace, uvádí prospěch pro regionální rozvoj v dotčených územích. Vypracovaných studií o vlivu dálnic na regionální rozvoj se ale nabízí málo a většina navíc pochází ze zahraničí. Studie ukazují, že na každý region působí přítomnost dálnice jinak, ale také stále častěji upozorňují na negativní vlivy dálnic na regionální rozvoj hlavně v periferních oblastech, kde tak spíše dále prohlubují rozdíly mezi jádrem a periferií. Rokycany v této případové studii figurují jako poměrně silné centrum pro své zázemí a díky dálnici D5 jako suburbánní zóna nedaleké a více jak desetkrát větší Plzně. Odvedení dopravy z centra města bylo nutné i přesto, že místní obchodníci tím mohou pociťovat pokles tržeb. Představitelé města i větší firmy přítomnost dálnice vítají.
Globální města v systému letecké dopravy
Hampl, Pavel ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá významem globálních měst pro síť mezinárodní letecké dopravy. V úvodní části práce jsou uvedeny a popsány významné klasifikace globálních měst a následně je na základě tří vybraných žebříčků globálních měst sestaven pracovní žebříček globálních měst. Následující kapitola je věnována systému letecké dopravy a vymezení hlavních leteckých uzlů v jednotlivých světových regionech. Poté následuje kapitola, ve které je provedena analýza přepravních výkonů letišť globálních měst, analýza tempa růstu letišť globálních měst v letech 2004 - 2008 podle ekonomické vyspělosti států, v nichž leží a identifikace skupiny faktorů, které mají největší vliv na přepravní výkony letecké dopravy v rámci globálních měst. V poslední kapitole prostřednictvím analýzy letecké konektivity globálních měst jsou vybraná globální města seřazena podle jejich propojenosti v rámci letecké sítě. Závěry práce potvrdily, že globální města mají velký význam pro síť mezinárodní letecké dopravy.
Dopravní dostupnost druhého bydlení: vybrané lokality v okrese Benešov
Kolísek, Michal ; Vondráčková, Petra (oponent) ; Květoň, Viktor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší diferenciaci dostupnosti objektů druhého bydlení především za použití prostředků veřejné dopravy. V prvé části je diskutován problém s již publikovanou literaturou. Druhá část práce se zaměřuje na případovou studii, která byla prováděna ve vybraných lokalitách okresu Benešov. Dopravní dostupnost byla pozorována na dvou rovinách - frekvenční dostupnost a časová dostupnost. Vedle současné dopravní dostupnosti byl zjišťován také historický vývoj od začátku 80. let. V návaznosti na změny ve veřejné dopravě bylo pozorováno i postupné začleňování jednotlivých lokalit do systémů integrované dopravy.
Systém Park and Ride (P+R) v Praze
Fenclová, Veronika ; Chmelík, Jakub (oponent) ; Vondráčková, Petra (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá dopravou v Praze v klidu. Především se soustředí na možnosti krátkodobého parkování na okraji města u stanic metra a vlaků. Shrnuje, jaké jsou podmínky pro lidi, kteří využívají kombinovanou dopravu osobní automobil - navazující městská hromadná doprava. Hlavní část práce se soustředí na parkoviště systému P+R, kde se zabývá především jejich polohou a obsazeností. Dále zmiňuje i systém B+R a K+R. V další části je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které bylo uskutečněno s respondenty, kteří pravidelně dojíždějí do Prahy z jejího okolí, především za zaměstnáním či vzděláním. Z dotazníků je zřejmé, že povědomí o možnostech parkování na okraji Prahy je nízké. Pokud je respondent seznámen s možnostmi tohoto parkování, pak systém většinou nevyužívá. A to z mnoha příčin, které jsou shrnuty ve vyhodnocení dotazníkového šetření. Cílem práce je informovat o službách systému P+R a upozornit na nedostatky spojené s tímto systémem, které byly zmiňovány buďto v dotaznících nebo vyplynuly přímo z dat o obsazenosti parkovišť. Klíčová slova: systém P+R, parkoviště, dojíždění osobním automobilem, Praha

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí87 - 96další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 VONDRÁČKOVÁ, Petra
4 Vondráčková, Pavlína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.