Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv dálnice D5 na rozvoj Rokycan
Plecitá, Monika ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Výstavba dálnic a všeobecně rychlostních silnic probíhá po celém světě již desítky let. Jako jedna z hlavních výhod této výstavby se téměř automaticky, kromě zlepšení dopravní situace, uvádí prospěch pro regionální rozvoj v dotčených územích. Vypracovaných studií o vlivu dálnic na regionální rozvoj se ale nabízí málo a většina navíc pochází ze zahraničí. Studie ukazují, že na každý region působí přítomnost dálnice jinak, ale také stále častěji upozorňují na negativní vlivy dálnic na regionální rozvoj hlavně v periferních oblastech, kde tak spíše dále prohlubují rozdíly mezi jádrem a periferií. Rokycany v této případové studii figurují jako poměrně silné centrum pro své zázemí a díky dálnici D5 jako suburbánní zóna nedaleké a více jak desetkrát větší Plzně. Odvedení dopravy z centra města bylo nutné i přesto, že místní obchodníci tím mohou pociťovat pokles tržeb. Představitelé města i větší firmy přítomnost dálnice vítají.
Vliv dálnice D5 na rozvoj Rokycan
Plecitá, Monika ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Výstavba dálnic a všeobecně rychlostních silnic probíhá po celém světě již desítky let. Jako jedna z hlavních výhod této výstavby se téměř automaticky, kromě zlepšení dopravní situace, uvádí prospěch pro regionální rozvoj v dotčených územích. Vypracovaných studií o vlivu dálnic na regionální rozvoj se ale nabízí málo a většina navíc pochází ze zahraničí. Studie ukazují, že na každý region působí přítomnost dálnice jinak. V periferních oblastech mohou spíše dále prohlubovat rozdíly mezi jádrem a periferií. Rokycany v této případové studii figurují jako poměrně silné centrum pro své zázemí a díky dálnici D5 jako suburbánní zóna nedaleké a více jak desetkrát větší Plzně. Odvedení dopravy z centra Rokycan bylo nutné i přesto, že místní obchodníci tím mohou pociťovat pokles tržeb. Představitelé města i větší firmy přítomnost dálnice vítají. Rozvoj Rokycan způsobený dálnicí D5 však potvrdit nelze. Klíčová slova: dálnice, regionální rozvoj, Rokycany, dotazníkové šetření
Vliv dálnice D5 na rozvoj Rokycan
Plecitá, Monika ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Výstavba dálnic a všeobecně rychlostních silnic probíhá po celém světě již desítky let. Jako jedna z hlavních výhod této výstavby se téměř automaticky, kromě zlepšení dopravní situace, uvádí prospěch pro regionální rozvoj v dotčených územích. Vypracovaných studií o vlivu dálnic na regionální rozvoj se ale nabízí málo a většina navíc pochází ze zahraničí. Studie ukazují, že na každý region působí přítomnost dálnice jinak. V periferních oblastech mohou spíše dále prohlubovat rozdíly mezi jádrem a periferií. Rokycany v této případové studii figurují jako poměrně silné centrum pro své zázemí a díky dálnici D5 jako suburbánní zóna nedaleké a více jak desetkrát větší Plzně. Odvedení dopravy z centra Rokycan bylo nutné i přesto, že místní obchodníci tím mohou pociťovat pokles tržeb. Představitelé města i větší firmy přítomnost dálnice vítají. Rozvoj Rokycan způsobený dálnicí D5 však potvrdit nelze. Klíčová slova: dálnice, regionální rozvoj, Rokycany, dotazníkové šetření
Vliv dálnice D5 na rozvoj Rokycan
Plecitá, Monika ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Výstavba dálnic a všeobecně rychlostních silnic probíhá po celém světě již desítky let. Jako jedna z hlavních výhod této výstavby se téměř automaticky, kromě zlepšení dopravní situace, uvádí prospěch pro regionální rozvoj v dotčených územích. Vypracovaných studií o vlivu dálnic na regionální rozvoj se ale nabízí málo a většina navíc pochází ze zahraničí. Studie ukazují, že na každý region působí přítomnost dálnice jinak, ale také stále častěji upozorňují na negativní vlivy dálnic na regionální rozvoj hlavně v periferních oblastech, kde tak spíše dále prohlubují rozdíly mezi jádrem a periferií. Rokycany v této případové studii figurují jako poměrně silné centrum pro své zázemí a díky dálnici D5 jako suburbánní zóna nedaleké a více jak desetkrát větší Plzně. Odvedení dopravy z centra města bylo nutné i přesto, že místní obchodníci tím mohou pociťovat pokles tržeb. Představitelé města i větší firmy přítomnost dálnice vítají.

Viz též: podobná jména autorů
2 Plecitá, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.