Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 245 záznamů.  začátekpředchozí236 - 245  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porozumění čtenému textu
Bosáková, Markéta ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Psycholingvistická analýza procesu porozumění čtenému textu. Sledování analyzovaných úrovní procesu porozumění u žáků 8. tříd. Vymezení nejčastějších obtíží s porozuměním, sledování úspěšných, neúspěšných strategií a způsobů kompenzace neporozumění při řešení otázek. Kazuistická studie způsobu čtení u žáka s diagnózou dyslexií a u žáka bez dyslexie. Vztah školního prospěchu a schopností porozumění.
Mediální obraz psychogenních poruch příjmu potravy
Sittová, Gabriela ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato práce je zaměřena na charakteristiku a zhodnocení mediálního obrazu psychogenních poruch příjmu potravy v českých periodicích a na vybraných stranách World Wide Web sítě Internet. Cílem práce je ověřit, jaké typy informací o poruchách příjmu potravy jsou obsahem mediálních sdělení a zhodnotit jejich formální obsahovou správnost, ale také se pokusit postihnout možné vlivy příspěvků na povědomí veřejnosti o poruchách příjmu potravy a jejich jídelní chování. Příspěvky publikované v periodicích a na síti Internet v období leden 2004 až listopad 2005 byly zpracovány metodou obsahové analýzy. Výsledná data byla setříděna do logických kategorií podle tematického zaměření, obsahové správnosti a možného hodnotícího zabarvení. V závěru práce jsou zvažovány možné vlivy médií na propagaci štíhlého ideálu krásy, ale také na růst nespokojenosti s vlastním tělem u mnoha osob a s ní spojenou snahu snižovat tělesnou hmotnost a cíleně formovat postavu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Deníky dívek
Lásková, Marie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Hlavním předmětem mé diplomové práce jsou deníky pěti dívek. Těžištěm je kvalitativní analýza, která má několik úrovní. První úrovní je vnější popis deníků, kde se zajímám o takové charakteristiky, jako je grafická úprava, frekvence a délka zápisů, členění. Druhou úroveň představuje analýza z hlediska žánrového, kde mě zajímá především to, jaké formy psaní autorky užívají, s jakou dovedností a zda se použití forem nějak vyvíjí. Třetí úroveň pak představuje tematická analýza, kde se zajímám o to, jaká témata se v denících vyskytují a v jaké konkrétní podobě. Deníky v mé práci nejsou pouze předmětem výzkumu, ale i prostředkem poznání jejich autorek, a to především z hlediska zaznamenaného vývojového období, které zahrnuje v některých případech ještě konec mladšího školního věku ale především pak začátek dospívání (celkový věkový rozptyl zaznamenaného období: 9;6 - 13;4). Výsledky mého výzkumu chci srovnat s teoretickými poznatky z vývojové psychologie. Také mě zajímá, co psaní deníků pro dívky znamená, jaké místo má v jejich životě a co jim přináší. V teoretické části se zabývám deníkem jako literárním žánrem a jeho využitím v psychologickém výzkumu. Prostor věnuji také charakteristice mladšího školního věku, především pak dospívání, a to z hlediska osobnostního vývoje. Má práce mimo jiné potvrdila, že psaní...
Stát se prvňákem. Adaptace dítěte na pravidla platná v první třídě
Hončíková, Lucie ; Štětovská, Iva (oponent) ; Viktorová, Ida (vedoucí práce)
Počátek školní docházky tvoří jedno ze zlomových období v životě dítěte. Změny, které se v této etapě odvíjejí, souvisí se všemi oblastmi života dítěte a znamenají i zásah do života rodiny. V naší rigorózní práci jsme se zaměřili na proces adaptace dítěte na pravidla, se kterými se setkává v prvním pololetí školního roku a která platí na půdě školy. Věnovali jsme se hlavně průběhu tohoto procesu a mechanismům, které ho určují. V teoretické části jsme vysvětlili problematiku života v první třídě a definovali základní pojmy týkající se vstupu do školy a počátku školní docházky, se kterými jsme dále pracovali. V praktické části jsme nejprve klasifikovali a následně popsali jednotlivá pravidla a jejich kategorie. Poté jsme sledovali průběh procesu adaptace na školní normy v jednotlivých měsících prvního pololetí školního roku a dosažená zjištění jsme mezi sebou porovnali. Vytvoříme tak celkový obraz adaptačního procesu, jak v dané první třídě v prvním pololetí probíhal. K vytčenému cíli jsme zvolili hlavně metody průběžného pozorování žáků zvolené první třídy a cílených rozhovorů s žáky a s učitelkou.
Postavení žáků se specifickými poruchami učení ve specializované a běžné třídě
Rejzková, Světlana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Stát se prvňákem. Adaptace dítěte na pravidla platná v první třídě
Hončíková, Lucie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Počátek školní docházky tvoří jedno ze zlomových období v životě dítěte. Změny, které se v této etapě odvíjejí, souvisí se všemi oblastmi života dítěte a znamenají i zásah do života rodiny. Dítě si začíná osvojovat normy nového sociálního prostředí, charakterizovaného odlišným rytmem a strukturou činností a odlišnými způsoby interakcí. Dítě je konfrontováno s odlišnými požadavky okolí na své chování a výkony. Vstupem do školy se mění jeho sociální status. Začíná náležet zároveň i k jiné sociální skupině, než jakou je rodina. Začíná se učit plnit roli žáka. Jsme si vědomi toho, jak je období nástupu do školy důležité pro budoucí život jedince. Problematikou života žáků v první třídě jsme se zabývali již v zápočtové práci pro klinický semestr. Proces upevňování základních norem školního i mimoškolního chování v první třídě nás natolik zaujal a připadal nám natolik podstatný, první třídu charakterizující a přitom složitý, že jsme se jím rozhodli zabývat i v rámci rigorózní práce. Chceme konkrétně zachytit pravidla, na jaká se žáci v první třídě snaží adaptovat, popsat průběh procesu adaptace na školní normy a zmapovat mechanismy, které v první třídě, resp. v prvním pololetí školního roku, v rámci tohoto procesu působí. Nejprve teoreticky uchopíme výše zmíněný problém. Poté na podkladě našeho výzkumu...
Jak jsem se dostal do "pasťáku"
Jurníček, Pavel ; Viktorová, Ida (oponent) ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce přináší pohled do života dospívajících chlapců umístěných do diagnostického ústavu pro mládež kvůli poruchám chování. Cílem práce je zachycení vnitřního světa respondentů, a to včetně interpretace cesty, která je dovedla do diagnostického ústavu. Na teoretické rovině práce vychází z narativní psychologie a poukazuje na rozdíly mezi oficiálním zdůvodněním umístění a vlastními konstrukty respondentů. Z metodologického hlediska se jedná o narativní analýzu při níž jsou zkoumána data získaná od pěti respondentů. Na interpretace respondentů je přitom nahlíženo ztrojí perspektivy: první z nich se zaměřuje výhradně na interpretaci problému samotného; druhá nabízí pohled na širší vztahový kontext ve kterém problém vznikal; a konečně třetí perspektiva analyzuje pozici problému z hlediska celkového životního příběhu respondentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Percepce drog a drogového chování u dětí s tělesným postižením
Michael, Demetra ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Sexuální výchova na základních školách
Rákosová, Julie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Téma diplomové práce zní Sexuální výchova na základních školách. Podle naší legislativy je nezadatelným právem každého jedince, zejména dítěte, získat přístup k otevřenému vzdělání v oblasti sexuální výchovy (viz kapitola 3). Stud, předsudky i nedostatek času na některých českých školách ale stále brzdí dítě v rozvoji Lpo stránce sexuální. Z této teze jsem vycházela ve své práci, a proto se za oci analýzy metodických pokynů i jejich využívání v praxi snažím zmapovat sexuální výchovu na českých školách, respektive jejich vzorku. Když jsem začala s výzkumem na školách, setkala jsem se často s tvrzením ředitelů i učitelů: "My nepostupujeme podle žádné metodiky, sexuální výchovu vyučujeme individuálně ve více předmětech." To je na jednu stranu moderní přístup. Spojování jednotlivých učebních okruhů je pozitivní trend. Obávám se ale, že sebou nese nemožnost kontroly a nedává představu o tom, zda se ve škole sexuální výchova opravdu učí a v jakém rozsahu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 245 záznamů.   začátekpředchozí236 - 245  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 VIKTOROVÁ, Iveta
2 Viktorová, Irena
3 Viktorová, Iva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.