Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj a vzdělávání mediátorů působících ve firemním prostředí
Hanka, Jaroslav ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Problematika mediace, jako alternativního způsobu řešení konfliktů a sporů, patří mezi aktuální a významná témata nejenom sociální psychologie, ale i andragogiky. Zejména konflikty na pracovišti představují z hlediska firemní kultury, rozvoje a vzdělávání pracovníků klíčové téma, které je zároveň východiskem předložené rigorózní práce. Proto i další profesní vzdělávání mediátorů působících v podnicích jako specialisté zabývající se prevencí a řešením konfliktů a sporů na pracovišti, je zásadní pro pozitivní pracovní klima, optimalizaci vztahů na pracovišti, pracovního výkonu a motivaci pracovníků. Při koncipování teoretických východisek a výzkumného problému v rámci této rigorózní práce lze vyjít zejména z andragogiky, sociální psychologie a managementu lidských zdrojů. Vedení lidí v rámci people managementu nebo leadershipu je považována za efektivní nástroj předcházení konfliktů na pracovišti. Cílem předložené rigorózní práce bylo identifikovat, analyzovat a charakterizovat specifika mediačního procesu ve středně velkých a velkých podnicích. Rovněž sledovat vývoj mediace v podnikovém prostředí a možnosti mediátorů efektivně ovlivňovat tyto procesy v rámci managementu lidských zdrojů. Dalším cílem pak bylo empiricky zkoumat vliv firemní kultury na vznik a řešení konfliktů na pracovišti a také mimo...
Profesní zátěž ředitelů vybraných základních škol
Pařík, David ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Profesní zátěž ředitelů vybraných základních škol" pojednává o struktuře profesní činnosti ředitele plně organizované veřejné základní školy. V teoretické části se zabývá institutem ředitele školy z pohledu právních předpisů a dále pak jednotlivými profesními rolemi ředitele - rolí lídra, manažera a vykonavatele. Hlavním cílem předkládané práce je zjistit strukturu profesních činností ředitele plně organizované veřejné základní školy a jejich přiřazení k jednotlivým profesním rolím, které ředitel zastává. Empirická část bakalářské práce je zaměřena na výzkumné šetření, které bylo zpracováno na základě dat získaných z polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými řediteli vybraných plně organizovaných veřejných základních škol na Praze 8. Pomocí analýzy rozhovorů bylo zjišťováno, jaká je struktura profesní činnosti ředitele plně organizované veřejné základní školy, jaké profesní činnosti naplňují jednotlivé profesní role ředitele plně organizované veřejné základní školy, zda jsou jednotlivé profesní role ředitele plně organizované veřejné základní školy rozloženy rovnoměrně a v neposlední řadě také to, jaké profesní činnosti zatěžují ředitele plně organizovaných veřejných škol nejvíce. Struktura profesní činnosti ředitelů plně organizovaných veřejných základních škol do značné míry...
Evaluace vzdělávání vybraných vzdělávacích akcí ve zdravotnickém zařízení
Racková, Martina ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Tématem diplomové práce je evaluace vzdělávání ve zdravotnickém zařízení. Cílem práce je zhodnotit evaluaci vzdělávání vybraných vzdělávacích akcí ve zdravotnickém zařízení a na základě získaných poznatků navrhnout změny evaluace těchto vzdělávacích aktivit. V teoretické části, která je rozdělena do tří kapitol, je v úvodní kapitole specifikován pojem lidské zdroje, jejich vzdělávání a rozvoj od identifikace vzdělávacích potřeb, jejich plánování až po realizaci. Dále je zmíněna důležitost manažerů při řízení a vzdělávání lidských zdrojů a následném procesu evaluace. Druhá kapitola vymezuje pojem evaluace, včetně jednotlivých modelů následné evaluace, která tvoří klíčovou zdrojovou informaci o efektivitě vybraných vzdělávacích programů. Pojem efektivita je zde také objasněn. Třetí kapitola se zabývá vzděláváním ve zdravotnických zařízeních se zaměřením na fakultní nemocnice. Jsou zde vymezena jeho specifika, která musí být zohledněna zejména v souladu s platnou právní úpravou. Jsou nastíněny možnosti vzdělávání ve fakultních nemocnicích z hlediska obsahu a cílových skupin. V praktické části je charakterizováno konkrétní zdravotnické zařízení, jsou zde zmíněny interní postupy vybrané fakultní nemocnice v oblasti vzdělávání stanovené závaznými dokumenty, popsán proces evaluace konkrétních vzdělávacích...
Možnosti využití kariérového poradenství na základní škole
Palkosková, Klára ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Možnosti využití kariérového poradenství na základní škole" se zabývá především představením možností realizace kariérového poradenství na základních školách v rámci vzdělávacího systému České republiky. Cílem diplomové práce je analýza možnosti využití a způsobu realizace kariérového poradenství na základní škole, jež je zde poskytováno primárně v rámci výchovného poradenství. Cílem práce je na základě stanovených výzkumných předpokladů analyzovat názory žáků a kariérového poradce na úroveň poskytovaných služeb kariérového poradenství v rámci základní školy. V první části diplomové práce budou analyzovány pojmy související s oblastí kariérového poradenství a profesní orientace žáků. Analyzovány budou také teorie volby povolání a kariérového vývoje žáků, aspekty poradenského procesu, a budou uvedeny poznatky o období dospívání. Zároveň jsou v diplomové práci identifikovány subjekty a instituce poskytující služby kariérového poradenství na území České republiky. Výzkumná problematika se v diplomové práci zabývá tématem kariérového poradenství, konkrétně pak kariérového poradenství a jeho specifik na konkrétní základní škole v rámci standardního českého vzdělávacího systému. Za účelem získání informací bylo využito metody dotazníkového šetření a rozhovoru. Výsledky...
Zřízení pedagogické profesní komory jako veřejnoprávní instituce standardizující etické normy učitelské profese
Hurych, Michael ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Závěrečná diplomová práce se věnuje tématu teoretického zřízení pedagogické profesní komory v České republice jako veřejnoprávního subjektu z hlediska etické a mravní patronace učitelské profese. Povolání učitele se vyznačuje důkladnou a náročnou prací s lidmi, přičemž vyžaduje kromě rozsáhlé dispozice odbornými znalostmi, které jsou následně předávány žákům a studentům, rovněž i důrazné dodržování mravních a etických principů, což prezentuje pedagogy jako hodnotnou profesní skupinu na veřejnosti, ale také nastavuje model příkladného a žádoucího jednání ve společnosti. V současné době však v tuzemsku neexistuje žádná veřejnoprávní samosprávná profesní organizace, která by sdružovala členy pedagogické profese a mravně i eticky zaštiťovala jejich povolání tak, jako tomu činí například lékařská či advokátní komora u svých příslušníků. Tato skutečnost v usouvztažnění s přetrvávající absencí definovaného standardu učitelské profese a formálního etického kodexu pak mnohdy vede k tomu, že se učitelé nemají v rámci řešení morálních problémů své profese na koho obrátit, postrádají představu, co konkrétně se od nich v oblasti etiky a mravního chování očekává a nemají oporu v zákonem ustavené a funkční profesní organizaci. Předmětná diplomová práce si tak klade za cíl identifikovat a deskribovat názor české...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Veteška, Jaromír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.