Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
On-line kariérové poradenství v práci s nadanými žáky
Turzová, Lucie ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je individuální kariérové poradenství poskytované žákům středních škol on-line formou. Cílem teoreticko-empirické diplomové práce s názvem On-line kariérové poradenství v práci s nadanými žáky je popsat a porovnat způsob práce různých kariérových poradců v rámci on-line poradenství s žáky středních škol v České republice. V teoretické části závěrečné práce jsou představeny základní pojmy s tématem související, zejména kariérové poradenství, on-line poradenství, adolescence, nadání a talent, metody kariérového poradenství a kariérové poradenství v ČR. Empirická část diplomové práce je založena na smíšeném designu - na kvalitativní výzkumné strategii, na technice polostrukturovaného rozhovoru s kariérovými poradci v rámci projektu vybrané české neziskové organizace a dále na analýze a vyhodnocení dotazníků, které byly zaslány respondentům (nadaným žákům středních škol), kteří se zúčastnili projektu vybrané české neziskové organizace. Diplomová práce poukazuje na potřebnost individuálního kariérového poradenství v kombinaci s nabídkou individualizovaných exkurzí do vybraných organizací a na potřebu individuálního a otevřeného přístupu k cílové skupině, nadaným žákům středních škol.
Sociálně pedagogické intervence podporující integraci mladistvých uprchlíků bez doprovodu v SRN
Roupcová, Noemi ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Klapálková, Veronika (oponent)
(česky) Práce se zabývá sociálně pedagogických intervencemi poskytovanými nezletilým uprchlíkům bez doprovodu v SRN. Popisuje situaci nezletilých uprchlíků bez doprovodu, kteří přicházejí do středisek akutní péče, či do pobytových zařízení pro mládež a vyrovnávají se s realitou života v nové zemi. Poskytované sociálně pedagogické intervence lze rozdělit do 3 hlavních skupin. Efektivita těchto intervencí z hlediska podpory integrace uprchlíků do majoritní společnosti byla zkoumána na skupině 23 osob - nezletilých uprchlíků bez doprovodu. Ti hodnotili jednotlivé poskytované intervence v rámci individuálních polostrukturovaných rozhovorů, které se uskutečnily v letech 2020 - 2022. Práce je koncipována teoreticko-empiricky. V teoretické první časti práce jsou prezentovány a vysvětleny základní pojmy z oblasti migrace a sociální pedagogiky, blíže jsou pospány 3 oblasti poskytovaných sociálně pedagogických intervencí. Ve výzkumné části práce je definována výzkumná otázka představen design a metodologie a metoda výzkumu založená na interpretativní fenomenologické analýze. V závěru práce jsou pak definovány možné další výzkumné směry v této oblasti.
Pravidla, tresty a odměny v předškolním vzdělávání
Svobodová, Anna ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Skorková, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá strategií řízení třídy s ohledem na používání různých druhů výchovných prostředků, užívaných v prostředí mateřských škol. Teoretická část se konktrétněji zaměřuje na základní vymezení pojmů, jako je předškolní vzdělávání, pravidla, tresty, respektující výchova, odměny a alternativní školy. Jaká je jejich funkce, druhy a využití v praxi. V neposlední řadě se zaměřuje i na respektující přístup, aneb jak se dá s dítětem navázat partnerský vztah za užití efektivních forem komunikace. Empirická část prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na porovnání a hledání rozdílů v utváření a používání pravidel v mateřských školách a taktéž užívání různých druhů odměn, trestů a přirozeného důsledku za pomocí dotazníkového šetření. Z dotazníku vyplývají rozdíly mezi mateřskými školami tradičními státními a mateřskými školami aplikující inovativní způsoby ve vzdělávání. Odráží názory, postoje a zkušenosti samotných pedagogů. KLÍČOVÁ SLOVA pravidla, tresty, odměny, předškolní vzdělávání, výchovné prostředky, respektující výchova, přirozený důsledek
Vzdělávání dětí předškolního věku v oblasti sexuální výchovy
Mészárosová, Adéla ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Swoboda, Jaroslava (oponent)
Vztahy a komunikace jsou základními kameny života a celým jedním segmentem bio- psycho-sociálního modelu. Jako takové jsou spojené s lidskou sexualitou, která nás provází od narození. Snahou této práce je nahlédnout na způsob, jakým je sexualita přibližována dětem mateřskými školami. Hlavní hypotézou je, že pedagogové nejsou plně připravováni na výuku sexuální výchovy v českých mateřských školách, která tak neprobíhá v plném rozsahu. Tento text se snaží na téma nahlížet jako na komplexní problém a výzkum tedy podléhá několika metodám získávání dat a zkoumání. Představuje koncept sexuální výchovy evropského standardu a její východiska a poskytuje čtenáři přehled předškolního vývojového období. Byl analyzován Rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání, vzdělávací programy pedagogů na sekundární a terciální úrovni a možnosti jejich dalšího vzdělávání za účelem zjistit, zda a nakolik je sexuální výchova zasazena do vzdělávacích dokumentů jak dětí, tak samotných pedagogů. V praktické části jsou analyzovány odpovědi respondentů online dotazníku, jež tvořili předškolní pedagogové a odpovídali na otázky ohledně jejich postojů k výuce sexuální výchovy a zkušeností z praxe. Dále jsou interpretovány rozhovory se třemi respondentkami zaměřené zejména na zkoumání jejich postoje k sexuální výchově. Jsou...
Vliv organizovaně tráveného volného času na rozvoj osobnosti dítěte
Blovská, Barbora ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Cílem bakalářské práce "Vliv organizovaně tráveného volného času na rozvoj osobnosti dítěte" je zjistit, zda existuje nějaký vztah mezi rozvojem dětské osobnosti a způsobem trávení volného času. Jestli pedagogové zjišťují, jakým způsobem děti tráví svůj volný čas a zda pociťují u jednotlivých žáků některé osobnostní oblasti rozvinutější než u jiných. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je souhrn dosavadních poznatků o volném čase a způsobech jeho trávení, dále i krátké shrnutí psychického a osobnostního vývoje v období pubescence a popis typů osobnosti na základě velké pětky. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury. Cílem praktické části je pomocí výzkumného šetření zjistit, jaký pohled mají na problematiku rozvoje osobnosti pedagogové pracující s pubescenty.
Příčiny neúspěchu dětí při studiu ze sociálně vyloučených lokalit.
Macháček, Radovan ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Kaščák, Ondrej (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá popisem školního neúspěchu a neprospěchu u dětí pocházejících ze sociálně vyloučených lokalit v České republice. Problém dětí ze sociálně vyloučených lokalit, které ve škole neprospívají či mají problém s učením se, je stále častějším problémem v mnoha zemích po celém světě. Tato problematika je způsobena řadou faktorů, mezi které patří nedostatečný přístup ke kvalitnímu vzdělání, chudoba a nedostatečná podpora ze strany rodiny a komunity. V této diplomové práci se budu zabývat příčinami neschopnosti dětí ze sociálně vyloučených lokalit studovat, a jak lze tyto problémy řešit. Cílem práce je zjištění překážek a příčin bránící rozvoji žákům ze sociálně vyloučených lokalit ve vzdělávání a získání uplatnění na trhu práce. Součástí práce je zmapování a shrnutí výzkumů, které se touto problematikou zabývají. V praktické části jsou pomocí kvantitativní metody výzkumu zjišťovány překážky a příčiny, které brání žákům ze sociálně vyloučených lokalit v prospěchu a úspěchu na školách s ohledem na budoucí uplatnění na trhu práce.
Vzdělávání skautských vedoucích
Vondrášková, Jitka ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou, jakým způsobem a formou se vzdělává budoucí skautský vedoucí. Teoretická část práce představuje definici, funkce a význam volného času, pedagogiku volného času jako vědu a instituce volnočasových aktivit. Dále představuje skauting jako organizaci spadající do volnočasových aktivit, její význam a vizi. Poukazuje na organizaci Junák - český skaut, z.s. z pohledu organizační struktury, skautské výchovné metody a představuje kompetenční model vedoucího. Způsoby vzdělávání skautského vedoucího odkrývají osobnost skautského vedoucího a význam dobrovolnické profese. Empirická část je zpracována formou kvalitativního výzkumu. Rozhovory s budoucími skautskými vedoucími představuje první část, na níž navazuje shrnutí informací získaných písemným dotazováním od klíčového pracovníka skautského ústředí Junáka, který se zabývá problematikou vzdělávání. Na závěr jsou shrnuté poznatky ze setkání s absolventy čekatelského kurzu. Klíčová slova Pedagogika volného času, volný čas, celoživotní vzdělávání, vzdělávání, skauting, děti, mládež, skautský vedoucí.
Syndrom vyhoření a riziko jeho vzniku u učitelů 2.stupně ZŠ v Libereckém kraji
Petržilková, Tereza ; Klapálková, Veronika (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je syndrom vyhoření a případné riziko jeho vzniku u učitelů 2. stupně v Libereckém kraji. Teoretická část práce je soustředěna na popis syndromu vyhoření, vymezení důležitých pojmů, popis příčin, symptomů a fází syndromu vyhoření. V práci je vymezen pojem profese učitele a nalezneme zde celkové seznámení s danou problematikou syndromu vyhoření ve spojení s učitelskou profesí. Tato část je zakončena kapitolou o prevenci syndromu vyhoření. Praktická část se zaměřuje na zjištění míry syndromu vyhoření u učitelů 2. stupně v Libereckém kraji. Zjištění byla získána na základě kvantitativního výzkumu, metodou standardizovaného dotazníku. Cílem výzkumu je zjistit zda, a případně v jaké míře se u zmíněných učitelů objevuje syndrom vyhoření, a to za pomoci využití standardizovaného dotazníku CBI (Copenhagen Burnout Inventory). V závěru práce nalezneme návrh opatření a diskusi na dané téma syndromu vyhoření.
Školní poradenské pracoviště na základní škole
Moučková, Radka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na šetření činnosti školního poradenského pracoviště na základní škole a jeho koordinaci s pedagogickou činností učitele základní školy. Cílem této diplomové práce je zjištění, zda a jakým způsobem fungují poradenské služby na konkrétní základní škole. Teoretická část obsahuje historii školního poradenského pracoviště a jeho vývoj. Šetření povede ke zjištění náplně práce jednotlivých školních poradenských pracovišť, jejich pracovníků a jejich hlavních cílů. Praktické šetření pak proběhne na vybrané základní škole metodou kvalitativního výzkumu, konkrétně metodou rozhovoru se školními psychology, školními speciálními pedagogy, výchovnými poradci a metodiky prevence a dále pak analýzou dokumentace školního poradenského pracoviště. Pro demonstraci reálné činnosti školního poradenského pracoviště bude využita také případová studie (kazuistika) konkrétního žáka.
Podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO
Šíma, Petr ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je pedagogicko-psychologická podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO. Cílem práce je popsat, ověřit a zhodnotit efektivitu systému marketingových akcí pro podporu volby povolání realizovaných prostřednictvím ŠKODA Akademie a Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO od náborových akcí k získání uchazečů až po umístění absolventů. Práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdělena do dvou částí. V teoretické části seznamuje s firemním systémem přípravy žáků učiliště na budoucí povolání, popisuje jednotlivé formy podpory pro volbu povolání s důrazem na jejich specifika. Praktická část práce posuzuje prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného mezi žáky 1. a 2. ročníku SOUs podíl jednotlivých marketingových akcí na rozhodování uchazečů o volbě povolání. Výzkumem provedeným mezi žáky 3. a 4. ročníku SOUs ověřuje, jak odborná praxe žáků ve firmě a zapojení odborných útvarů firmy do výuky ovlivňují kvalitu vzdělávání a nakolik se firemní politika umísťování absolventů promítá ve volbě jejich budoucího povolání. Klíčová slova ŠKODA Akademie, Střední odborné učiliště strojírenské, volba povolání, marketing podpory, motivace, odborný výcvik, odborná praxe, alokace, výzkum.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.