Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  začátekpředchozí159 - 168další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání školních problémů a způsoby jejich zvládání u dětí staršího školního věku
Peřinová, Piia ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o vnímání školních problémů a způsoby jejich zvládání u dětí staršího školního věku.
Pojetí ideálu ženy a muže v naší společnosti
Marciszová, Alice ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Tato práce je věnována pojetí ideálu ženy a muže v naší společnosti. Domnívám se, že problematika ideálů se lidí dotýká více než by si někteří mohli myslet anebo si byli ochotni přiznat. Zejména osobní ideál je věcí týkající se v podstatě každého člověka, protože se vztahuje k výběru partnera. Také společenský ideál rozhodně nestojí na okraji zájmu. I když si to mnozí možná neuvědomují, vůči mediálním obrazům se nějak vymezují. Nezáleží na tom, jestli je kritizují či s nimi souhlasí a podléhají jim anebo je ignorují. Každý z těchto postojů znamená, že se člověk s těmito obrazy setkal a proto bylo nutné si na věc utvořit nějaký názor. Na základě této domněnky jsem se rozhodla výzkumem ověřit, jak se k této problematice staví studenti vysokých škol, resp. jak si představují svého partnera a jak vnímají společenský ideál.
Český feminismus.
Čálková, Klára ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Tématem magisterské práce je feminismus, který je nahlížen z několika úhlů. V teoretické části se zabývám důvody a místem vzniku, vývojem a důsledky, které z tohoto myšlenkového proudu vyplývají. Větší pozornost je věnována tomuto hnutí na území České republiky. Hypotézy jsou ověřovány v praktické části, která vychází z analýzy dotazníku. Otázky jsou sestaveny tak, aby zjistily obecné povědomí společnosti o feministickém hnutí a schopnost reflexe postavení žen a mužů.
Vývojové ukazatele čtení a psaní na konci předškolního věku a v době nástupu do školy: příspěvek k problematice "rizika dyslexie"
Kucharská, Anna ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Stuchlíková, Iva (oponent) ; Šulová, Lenka (oponent)
Disertační práce je zaměřena na vývojové ukazatele předpokladů pro čtení a psaní na konci předškolního věku a v době nástupu do školy, jejichž diagnostikou a následnou intervencí se mohou minimalizovat obtíže dětí při osvojování čtení a psaní. První čtyři kapitoly mají teoretický charakter. Zabývají se obecnými zákonitostmi čtení a psaní. Tyto školní dovednosti jsou zasazeny do rámce rozvoje gramotnosti; sledována je psychologická podstata čtení a psaní a vývojové předpoklady pro jejich rozvoj. Pozornost je věnována současným trendům včasného rozpoznání vývojových deficitů, které se mohou stát příčinou obtíží při osvojo vání čtení a psaní, ať už mají jakékoliv pozadí. Metodou, která může pomoci vyhledat děti s budoucími obtížemi ve čtení a psaní a podnítit včasnou intervenci přímo v prostředí školy, je Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. Vytváření a standardizace tohoto screeningového nástroje bylo prvním výzl">mných úkolem disertační práce. Bylo potvrzeno, že metoda splňuje požadavky na diagnostic!, ústroje a je využitelná pro postižení předpokladů pro čtení a psaní v době nástupu do školy. Druhým výzkumným úkolem bylo zodpovězení otázek, jak se v našem poradenském systému dává důraz na sledování vývojových deficitů, včetně tzv. "rizika dyslexie", které mohou signalizovat u dětí na konci...
Být rodičem dítěte s pohybovým postižením
Chrzová, Dušana ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Stuchlíková, Iva (oponent) ; Votava, Jiří (oponent)
Výzkum, o němž pojednávám v této disertační práci, je zakotven v přirozeném kontextu mé praxe speciální pedagožky pracující ve Speciálně pedagogickém centru při JUS. Podstatnou součástí této praxe j e řešení problémů týkajících se začleňování dětí s pohybovým postižením do systému standardního vzdělávání. Ve své praxi se pohybuji na hranici mezi dvěma světy: mezi "světem zdravých" a "světem postižených". Na této hranici (a také přes ní) se pohybuji spolu s několika zúčastněnými "stranami": především s dětmi a jejich rodiči. Oblast mého působení má však i další zúčastněné: jsou to učitelé, pedagogičtí asistenti a ředitelé škol, do kterých jsou děti integrovány, a je to také širší institucionální kontext těchto procesů. Zmíněná hranice mezi "světem zdravých" a "světem postižených" a pohyb přes ní má různý význam pro různé "strany": je něčím jiným pro dítě, něčím jiným pro rodiče, podobně pro učitele, asistenty či úředníky. Ve své profesi se vyskytuji v prostoru určitého obecného "zadání", kterým j e pomáhat dětem s pohybovým postižením a jejich rodinám překonávat hranice a omezení "světa postižených" a začleňovat se do "světa zdravých". Často však jsem nucena se ptát: Čím je toto obecné "zadání" v konkrétních případech jednotlivých zúčastněných? Jak tyto věci vlastně prožívají ti, o které se tu především...
Tarot a terapie.
Brečka, Tibor ; Procházková, Jana (oponent) ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce)
Základním tématem této magisterské práce je zjištění možností použití tarotových karet v psychoterapii. Toto téma jsem si zvolil proto, že již určitou dobu s technikami, které budou uvedeny níže, pracuji a mám zkušenosti s tím, že pozitivně obohacující celý proces mezi klientem a terapeutem. Práce zahrnuje teoretický základ, z něhož tyto techniky vychází, tak i možnosti jejich praktického použití v terapeutickém procesu. Tarot je velmi působivým prostředkem otevírajícím lidskou psychiku. Každého, kdo se s ním kdy setkal nějakým způsobem oslovil. Je to v pravdě zrcadlo duše člověka, brána k jeho vědomým, ale i nevědomým stránkám. A byla by velká škoda, aby se toto zrcadlo nepoužívalo, aby tato brána zůstala zavřená.
Jak učit etickou výchovu ve starším školním věku.
Pekárková, Anna ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce)
Práce pojednává o etické výchově žáků staršího školního věku, která je v naší republice v současné době vyučována samostatně i v rámci jiných předmětů. Teoretická část obsahuje definici etické výchovy, základní charakteristiku staršího školního věku a vymezuje nosné body tohoto vývojového období pro etickou výchovu. Dále zahrnuje hlavní teoretická východiska etické výchovy, vysvětluje pojem reflexe. Upozorňuje na rámcové vzdělávací programy s důrazem na průřezové téma osobnostní a sociální výchova a jeho úzký vztah k etické výchově. Praktická část přináší informace o způsobu výuky etické výchovy ve vybraných českých školách. Uvádí základní zobecnitelné poznatky o výuce. Na srovnání čtyř konkrétních programů výuky se snaží hlouběji porozumět dané problematice. Výzkum se zaměřuje hlavně na oblast cílů a metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   začátekpředchozí159 - 168další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 VÁGNEROVÁ, Martina
1 Vágnerová, Magdaléna
2 Vágnerová, Markéta
4 Vágnerová, Martina
5 Vágnerová, Michaela
3 Vágnerová, Miroslava
2 Vágnerová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.