Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 195 záznamů.  začátekpředchozí125 - 134dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klima školy
Novotná, Michaela ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je problematika klimatu školy. Text je veden snahou vystihnout důležité rysy tohoto fenoménu a ukotvit jeho teoretický rámec. Práce je členěna do dvou částí: části teoretické a části praktické. Východiskem k pochopení klimatu je osvětlení základní terminologie, které se věnuje první kapitola teoretické části. Druhá kapitola se již podrobněji zabývá klimatem školy, jeho strukturou a vlivem. Třetí kapitola sleduje faktory a činitele, které klima školy ovlivňují. Největší prostor je pak věnován nejvýznamnějším spolutvůrcům klimatu, tedy žákům a učitelům. Poslední kapitola rozebírá různá kritéria, podle nichž je možné určit typ klimatu ve škole. Tato typologie uzavírá celou teoretickou část. Praktická část práce se věnuje výzkumnému šetření zaměřenému na vnímání školního klimatu z pohledu žáků, učitelů a rodičů na školách gymnaziálního typu v menším městě. Kromě samotné deskripce klimatu na sledovaných školách, věnuje se výzkumná část i porovnání klimatu mezi školami, a to jak z hlediska sledovaných oblastí, tak i z pohledu jednotlivých aktérů.
Nadaný žák v současné škole
Pánková, Monika ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Tato práce se zabývá nadanými žáky, jejich nadáním, identifikací a možnostmi vzdělávání v českých školách. Práce je rozdělena na dvě části: praktickou a teoretickou. V teoretické části si nejdříve řekneme, co nadáni je, vysvětlíme si různé pojmy, které jsou podobného významu jako nadání a jak se rozlišují, představíme si modely nadání různých odborníků a také si představíme základní druhy nadání. Dále uvádím charakteristické vlastnosti a typologie nadaných dětí a jak se nejen pomocí těchto vlastností nadaný žák identifikuje. Významnou součástí této práce je vzdělávání nadaných žáků, které rozděluji na vzdělávání ve škole a mimo školu. Popisuji zde konkrétní formy vzdělávání a možnosti práce s nadanými dětmi a hodnotím jejich pozitiva a negativa. Do mimoškolních aktivit zařazuji rodinné prostředí, školní kroužky, organizace a instituce věnující se nadaným dětem. Na závěr teoretické části dávám shrnutí této problematiky v České republice a také jak je to se vzděláváním pedagogů nadaných. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření i s vyhodnocením, zaměřené na zjištění povědomí veřejnosti o nadaných a jaký mají o této problematice přehled.
Vzdělávání učitelů v Českých zemích (historický přehled)
Ječmenová, Denisa ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
JEČMENOVÁ, D. Vzdělávání učitelů v Českých zemích (historický přehled). Praha 2014. Diplomová práce. Karlova Univerzita v Praze. Husitská teologická fakulta. Katedra učitelství. Vedoucí práce doc. PhDr. Miroslava Váňová, CSc. Klíčová slova: Pedagogika, vzdělávání učitelů, školské reformy, učitel Cílem této diplomové práce je postihnout vývoj ve vzdělávání učitelů od konce 18. století do 40. let 20. století. V této souvislosti se snažím ukázat také postavení českého učitele ve společnosti. Orientuji se hlavně na určité přelomové okamžiky ve vzdělávání učitelů, a proto věnuji pozornost také změnám ve školství jako takovém, ukázat příčiny těchto změn a představit i osobnosti, které tyto změny ať již přímo či nepřímo ovlivnily.
Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy
Kalousek, Jaroslav ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy chce přispět k lepšímu pochopení procesu profesionalizace učitelství s důrazem na klíčovou roli profesního standardu, který jako přijímaný vzorec formativního a sumativního charakteru ve významné míře definuje zónu nejbližšího vývoje, a to jak profesionálů, tak profese. Na příkladu Velké Británie chce ukázat možná nebezpečí spojená s přijetím standardů profese. Zkoumá vybrané projekty, které mohou významným způsobem ovlivnit nejbližší vývoj učitelské profese v České republice. Poslední část této práce zjišťuje názory učitelů na vybrané části Rámce profesních kvalit učitele.
Výuka řecko-latinské lékařské terminologie ve studijních programech všeobecného lékařství na lékařských fakultách v České republice a ve světě
Beran, Aleš ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Černý, Karel (oponent) ; Přívratská, Jana (oponent)
NÁZEV: Výuka řecko-latinské lékařské terminologie ve studijních programech všeobecného lékařství na lékařských fakultách v České republice a ve světě AUTOR: Aleš Beran KATEDRA: Katedra pedagogiky ŠKOLITEL: doc. PhDr. Miroslava Váňová, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce usiluje o systematické zmapování výuky řecko-latinské lékařské terminologie na českých a zahraničních lékařských fakultách. Jejím hlavním cílem je vytvoření teoretické platformy pro implementace výukových inovací. První část práce přináší historický přehled vývoje řecko-latinské lékařské terminologie a pojednává o počátcích výuky tohoto předmětu na fakultě všeobecného lékařství. Výuka v českém prostředí je tak zasazena do historického kontextu. Její obraz je doplněn profilem studenta medicíny, který byl získán pomocí dotazníkového šetření. Další část práce obsahuje detailní obsahové analýzy vybraných českých a zahraničních učebnic a jejich komparaci. Na základě těchto obsahových analýz je sestavena původní typologie výukových modelů, která je nejdůležitějším teoretickým přínosem práce. Tato typologie je následně užita jako nástroj pro popis výuky lékařské terminologie v Rakousku, Německu, USA, Kanadě, Chorvatsku a Bulharsku. Popisy jednotlivých výukových realizací, vycházející z rozhovorů, dotazníků, pozorování a obsahové analýzy kurikulárních...
Určovací klíče v procesu poznávání přírodnin
Novotný, Petr ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Čížková, Věra (oponent)
NÁZEV: Určovací klíče v procesu poznávání přírodnin AUTOR: Petr Novotný KATEDRA (ÚSTAV) Katedra biologie a environmentálních studií ŠKOLITEL: doc. PhDr. Petr Dostál, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce zpracovává problematiku určovacích klíčů. Klade si za cíl sjednotit a zpřehlednit terminologii užívanou pro popis určovacích klíčů, popsat vývoj konceptu určovacího klíče a předložit základní typologii klíčů. Popisuje jejich roli a význam ve vzdělávání z pohledu aktuální didaktiky i z pohledu přehledu českých historických botanických klíčů. Cílem výzkumné části disertační práce je navrhnout a ověřit metody hodnocení určovacích klíčů, tento výzkum je rozdělen do dvou témat - analýza určovacího klíče a testování určovacího klíče. Výsledkem tohoto zpracování je návrh přístupu k hodnocení určovacího klíče a modelové zpracování na aktuálním českém botanickém určovacím klíči Kubát (2002). Na základě výstupů práce je tak možné lépe porozumět teoretickému základu určovacích klíčů a jejich roli v procesu poznávání přírodnin. KLÍČOVÁ SLOVA: teorie určovacích klíčů; hodnocení klíčů; poznávání přírodnin; znalost přírodnin
Výchova a vzdělání v hnutí Haré Kršna
Schlichtsová, Jitka ; Vojtíšek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce s názvem Výchova a vzdělání v hnutí Haré Kršna si klade za cíl především shromáždit informace o smyslu, principech a způsobech výchovy a vzdělávání v gurukulách Mezinárodní společnosti pro vědomí Kršny (angl. zkr. ISKCON) v zahraničí a otevřít zkoumání problematiky vzdělávání v českém hnutí Haré Kršna. V textu jsou nejprve popsána východiska a teoretické pojetí výchovy v hnutí a jeho srovnání s původním způsobem vzdělávání višnuistické tradice. Dále se práce věnuje konkrétnímu historickému vývoji a podobě vzdělávání v gurukulách ISKCON, problematice zneužívání dětí a přináší dostupné informace o současném stavu gurukulského vzdělávání ve světě. Poslední část práce je věnována projektu Gurukula Kršnův dvůr v České republice a rekonstrukci neúspěšné snahy českých oddaných o její zařazení do sítě škol a školských zařízení Ministerstva školství, mláděže a tělovýchovy České republiky v letech 1995-1997 na základě dosud nepublikovaných archivních materiálů. Klíčová slova Guru, gurukula, hnutí Haré Kršna, ISKCON, Kršnův dvůr, Mezinárodní společnost pro vědomí Kršny, Prabhupáda, Rochford, výchova, vzdělání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 195 záznamů.   začátekpředchozí125 - 134dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VÁŇOVÁ, Markéta
5 VÁŇOVÁ, Michaela
4 Váňová, Martina
5 Váňová, Michaela
2 Váňová, Miloslava
4 Váňová, Monika
1 Váňová, Monika Bc.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.