Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řešení fyzikálních úloh - rozvoj dílčích dovedností
Homolová, Lenka ; Snětinová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce bylo připravit aktivity a vytvořit k nim (případně vyhledat) vhodné fyzikální úlohy, které se budou zaměřovat na schopnosti žáků řešit fyzikální úlohy a rozvíjet jejich fyzikální myšlení. V rámci práce byly připraveny 4 aktivity. Pro každou aktivitu byl vytvořen metodický list pro učitele, který popisuje danou aktivitu a obsahuje informace o tom, na rozvoj jaké dovednosti je zaměřená. Ke všem aktivitám dále vznikl pracovní list s úlohami a řešení pracovního listu. Všechny pracovní listy prošly testováním na středních školách. Cílem testování bylo zjistit, zda učitelé a žáci považují připravené aktivity, resp. pracovní listy, za užitečné a použitelné. Jako metoda výzkumu byla zvolena případová studie, přičemž pro sběr dat bylo využito zúčastněného pozorování a strukturovaných rozhovorů se žáky a učiteli.
Řešené úlohy z optiky
Jungová, Michaela ; Snětinová, Marie (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Název práce: Řešené úlohy z optiky Autor: Michaela Jungová Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: V rámci diplomové práce bylo vytvořeno dvacet úloh týkajících se optiky pro elektronickou sbírku řešených úloh z fyziky. Úlohy obsahují podrobná strukturovaná řešení s řešenými nápovědami a obrázky. Ve sbírce jsou zařazené do kapitoly "Geometrická optika". Nachází se na webových stránkách: http://reseneulohy.cz/ a na přiloženém CD. Jedna z kapitol v textu práce se zabývá popisem vytvořených úloh. Dále se tato práce věnuje tomu, jakým způsobem je možné dělit úlohy podle různých kritérií. Je zde navržen možný způsob dělení úloh, který byl použit pro základoškolské a středoškolské úlohy z optiky v různých učebnicích a sbírkách. Cílem tohoto rozdělení úloh bylo vytvořit si představu o učivu z optiky probíraném na školách a navrhnout vhodnou strukturu kapitol v tématu optika ve výše zmíněné elektronické sbírce. Klíčová slova: řešené úlohy, klasifikace fyzikálních úloh, elektronická sbírka, optika
Quantitative physics tasks
Snětinová, Marie ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Čepič, Mojca (oponent) ; Hejnová, Eva (oponent)
Název práce: Kvantitativní fyzikální úlohy Autor: Mgr. Marie Snětinová Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí doktorské práce: doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Disertační práce se zabývá řešením úloh ve fyzice, zvláště postoji žáků k řešení kvantitativních fyzikálních úloh a různými metodami pomáhajícími rozvíjet schopnosti studentů v této oblasti. Práce obsahuje stručný přehled teoretických principů řešení úloh ve fyzice s důrazem na rozdíl mezi řešiteli experty a začátečníky. Dále je v práci popsán dotazníkový výzkum, který studoval pohled středoškolských studentů a učitelů na řešení fyzikálních úloh. Velká část práce je věnována vývoji a ověřování sedmi výukových aktivit vhodných pro středoškolské studenty. Tyto aktivity se zaměřují na zlepšení vybraných dovedností, které by studenti měli ovládat při řešení kvantitativních fyzikálních úloh. Vytvořená sada aktivit obsahuje metodické materiály, pracovní listy a jejich řešení. Všechny aktivity byly ověřeny v praxi a jejich použitelnost byla posuzována středoškolskými učiteli fyziky v případové studii. Výsledky dotazníkového výzkumu, vytvořené aktivity a závěry z ověřování aktivit jsou v práci podrobně popsány. K práci jsou přiloženy všechny vytvořené materiály v českém i anglickém jazyce. Klíčová slova: řešení úloh,...
Elektronická učebnice matematických metod fyziky
Kolář, Petr ; Žák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Název práce: Elektronická učebnice matematických metod fyziky Autor: Bc. Petr Kolář Katedra: Katedra didaktiky fyziky MFF UK Vedoucí diplomové práce: RNDr. Vojtěch Žák, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky MFF UK Abstrakt: Cílem této práce je navázat na Elektronickou učebnici k předmětu Úvod do ma- tematických metod fyziky a vytvořit další studijní text, který je určen nejen pro studenty prvního ročníku učitelství fyziky na MFF UK, ale který by měl také dal- ším studentům fyzikálních a technických oborů na VŠ pomoci s úvodem do vyso- koškolské matematiky potřebné ve fyzice. Hlavní část této práce vychází z příprav a textů dr. A. Hladíka, prof. J. Podolského a dr. V. Žáka k přednáškám a cvičením předmětu Úvod do matematických metod fyziky a Matematické metody ve fyzice I. Reflektovány jsou také autorovy zkušenosti. Zároveň byla provedena částečná rešerše dalších studijních opor, které se zabývají danou problematikou. Některé zdroje jsou v práci doporučeny. Vytvořený text by měl čtenáři pomoci se základní problematikou neurčitých a určitých integrálů, dvojných a trojných integrálů a integrálů I. druhu se zvláštním zřetelem k jejich aplikacím ve fyzice. Přínos této a předcházející práce studentům je předmětem zkoumání. Předpokládá se další rozšíření textu o partie základních matematických metod ve fyzice. Klíčová...
Quantitative physics tasks
Snětinová, Marie
Název práce: Kvantitativní fyzikální úlohy Autor: Mgr. Marie Snětinová Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí doktorské práce: doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Disertační práce se zabývá řešením úloh ve fyzice, zvláště postoji žáků k řešení kvantitativních fyzikálních úloh a různými metodami pomáhajícími rozvíjet schopnosti studentů v této oblasti. Práce obsahuje stručný přehled teoretických principů řešení úloh ve fyzice s důrazem na rozdíl mezi řešiteli experty a začátečníky. Dále je v práci popsán dotazníkový výzkum, který studoval pohled středoškolských studentů a učitelů na řešení fyzikálních úloh. Velká část práce je věnována vývoji a ověřování sedmi výukových aktivit vhodných pro středoškolské studenty. Tyto aktivity se zaměřují na zlepšení vybraných dovedností, které by studenti měli ovládat při řešení kvantitativních fyzikálních úloh. Vytvořená sada aktivit obsahuje metodické materiály, pracovní listy a jejich řešení. Všechny aktivity byly ověřeny v praxi a jejich použitelnost byla posuzována středoškolskými učiteli fyziky v případové studii. Výsledky dotazníkového výzkumu, vytvořené aktivity a závěry z ověřování aktivit jsou v práci podrobně popsány. K práci jsou přiloženy všechny vytvořené materiály v českém i anglickém jazyce. Klíčová slova: řešení úloh,...
Řešené úlohy z optiky pro elektronickou sbírku
Homolová, Lenka ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo doplnit Elektronickou sbírku řešených úloh, která vzniká na Katedře didaktiky fyziky, o úlohy z vlnové optiky a rozšířit tak nově otevřenou oblast Optika. V rámci práce bylo vytvořeno celkem 22 úloh. Úlohy jsou zařazeny do jednotlivých podkapitol v kapitole Vlnová optika. Každá úloha obsahuje strukturované řešení a ve většině úloh jsou nově vytvořené obrázky. V textu práce je stručně popsána sbírka z pohledu uživatele i tvůrce úloh a je zde uvedena krátká charakteristika všech mnou vytvořených úloh. V příloze práce jsou pro ukázku uvedeny čtyři úlohy včetně strukturovaného řešení. Další úlohy s jejich řešeními naleznete na přiloženém CD nebo na webových stránkách Elektronické sbírky: http://fyzikalniulohy.cz/.
Experimenty z optiky pro střední školu
Machalická, Jana ; Kácovský, Petr (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Název práce: Experimenty z optiky pro střední školu Autor: Jana Machalická Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Petr Kácovský, Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: V rámci této bakalářské práce vzniklo 12 strukturovaných návodů k fyzikálním pokusům z optiky využitelných na středních školách a vyšších stupních gymnázií. Tyto pokusy můžeme rozdělit do kapitol Geometrická optika a Vlnová optika. Stěžejní pro vznik této práce bylo opakované zkoušení zvolených pokusů, aby mohly být návody obohaceny o technické poznámky a doporučení k jejich přípravě a provedení. Všechny návody budou postupně uveřejněny v rámci elektronické Sbírky fyzikálních pokusů, která vzniká na Katedře didaktiky fyziky MFF UK. Součástí práce je také klasifikace pokusů a krátký přehled dostupných materiálů, tištěných i elektronických, které se zabývají fyzikálními pokusy z optiky. Klíčová slova: Fyzikální pokus, elektronická sbírka, geometrická optika, vlnová optika.
Řešené úlohy z teoretické mechaniky
Roskot, Michal ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo vytvoření řešených úloh z fyziky do elektronické sbírky, která vzniká na Katedře didaktiky fyziky. Vytvořil jsem 20 strukturovaných úloh, převážně vysokoškolské úrovně, zařazených do předmětu teoretická mechanika. Uspokojivě jsem tak zaplnil kapitoly Princip virtuální práce a Hamiltonův formalismus a doplnil další kapitoly zmíněného předmětu. K vypracování bakalářské práce bylo zapotřebí seznámit se s webovým rozhraním sbírky a formátem, ve kterém se úlohy zadávají. Zároveň jsem musel pro vytváření obrázků zvládnout práci v grafickém editoru. V samotném textu bakalářské práce jsem stručně popsal technické řešení sbírky, vyzdvihl výhody použité struktury úloh a krátce shrnul obsah jednotlivých úloh.
Elektronická sbírka řešených úloh z elektřiny a magnetismu - stejnosměrný elektrický proud
Snětinová, Marie ; Ošťádal, Ivan (oponent) ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce)
Práce volně navazuje na bakalářskou práci Elektronická sbírka řešených úloh z elektřiny a magnetismu I, obhájenou na konci akademického roku 2007. Cílem této práce bylo do elektronické sbírky do části stejnosměrný elektrický proud vypracovat a doplnit řešené úlohy tak, aby tato část obsahovala typové úlohy odpovídající úrovni na pomezí střední a vysoké školy a co nejlépe pokryla danou oblast učiva na střední škole. Úlohy v této kapitole byly tematicky rozděleny do několika podkapitol. Kromě tvorby úloh se práce zaměřila na monitorování použitelnosti sbírky, zejména členění a struktury řešení úloh, které sbírka obsahuje. Průzkum byl proveden za pomoci elektronického dotazníku, který vyplňovali uživatelé sbírky, zvláště posluchači prvního ročníku oboru fyzika na MFF UK, kterým byla tato sbírka představena. Dále byl proveden rozbor učební látky stejnosměrný elektrický proud na středoškolském a vysokoškolském stupni vzdělávání. Ukázka vypracovaných úloh, dotazník a jeho vyhodnocení jsou k této práci přiloženy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.