|
The causes of insufficient use of EU funds in Slovakia during the 2007-2013 programming period
Sedláčková, Martina ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Hauser, Jan (oponent)
Predkladaná práca sa venuje čerpaniu a systému využívania fondov na Slovensku, ktoré boli poskytované Európskou úniou v rámci kohéznej politiky v programovom období 2007-2013. Skúmané obdobie bolo prvým riadnym obdobím kohéznej politiky, z ktorej mohla krajina čerpať a napriek tomu, že aj v priebehu ekonomickej krízy bolo Slovensko v tomto skúmanom období ekonomicky hodnotené veľmi dobre, pri ukončovaní programového obdobia požiadalo, a nakoniec aj získalo výnimku v dĺžke čerpania, tj. v pravidle n+2. Cieľom práce bude preto analyzovať možné príčiny nedostatočného čerpania a využívania týchto fondov, ktoré viedlo k získaniu výnimky. Z rôznych aspektov teórie regionálnej politiky vzišlo v prvej teoreticko-metodologickej časti tejto práce niekoľko možných vysvetlení, ktoré predstavujú skúmané alternatívne hypotézy odpovedí na príčiny skúmaného problému. Tieto možné hypotézy predstavujú zároveň aj následne kapitoly výskumnej časti, a tými sú zodpovednosť na úrovni regionálnych subjektov, príčiny v nastavení a fungovaní orgánov na národnej úrovni, vplyvy externých ekonomických faktorov, a nakoniec pravidlá zo strany Európskej únie. Určené hypotézy sú analyzované metódou process-tracing sledujúcou proces využívania fondov, a to prostredníctvom testovania určených kľúčových momentov, a skúmané informácie...
|
|
The Citizenship of the EU and the Roma as its Holders
Sedláčková, Martina ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Klípa, Ondřej (oponent)
Rok 2013 je venovaný občianstve Európskej únie, čo oživuje reflexiu o jeho podstate a význame. Bakalárska práca Občianstvo Európskej únie a Rómovia ako jeho držitelia v tejto súvislosti skúma predpoklad rovnosti občanov vyplývajúci z definície všeobecného konceptu občianstva na prípadoch týkajúcich sa rómskej etnickej menšiny. Prvá časť práce sa venuje občianstvu EU z teoretického hľadiska. Skúma jeho definíciu, vzťah k národnému občianstvu členských štátov, vznik a vývoj, práva, ktoré z neho plynú, a predstavuje odbornú kritiku hodnotiacu koncept občianstva EU. Druhá časť sa venuje priamo Rómom, ukazuje patričnosť Rómov k Európe, historicky a územne, a hlavne poukazuje na dva hlavné prípady, ktoré demonštrujú obmedzovanie práv Rómov pre nich plynúcich z občianstva EU. V prvom prípade práca poukazuje na určitú štrukturálnu diskrimináciu voči občanom EU, ktorí nemajú bydlisko v jednom zo štátov EU, čo súvisí aj s kočovným spôsobom života niektorých Rómov, a v druhom prípade sa práca venuje kontroverznému prípadu vyhostenia Rómov z Francúzska jeho prezidentom, ktoré bolo sprevádzané silno diskriminačnou rétorikou. Uvedené dva prípady dokazujú, že aj napriek snahe Európskej únie obmedziť akúkoľvek formu diskriminácie a garantovať práva pre svojich občanov rovnako, v praxi tieto práva nemôžu využívať...
|
|
Koučovací styl vedení zaměstnanců
Sedláčková, Martina ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce Koučovací styl vedení zaměstnanců se zabývá novým přístupem vedení lidí ve firmách. V úvodu práce je popsán posun v nahlížení na ideální styl řízení lidí v organizacích, který se posouvá od dehumanizujícího přístupu řízení organizací k lidštějšímu pohledu, který bere v potaz lidskou osobnost, mezilidské vztahy, potřeby a motivaci. Autorka se pak zaměřuje na poměrně nový trend ve firmách a to využívání koučovacích dovedností ve vedení zaměstnanců. Na základě rozhovorů s nadřízenými a jejich přímými podřízenými přináší vhled do současné situace českých firem v rámci implementace koučovacího stylu vedení. Odhaluje, jaké jsou nutné podmínky pro úspěšné zavedení tohoto přístupu do firem. Jednak musí dojít k určitému nastavení firemního prostředí a vytvoření vzorové osobnosti manažera. Dále dochází k osobnímu rozvoji, k osvojení si koučovacích dovedností a částečné změně osobnosti nadřízeného. A konečně je mezi nadřízeným a jeho přímými podřízenými třeba vybudovat vztah založený na důvěře a otevřené komunikaci. Koučovací styl vedení pak má dopady na podřízené. Rozvíjí je, uvolňuje jejich potenciál, podporuje dlouhodobé učení, jejich samostatnost, spokojenost a angažovanost. Přispívá k vytvoření příjemného a otevřeného pracovního prostředí s pracovními vztahy založenými na vzájemné důvěře.
|
|
Návrh testovací figuríny pro nárazové zkoušky
Sedláčková, Martina ; Coufal, Tomáš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je návrh konstrukčního řešení testovací figuríny pro nárazové zkoušky vozidla s chodcem. Na úvod práce je provedena rešerše v současné době používaných typů testovacích figurín. Následuje konstrukční část, ve které je nejprve pojednáváno o charakteristikách použitých materiálů ve vztahu k reálným fyziologickým vlastnostem lidského těla. Druhá část řeší samotnou konstrukci kostry testovací figuríny za použití 3D modelu s připojenou pevnostní analýzou jednotlivých prvků. Práci uzavírá odhad výrobních nákladů navržené testovací figuríny.
|
|
Akutní stavy v nefrologii
Sedláčková, Martina ; Herink, Josef (vedoucí práce) ; Nachtigal, Petr (oponent)
Souhrn Ledviny mají mnoho specifických funkcí. Vedle regulace krevního tlaku, acidobazické rovnováhy (ABR) a tvorby hormonů (např. erytropoetinu), vylučují z těla dusíkaté látky. Ledviny jsou proto nezbytné pro udržení homeostázy. U zdravých ledvin činí glomerulární filtrace (GF) 120 - 130 ml/min. K selhání dochází tehdy, klesne - li GF pod 20 ml/min. Akutní selhání ledvin (ASL) vzniká náhle. Většinou se jedná o vratný stav, který je charakterizován tím, že ledviny nejsou schopny udržovat stálost vnitřního prostředí ani za bazálních podmínek. Podle příčiny dělíme ASL na prerenální, renální a postrenální. U 5% hospitalizovaných pacientů byl zjištěn významný pokles renálních funkcí, u 20% z nich došlo k rozvoji ASL. Těžká forma se rozvíjí hlavně u pacientů s popáleninami a po traumatech jako následek multiorgánového selhání. Přítomnost ASL významně zvyšuje riziko úmrtí. Podle statistiky Evropské nefrologické společnosti na samotné ASL umírá 8% , při multiorgánovém selhání 70%. V České republice má s ledvinami problém 10 - 15% obyvatel, z toho až 90% o své nemoci ještě neví. U pacientů je důležité včasnou diagnozou a adekvátní léčbou zabránit renálnímu selhání. Bohužel u třetiny případů je po vyhledání lékařské pomoci pozdě. Klinická nefrologie zažívá v posledním údobí obrovský rovoj. V současné době máme na...
|
|
Společenská odpovědnost firem a její vliv na společnost
Sedláčková, Martina ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Společenská odpovědnost firem a její vliv na společnost" se zabývá formou odpovědnosti v rámci firemního chování a jeho působení na své okolí. Z důvodů neustávajícího hospodářského růstu se v dnešní společnosti musíme potýkat s řadou vyvstávajících rizik, a proto odpovědnost nabývá v minulosti nepoznaného směru. Komerční firmy tak do své podnikatelské strategie zahrnují koncept společenské odpovědnosti, který je zaměřen na široký okruh tzv. stakeholderů. Práce seznamuje čtenáře s konceptem společenské odpovědnosti firem. A dále na základě provedeného kvalitativního výzkumu se věnuje celkovému postavení, vnímání a roli společenské odpovědnosti firem z hlediska čtyř vybraných skupin stakeholderů. Vybrány byly firmy s rozvinutým konceptem společenské odpovědnosti, zaměstnanci firem s tímto konceptem a bez něho, neziskové organizace a zákazníci. Práce rozebírá zkušenost jednotlivých skupin s odpovědností firem, její vliv na ně a rozhraní, na kterém se koncept pohybuje, zda je vnímán spíše jako marketingová strategie a PR nebo nezištná snaha pomáhat a být odpovědný. Z výzkumu pak především vyplynulo, že společenská odpovědnost firem má výchovný vliv na společnost a zkoumané skupiny rozvíjí, přičemž podporovat tento rozvoj může právě marketing. Společenská odpovědnost firem tak je...
|
|
Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy na zvýšení její úrovně
Sedláčková, Martina ; Mišinger, Lukáš (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma „Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy na zvýšení její úrovně“ se zabývá moderními možnostmi analyzování kvality služeb a spokojenosti zákazníků pro společnost Dopravní podnik města Brna a.s. První část bakalářské práce obsahuje teoretické informace o možnostech analyzování dat, východiska o zákaznících, spokojenosti a metodami vyhodnocování dat. Druhá část – analytická se zabývá základní charakteristikou DPMB a.s. a analýzou jeho současné situace pomocí dotazníků. Třetí část vychází z výsledků získaných dat z dotazníků a na jejich základě navrhuje řešení pro zvýšení spokojenosti zákazníků.
|
| |
| |
| |