Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fotografie moderního performativního umění: LARP
Šolcová, Tereza ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Předmětem této praktické bakalářské práce je snaha o vytvoření fotografické eseje. Tématem práce je zobrazení moderního performativního umění s názvem larp, který lze volně přeložit jako hraní rolí naživo. Jedná se o alternativu například k divadlu a filmu, kde však herci hrají role pouze sami pro sebe, nikoliv pro přihlížející publikum. V praktické části práce je zdokumentována příprava, organizace i samotný průběh takových akcí. V teoretické části práce stručně představuje žánr fotografie performativního umění, a to především divadelní a filmovou fotografii. Dále pak tyto žánry srovnává s fotografovaným tématem a popisuje jejich společné a odlišné prvky. Práce se také stručně věnuje historii larpu jako sociálně-uměleckého fenoménu 21. století.
Jezdectví v české fotografii
Grohová, Hana ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Předmětem předkládané bakalářské práce je převážně jezdecká tematika v české fotografii. Teoretická část se zabývá přehledem historie dokumentární fotografie a zaměřuje se hlavně na sport v české fotografii. Mapuje obrazové zachycení jezdectví na českém území, představuje nejvýznamnější osobnosti jezdecké fotografie a ukazuje jejich dílo a úspěchy. Skrze rozhovor s fotoreportérem ČTK Romanem Vondroušem popisuje podobu současné jezdecké fotografie, stav sportovní fotografie v českém agenturním zpravodajství a rozebírá aktuální témata. Praktická část zahrnuje soubor dokumentárních fotografií, který zachycuje dění na závodišti Chuchle Arena Praha. Snímky nahlíží do světa jezdectví a jsou očitým svědectvím toho, jak se prostředí vyvíjí. Zobrazují především dvě hlavní jezdecké disciplíny - dostihy a parkur. Fotografie zachycují nejen samotné závody, ale celý proces přípravy jezdců. Vznikaly v průběhu tréninku mimo dostihové nebo parkurové dny, během předzávodní přípravy, ale i v momentech úspěchu či prohry. Ukazují, co se skrývá pod povrchem jezdeckého sportu a zobrazují vztah mezi člověkem a koněm. Mimo to fotografie zachycují také fungování samotného chuchelského závodiště, které existuje již více než století a konají se tu různé druhy závodů. Kromě dostihů tu můžeme vidět i parkur.
Vizuální rámcování rwandské genocidy v roce 1994
Macků, Anna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Diplomová práce se zabývá fotografickým materiálem pořízeným během genocidy ve Rwandě v roce 1994. Etnicky motivovaný konflikt, kdy se ve rwandské populaci většinově zastoupení Hutuové pokusili vyvraždit menšinové obyvatelstvo Tutsiů, si za sto dnů vyžádal téměř milion obětí. Rwandská genocida bývá nechvalně spojována s mačetami a rozhlasem. Primitivními zbraněmi byla zabita většina obětí, k vraždění sousedů i členů rodin docházelo pod vlivem propagandistického rozhlasového vysílání zaměřeného proti tutsijské menšině. Práce se snaží popsat, jak fotožurnalismus v 90. letech referoval o tak specifickém konfliktu, jako je moderní genocida. Využívá k tomu vizuální framingovou analýzu, která vychází z teorie rámcování. Po provedení analýzy bylo v souboru fotografií možné identifikovat opakující se vizuální rámce, prostřednictvím kterých je rwandská genocida na snímcích vyobrazena.
Dokumentární fotografie: "banánová generace"
Pacovský, Tomáš ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Cílem předložené praktické bakalářské práce bylo vytvořit fotografický dokument pojednávající o mladých českých Vietnamcích, kteří se identifikují jako queer, respektive jako členové LGBTQ+ komunity. Výsledná fotografická kniha je portrétem jednoho ze zástupců této komunity. Prostřednictvím kombinace tradičních a alternativních participativních dokumentárních metod přináší soubor svědectví o identitě a jejím formování. Teoretická část reflektuje využití participativních prvků v praktické části a teoreticky je zasazuje do kontextu. Práce také představí některé významné představitele světové a české fotografické scény, jako jsou například Wendy Ewald nebo Pavel Dias, kteří ve své tvorbě pracovali s participací. V neposlední řadě se text také zabývá vymezením pojmu dokumentární fotografie.
Současný sociální dokument ve fotografii
Zemanová, Kateřina ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Praktická bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat, jak žijí prodejci Nového Prostoru mimo svoje prodejní místo, jaké jsou jejich zvyky, jak to vypadá u nich doma a čím žijí. Jejich příběhy, které popisují mé ručně psané deníkové zápisky, připomínají, že v meziprostoru na ulici se může ocitnout každý, a boří tak předsudky, které o lidech bez domova ve společnosti kolují. Teoretická část bakalářská práce pak sociální dokument vymezuje a rozděluje přístupy jednotlivých fotografů k dokumentární fotografii se zaměřením na komunikaci s fotografovaným objektem.
Dokumentární fotografie: Život s Alzheimerovou chorobou
Arltová, Martina ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na život Domova se zvláštním režimem v Břevnici pro klienty s Alzheimerovou chorobou a jinými typy demencí v průběhu jednoho roku, zaznamenaný pomocí dokumentární fotografie. Zařízení sídlí v malé vesnici na Havlíčkobrodsku. Žije v něm okolo dvaceti klientů v různých stupních demence a Alzheimerovy choroby. Stará se o ně tým pečovatelek doplněný o aktivizační pracovnici. Teoretická část práce se zabývá vývojem a etickými otázkami sociální fotografie, do které dokument z prostředí ústavu spadá. Představuje vybrané světové a české autory sociálního dokumentu. V další kapitole práce klade otázku, za jakých podmínek je fotografování duševně nemocných etické. Nakonec se zabývá využitím fotografie v souvislosti s mentálními poruchami. Popisuje tvorbu fotografů, trpících duševním onemocněním, využití fotografie při diagnostice pacientů v psychiatrické léčebně a fotografii jako metodu arteterapie. Hlavní, praktickou část práce představuje fotokniha. Obsahuje soubor dokumentárních fotografií, které zobrazují život klientů a personálu v Domově se zvláštním režimem. Tyto fotografie jsou doplněny o snímky, které pořídil jeden z břevnických seniorů.
Okamžik a autorství ve fotografii
Šarkadyová, Lucie ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent) ; Silverio, Robert (oponent)
Většina prací o fotografii se zabývají obrazem a snahou porozumět fotografii jako snímku. Na rozdíl od teorie obrazu, tato práce pojednává o zkušenosti fotografa v okamžiku vzniku snímku, ale i o vlivu fotografie jako média na naše vnímání. Hlavním tématem je pak fotografie pohybu, kde můžeme nejlépe demonstrovat, jak fotografie mění jednak naše vnímání, tak rozumění vnějšímu světu. Začátek práce je věnovaný jednomu z největších českých fotografů - Josefu Sudkovi - který popisuje způsob jeho práce. Jeho vymezení fotografování, jako okamžiku "kdy do sebe všechno zapadne" a nemožnosti se už nikdy vrátit do stejného okamžiku je stěžejním rysem fotografie, tak jak je prezentovaná v této práci a základem pro tezi celé práce, která je: že fotografie a fotoaparát mění způsob vnímání a že fotografie je aktualizací možnosti toho, jak vidíme to, co vidíme. O aktualizaci možnosti je pak řeč především v kontextu díla Barbary Probst, jejíž práce "Exposures" zásadním způsobem vstupuje do historie fotografie, kdy opět důraz není kladem na obraz, ale na fotografa jako tvůrce obrazu.
Problematika vizuálních obsahů na sociálních sítích: Analýza užití uživatelských filtrů v aplikaci Instagram
Huněk, Filip ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent) ; Silverio, Robert (oponent)
Bibliografický záznam Huněk, F. (2019). Problematika vizuálních obsahů na sociálních sítích. Analýza užití uživatelských filtrů v aplikaci Instagram. Praha, 2019. 123 s. Disertační práce (Ph.D.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Školitel: Doc. Mgr. et MgA. Filip Láb, Ph.D. Abstrakt Ve své disertační práci se zaměřuji zejména na fotografickou sociální síť Instagram. Je to právě fotografie, jež hraje klíčovou roli při utváření individuality a pocitu přináležitosti k určité sociální skupině. Prostřednictvím fotografie na jedné straně vnímáme svět a uchováváme si skrze ni individuální (Van Dijck, 2005), jakož i kolektivní paměť (Pink, 2011), na druhé straně nám fotografie slouží jako prostředek vlastního sebevyjádření (Tinkler, 2008). Dnešní doba je navíc výrazně roztříštěná, nespojitá a epizodická, což naopak vede lidské jedince k tomu, aby se před světem neustále legitimizovali jako jedinečné a autentické bytosti (Bauman, 2002). Narůstající potřeba fotografické komunikace pak přináší nutnost neustálé adaptace na tato mediální sdělení, což dále klade důraz na vizuální studia coby samostatnou oblast sociálních věd, úzce spojenou s oborem mediálních studií. Hlavní cíl této práce je představit analýzu reprezentativního vzorku digitálních fotografií sdílených...
Mládež ve fotografiích v časopise Mladý svět (1959 - 1989)
Teplá, Jana ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Mládež ve fotografiích v časopise Mladý svět (1959-1989) Jana Teplá Abstrakt: Disertační práce je zaměřena na analýzu způsobu zobrazování mládeže ve fotografiích v časopise Mladý svět v období let 1959 až 1989 s cílem zjistit, zda a jak se tento způsob měnil v závislosti na proměně diskurzivních praktik a sociokulturních praktik. Snahou je tak odhalit, jak se diskurz novinářských fotografií prolínal s diskurzem o mládeži v Československu v období socialismu. Konkrétním cílem práce je analyzovat fotografie na titulních stranách Mladého světa zobrazující československou mládež s ohledem na zpravodajské hodnoty fotografií a s ohledem na ideologické vzkazy, které prostředkují. K analýze fotografií byly využity smíšené metody. Pro zjištění hlavních zpravodajských hodnot fotografií byla aplikována kvantitativní obsahová analýza, pro odhalení ideologických vzkazů fotografií byla aplikována sociálně sémiotická analýza a pro rozšíření základny dobového kontextuálního rámce byla využita metoda orální historie. Výzkumná část je s ohledem na změny v institucionálním a sociokulturním kontextu rozčleněna na tři časové etapy: období šedesátých let (leden 1959 až prosinec 1967), období pražského jara a krátce po okupaci vojsky Varšavské smlouvy (leden 1968 až březen 1969) a období normalizace (duben 1969 až prosinec 1989).
The role of Landscape Photography in establishment of National Parks
Aslanidou, Georgia ; DVOŘÁK, Tomáš (vedoucí práce) ; SILVERIO, Robert (oponent)
The first part of this paper examines the fundamental principles of landscape photography starting with the formation of landscape as a concept and a painting genre, up to landscape photography and its various identities as an art medium, a document, an imperialistic weapon, a tool of identification. The beginning of landscape photography is presented with special focus on mountain photography. The theme moves American West where the first National Park was born, an institution that can be both praised for bringing people closer to nature, and blamed for keeping people away from direct natural experience. Τhe second part analyses the case of Swiss photographer Frederic Boissonnas and his relationship with Mount Olympus. The reasons that brought him to Greece, the first ascent on the summit of the mountain in 1913, his other two expeditions in 1919 and 1927 and his promotion campaign for Mount Olympus National Park are researched. Finally Boissonnas' movements for the establishment of the Park are studied in order to understand the role his photographs played in preserving the natural and cultural landscape of the area.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.