Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řešení problémů v týmech - kreativní techniky
Bumbálková, Markéta ; Uhlář, Pavel (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Práce vymezuje základní pojmy a přístupy vztahující se k termínům "skupina" a "tým" a jejich užití v řízení organizací. Podává metodický přehled, jakým způsobem týmy vytvářet a jak je následně vést. Stěžejní část práce tvoří přehled základních technik používaných týmy pro řešení problémů a jejich charakteristik.
Psychologické aspekty adaptace pracovníků na změny v organizaci
Demartini, Adriana ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Diplomová práce se věnuje procesu adaptace pracovníků na změnu v organizaci. Pozornost je věnována jak psychologickým, tak i environmentálním proměnným. Diskutována je především jejich role v procesu změny a vliv, který mají na adaptaci jako takovou. Teoretická část přináší informace o fungování jedince v podmínkách změny, specifikovány jsou možné příčiny a druhy změn. Zvláštní pozornost je věnována psychologickému a psychologicko-manažerskému přístupu k řízení změny. Empirická část je tvořena výzkumem realizovaným v podmínkách tuzemské IT společnosti. Za účelem zmapování procesu adaptace pracovníků byl sestaven a v průběhu změny dvakrát administrován dotazník měřící adaptaci pracovníků na změnu prostřednictvím jejich postojů, pracovní spokojenosti a motivovanosti. Získaná data byla vyhodnocena, výsledky ukazují na významné posuny ve všech sledovaných kategoriích. Podle očekávání byl prokázán pozitivní vliv zvolených nástrojů implementace změny na celkovou úroveň adaptace.
Klíčové kompetence a dovednosti marketingového manažera
Pospíchal, Martin ; Riegel, Karel (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je oblast manažerských kompetencí a dovedností. Cílem práce bylo identifikovat jaké kompetence a dovednosti jsou klíčové pro úspěšný výkon profese marketingového manažera, pracujícího v nadnárodních společnostech působících na trhu informačních technologií. Na základě vlastního šetření mohu konstatovat, že mezi ty klíčové patří především kreativita se zaměřením na originalitu a schopnost nové interpretace. Nadprůměrná inteligence a to především v analytické oblasti, s důrazem na schopnost pracovat s čísly a kompetencemi pro strategické uvažování. Komunikační a sociální dovednosti, a to zejména v oblasti prezentačních dovedností, s rozvinutou schopností delegovat úkoly a kompetencemi pro oblast týmové spolupráce. V neposlední řadě pak otevřenost a schopnost učit se novému. Proaktivní přístup ke změnám a celková adaptabilita.
Outplacement - možnosti, specifika, limity
Dvořáková, Marie ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Záměrem této diplomové práce je popsat proces outplacementu a jeho vlivu na propouštěné zaměstnance. První kapitoly jsou věnované propouštění zaměstnanců, jeho důsledkům a společenské zodpovědnosti firem. Další část této práce se věnuje vymezení pojmu outplacementu, jeho historii, obsahu, formě a procesu. Poslední a hlavní část této práce se věnuje psychologickým aspektům propouštění zaměstnanců a outplacementu a návaznosti na psychologické poradenství. Empirická část je zaměřena na přínos outplacementu pro jednotlivé propuštěné zaměstnance a vyhodnocení jeho působení na psychický stav těchto zaměstnanců v průběhu a na konci outplacementového projektu. Klíčová slova Outplacement, propouštění zaměstnanců, důsledky propouštění zaměstnanců, psychologické aspekty propouštění a outplacementu, společenská odpovědnost firem
Adaptace nového zaměstnance v bankovní společnosti
Linhartová, Kateřina ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
(česky) Tématem předložené diplomové práce je adaptace nového zaměstnance v organizaci. Abychom téma představili v jeho komplexnosti, ukazujeme jeho psychofyziologické souvislosti, zejména hlediska psychické resilience a působení stresu. Práce dále mapuje současné možnosti a poznatky týkající se adaptace v zaměstnání. Zvláštní pozornost přikládáme adaptaci na organizační kulturu. Cílem empirické části práce je analyzovat adaptační program konkrétní bankovní společnosti, jeho organizační kulturu a konkrétní pracovní pozici, abychom předložili možnosti optimalizace a dalšího zlepšení stávajícího programu. K tomuto účelu jsme využili širokou škálu metod především kvalitativního charakteru.
The development of television advertising in terms of its influence on the formation of gender roles - comparative analysis
Trézová, Lucia ; Rymeš, Milan (oponent) ; Slaměník, Ivan (oponent)
Muži a ženy sa od seba líšia. Inak vyzerajú, inak sa správajú, iné hodnoty a ciele v živote preferujú. Tieto odlišnosti denno-denne vnímame bez toho, aby sme im venovali pozornosť, aby sme sa nad nimi zamýšľali, berieme ich ako samozrejmosť. V našej práci sa preto pozrieme na mužsko-ženské diferencie z odlišného uhla pohľadu, resp. budeme sa snažiť spochybniť a preskúmať niektoré ako "prirodzenosť" prijímané fakty a skutočnosti, týkajúce sa roly muža a roly ženy. Pre tento účel zavedieme termín, prehratý z feministickej psychológie pojem - gender. Vysvetlíme jeho obsah, sposob a účel, pre ktorý vznikol. Objasníme termíny s ním súvisiace - gender rola a gender identita. Je nespochybniteľné, že sposob, akým sú utvárané naše životy, závisí okrem dedičnosti vo veľkej miere od vplyvu prostredia, v ktorom vyrastáme. Tieto vplyvy sa neobmedzujú iba na bezprostredné okolie, kľúčovú rolu hrá spoločnosť, kultúra, do ktorej sa narodíme, ktorej sa stávame členmi. Tá vytvára rámec, na pozadí ktorého prebieha naše včleňovanie sa do nej - naša socializácia. Spoločnosť a jej inštitúcie, kultúrne vzorce správania, spoločenské roly, ktoré predpisuje, vnímame počnúc dňom nášho narodenia. Sprostredkúvajú nám ich spočiatku naši rodičia, neskor vstupujeme do čoraz širších spoločenských vzťahov. Učia nás, čo je správne, čo je...
Mystery shopping jako nástroj hodnocení pracovního výkonu
Baarová, Eva ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení pracovního výkonu zaměstnanců, zejména v oblasti přímého prodeje a poskytování služeb. V teoretické části jsou stručně uvedeny jednotlivé metody hodnocení. Zájem je soustředěn na metodu "mystery shopping" a její specifika z pohledu psychologie. V empirické části podrobně pojednáváme o výzkumu, který byl realizován ve společnosti CG. Hodnocení pracovníků bylo prováděno ve dvou termínech (podzim 2005, jaro 2006) metodou osobních testovacích nákupů. V závěru druhé části práce jsou shrnuty nejdůležitější výzkumná zjištění. Jsou zde diskutovány faktory ovlivňující validitu hodnocení a testovány dílčí hypotézy o rozdílu hodnocení v obou kolech a pozitivním přínosu mystery shoppingu pro organizaci. Byly odhaleny slabé stránky pracovního výkonu jednotlivých zaměstnanců i celých pracovních týmů a identifikován jejich rozvojový potenciál.
Optimální prospívání ("flourish") manažera nadnárodní organizace
Rohlíková, Petra ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent) ; Štětovská, Iva (oponent)
Role manažera klade vysoké nároky na daného jedince z hlediska kvalitního sebeřízení, a to především v oblasti vyvažování nároků této role a individuálních potřeb a hodnot jednotlivce. Disertační práce se zabývá možnostmi udržení osobní pohody v kontextu výkonu manažerské role v nadnárodní korporaci. Ústředním tématem je především jev flourish (optimální prospívání) definovaný americkým psychologem Martinem Seligmanem. Flourish ve své podstatě zahrnuje jak subjektivní, hédonickou složku (prožitek štěstí); tak i eudaimonickou kvalitu, jež staví na prospěšnosti daného jedince pro širší společenství. Prožitek jevu flourish je úzce provázaný se sebepojetím jedince; jeho obsah má subjektivní charakter. Práce v nadnárodním prostředí v sobě skrývá jistá specifika, která mohou snižovat kvalitu tohoto jevu u daných manažerů. Jedná se především o nutnost stálé adaptace na změny, práci v turbulentním prostředí, spolupráci spojenou s interferencemi různých kultur (národnostních i organizačních), práci v maticové struktuře či častý důraz na hédonismus či konzumní způsob fungování. Realizovaný výzkum má převážně kvalitativní charakter; mapuje stěžejní témata, kterým je třeba v budoucnosti věnovat více empirické pozornosti. Zaměřuje se na hlubší pochopení funkčních oblastí a strategií, které jedincům v manažerské...
Outdoor management training z pohledu psychologie
Šulc, Marek ; Štikar, Jiří (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na popis vzdělávací metody pro manažery Outdoor management training. Ve svých kořenech se tato metoda opírá o zážitkovou pedagogiku, prožívání a učení, a proto je v této práci podrobněji uveden popis těchto psychologických konstruktů. Pozornost je věnována celkovému procesu výcviků a vzdělávání dospělých, tomu jaká jsou výchozí kritéria pro úspěšnou realizaci této vzdělávací metody. Uvedená jsou reálná, splnitelná očekávání od této metody spolu s jejími limitami. V empirické části je popsán Outdoor management training z pohledu organizačního zajištění, z pohledu práce s motivací a očekáváním účastníků a jsou také zhodnoceny přínosy této populární metody u vybraného vzorku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.