Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  začátekpředchozí122 - 131dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti
Čechová, Julie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se týká profese školního speciálního pedagoga na běžné základní škole a jeho fungování ve prospěch žáků s výukovými obtížemi. V teoretické části práce jsou popsány skupiny žáků, s nimiž školní speciální pedagog pracuje, a způsoby práce s nimi, dále možnosti spolupráce s dalšími partnery (pedagogickými pracovníky, odborníky a institucemi mimo školu a rodiči žáků) při podpoře těchto žáků a třístupňový model péče o žáky s rizikovým školním vývojem. Praktická část se formou kvalitativního výzkumu věnuje tomu, jak nahlížejí na svoji profesi sami školní speciální pedagogové působící v základních školách v Praze KLÍČOVÁ SLOVA: Školní speciální pedagog, školní poradenské pracoviště, třístupňový model péče, speciální vzdělávací potřeby, prevence, diagnostika, intervence
Kniha v rodině předškoláka
Pitelková, Hana ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
1 Abstrakt: Diplomová práce se zabývá úlohou knihy v rodině předškoláka. Cílem teoretické části je vyzdvihnout důležitost práce s knihou s předškolním dítětem v rodině. Poukázat na význam knih, pozici dětské literatury v multimediálním světě, popis jednotlivých typů knížek, se kterými může dítě v tomto období přijít do styku a také požadavky na dětskou literaturu. Praktická část se věnuje interpretaci dat získaných výzkumem pomocí polostrukturovaných rozhovorů s rodičem dítěte předškolního věku. Šetření sleduje knihy v rodině ve třech oblastech: Kniha a vlastní dětství rodiče, Současná situace v dospělosti, Situace dnes s vlastním dítětem. Důraz je kladen zejména situaci s vlastním dítětem se zaměřením na práci s knihou jako výchovným a vzdělávacím prostředkem, zájem dítěte o knihy a čtení, výběr knihy dítětem i rodičem, návštěvu knihovny atd. Klíčová slova: předškolní věk, kniha, četba, čtenářství, předčítání
Importance of Psychological Support for to-be Mothers During Pregnancy and Childbirth
Juristová, Mária ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
Práca sa zaoberá významom psychickej podpory u matiek počas tehotenstva a predovšetkým pôrodu zo strany im určitým spôsobom blízkej osoby. Môže sa jednať o partnera, príbuzného, pôrodnú asistentku, pôrodnú dulu, lekára apod. Cieľom diplomovej práce je zistiť, prečo sa matky rozhodli rodiť v prítomnosti konkrétnej osoby, ako veľmi je dôležitá psychická (a niekedy i fyzická) podpora matiek zo strany sprevádzajúcej osoby počas pôrodu, prípadne aké konkrétne konanie zo strany sprevádzajúcej osoby považujú matky za psychickú podporu počas tehotenstva a pôrodu. Teoretická časť popíše psychiku ženy-matky, jej potrebu podpory v období tehotenstva a pôrodu a vymenuje a popíše rôzne druhy podpory v závislosti od podporujúcej osoby. Praktická časť bude založená na kvalitatívnom výskume, ktorý je realizovaný formou pološtruktúrovaných rozhovorov s matkami, ktoré rodili s doprovodom, pričom k vyhodnoteniu rozhovorov sa použije interpretačná obsahová analýza. Kľúčové slová: žena, matka, materstvo, tehotenstvo, pôrod, psychická podpora, partner, pôrodná dula, pôrodná asistentka
Dilema výběru vysoké školy
Frombergerová, Anna ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem volby dalšího vzdělávání a budoucí profese studentů gymnázia. Výzkum je zaměřen na dilema výběru, tady na proces rozhodování studentů a specifikaci faktorů, které do tohoto procesu vstupují a ovlivňují jej. V úvodu teoretické části jsou vysvětleny používané termíny a popsány vybrané kariérové teorie. Další kapitoly se zaměřují na hlavní faktory, které působí na rozhodování studentů, na motivaci a na specifické motivační faktory jako jsou hodnoty a hodnotové orientace. Závěr teoretické části je věnován procesu rozhodování a konkrétním způsobům rozhodování. Hlavním cílem empirické části bylo zjistit průběh rozhodovacího procesu volby dalšího vzdělání a profese u studentů gymnázia a identifikovat specifické faktory, které mají na jejich rozhodování vliv. V empirické části je rozebrána metodologie realizovaného výzkumu, která je založená na kvalitativním zpracování čtrnácti polostrukturovaných rozhovorů. Pro práci s daty je použita metoda obsahové analýzy. V empirické části jsou také prezentována a interpretována získaná data. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Děti na integračním táboře- jejich projevy a vazby
Čadilová, Alžběta ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje chování a vztahům dětí na letním integračním táboře, kde se setkávají děti z rodiny a děti z dětského domova. Cílem práce je postihnout rozdíly mezi těmito dvěma skupinami z pohledu oddílových vedoucích (v oblasti chování na táboře, vztahu k autoritě vedoucího a vztahu mezi dětmi) a v jednotlivých oddílech zmapovat vzájemné vztahy, především zjistit, jaké postavení zde mají děti z dětských domovů. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou v první kapitole rozebírány možné rozdíly mezi dětmi, které jsou vychovávané v rodině a dětmi, na jejichž výchově se podílí dětský domov. Druhá kapitola pojednává o letních táborech a aspektech, které ovlivňují pobyt dítěte na táboře. V empirické části je prezentován samotný kvalitativní výzkum, jehož hlavním zdrojem dat jsou dotazníky pro vedoucí, které poskytují informace o sledovaných oblastech u všech dětí na táboře, které se zúčastnily výzkumu. Vzájemné vztahy mezi dětmi a postavení dětí z dětského domova v jednotlivých oddílech jsou zkoumány pomocí sociometrie. Informace získané o obou skupinách jsou mezi sebou porovnány a objevené rozdíly jsou interpretovány.
Sebehodnocení VŠ studentů s těžkým sluchovým postižením
Bendová, Marie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Práce se zabývá sebehodnocením VŠ studentů se sluchovým postižením. Jedná se o převážně kvalitativní studii, zabývající se analýzou výpovědí šesti respondentů. Teoretická část krátce představuje základní pojmy a podává přehled současného výzkumu. Empirická část nejdříve využívá kvantitativní test (SLSC-R): hlavní těžiště práce leží ale v použití a následné interpretaci kvalitativních metod - "autorského dotazníku". Práce se snaží nalézt a popsat možné faktory mající vliv na sebehodnocení respondentů. Cílem této práce je přispět psychologii handicapu - například identifikací a popsáním zajímavých oblastí, které se zdají být pro další výzkum vhodné.
Vrstevnické vztahy dětí v časné adolescenci umístěných v dětském domově
Rezková, Anna ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
NÁZEV: Vrstevnické vztahy d tí v asné adolescenci umíst ných v d tském domov AUTOR: Anna Rezková KATEDRA: Katedra psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalá ská práce je zam ena na vrstevnické vztahy asných adolescent , kte í byli umíst ni do d tského domova. Práce je rozd lena do dvou ástí. Teoretická ást pojednává o adolescenci jako vývojovém stádiu lov ka, o jednotlivých typech vztah adolescent s vrstevníky, a dále o ústavní pé i i jejím vlivu na osobnost dít te. Empirická ást obsahuje popis metodologického designu, prezentaci a interpretaci výsledk . Diskuze porovnává a uvádí do kontextu výsledky výzkumu s teoretickými koncepty p edstavenými v první ásti práce. Hlavním cílem bakalá ské práce je sonda mapující podobu vrstevnických vztah asných adolescent umíst ných v d tském domov . Dále práce sleduje, zda jsou vrstevníci pro klienty d tského domova zdrojem jejich sociální opory, což bylo následn prokázáno. Bylo zjišt no, že asní adolescenti umíst ní v d tském domov Dolní Po ernice preferují navazování vztah s vrstevníky mimo ústavní prost edí. Výsledky práce mohou pomoci p i ešení výchovných postup v d tských domovech a mohou p ípadn iniciovat sm ry dalšího výzkumu v této oblasti. KLÍ OVÁ SLOVA: adolescence, vrstevnické vztahy, ústavní pé e, sociální opora
Rodina v procesu porozvodové adaptace v kontextu OSPOD: případová studie, poradenská práce z pohledu psychologa
Buriánová, Veronika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Téma porozvodové adaptace rodin, zejména v souvislosti s potenciálními následky rozvodu pro psychický vývoj dětí, je stále velmi aktuální. Rigorózní práce analyzuje formou případové studie průběh porozvodové adaptace u konkrétních rodin a poradenské intervence, které poskytl OSPOD, součástí jehož týmu je také psycholožka. Teoretická část popisuje proces porozvodové adaptace u dětí i rodičů a analyzuje jejich vzájemný vztah. Obsahuje také úvahy o českém diskurzu porozvodové péče o děti, který se zrcadlí mj. v diskuzích na téma střídavé výchovy a syndromu zavrženého rodiče. Praktická část kazuisticky zpracovává případy, na kterých jsem se v rámci poradenské práce na OSPOD podílela. Analýza kazuistického materiálu je provedena ve třech fázích s cílem postupného zobecňování poznatků o porozvodové adaptaci a poradenských intervencích. Struktura analýz kopíruje strukturu teoretické části, tj. reflektuje optiku dětí, rodičů i celkovou dynamiku rodinných vztahů. Rigorózní práce ukázala, že podporu dětí v procesu porozvodové adaptace není možné oddělit od podpory rodičů. Primárním faktorem dobré adaptace dětí je přístup rodičů, konkrétně jejich schopnost vnímat potřeby dětí a oddělovat roli ex-partnera od role rodiče. Snížená schopnost rodičů na tomto poli plyne z emoční náročnosti rozchodu, která může...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   začátekpředchozí122 - 131dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.