Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace metodických přístupů předvolebních výzkumů používaných v ČR
Chábová, Kristýna ; Průšová, Petra (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou předvolebních průzkumů a nabízí určitý přehled metodických postupů pro jejich provádění. Pro porovnání jsou zde uvedeny metody předvolebních průzkumů používané ve Spojených státech amerických a doporučení různých odborných asociací. Jádro této práce se zabývá samotným srovnáním metodických postupů českých agentur provádějících předvolební průzkumy (CVVM, Factum Invenio, Median a STEM). Do této práce je zahrnuta i analýza výsledků volebních prognóz v roce 2010 v konfrontaci s volebními výsledky a hledáním možných příčin neúspěchu v metodice používané agenturami. Klíčová slova: komparace, předvolební průzkum
Adaptabilita učňů na trh práce
Jirát, Daniel ; Průšová, Petra (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Text pojednává o postavení učebních oborů na trhu práce a ve vzdělávacím systému jako takovém. V první části jsou popsány některé významné teorie, které se funkcí vzdělávacího systému zabývaly. Jedná se přitom zejména o teorie, které jsou ke školám velmi kritické. V další části je popsána již samotná vzdělávací soustava České republiky, a to se zaměřením na její roli v reprodukci vzdělanostních nerovností. Další úsek se soustředí na analýzu samotného postavení učňů na trhu práce. Vyplývá z něj, že učni se na trhu práce jen velmi těžko uplatňují a jejich odbornost má pouze velmi malou přidanou hodnotu. Toto zjištění je následně interpretováno v kontextu vzdělávacího systému jako celku.
Výzkum na Facebooku: budoucnost či utopie?
Jelínková, Tereza ; Průšová, Petra (vedoucí práce) ; Lupač, Petr (oponent)
Diplomová práce "Výzkum na Facebooku: Budoucnost či utopie?" pojednává o výzkumných možnostech sociální sítě Facebook. V úvodu čtenáře seznamuje s vývojem internetu a jeho sociálními dopady především na povahu komunikace, jež se výrazně projevuje právě trávením času na sociálních sítích na internetu, které jsou zde také popsány. Tím se naskýtá obrovská šance pro sociální vědy tento prostor pojmout jak jako platformu pro sběr dat tak jako samotný objekt výzkumu. Těmto oběma oblastem se pak věnuje praktická část práce, jež názorně ukazuje, jak je možné sociální sítě Facebook k výzkumným účelům využít.
Peníze a majetek v hodnotové orientaci člověka
Chylíková, Johana ; Průšová, Petra (oponent) ; Duffková, Jana (vedoucí práce)
Každý člověk je nositelem nějakých hodnot; některé hodnoty uznává a vůči některým se vymezuje. Nikdo se nenarodí s komplexní, stálou hodnotovou orientací, se kterou projde celým životem aniž by změnil své názory. Hodnoty, které jedinec uznává, do velké míry ovlivňuje jeho okolí- rodina, přátelé, práce, životní zkušenosti; toto okolí však také prochází určitými změnami. Společnosti se mění v čase a s nimi i jejich členové. Zda jsou hodnoty předem dané a lidem vrozené nebo ne, tedy jestli se mohou měnit nebo zda existují všeobecné stále hodnoty vlastní všem lidem bylo předmětem diskuzí učenců stovky let. Až sociologie a další humanitní a společenské vědy podaly přesvědčivé důkazy o tom, že hodnoty v lidské společnosti jsou relativní, tedy že se mění. K napětí v hodnotové sféře, tedy problematice změn v lidských hodnotách a hodnotových změn ve společnosti, se vyjádřil J. Benda: "Prvořadou úlohu v něm (hodnotovém napětí) hraje racionální zdůvodňování a argumentace. Existují i pohledy, které zdůrazňují stabilitu a neměnnost hodnot, ale v moderním myšlení jsou tyto pohledy poměrně ojedinělé." 1 Jako jeden z mnoha příkladů změn v hodnotové sféře uvedu rozdílné nahlížení na svět obyvatel starého Řecka a lidí žijících v současném západním světě. Ve Starém Řecku byla zcela "přirozená" instituce otroctví- někteří lidé...
Spotřebitelská hodnota značky. Standardizované systémy měření značek na českém trhu
Kadlecová, Martina ; Tomek, Michal (oponent) ; Průšová, Petra (vedoucí práce)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
Zmapování trhu pro budoucí e-shop s šaty
Donátová, Martina ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Průšová, Petra (oponent)
Diplomová práce na téma "Zmapování trhu pro e-shop s šaty" má sloužit jako podklad pro vznik budoucího e-shopu s šaty, nabízejícího customerizovaný produkt -- šaty, které si zákazník může sám navrhnout pomocí online konfigurátoru. Cílem práce je zmapovat tržní prostředí, konkurenci a zjistit spotřební chování a přání potenciálních zákazníků e-shopu. Teoretická část je zaměřena na podnikatelskou teorii, marketingový mix, e-commerce a výzkum trhu. V praktické části je představen e-shop a proveden marketingový výzkum, který se skládá z výzkumu sekundárního a primárního. Výsledkem této práce by měla být formulace doporučení pro realizaci e-shopu s šaty.
Hodnocení tazatelů v marketingových výzkumech
Macura, Milan ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Průšová, Petra (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na možnosti hodnocení kvality práce tazatelů v marketingových výzkumech. Zadaným úkolem bylo nalezení vhodných ukazatelů, které by umožňovaly výzkumné agentuře lépe posoudit, zda a do jaké míry tazatelé plní na ně kladené požadavky. První kapitola obsahuje popis obecných standardů a chyb, které mohou při marketingových výzkumech nastat. Ve druhé kapitole jsou popsány indikátory chybovosti, jejichž identifikace a formalizace byla hlavním cílem této práce. Tyto indikátory mohou sloužit jako užitečné vodítko k odhalení práce nekvalitních tazatelů. Součástí práce je ukázka analýzy skutečných dat a popis některých ukazatelů chybovosti z konkrétního projektu výzkumné agentury. Potvrdil se předpoklad, že analýza tohoto typu by měla být běžnou součástí každého výzkumného projektu, protože na jejím základě se dají identifikovat chybující nebo dokonce podvádějící tazatelé. Prezentace výsledků a návrhy na zlepšení kontroly činnosti tazatelů mohou pomoci výzkumným agenturám získávat data s větší validitou a tím i docházet k lepším a důvěryhodnějším závěrům.
Segmentace trhu
Sobíšek, Lukáš ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Průšová, Petra (oponent)
Cílem mé diplomové práce je ověřit využitelnost různých statistických metod v segmentační analýze marketingových dat na vlastní studii. Vybral jsem si trh s BIO potravinami. V teoretické části nejprve definuji segmentaci z marketingového hlediska. Dále následuje statistický pohled na toto téma. Teorii implementuji ve vlastní marketingové studii v praktické části. Na závěr jsou uvedena konkrétní doporučení pro marketéry, výrobce a distributory z oblasti bio potravin, která by mohla vést ke zvýšení jejich tržeb a zajištění většího podílu na trhu.
Aplikace metod vícerozměrné analýzy v sociologických průzkumech
Kopáčková, Jitka ; Fialová, Hana (vedoucí práce) ; Průšová, Petra (oponent)
Cílem diplomové práce je použít statistické metody vícerozměrné analýzy k hlubšímu poznání preferencí vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců. Především jde o nalezení zásadních podnětů, které mohou ovlivňovat spokojenost vysokoškolsky vzdělaného zaměstnance v jeho zaměstnání. K dosažení tohoto cíle je třeba provést výběr vhodných statistických metod a postupů a úspěšně je aplikovat.
Spokojenost zákazníků
Fenclová, Jana ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Průšová, Petra (oponent)
Cílem této diplomové práce je předvést využití statistických metod k hlubšímu poznání spokojenosti a loajality zákazníků velké společnosti. Především jde o pochopení zákaznického chování a nalezení zásadních podnětů, které mohou ovlivňovat spokojenost zákazníků se společností, jejíž služby využívá. Práce je členěna do tří kapitol, které se skládají s oddílů a pododdílů. Podle struktury jí lze rozčlenit na dvě základní části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá z první a druhé kapitoly. První kapitola se věnuje marketingovému výzkumu zaměřeného na spokojenost zákazníka. Popisuje základní přístupy měření, výběr vzorku zákazníků, strukturu dotazníků, techniku sběru dat a vybrané metody z praxe. Druhá kapitola obsahuje vybrané statistické metody, konkrétně jde o korelační analýzu, regresní analýzu, faktorovou analýzu a modely strukturálně lineárních vztahů. Praktická část je reprezentována pro tuto práci klíčovou třetí kapitolou. Na počátku může čtenář nejprve nalézt popis výběrového šetření a základní informace o analyzovaném výběrovém souboru. Získaná data jsou dále analyzována za použití nepříliš známé a zřídkakdy používané metody Walker, která nabízí zajímavou a efektivní možnost vyhodnocování informací o zákaznících. Právě představení a demonstrace metody Walker představuje nejen jádro, ale současně i hlavní cíl celé práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Průšová, Pavlína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.