Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spotřebitelská hodnota značky: standardizované systémy měření značek na českém trhu
Kadlecová, Martina ; Tomek, Michal (oponent) ; Buriánek, Jiří (oponent)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
Spotřebitelská hodnota značky. Standardizované systémy měření značek na českém trhu
Kadlecová, Martina ; Průšová, Petra (vedoucí práce) ; Tomek, Michal (oponent)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
Spotřebitelská hodnota značky: standardizované systémy měření značek na českém trhu
Kadlecová, Martina ; Tomek, Michal (oponent) ; Buriánek, Jiří (oponent)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
Spotřebitelská hodnota značky. Standardizované systémy měření značek na českém trhu
Kadlecová, Martina ; Tomek, Michal (oponent) ; Průšová, Petra (vedoucí práce)
Výkonnost současných ekonomik, zejména pak tendence směřující k jednomu velkému globálnímu hospodářství, nás postavila před možnosti široké spotřební volby. Každý den se setkáváme s velkým množstvím výrobků a služeb při zajišťování našich potřeb. Nadto technologický vývoj, který vůbec umožnil globalizaci, způsobil kvalitativní přibližování produktů. Technologická homogenizace tak vládne dnešnímu konzumerismu. Je stále těžší najít konkurenční výhodu ve změti vzájemně si podobných výrobků a služeb, nejobtížnější pak je tuto přednost ochránit před konkurencí. Má se za to, že tím co poskytuje trvalý náskok, je silná značka. Silná značka může být budována a zachována pouze kontinuální a systematickou prací, která by měla vycházet z empirických dat. Výzkum značky umožňuje změřit její sílu neboli zdraví, identifikovat silné a slabé stránky značky, vymezit věrné zákazníky, popsat vnímání značky spotřebiteli a jejich vztah ke značce, mnohdy umí také předpovědět potenciál růstu tržního podílu značky. Průzkum značky je tedy užitečnou pomůckou v procesu jejího řízení. Pro výzkum značky se často využívají standardizované systémy měření značek, kterými se zabývá tato práce. Konkrétně jsou centrem zájmu takové nástroje, které existují na českém trhu marketingových výzkumů. Standardizovanými nástroji myslíme takové...
BI controlling v české praxi
Tomek, Michal ; doc. Ing. Jan Pour, CSc. (vedoucí práce)
BI controlling (tedy controlling s využitím aplikací Business Intelligence) je interdisciplinární oblast, která zahrnuje teorii manažerského účetnictví a controllingu, dále tvorbu manažerských informačních systémů (MIS), a každodenní manažerskou praxi. BI controlling je v současné době žádanou aplikační oblastí BI. Cílem mé práce je rozvinout metodiku BI controllingu využitelnou specificky v podmínkách českých malých a středních obchodních firem. Dílčími cíli jsou rozvinutí nového účetního okruhu pro řízení hospodářského výsledku, zhodnocení několika přístupů k řízení cash-flow, přizpůsobení rozvahy potřebám manažerů a posouzení několika ukazatelových systémů. Tento cíl jsem splnil zobecněním metodických controllingových poznatků ze své konzultantské praxe v českých obchodních firmách, konfrontací s odbornou literaturou a demonstrací klíčových principů své metodiky na příkladech. Domnívám se, že vzniklá metodika v hrubých rysech pokrývá většinu současných potřeb finančního řízení uvedeného segmentu podniků, což považuji za rozhodující přínos své práce. Práce obsahuje řadu originálních výsledků, zejména: zavedení a rozpracování metody marže ?objektu?, odvození zjednodušeného vztahu pro výpočet očekávané doby prodlení založeného na principu duality pohledávek, komplexní pojetí krátkodobého a dlouhodobého cash-flow a způsobů jejich plánování a odvození aproximačních vztahů pro výpočet oběžného a fixního kapitálu produktu, resp. zákazníka obchodní firmy v metodě řízení podle ROI. Z implementačního hlediska je významným přínosem práce propojení navržené controllingové metodiky s principy efektivní prezentace informací, s technologickými principy BI, a její dopracování do úrovně MDDB modelu. V úvodu práce definuji základní controllingové pojmy, rozčleňuji analyzované podniky do třech skupin podle principů finančního výkaznictví a vysvětluji podstatu podnikového rozpočtu (Master Plan). Následují čtyři hlavní metodické části, zabývající se postupně řízením hospodářského výsledku, řízením cash-flow, řízením finanční pozice a řízením podle ukazatelů, vždy ve stejném členění: nejprve vymezím potřebu dané oblasti řízení a její principy, dále provedu analýzu významných metod této oblasti, získané poznatky následně převedu do MDDB modelu a každou část zakončím shrnutím. Jako doplněk následuje stručný přehled přínosů BI controllingu a problémů, s nimiž se při projektech BI controllingu nejčastěji setkávám.

Viz též: podobná jména autorů
2 Tomek, Martin
2 Tomek, Miroslav
2 Tomek, Mário
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.