Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv vybraných prenylflavonoidů na účinek cytostatik v nádorových buňkách
Pešková, Klára ; Matoušková, Petra (vedoucí práce) ; Skálová, Lenka (oponent)
Univerzita Karlova Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Klára Pešková Školitel: Ing. Petra Matoušková Ph.D. Název diplomové práce: Vliv vybraných prenylflavonoidů na účinek cytostatik v nádorových buňkách Prenylflavonoidy 6-prenylnaringenin a 8-prenylnaringenin a flavonoid naringenin jsou látky s antiproliferačními vlastnostmi. Prenylflavonoidy najdeme především v chmelu a v pivu. Hlavním zdrojem naringeninu jsou především citrusové plody. V této práci byl jejich účinek testován pomocí testu neutrální červeně na buněčných liniích SW480 a SW620. Látky byly testovány na každé linii samostatně a poté každá v kombinaci s cytostatikem oxaliplatinou. Oxaliplatina se používá v léčbě nádorových onemocnění. V testovaných koncentracích se jako nejúčinnější jevil 6-prenylnaringenin u obou buněčných linií. Statistické vyhodnocení výsledků bylo provedeno pomocí programu Graphpad metodou One-way ANOVA v porovnání s kontrolou. Kombinační indexy byly určeny v programu Compusyn metodou dle Chou-Talalay.
Rozšíření zim-wiki umožňující plynulé přecházení mezi strukturou stránek a nadpisů
Pacovský, Jan ; Lessner, Daniel (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Multiplatformní textový editor Zim umožňuje uchovat a třídit poznámky, propojovat a organizovat texty a spravovat kolekce textových souborů. Cílem práce bylo vytvoření zásuvného modulu (rozšíření), který dokáže komfortně rozdělovat a spojovat stránky v~Zimu, aniž by uživatel ztratil přehled o svých textech a jejich organizační struktuře. V průběhu řešení se ukázalo nutným zasáhnout i do kódu hlavního programu. Podařila se implementovat nová funkcionalita umožňující převod obsahu stránky na podstrom stránek. Úspěšně se vyřešilo zachování odkazů a nesoulad počtu úrovní nadpisů a stránek v podstromu. Výsledkem je efektivnější, přehlednější a systematičtější práce s~vlastními texty ve stromové struktuře stránek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Knihovna neuronových sítí s editorem
Rouček, Martin ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Modely neuronových sítí se častěji s přibývající rychlostí počítačů využívají v desktopových aplikacích. Velmi rozšířenou platformou pro psaní desktopových aplikací je .NET Framework, ale i přesto neexistuje pro platformu .NET Framework knihovna neuronových sítí, která by měla jednoduché API a možnost pracovat s objekty knihovny v grafickém prostředí. Autor si dal za cíl takovou knihovnu vytvořit. Hlavní částí práce je knihovna neuronových sítí GNNL, která se prozatím omezuje na implementaci dvou často používaných modelů neuronových sítí, a to vícevrstvého perceptronu a samoorganizující se mapy spolu s jejich učícími algoritmy zpětného šíření chyby a kompetitivního učení. Grafická podpora knihovny GNNL je tvořena knihovnou GNNLV a editorem neuronových sítí. Knihovna GNNLV obsahuje ovládací prvky, které umožňují pracovat s objekty knihovny GNNL a programátor je může použít ve své vlastní aplikaci. Editor neuronových sítí umožňuje v grafickém prostředí neuronovou síť vytvořit, vycvičit, analyzovat, uložit a následně využít v jiné aplikaci. Text práce se věnuje analýze a popisu implementace knihovny i s její grafickou podporou. Součástí práce je i souhrn teorie neuronových sítí určený pro laiky nebo programátory používající knihovnu GNNL. Práce s knihovnou je předvedena na několika příkladech. Powered by TCPDF...
Episodická pamäť virtuálnych agentov: Klamné spomienky
Čermák, Michal ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Cieľom práce je navrhnúť model epizodickej pamäti pre virtuálnych agentov so schopnosťou vyvolať falošné spomienky. Návrh modelu vychádza z aktuálnych znalostí o epizodickej pamäti u ľudí. Súčasťou modelu sú chronobagy obsahujúce detaily prežitých udalostí vo forme AND-OR stromov a schemabag obsahujúci všeobecné scenáre predošlých udalostí. Pri vybavovaní si spomienok sú detaily odvodzované z existujúcich scenárov. Nadviazali sme na prácu Burkerta a implementovali sme prototyp navrhnutého modelu v jazyku Java využíva-júc platformu Pogamut 3. Model je parametrizovateľný a overený niekoľkými experimentmi ukazujúcimi, že náš model dokáže vyprodukovať klamné spomien-ky podobné ako sa objavujú u ľudí. V experimentoch sme porovnávali dáta z nášho modelu a z výskumov vykonaných na ľudoch. Sledovali sme zmenu v počte správnych a klamných spomienok v čase a simulovali sme experiment potvrdzujúci existenciu schém v ľudskej pamäti.
Convolutional neural networks and their application in object detection
Hrinčár, Matej ; Mrázová, Iveta (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
1 Názov práce: Konvoluční neuronové sítě a jejich využití při detekci objektů Autor: Matej Hrinčár Katedra (ústav): Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) Vedúci diplomovej práce: doc. RNDr. Iveta Mrázová, CSc. E-mail vedúceho práce: Iveta.Mrazova@mff.cuni.cz Abstrakt: V dnešnej dobe je moderné zatraktívňovať športové prenosy tzv. rožšírenou realitou, napríklad k hráčom hokejového zápasu zobraziť rôzne štatistiky. Aby sme to mohli urobiť, musíme hráčov najprv automaticky nájsť - detekovať. Touto náročnou úlohou sa zaoberá predložená práca. Išlo nám nielen o presnosť, ale i o rýchlosť, pretože by sme mali byť schopní detekcie v reálnom čase. Využili sme jeden z novších modelov neurónových sietí - konvolučné siete. Sú vhodné na spracovanie obrazových dát a ako vstup dostávajú obrázok bez akéhokoľvek predspracovania. Na základe podrobnej analýzy a urobených testov sme si ich vybrali pre implementáciu detektora hokejových hráčov v hokejovom zápase. V práci sme otestovali niekoľko rôznych architektúr týchto sietí, porovnali ich a vybrali tú z nich, ktorá je presná a rýchla. Otestovali sme i robustnosť siete na zašumených vzoroch. Nakoniec sme pre takto detekovaných hráčov použili farbu ich dresu a na jej základe ich pomocou algoritmu K-means zaradili do jedného z práve hrajúcich tímov....
Advanced use of ACT-R in Pogamut
Zemčák, Lukáš ; Kadlec, Rudolf (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Na virtuálnych agentov sú kladené čoraz náročnejšie požiadavky. Pre riadenie komplexného správania sa agenta je možné využiť kognitívne architektúry, ktoré vznikli na rozhraní neurovied a umelej inteligencie. Táto práca sa zaoberá knižnicou PoJACTR, ktorá prepája knižnicu Pogamut pre vývoj inteligentných agentov v hre UT2004. A knižnicu jACT-R, čo je implementácia jednej z popredných kognitívnych architektúr ACT-R v jazyku Java. Práca študuje vybrané problémy implementácie agentov v PoJACTR, navrhuje ako riešenie ladiace nástroje, ktoré boli následne implementované na platforme Eclipse IDE. Okrem toho rozširuje moduly knižnice PoJACTR o navigačný, komunikačný a modul pre hru Capture The Flag. Pre validáciu sa vyvinuli dvaja agenti (boti) hrajúci zmienenú hru, jeden v štandardnom Pogamute a jeden v PoJACTR. Pri súbojoch tímov mal PoJACTR bot porovnateľný výkon ako Pogamut bot. Výsledky ukázali, že ladiace nástroje uľahčili vývoj PoJACTR agentov. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Items and actions in 3D virtual environment Emohawkville
Holaň, David ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Vývoj inteligentních virtuálních agentů je složitý úkol. Jedním z důležitých podúkolů je vytváření chování. Je vysoce žádoucí testovat chování inteligentních virtuálních agentů ve skutečném virtuálním světě, ne jen ve zjednodušené náhražce. Během posledních několika let byla vyvinuta platforma Pogamut, která umožňuje testování chování inteligentních virtuálních agentů v několika herních světech, ale žádný nekombinuje složitost, dynamičnost a rozšiřitelnost. Bylo proto rozhodnuto vyplnit tuto mezeru vytvořením virtuálního světa EmohawkVille. EmohawkVille je virtuální svět každodenního života viděný z pohledu první osoby. Účelem této práce je vysvětlit, proč je EmohawkVille potřeba, a zdokumentovat vlastnosti, návrh a vývoj EmohawkVillu a jeho Pogamutího modulu. Práce navíc prezentuje case study, která potvrzuje vhodnost EmohawkVillu k experimentování s inteligentními virtuálními agenty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multiple sequence alignment pomocí genetických algoritmů
Pátek, Zdeněk ; Mráz, František (vedoucí práce) ; Pešková, Klára (oponent)
Název práce: Multiple sequence alignment pomocí genetických algoritmů Autor: Zdeněk Pátek Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. František Mráz, CSc. Abstrakt: Tato práce se zabývá problémem multiple sequence alignment (MSA). Obsahuje návrh metody MSAMS, která umožňuje vyhledat motify v biologických sekvencích, rozštěpit sekvence do bloků podle těchto motifů, vyřešit MSA na blocích a nakonec složit globální alignment ze zarovnaných bloků a nalezených motifů. Hledání motifů i řešení MSA se provádí pomocí genetických algoritmů. Práce dále popisuje implementaci metody MSAMS ve stejnojmenném programu, nastavení jeho parametrů, testování na databázi BAliBASE a porovnání s programem ClustalW. Experimentální výsledky ukázaly, že MSAMS dokáže najít lepší alignmenty než ClustalW. Klíčová slova: multiple sequence alignment, hledání motifů, genetické algoritmy, ClustalW
Ontologický popis inteligentních agentů
Pešková, Klára ; Neruda, Roman (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
V práci predstavujeme multi-agentní systém Pikater, který zastrešuje ruzné výpocetní metody používané v umelé inteligenci, a nabízí uživatelum prostredí pro pohodlné provádení jednoduchých i složitejších experimentu, jednak s metodami, které už jsou v systému implementovány, jednak s jejich vlastními metodami. Systém získává zkušenosti z provádených experimentu a umí doporucit nejvhodnejší výpocetní metodu i pro zcela nová data. Algoritmus výberu nejvhodnejší metody je založen na hledání podobností v obecných vlastnostech dat a na výsledcích pedchozích experimentu. Systém využívá multi-agentní platformu JADE a výpocetní metody z Weky. Komunikace mezi agenty probíhá podle standardních komunikacních FIPA protokolu, obsah zpráv je definován pomocí ontologií.
Model paměti pro animata
Pešková, Klára ; Neruda, Roman (oponent) ; Brom, Cyril (vedoucí práce)
V práci předkládáme původní symbolický model episodické paměti pro virtuální bytost vycházející z Gibsonovy teorie afordancí. Pracujeme s modelem episodické paměti na události, do níž se zaznamenávají krátké příhody, vztahující se ke konkrétnímu místu a času. Jejich ukládání do episodické paměti a vybavování je ovlivněno subjektivními prožitky a současnými cíly. Modelovaná virtuální bytost se pohybuje v jednoduchém virtuálním světě a je řízena hierarchickým reaktivním plánováním s prvky Belief-Desire-Intention architektury. Je vybavena filtrem pozornosti, díky kterému se do paměti ukládají pouze důležité informace, což výrazným způsobem přispívá k omezení velikosti paměti. Zabýváme se jak aspekty uvěřitelnosti modelované virtuální bytosti, například tím, jestli dokáže převyprávět svůj "denní příběh", tak technickými otázkami ohledně velikosti paměti a rychlosti přístupu. Součástí práce je prototypová aplikace implementovaná v programovacím jazyce Python, na které ověřujeme funkčnost navrženého modelu. V závěru práce předkládáme výsledky provedených testů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
20 PEŠKOVÁ, Kateřina
13 PEŠKOVÁ, Klára
1 Pešková, K.
6 Pešková, Karolína
20 Pešková, Kateřina
2 Pešková, Kristýna
1 Pešková, Květa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.