Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Syndrom vyhoření u učitelů
Hanzalová, Kristýna ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Syndrom vyhoření u učitelů Cíle: Cílem této diplomové práce je analyzovat syndrom vyhoření z pohledu vyučujících, kteří tímto syndromem netrpí. Dotázaní vyučující poukazují na postupy, díky nimž zvládají těžká období a různé druhy problémů a přistupují ke své práci jako k naplňující aktivitě. Metody: Diplomová práce se opírá o psychologickou metodu s názvem Interpretativní fenomenologická analýza (IPA). Data byla získána pomocí polo-strukturovaných rozhovorů se čtyřmi respondenty. Tyto rozhovory byly nahrány do mobilního telefonu, poté doslovně přepsány a následně analyzovány. Výsledky: Nejvýznamnější témata, která vznikla na základě odpovědí učitelů, jsou: 1) Žáci jako hlavní smysl práce, 2) Změna úhlu pohledu jako východisko problému, 3) On-line život, nedostatek času a vystřízlivění z iluze ideálů učitele, 4) Osobnostní charakteristiky jako předpoklad pro výběr vhodného předmětu. Hlavními tématy se staly na základě toho, že tyto oblasti jednotlivé učitele v jejich praxi zásadně ovlivnily, což je zřejmé po analýze odpovědí pomocí zvolené metody. Závěr: Při analýze syndromu vyhoření by měly být brány v úvahu individuální charakteristiky učitelů a také stresory související s jejich prací. Lze tak následně zvolit vhodnou primární či sekundární prevenci pro jednotlivé vyučující. Z této studie...
Analýza motivů směřující k návštěvě fitness centra
Peterová, Karolína ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Autor: Karolína Peterová Název: Analýza motivů směřujících k návštěvě fitness center Cíle: Cílem práce je uvést čtenáře do tématiky motivace k pohybovým aktivitám a zjistit jaké motivy dominují u pravidelných návštěvníků fitness center za účelem provádění pohybové aktivity. Respondenti jsou rozděleni do skupin podle pohlaví, věku, ukončeného vzdělání a druhu zaměstnání. V rámci těchto skupin jsou jednotlivé motivy mezi sebou porovnávány. Dále je v práci vyhodnocena úroveň vlastní efektivity respondentů pro oblast pohybových aktivit, u již zmíněných skupin. Metody: K analýze byly použity dva standardizované dotazníky: MPAM-R (Dotazník motivace k pohybové aktivitě) a DOPA (Dotazník vlastní efektivity pro oblast pohybových aktivit), doplněné o údaje: pohlaví, věk, ukončené vzdělání a druh zaměstnání. Dotazníky byly distribuovány online, pomocí odkazu. Výsledky: Z výsledků dotazníku MPAM-R vyplývá, že primárním motivem u drtivé většiny skupin je zdatnost a kondice. Motiv vzhledu je vnímán respondenty jako motiv sekundární, dalšími silnými motivy jsou motivy kompetence a zájmu. Jasně nejslabším motivem je u všech skupin motiv sociální interakce. Výsledek dotazníku vlastní efektivity v oblasti pohybových aktivit (DOPA) je shodný u všech vybraných skupin. Všichni respondenti spadají do kategorie vysoké efektivity....
Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility
Peřinová, Radka ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Hošek, Václav (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
Název: Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility. Cíl: Cílem práce bylo získat poznatky teoretické poznatky o motorické docilitě. Pokusit se analyzovat vzájemnou souvislost mezi motorickou docilitou, reaktibilitou a emoční stabilitou studentů tělesné výchovy PF UJEP. Metody: Úroveň motorické docility byla zjišťována prostřednictvím IOWA BRACE testu, progresu v učení se novým pohybovým dovednostem ve vybraných sportovních odvětvích během semestru a expertním posouzením. U reaktibility byla prostřednictvím Disjunktivního testu reakční doby sledována časová variabilita doby reakcí. Emocionální stabilita byla diagnostikována prostřednictvím dimenze neuroticismus v EPQ-R. Cílová orientace byla zjišťována prostřednictvím TEOSQ. Výsledky: Soubor jevil očekávané charakteristiky vzhledem k emocionální stabilitě. Prokázal se vztah mezi hodnotami neuroticismu a časovou variabilitou doby reakcí v testu reaktibility. Částečně se podařilo potvrdit vztah mezi motorickou docilitou (test Progres v učení se novým pohybovým dovednostem) a časovou variabilitou doby reakcí. Vztah mezi motorickou docilitou a emocionální stabilitou nebyl prokázán. Motorická docilita je vícedimenzionálního charakteru a je třeba dalších výzkumů k její optimální operacionalizaci. Klíčová slova: motorická...
Doplňkové pohybové aktivity žáků 2. stupně
Jalůvková, Kateřina ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Doplňkové pohybové aktivity žáků 2. stupně Cíle: Cílem této diplomové práce je popsat a utřídit různé možnosti začleňování pohybové aktivity do školního režimu žáků ve věku 11-15 let, které snižují sedavý stereotyp a pomáhají plnit doporučené množství denní pohybové aktivity žáků. Metody: Teoretická část obsahuje rešerše literárních i elektronických zdrojů. Praktickou část tvoří dotazník zjišťující aktuální stav této problematiky na školách v ČR. Dotazník byl vytvořen v Google Forms, k distribuci dotazníku byl použit nástroj Mailchimp a statistické zpracování výsledků bylo provedeno v aplikaci Microsoft Excel. Výběr oslovených respondentů byl náhodný stratifikovaný podle okresů. Výsledky: V teoretické části byla popsána řada učebních forem a metod, které se s pohybem pojí, včetně konkrétních námětů i inspirací v jednotlivých předmětech. Výsledky dotazníku poukázaly na vysoký zájem vedení škol o tuto problematiku, ale také na odmítavý postoj některých respondentů. Školy poměrně často nabízejí možnost trávení přestávek venku a také do svých hodin zařazují procházky, či výuku spojují s pohybem. Vybavení chodeb a tříd, které by podněcovalo žáky k aktivnímu trávení času, bylo však na téměř polovině škol velmi omezené. Klíčová slova: doplňková organizační forma, tělesná výchova, starší školní věk,...
Vnímání fair play ve snowboardcrossu dětmi
Šmeráková, Tereza ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Vnímání fair play ve snowboardcrossu dětmi Cíle: Cílem této práce je pomocí interpretativní fenomenologické analýzy popsat žitou zkušenost dětí ze snowboardcrossového týmu Snowbeasts s fenoménem fair play. Metody: V práci jsem použila metodu interpretativní fenomenologické analýzy. Data byla získávána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s 6 respondenty, kdy vznikaly nahrávky na diktafon a poté doslovné přepisy, které byly následně analyzovány pomocí opakovaného čtení. Výsledky: Fair play je pro respondenty nedílnou součástí sportovního světa, zatímco v životě a ve škole jsou ochotni ho porušovat, ve sportu pro ně tato varianta neexistuje. Respondenti si s sebou nesou dále do sportovního života zkušenost s porušením fair play soupeři a z vyvolaných pocitů převažuje zklamání. Ve vybavení je pro ně největším rozdílem užívání urychlovacích prášků. Názor na vliv emocí a rozumového myšlení se liší u dívek a chlapců, chlapci se spíš soustředí na výkon a nenechají emoce, aby je ovlivnily a dívky naopak tvrdí, že emoce ovlivňují fair play největší intenzitou. Klíčová slova: fenomenologická interpretativní analýza, sport, sportovní komunita, vybavení
Testování motorických kompetencí žáků 6. tříd ZŠ pomocí testu MOBAK
Malý, Matěj ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Testování motorických kompetencí žáků 6. tříd ZŠ pomocí testu MOBAK Cíle práce: Cílem této práce bylo analyzovat úroveň motorických kompetencí žáků 6. tříd pomocí testové baterie MOBAK 5-6. Na základě analýzy získaných výsledků pak bylo dále cílem určit nedostatky a navrhnout možnosti pozitivního ovlivnění ve školní praxi. Zároveň bylo cílem ověřit vhodnost této testové baterie ve školní tělesné výchově. Metody: Výzkumný soubor tvořilo celkem 144 žáků 6. ročníků základní školy (81 chlapců a 63 dívek). Výsledky testování byly získány pomocí 8 motorických testů MOBAK (kategorie 5- 6). První 4 testy tvoří kategorii Pohyb s předmětem a další 4 testy tvoří kategorii Vlastní pohyb. Samotné výsledky testování byly doplněny daty získanými metodou dotazování. Rodiče žáků vyplnili dotazníky týkající se sportovní aktivity jejich dětí. Žáci byli rozděleni do skupin dle pohlaví, sportovní aktivity ve volném čase a sportovní aktivity s rodiči a v rámci tohoto rozdělení byly jejich výsledky srovnány. Výsledky: Celý výzkumný soubor dosáhl průměrných a podobných výsledku v obou kategoriích (Pohyb s předmětem a Vlastní pohyb). Chlapci dosáhli mírně lepších výsledků v kategorii Pohyb s předmětem než dívky, v kategorii Vlastní pohyb byly výsledky vyrovnané. Žáci, kteří pravidelně sportují dosáhli většího...
Vnitřní motivace fotbalových hráčů kategorie starších přípravek
Jelínek, Martin ; Harsa, Pavel (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Vnitřní motivace fotbalových hráčů kategorie starších přípravek. Cíle: Hlavním cílem je zjištění úrovně vnitřní motivace fotbalových hráčů starších přípravek. Metody: V praktické části práce jsem k získání potřebných dat zvolil dotazník. Výsledky: Výsledky mé práce ukazují vysokou úroveň vnitřní motivace u dotazovaných hráčů. Hráči se na hřiště těší, trénují také mimo klubový tréninkový proces a uvádějí, že se sami chtějí stát profesionálními hráči. Klíčová slova: fotbal, starší přípravka, motivace, vnitřní motivace, mladší školní věk.
Hodnotící kritéria a preference pedagogů ke způsobům závěrečného hodnocení ve školní tělesné výchově na základních školách
Gregar, Jan ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Hodnotící kritéria a preference pedagogů ke způsobům závěrečného hodnocení ve školní tělesné výchově na základních školách Cíle: Bakalářská práce si kladla za cíl získat u učitelů tělesné výchovy na základních školách informace o jejich hodnotících kritériích a preferovaném způsobu závěrečného hodnocení v předmětu tělesná výchova. Dalším cílem práce bylo porovnání získaných informací u různých skupin pedagogů, jež spojují sociodemografické nebo profesní charakteristiky. Metody: Informace, které jsme v praktické části této práce zpracovávali, jsme získali pomocí dotazníkového šetření, do kterého se zapojilo 63 probandů. Dotazníky byly vytvořeny pomocí internetové platformy Google Forms a byly rozesílány elektronicky. Pro výběr respondentů byla použita metoda sněhové koule, prostý záměrný výběr a prostý záměrný výběr přes instituce. Analýza dat byla provedena v programu Excel. Výsledky: Na základě analýzy získaných dat lze konstatovat, že pedagogové na základních školách vnímají důležitost kritérií velmi podobně, avšak u určitých skupin pedagogů lze pozorovat větší či menší rozdíly. Obecně pedagogové řadí kritéria závěrečného hodnocení v této posloupnosti: 1. snaha, 2. zlepšení, 3. výkonnost, 4. teoretické znalosti. Preference způsobů hodnocení jsou ovlivněny zejména způsoby hodnocení, kterými...
Přehled programů podporujících pohybovou aktivitu dětí na základních školách v České republice
Hájek, Daniel ; Flemr, Libor (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Přehled programů podporujících pohybovou aktivitu dětí na základních školách v České republice Cíle: Bakalářská práce si klade za cíl sestavit přehled programů, které se v rámci základních škol snaží o navýšení pohybové aktivity žáků v České republice. Tento přehled by měl pomoci odborné veřejnosti ukázat, jaké programy na podporu pohybové aktivity dětí ve školách existují a na základě provedeného šetření i jaký je o ně ve školách zájem. Metody: V první fázi byly vyhledány programy splňující předem zvolená kritéria. K dohledání programů bylo využito několika pramenů: vlastní zkušenosti, internetový vyhledávač, stránky organizací zastřešující vzdělávání a pohyb dětí a mládeže, oslovení koordinátorů již dohledaných programů aj. Data v další části bakalářské práce byla získána pomocí dotazníkového šetření, kterého se účastnili zaměstnanci škol zapojených do daných programů. Celkem bylo osloveno 329 škol a návratnost dotazníků činila ca 32 %. Výsledky: Celkově bylo nalezeno 8 programů, z nichž 7 se aktivně podílí na navýšení pohybové aktivity na základních školách v České republice. Z aktivních programů jsou pouze 2 zaměřeny i na 2. stupeň základních škol, zbylé jsou určeny jen pro žáky 1. stupně. Analýza dotazníkového šetření ukázala, že o programy podporující pohybovou aktivitu dětí je ve...
Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility
Peřinová, Radka ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Hošek, Václav (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
Název: Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility. Cíl: Cílem práce bylo získat poznatky teoretické poznatky o motorické docilitě. Pokusit se analyzovat vzájemnou souvislost mezi motorickou docilitou, reaktibilitou a emoční stabilitou studentů tělesné výchovy PF UJEP. Metody: Úroveň motorické docility byla zjišťována prostřednictvím IOWA BRACE testu, progresu v učení se novým pohybovým dovednostem ve vybraných sportovních odvětvích během semestru a expertním posouzením. U reaktibility byla prostřednictvím Disjunktivního testu reakční doby sledována časová variabilita doby reakcí. Emocionální stabilita byla diagnostikována prostřednictvím dimenze neuroticismus v EPQ-R. Cílová orientace byla zjišťována prostřednictvím TEOSQ. Výsledky: Soubor jevil očekávané charakteristiky vzhledem k emocionální stabilitě. Prokázal se vztah mezi hodnotami neuroticismu a časovou variabilitou doby reakcí v testu reaktibility. Částečně se podařilo potvrdit vztah mezi motorickou docilitou (test Progres v učení se novým pohybovým dovednostem) a časovou variabilitou doby reakcí. Vztah mezi motorickou docilitou a emocionální stabilitou nebyl prokázán. Motorická docilita je vícedimenzionálního charakteru a je třeba dalších výzkumů k její optimální operacionalizaci. Klíčová slova: motorická...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Peřinová, Rozálie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.