Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 119 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Distanční vzdělávání žáků se SVP z pohledu rodičů a z pohledu pedagogů
Nováková, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Distanční vzdělávání u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami z pohledu rodičů a z pohledu pedagogů Distance Education of Pupils with Specific Educational Needs from the View of Parents and Teachers Kateřina Nováková ABSTRAKT: Diplomová práce se zaměřuje na téma distanční výuky, která na českých základních školách probíhala v důsledku pandemie nemoci Covid-19 (II. pololetí školního roku 2019/2020 a školní rok 2020/2021). Speciálně je pak cíleno na specifika distančního vzdělávání u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Toto téma je zkoumáno pohledem učitelů základních škol a rodičů žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Teoretická východiska práce spočívají ve vymezení systému vzdělávání žáků se SVP v České republice, ve specifikách osobnosti žáků se SVP a v teoretickém systému distančního vzdělávání na základní škole. Výzkumné šetření mezi učiteli a rodiči zastupujícími celkem čtyři základní školy v okrese Liberec pak ukazuje některé praktické aspekty vzdělávání distančním způsobem především u žáků se SVP. KLÍČOVÁ SLOVA: distanční vzdělávání, žák se specifickými vzdělávacími potřebami, základní škola, učitel, rodič
Odkaz antiky a šperk historický i současný(Vzorce glyptiky; Způsoby podání námětu)
Matějovič, Petja ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Cogan, Miroslav (oponent) ; Nováková, Kateřina Nora (oponent)
PhDr. Petra Matějovičová Disertační práce Odkaz antiky a šperk historický i současný (Vzorce glyptiky; Způsoby podání námětu) Abstrakt Disertační práce pojednává o šperku historickém i současném, konkrétně o způsobech, kterými šperk nese sdělení. K demonstraci těchto způsobů užívá šperkem uchopené formální vzorce, motivy a náměty, které tvoří součást odkazu antické kultury. Disertace se pokouší připravit strategie pro prezentaci potenciálu šperku publiku tímto typem tvorby dosud neoslovenému, případně soustředěnému na určitý segment šperku. Antické inspirace lze považovat za prizma atraktivní, ke zvolenému úkolu vhodné. Disertační práce pomíjí kategorizaci šperku dle míry autorského vstupu, ambicí jakéhokoli rázu (primárně nesleduje vymezení typu šperk autorský, ateliérový, unikátní, konvenční). Zahrnuje šperky s podobou hmotného objektu i objektů, stejně jako šperky, které tohoto charakteru nenabývají. Disertační práce řadí a nahlíží šperková díla dle několika klíčů, mezi které nepatří chronologie. Po nástinu co nejvyššího počtu složek zodpovědných za obsahovou nosnost šperku, provedenému v úvodní kapitole Charakteristika šperku se stěžejní podkapitolou Šperk a fenomén času, následují hlavní oddíly disertace, zaměřené na potenciál formy: Glyptika a její ohlas; Příběh / Figura / Motiv. První pracuje s...
Téma rostlinné biomasy a její fotosyntetické produkce ve výuce přírodopisu z pohledu žáků a učitelů ZŠ
NOVÁKOVÁ, Kateřina
Tato práce přináší výsledky výzkumu, jenž se zaměřuje na úroveň znalostí žáků osmých a devátých tříd základních škol a víceletých gymnázií o rostlinné biomase a její fotosyntetické produkci ve výuce přírodopisu. Tento výzkum byl realizovaný na jednom víceletém gymnáziu a na čtyřech základních školách. Bakalářská práce také řeší pohled učitelů a jejich přístup k vyučování tohoto tématu. Úvodní část práce je věnována tématu rostlinná biomasa a fotosyntetické produkce. Práce se dále věnuje problematice miskoncepcí, které za pomoci vyučujícího a jeho přístupem k výuce může tyto mylné představy odstranit. Práce se také věnuje zařazení téma fotosyntézy do výuky na základních školách a nižších víceletých gymnáziích s ohledem na didaktické učebnice. K závěru práce jsou zmíněny výsledky respondentů z řad učitelů i žáků zjišťované pomocí dotazníkového šetření provedeného na pěti školách. Výsledky ukazují, že úroveň znalostí téma biomasy a její fotosyntetické produkce je poměrně nízká. Lze tedy usuzovat, že důvodem může být abstraktnost tohoto téma a žáci nejsou schopni si tuto problematiku představit a správně ji pochopit.
Respondentní prostředky českých modálních sloves v čase minulém (kontrastivní korpusová analýza)
NOVÁKOVÁ, Kateřina
Tématem této bakalářské práce jsou respondentní prostředky českých modálních sloves v čase minulém. V teoretické části je představen koncept modality a také modálních sloves v češtině i ve španělštině. Dalšími klíčovými tématy jsou opisné slovesné vazby, které jsou charakterizovány a rozděleny do několika skupin. Pozornost je věnována především vazbám obsahující modální slovesa. Poslední kapitolou jsou minulé časy ve španělštině. Cílem praktické části je za pomocí korpusu InterCorp v13 zanalyzovat španělské ekvivalenty českých modálních sloves v minulém čase. Práci zakončuje závěr v češtině a resumé ve španělštině, které shrnují důležité body práce.
Ověření vlivu přídavku ostropestřce mariánského (Silybum marianum L.) ve výživě dojnic v rané laktaci
NOVÁKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá ověřením vlivu přídavku expeleru ostropestřce mariánského (Silybum marianum L.) na zdravotní stav dojnic v období přípravy na porod, zlepšení průběhu kritického období v rané fázi laktace a omezení výskytu poporodních onemocnění ve vybraném chovu dojnic českého strakatého plemene.
Začleňování dětí cizinců do mateřských škol
NOVÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá začleňováním dětí cizinců do mateřských škol. Toto téma je z důvodu stále se zvyšujícího množství cizinců u nás, velmi aktuální. Teoretická část je rozdělena do tří oblastí. Jsou zde vysvětleny důležité pojmy související s mým tématem. Například definice slova cizinec, xenofobie, adaptace, integrace atd. Prostor je věnovaný také legislativě upravující postavení dítěte cizince v České republice. A dále také zvláštnostem dítěte v předškolním věku a roli mateřské školy. Z poznatků teoretické části vychází část praktická, která se věnuje konkrétním zkušenostem učitelů/ učitelek mateřských škol. V rámci kvantitativního výzkumného šetření byl vytvořen dotazník, na který odpovídali především učitelky z jihočeského kraje. Díky datům vyplývajícím z výzkumného šetření byly zmapovány hlavní problémy, s jakými se učitelky během své praxe, v souvislosti s dětmi cizinci, setkávají. Dotazník se také zaměřil na metody usnadňující adaptaci dětem odlišné národnosti. Ze získaných informací byla vytvořena doporučení pro praxi.
Metodika sběru a uchovávání designu československého skla a bižuterie 1948–1989
Nový, Petr ; Nováková, Kateřina Nora ; Hrušková, Kateřina ; Havlíčková, Dagmar
Metodika se zabývá problematikou sběru a uchovávání designu československého skla a bižuterie z období let 1948–1989, konkrétně širokou oblastí ručního i automatického komerčního zdobeného i nezdobeného užitkového skla a hotové bižuterie ze skla, kovu, plastu a dalších materiálů, včetně prototypů. Nezahrnuje další obory sklářského průmyslu a řemesla (ploché sklo, obalové sklo, laboratorní sklo, skleněná vlákna, skleněná mozaika a vitráže, autorské sklo a autorská bižuterie). Přináší informace, které usnadní a zároveň zkvalitní dataci a deskripci výrobků vzniklých ve vymezeném období. Nabízí návody k systematizaci kvalifikovaného aktivního sběru, včetně informací nezbytných k odpovídající péči o takto získané sbírkové předměty. Téma designu československého skla a bižuterie v období socialismu nelze kvalifikovaně nahlížet a sbírkově zpracovávat bez znalosti základních organizačních mezníků, které obory skla a bižuterie provázely. Tyto změny totiž přinášely zánik starých a vznik nových značek či ochranných známek a jsou tedy důležité pro orientaci při snaze o dataci předmětů, případně podmiňovaly technologické změny, které jsou zásadní pro popis způsobu výroby. Tyto informace jsou proto nedílnou součástí metodiky, stejně jako obsáhlé přehledové přílohy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Prohlášení vlastníka
Nováková, Kateřina ; Salač, Josef (vedoucí práce) ; Zvára, Michael (oponent)
Prohlášení vlastníka Abstrakt Diplomová práce se věnuje problematice prohlášení vlastníka dle § 1166 a násl. OZ. Je rozdělena na tři hlavní kapitoly, přičemž na začátku práce nejprve rozebírám pojem jednotka a popisuji ho z pohledu staré a nové právní úpravy, přičemž se zaměřuji především na rozdíly obou úprav a také na to, jaké má změna právní úpravy dopady do praxe. Dále vysvětluji, jakými způsoby může jednotka vzniknout. V další kapitole se věnuji samotnému prohlášení vlastníka, přičemž se soustředím zejména na popis a rozbor jeho obsahových náležitostí, které dále dělím na obligatorní a fakultativní. Také přibližuji další důležité instituty prohlášení vlastníka, kterými jsou vady a změna prohlášení. Poslední kapitola je zaměřena na praktickou stránku prohlášení vlastníka, zmiňuji v ní nejdůležitější judikaturu týkající se tématiky prohlášení vlastníka a také podrobněji rozebírám náležitosti prohlášení vlastníka se zaměřením na jejich využití v praxi. Nakonec popisuji celý proces vydávání prohlášení vlastníka. Účelem mé práce je nejen popsat, o co se v prohlášení vlastníka jedná a vysvětlit pojmy z hlediska teorie, ale také rozebrat jeho úskalí, problematické situace a jeho dopady v praxi. Jedním z cílů mé práce je poskytnout osobám, které prohlášení vlastníka vypracovávají jakousi příručku k jeho...
Práce s dětskou literaturou u předškolních dětí zprostředkovávající život s vybranými speciálními vzdělávacími potřebami
Nováková, Kateřina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tom, jaké dětské knihy jsou vhodné pro otevření tématu života dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami a jaké metody práce s knihou (včetně čtenářských strategií) využít, abychom toto téma dětem prostřednictvím knih zprostředkovali. Teoretická část se zabývá charakteristikou dětí se SVP v předškolním vzdělávání a jejich vzděláváním v zařízeních předškolního typu; dále prací s knihou u dětí předškolního věku. Na základě získaných informací je provedena analýza RVP PV. Dále se zabývá čtenářskou gramotností, pregramotností a jejím rozvojem. Zmiňuje vytvoření pozitivního vztahu k četbě a jak s knihou pracovat v mateřské škole. Praktická část si kladla jako problém rozvíjet prosociální chování dětí prostřednictvím práce s knihou k tématu života dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Zjišťovala, zda se s dětskou literaturou zprostředkovávající život dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami pracuje v mateřské škole a zda není toto téma pro děti předškolního věku příliš náročné. Pomocí realizovaných jednotlivých lekcí se třemi knihami zprostředkovávající znevýhodnění dětem v mateřské škole (Madlenka a brejličky, Strakáč a Tioni, Mpumi and Jabu's Magical Day) dotazníku, rozhovoru a prostudované literatury. KLÍČOVÁ SLOVA dítě se speciálními vzdělávacími potřebami,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 119 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
15 NOVÁKOVÁ, Kamila
1 NOVÁKOVÁ, Karla
16 NOVÁKOVÁ, Karolína
2 NOVÁKOVÁ, Katarína
102 NOVÁKOVÁ, Kateřina
22 NOVÁKOVÁ, Klára
34 NOVÁKOVÁ, Kristýna
15 Nováková, Kamila
2 Nováková, Kamila,
16 Nováková, Karolina
16 Nováková, Karolína
2 Nováková, Katarína
1 Nováková, Kateřina Nora
22 Nováková, Klára
2 Nováková, Kristina
34 Nováková, Kristýna
1 Nováková, Kristýna Bc.
1 Nováková, Květoslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.