Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodické přístupy k utváření představ žáků ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií o principu programování počítače s využitím SCRATCH
Šandová, Hana ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Metodické přístupy k utváření představ žáků ZŠ/nižšího stupně víceletých gymnázií o principu programování počítače s využitím SCRATCH AUTOR: Bc. Hana Šandová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá představami žáků o tom, jak funguje počítače a počítačové programy. Hlavním cílem práce je zkoumání představ žáků druhého stupně či nižšího stupně osmiletého gymnázia o tom, jak funguje počítač a počítačové programy a co představy žáků ovlivňuje. Teoretická část je zaměřena na historii používání počítačů ve výuce a analýzu současných přístupů k výuce informatiky a programování v ČR a ve vybraných evropských zemích. Praktická část se věnuje mapování představ žáků ve věku 11-14 let v rámci pedagogického experimentu uspořádaného na dvou pražských školách, jehož cílem bylo zkoumat dopad výuky programování ve Scratch v rozsahu jednoho pololetí na představy žáků o tom, jak funguje počítač, a na rozvoj jejich informatického myšlení. KLÍČOVÁ SLOVA: představy žáka, algoritmizace, programování, informatické myšlení, Scratch
Podmínky rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věku
Fenclová, Karolína ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Podmínky rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věku AUTOR: Karolína Fenclová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Irena Fialová, CSc. ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou možností a směrů rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věku a způsoby zakládání a výstavby jejich informačně technologických kompetencí v rámci přípravy na první stupeň základní školy. Teoretická část vymezuje některé základní pojmy, jako jsou digitální gramotnost, ICT gramotnost a další, zabývá se vývojovými specifiky dítěte předškolního věku a uvádí možnosti využití digitálních technologií v mateřské škole. Praktická část práce zjišťuje, jak jsou digitální technologie začleňovány do výchovy a vzdělávání dětí v mateřské škole. Poté na menším vzorku dětí předškolní věku prakticky ověřuje formou práce na počítači a formou rozhovoru s dětmi a jejich rodiči, stupeň rozvoje informačně technologických kompetencí těchto dětí. Na základě zjištěných skutečností jsou vytyčeny směry pro rozvoj informačně technologických kompetencí předškolních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální gramotnost, ICT gramotnost, informačně technologické kompetence, informační a komunikační technologie, předškolní věk, předškolní vzdělávání.
Kritéria hodnocení systémů pro podporu výuky na ZŠ
Merta, Ondřej ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Cílem mé práce bylo zpracovat přehled využití systémů pro podporu výuky v oblasti základního školství a analyzovat všeobecně dostupné systémy LMS, které by byly v rámci výuky na ZŠ využitelné. Navrhnout poté soubor kritérií pro hodnocení těchto systémů a vyhodnotit je. Výsledky šetření pak přehledně prezentovat ve webové aplikaci.
Problematika algoritmizace a programování v rámci předmětu Informatika na základních školách
Albrecht, Karel ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou algoritmizace a programování na základních školách. Hlavním cílem celé práce je návrh nové koncepce programování, která by měla přinést lepší výsledky v oblasti programování a efektivnější způsob výuky. V teoretické části jsou uvedeny nejdůležitější pojmy z oblasti algoritmizace a programování, analýza českých a zahraničních vzdělávacích systémů, zmapování možností podpory výuky z technologického a didaktického hlediska. Z teoretických východisek je navržena nová koncepce programování. Ta je ověřena zhruba půl ročním akčním výzkumem při výuce programování na 2. stupni ZŠ. V závěru práce jsou uvedeny zkušenosti, klady a zápory nové koncepce výuky programování.
Veřejné stráže a ochrana životního prostředí
Novák, Jaroslav ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Sobotka, Michal (oponent)
Cílem této diplomové práce je provést analýzu platné právní úpravy veřejných stráží a nastínit možnosti jejího vývoje de lege ferenda. Tato diplomová práce se skládá ze 7 kapitol (včetně úvodu a závěru), přičemž tyto kapitoly se dále člení na podkapitoly. Po úvodu následuje kapitola, ve které jsou definovány základní pojmy (veřejné stráže a ochrana životního prostředí). Třetí kapitola se věnuje historickému vývoji veřejných stráží. Ve čtvrté, nejrozsáhlejší kapitole této práce je komplexně popsána, analyzována a s poznatky z praxe konfrontována platná právní úprava veřejných stráží. Následuje kapitola zabývající se stručným nahlédnutím na zahraniční právní úpravy ochrany životního prostředí (Francie, Itálie). V kapitole šesté jsou pak předloženy návrhy právní úpravy de lege ferenda. V závěru práce jsou zhodnoceny poznané skutečnosti a shrnuty úvahy de lege ferenda.
Francouzské dějiny jako symbolický rámec pro výuku francouzské gramatiky
Novák, Jaroslav ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Francouzské dějiny jako symbolický rámec pro výuku francouzské gramatiky Klíčová slova: komiks, metody výuky jazyků, dějiny, francouzské dějiny, francouzská gramatika, mezipředmětové vztahy, CLIL, učebnice francouzského jazyka, ŠVP, RVP Abstrakt: Práce se zabývá tvorbou komiksu o francouzských dějinách, který by byl zároveň využitelný pro výuku francouzské gramatiky. Cílem práce je ověření, zda lze během výuky kombinovat dva vzdělávací obory z různých vzdělávacích oblastí. V teoretické části se zabývá dějinami komiksu, komiksem jako didaktickým textem a jeho využitelností ve výuce. Dále je rozebrán komiks z hlediska jednotlivých výukových metod cizího jazyka. V práci naleznete dosti obsáhlou rešerši učebnic francouzského jazyka z hlediska práce s obrazovým materiálem a komiksem. V praktické části práce zachycuje průběh tvorby a výsledky testování pěti autorských komiksů společně s pracovními gramatickými listy a pracovními listy dějepisnými.
Genderové aspekty výuky ICT
Fusková, Lucie ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Předmětem diplomové práce je současný stav genderových aspektů v edukaci na základních školách, především ve vzdělávací oblasti informační a komunikační technologie. Teoretická část se zabývá základní problematikou, která vedla a stále vede ke genderovým stereotypům. V praktické části jsou analyzovány výsledky provedeného výzkumu věnujícího se aktuálnímu stavu genderově citlivé výuky v předmětech vzdělávací oblasti ICT, přístupu žáků a žákyň, ale také učitelů a učitelek ke genderové problematice. Dále jsou genderově analyzovány dvě vybrané učebnice informatiky pro druhý stupeň základní školy. V závěrečné části jsou shrnuty výsledky práce a navrženo několik doporučení pro pedagogickou praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
74 NOVÁK, Jakub
111 NOVÁK, Jan
10 NOVÁK, Jaromír
27 NOVÁK, Jaroslav
13 NOVÁK, Jindřich
106 NOVÁK, Jiří
53 NOVÁK, Josef
111 Novak, Jan
53 Novak, Josef
2 Novák, J.
74 Novák, Jakub
1 Novák, Jakub Štěpán
111 Novák, Jan
10 Novák, Jaromír
13 Novák, Jindřich
106 Novák, Jiří
39 Novák, Jiří Karel
2 Novák, Jiří,
53 Novák, Josef
111 Novák, Ján
106 Novák, Jíří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.