Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podmínky rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věku
Fenclová, Karolína ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Podmínky rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věku AUTOR: Karolína Fenclová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Irena Fialová, CSc. ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou možností a směrů rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věku a způsoby zakládání a výstavby jejich informačně technologických kompetencí v rámci přípravy na první stupeň základní školy. Teoretická část vymezuje některé základní pojmy, jako jsou digitální gramotnost, ICT gramotnost a další, zabývá se vývojovými specifiky dítěte předškolního věku a uvádí možnosti využití digitálních technologií v mateřské škole. Praktická část práce zjišťuje, jak jsou digitální technologie začleňovány do výchovy a vzdělávání dětí v mateřské škole. Poté na menším vzorku dětí předškolní věku prakticky ověřuje formou práce na počítači a formou rozhovoru s dětmi a jejich rodiči, stupeň rozvoje informačně technologických kompetencí těchto dětí. Na základě zjištěných skutečností jsou vytyčeny směry pro rozvoj informačně technologických kompetencí předškolních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální gramotnost, ICT gramotnost, informačně technologické kompetence, informační a komunikační technologie, předškolní věk, předškolní vzdělávání.
Prostorová analýza pro účely optimalizace zadání studentských prací z kartografie
Fenclová, Karolína ; Lysák, Jakub (vedoucí práce) ; Burian, Jaroslav (oponent)
Prostorová analýza pro účely optimalizace zadání studentských prací z kartografie Abstrakt Cílem diplomové práce bylo provedení multikriteriální analýzy nad rozsáhlými prostorovými daty, jejímž výsledkem byla identifikace předem daného počtu variant území, která jsou optimální z hlediska zpracování studentských úkolů. To spočívalo v navržení a vypočtení hodnotících kritérií. V teoretické části je stručně představena teorie multikriteriální analýzy a příklady jejího využití obecně v geoinformatice a při hodnocení krajinného potenciálu. Stěžejní část práce je věnována navržení vlastní metodiky na hodnocení území z hlediska vhodnosti pro zpracování studentských úkolů, včetně její aplikace nad územím Česka za účelem získání informací o území. K vyhodnocení vhodnosti území byla použita multikriteriální analýza rozdělená na dva kroky: předvýběr území na základě booleovského hodnocení a následně seřazení variant od nejvhodnější po tu nejméně vhodnou s využitím metody TOPSIS. Váhy jednotlivých kritérií byly stanoveny bodovací metodou. Hlavním výsledkem práce je nový soubor variant území, která jsou svojí náročností pro zpracování srovnatelná. Klíčová slova Prostorová analýza, kartografie, GIS, studentské úkoly, multikriteriální analýza, TOPSIS
Podmínky rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věku
Fenclová, Karolína ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Podmínky rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věku AUTOR: Karolína Fenclová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Irena Fialová, CSc. ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou možností a směrů rozvoje digitální gramotnosti dětí předškolního věku a způsoby zakládání a výstavby jejich informačně technologických kompetencí v rámci přípravy na první stupeň základní školy. Teoretická část vymezuje některé základní pojmy, jako jsou digitální gramotnost, ICT gramotnost a další, zabývá se vývojovými specifiky dítěte předškolního věku a uvádí možnosti využití digitálních technologií v mateřské škole. Praktická část práce zjišťuje, jak jsou digitální technologie začleňovány do výchovy a vzdělávání dětí v mateřské škole. Poté na menším vzorku dětí předškolní věku prakticky ověřuje formou práce na počítači a formou rozhovoru s dětmi a jejich rodiči, stupeň rozvoje informačně technologických kompetencí těchto dětí. Na základě zjištěných skutečností jsou vytyčeny směry pro rozvoj informačně technologických kompetencí předškolních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální gramotnost, ICT gramotnost, informačně technologické kompetence, informační a komunikační technologie, předškolní věk, předškolní vzdělávání.
Analýza datových zdrojů vhodných pro tvorbu mapy velkého měřítka menší obce
Fenclová, Karolína ; Lysák, Jakub (vedoucí práce) ; Jaroš, Jakub (oponent)
Analýza datových zdrojů vhodných pro tvorbu mapy velkého měřítka menší obce Abstrakt Cílem této bakalářské práce je získání, zhodnocení a případné úpravy dostupných prostorových dat vhodných pro tvorbu mapy velkého měřítka. Hlavní náplní práce je shromáždění dat, jejich popis a identifikace silných a slabých míst v těchto datech. Zaměřila jsem se na datové sady pokrývající území Česka. Praktická část práce je zpracována pro území obce Tetín v okrese Beroun. Jedná se o komplexní práci, ve které je dále řešeno hodnocení stávající kartografické tvorby, návrh vhodné vizualizace dat a vytvoření první podrobné mapy obce. V první části práce jsou hodnocena stávající kartografická díla s využitím metody verbálního nekvantifikovaného hodnocení se zaměřením na obsah map. V další části práce jsou popsány jednotlivé datové sady, jejich původ a přesnost. Pokud nastala během zpracování kolize v datech, je u konkrétního případu uveden návrh řešení. Hlavním výsledkem práce je přehledný popis přípravy dat v GIS, upozornění na slabá místa či chyby v datech, vytvoření nového výškopisu a zpřesnění prostorových dat pro obec Tetín. Vytvořená mapa velkého měřítka je první takto podrobnou mapou Tetína, která vznikla. Klíčová slova Mapa velkého měřítka, digitální kartografie, analýza datových zdrojů.

Viz též: podobná jména autorů
7 FENCLOVÁ, Kateřina
1 Fenclová, K.
7 Fenclová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.