Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marxismus, neomarxismus - přístupy ke vzdělání
Kratochvíl, Jan ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Prace se zabyva vzdelavanim v sociologickem a filosofickem kontextu. Vychazi pfitom z marxistickeho resp. neomarxistickeho pohledu, ktery je predstaven v prvni casti. Pozornost je venovana zejmena myslenkam spojenym s Marxovou teorii dejin a odcizovanim cloveka v kapitalismu. Dale jsou strucne probrana dila nekterych autonl, kteri zminena temata rozvijeli spolu s kritikou urCitYch rysu pozdne kapitalisticke spolecnosti. Pojem vzdelavani je nasledne zasazen do socialnich souvislostf a predstaven v ruznych kultume podminenych obmenach. Ukolem teto casti price je ukazat zavislost pojetf vzdelavani na aktualnim historickosocialnim kontextu a promyslet jeho vnimani v pozdne kapitalisticke spolecnosti. Pote je formulovano urcite teoreticke vymezeni, ktere by mohlo byt nosne pri reseni nekterych problemu vyplyvajicich ze soucasne struktury spolecenskYch vztahu. Zaverecna cast se zabyva skolou a odhaluje ji jako urCitY institucionalni konzervant aktualniho pojetf vzdelavani. Ukazuje, ze i skolni vYuka podleha historicko-socialne podminene hodnotove orientaci, a nemuze se proto stat primamim zdrojem predefinovani vzdelanosti tak, aby tato mohla pfispet k reseni nekterych strukturalnich problemu spolecnosti.
Vzdělávací systém profesionálních hasičů v České republice
Marek, Bohdan ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Téma práce Vzdělávací systém profesionálních hasičů v České republice jsem si vybral proto, že pracuji v Hasičském záchranném sboru Libereckého kraje na pracovní pozici hasič a zároveň studuji obor andragogika a personální řízení, který se vzděláváním dospělých přímo zabývá. Nebylo nic jednoduššího, než-li spojit svou profesi se svým studijním oborem, a tak vzniknul projekt této bakalářské práce. Nespornou výhodou spojení těchto oborů v tomto případě je, že pracovní a vzdělávací prostředí u profesionálních hasičů dobře znám z "první linie" a tento pohled může být pro výpovědní hodnotu práce kladným přínosem. Také se domnívám, že mnou vybrané téma v tomto kontextu není v České republice doposud zpracováno a z tohoto hlediska se jedná o nový vklad i tematicky. Práce je pokusem o analýzu vzdělávacích institucí a vzdělávacích procesů hasičů ve výjezdových jednotkách zaměstnaných ve státní složce Hasičského záchranného sboru České republiky (dále HZS ČR). V názvu bakalářské práce jsem použil místo termínu HZS ČR slovní spojení profesionální hasiči v České republice. Pojem profesionální hasiči není zcela přesný, protože profesionální hasič nemusí být pouze příslušníkem HZS ČR. Pod použitý pojem lze také zahrnout profesionálního hasiče podniku (HZS podniků). Přiklonil jsem se k mnou použitému názvu, protože je pro...
Informační systémy v personálním řízení
Žufan, Jan ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent) ; Dybová, Helena (oponent)
Cílem práce je návrh struktury a obsahu vzdělávání studentů oboru Personální řízení v problematice informačních systémů podporujících řízení lidských zdrojů. Je založena na prozkoumání aktuálního stavu informační podpory personálních procesů ve vybraných organizacích v České republice a na poznání stavu a rozsahu výuky informačních systémů na vybraných fakultách vysokých škol. Výsledky těchto šetření jsou uvedeny v prvních dvou částech práce. Třetí část tvoří vlastní návrh obsahu výuky. V úvodu je pozornost věnována podnikovým informačním systémům jako celku a vybraným částem jejich technologií. Cílem je povšechná orientace studenta v problematice a získání znalosti základního názvosloví v tomto oboru. Další kapitoly se věnují konkrétním personálním procesům a možnostem jejich podpory ze strany informačních systémů. Závěrečná část je věnována postupům při pořizování nového informačního systému a také problematice bezpečnosti systémů a dat v nich uložených.
Systémy dalšího vzdělávání pedagogů tance
Mikysková, Barbara ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Práce "Systémy dalšího vzdělávání pedagogů tance" se zabývá dosud málo tematizovanou problematiku dalšího vzdělávání v oboru pedagogika tance. Obor pedagogika tance je pro potřeby práce redukován na systém tvořený dvěma složkami: jednak "triádou aktérů" (pedagog tance- vzdělávací instituce- student) a jednak procesy, které mezi nimi probíhají. Tyto procesy jsou, jak práce ukazuje, základními hodnototvornými faktory oboru pedagogika tance. Z toho důvodu je cílem práce v první řadě popis pedagogických procesů a jejich důsledků. Základnou popisu je výzkum, který byl v rámci práce prováděn. Výzkum vypovídá především o přístupu účastníků ke vzdělávacím programům. Stěžejní částí výzkumu byla dotazníková sonda mapující situaci dalšího vzdělávání pedagogů tance na vzorku respondentů pěti vzdělávacích institucí v České republice a Švýcarsku.
Tvorba profesiogramu u vybrané vojenské odbornosti.
Fait, Lukáš ; Dědáková, Kateřina (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Jméno a příjmení autora: nrtm. Bc. Lukáš Fait Název diplomové práce: Tvorba profesiogramu u vybrané vojenské odbornosti Pracoviště: Katedra vojenské tělovýchovy Vedoucí diplomové práce: por. Ing. Mgr. Kateřina Dědáková Rok obhajoby diplomové práce: 2012 Abstrakt: Řešený problém: Řešeným problémem je nedostatečná znalost pracovní činnosti zaměstnance na systematizovaném místě Starší inspektor Skupiny ochrany a doprovodů Oddělení ochrany osob Velitelství ochranné služby Vojenské policie a s tím pramenící problémy při výběru vhodných kandidátů na tuto pozici. Vojáci, zařazení na této pozici, provádějí ochranu a doprovod členů zahraničních delegací při jejich návštěvách na území České republiky. Cíl práce: Cílem práce je získat přehled o činnostech vojenských policistů ze Skupiny ochrany a doprovodů Oddělení ochrany osob Velitelství ochranné služby Vojenské policie, zařazovaných během bezpečnostní akce na pozici osobního strážce. Pokusit se potvrdit či vyvrátit výsledky mé bakalářské práce, ve které vyšly jako převažující využívané motorické schopnosti schopnosti vytrvalostní. Metody: Hlavní použitou metodou je analýza časového snímku, který bude získán přímým pozorováním. Testování motorických schopností budu provádět standardizovanými testy. Výsledky: Určit nejdůležitější motorické schopnosti, které jsou...
Využití laterálního myšlení pro řešení podnikových problémů
Jaroš, Aleš ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tvořivé myšlení nám umožňuje seznámit se s obecnými postupy řešení problémů, nahlížet na životní realitu z jiného úhlu pohledu. Metoda 6 myslících klobouků je jednou z kreativních metod řešení pomocí níž to jde. Diplomová práce se snaží o komplexnější náhled na používání této metody v rámci řešení problému ve skupině. Snaží se o pohled na kreativní myšlení prostřednictvím něhož má skupina dojít k určitému výsledku při řešeném problému. Práce rozebírá podrobně jak pracovat z dílčími částmi metody 6 klobouků, a zároveň se snaží i o další pohledy na fungování této metody. Velká část práce je zaměřena na lektora a jeho lektorské činnosti, který se rozhodne metodu použít. Měla by pro něj být nástrojem aby mohl celou metodu 6 myslících klobouků aplikovat na specifický podnikový problém.
Vzdělávací instituce: Podnikání v turbulentní době
Hradil, Zbyněk ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
"Vzdělávací instituce: podnikání v turbulentní době". Diplomová práce s názvem "Vzdělávací instituce: podnikání v turbulentní době" je zaměřena na aktuální problémy týkající se fungování institucí vzdělávání dospělých v turbulentním období. Tímto obdobím je myšlena doba během a po ekonomické krizi, která se vyznačuje neustálými změnami, nejistotou a chaosem. V diplomové práci jsou popsány vlivy turbulence na trh České republiky a naznačeny cesty, kudy se mohou vzdělávací instituce ubírat, aby obstály v novém tržním prostředí. Představeny jsou nové koncepce týkající se řízení vzdělávacích institucí z hlediska strategického, obchodního, finančního a marketingového. Teorie je podpořena převzatým průzkumem, týkajícím se aktuálních problémů a trendů. Hlavní praktickou částí diplomové práce je ekonometrický model, který poukazuje na vztah mezi investicemi do vzdělávání dospělých a některými makroekomickými veličinami. Zásadním zdrojem dat pro výpočet modelu byly data Českého statistického úřadu. Zde byly využity údaje o výdajích domácností na vzdělávání dospělých (rozlišeny na výdaje na pomaturitní a nadstavbové studium, VOŠ a VŠ a výdaje na vzdělávání dále nedefinované), které zastupovaly endogenní (vysvětlované) proměnné. Mezi exogenní (vysvětlující) proměnné patřily hlavní makroekonomické ukazatele...
Systemický přístup jako nástroj efektivního koučování při rozvoji managerů a v řízení podniku
Polák, Tomáš ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o jednom z možných způsobů přístupu k vedení lidí a řízení podniku. V první polovině se zabývá moderními přístupy v teorii řízení uplynulého století, úkoly a rolemi vedoucích v podnicích, včetně nároků na řídicí činnost a předpokladů nezbytných pro její úspěšné vykonávání. Druhá polovina práce se soustřeďuje na systemický přístup. Popisuje jeho východiska a pilíře, na kterých systemická teorie stojí. Ze srovnání tradičního a systemického koučování a popisu filozofie systemického přístupu vyplývají výhody tohoto pojetí pro osobnostní i profesní rozvoj managera a podniku. Dvě přílohy doplňují text o praktické informace o způsobu vedení koučovacího rozhovoru a dokumentují použití metody systemického koučování i s jejími výsledky při práci s lidmi.
Outplacement
Morávková, Veronika ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice propouštění a službě outplacementu, která je poskytována uvolňovaným pracovníkům. Kořeny outplacementu nalezneme ve Spojených státech amerických. Z programů pro veterány, usnadňujících jim návrat do civilního života, se postupně vyvinuly komerční služby, poskytované zpočátku vrcholovým manažerům, kteří přišli o zaměstnání, a později i dalším propuštěným pracovníkům z různých úrovní řízení. K největšímu rozšíření služeb pro propuštěné v Evropě došlo v 60. - 70. letech 20. století v souvislosti s ekonomickým vývojem.
Význam celoživotního vzdělávání a vzdělávání dospělých v současné společnosti
Biskupová, Zuzana ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce Význam celoživotního vzdělávání a vzdělávání dospělých v současné společnosti rozebírá jak učení a vzdělávání ovlivňuje život jednotlivého člověka i společnosti a dále jak se odráží význam, který vzdělávání připisuje současná společnost, v konkrétních dokumentech, koncepcích a strategiích vzdělávání. První část se soustředí na čtyři témata: vrozená potřeba poznávání, společenská funkce vzdělávání, vzdělání a mezilidské vztahy a vzdělání a práce. Druhá část se věnuje koncepci celoživotního vzdělávání a vzdělávání dospělých v jeho kontextu a zabývá se otázkou podpory člověka na jeho cestě rozvoje, poukazuje na související oblast poradenství ve vzdělávání. Dále stručně popisuje základní myšlenky a témata některých evropských a českých dokumentů o vzdělávání. Práce si neklade za cíl podat vyčerpávající informace o každé ze zmiňovaných oblastí, ani nepřináší zásadně nové pohledy na problematiku vzdělávání. Cílem bylo spíše učinit jakýsi průřez tématy, nastínit některé konkrétní otázky a podnítit čtenáře k zamyšlení nad důležitým tématem současnosti, jakým celoživotní vzdělávání bezesporu je.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 MUŽÍK, Jan
4 Mužík, Jakub
2 Mužík, Jan
5 Mužík, Jiří
2 Mužík, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.