Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí66 - 75další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elektronické bankovnictví v ČR a jeho možnosti
Černý, Martin ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Richtrmocová, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nejpoužívanějšími formami elektronického bankovnictví, které bankovní instituce nabízejí v České republice i v zahraničí. V teoretické části je popsán vývoj elektornického bankovnictví a výhody, které tento produkt nabízí pro bankovní instituce a pro jejich klienty. Praktická část je zaměřena na polemiku s názory publicisty Nicholase G. Carra. Jeho publiková články jsou v práci konfrontovány s názory odborné veřejnosti IT a s vlastním úsudkem autora, který argumentuje obecnými výhodami užívání informačních systémů pro banky.
Elektronické bankovnictví v ČR a jeho možnosti
Novák, Miroslav ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Široká, Lenka (oponent)
Cílem bakalářské práce "Elektronické bankovnictví v ČR a jeho možnosti" je zanalyzovat a přiblížit čtenáři elektronické (přímé) bankovnictví České republiky a zmapovat jeho současný stav. Tato práce rovněž definuje možnosti spojení klienta s bankou prostřednictvím různých druhů komunikačních kanálů. V první části této práce bude čtenář seznámen s pojmem elektronické bankovnictví a jeho základními rysy. Následuje stručný historický vývoj přímého bankovnictví ve světě a u nás, základní rozdíly mezi elektronickou a tradiční bankou, včetně kladů a záporů jak z pohledu banky, tak z pohledu klienta a dále bezpečnost a možná rizika vzdáleného přístupu k bance. Součástí úvodní části této práce je rovněž definice a rozdělení elektronických peněz. Druhá část detailněji popisuje a krátce hodnotí jednotlivé formy a komunikační kanály elektronického bankovnictví používané v České republice. Mezi tyto formy patří: platební karty, telefonní bankovnictví, GSM banking, WAP banking, JAVA banking, PDA banking a počítačové bankovnictví zahrnující homebanking a internet banking. V závěrečné části bakalářské práce je vyhodnocen dotazník zaměřený na aktuální využívání služeb elektronického bankovnictví, a na zmapovaní postojů a preferencí veřejnosti k přímému bankovnictví jako takovému.
Možnosti CPM řešení v bankovnictví
Janata, Pavel ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Matuštík, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou měření a řízení výkonnosti v prostředí komerčních bankovních institucí pomocí systému označovaného jako Corporate Performance Management (CPM). Teoretická část práce je zaměřena na uvedení do problematiky činnosti bank a způsobu měření výkonnosti v komerčních bankách. Dále je představen celkový koncept a klíčové komponenty CPM podporované technologií Business Intelligence. V praktické části práce je na základě teoretických znalostí z první části představen návrh dvou konkrétních řešení CPM budovaných v současné době v bankách -- vyhodnocování KPI a výpočet bankovní úrokové marže. Hlavním přínosem této práce je vytvoření uceleného, v českém jazyce zpracovaného, shrnutí relevantních aspektů implementace CPM řešení v datových skladech komerčních bank a vytvoření konceptuálního návrhu konkrétního řešení.
Mobilní bankovnictví v ČR a ve světě a jeho vývoj
Hawlová, Kateřina ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá bankovní službou, mobilní bankovnictví. V první části práce jsou popsány principy, na kterých služba funguje a způsob zabezpečení jednotlivých technologií, využívaných pro komunikaci banky se zákazníkem. Následuje zmínka o historickém vývoji mobilního bankovnictví. Ve druhé části je popsán současný stav služby. Pro zjištění současného stavu byly vybrány banky z České republiky a zahraničí, které jsou součástí velkých finančních skupin. Práce obsahuje komplexní přehled podporovaných operací v mobilním bankovnictví s následným vyhodnocením kvality poskytovaných služeb.
Performance management
Štěpán, Radek ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Oškrdal, Václav (oponent)
Řízení podnikové výkonnosti neboli Corporate Performance Management (CPM) je v dnešní době často skloňovaným pojmem. Firmy hledají řešení, která by jim pomohla uspokojit více zákazníků či snížit vlastní náklady a tím posílit vlastní finanční výsledky. Jedním z přístupů podpory podnikových priorit je implementace řešení pro podporu rozhodování. CPM ve své podstatě nabízí konsolidaci podnikových cílů s podnikovými procesy a odpovídá na otázky: "Jak si vedeme? Proč? Co bychom měli dělat?" Práce je rozdělena do tří částí. První poskytuje úvod do tematiky řízení výkonnosti, vyzdvihuje přednosti systému CPM, odkrývá jeho základní stavební kameny a poskytuje historický vhled do širších souvislostí. Druhá část analyzuje současnou situaci na trhu s produkty CPM. Třetí závěrečná nabízí shrnutí a odhad budoucího vývoje na základě vypozorovaných souvislostí.
Možnosti platby zboží a služeb pomocí mobilní komunikace
Stehlík, Libor ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Předmětem mé práce je analyzovat možnosti, které jsou dnes dostupné pro mobilní platby za zboží a služby. Měla by čtenáři zprostředkovat náhled do budoucna, který je do jisté míry závislý na chování naší společnosti a technickém pokroku. Práce je rozdělena do čtyř částí. V první části je čtenář seznámen s pojmy a je uveden do problematiky. Ve druhém oddíle se dozví, jak jsou mobilní platby kategorizovány, možná řešení a jaký důraz je kladen na bezpečnost. Další část se snaží analyzovat dotazník, který byl vytvořen pro tuto práci. Rozbor by měl dát závěry využitelné pro zavádění nových řešení mobilních plateb v České republice. Poslední část je věnovaná návrhu řešení na konkrétním případu, tedy praktická aplikace získaných vědomostí. Cílem této práce je podat čtenáři ucelený pohled na způsoby plateb pomocí mobilní komunikace. V němž by měl získat povědomí o rozdělení těchto plateb, o terminologii, která tyto platby provází, o problematice spojené se zaváděním, o řešení bezpečnosti a o zkušenostech ze světa.
Elektronické bankovnictví v ČR a jeho možnosti
Tůma, Martin ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Předmětem bakalářské práce: Elektronické bankovnictví v ČR a jeho možnosti, je přiblížit elektronické bankovnictví České republiky a zhodnotit jeho aktuální stav. V první části je definován pojem elektronického bankovnictví, dále jaké jsou jeho výhody a nevýhody ve srovnání s klasickým pobočkovým bankovnictvím jak z pohledu banky tak klienta, jeho bezpečnost a historický vývoj. Prostřední kapitola je zaměřena na jednotlivé formy elektronického bankovnictví. V závěrečné části této práce je uveden průzkum českého trhu a podle předem definovaných kritérií je na základě multikriteriálního hodnocení vybraného vzorku bank vybrána banka, která nabízí neoptimálnější variantu elektronického bankovnictví pro klienta -- jako fyzickou osobu, nepodnikatele.
Možnosti plateb za zboží a služby pomocí mobilních telefonů
Novák, Michal ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Veber, Jaromír (oponent)
Způsob plateb pomocí mobilních telefonů je relativně nový, nachází však uplatnění v mnoha situacích. Pomocí mobilních telefonů lze platit jak za digitální tak i za klasické zboží. Poskytuje možnost okamžitých plateb za obsah, služby a zboží na internetu, jízdné v prostředcích hromadné dopravy, parkovné a za mnoho dalších služeb. Jedná se tedy o oblast s velkým potenciálem k expanzi. Předmětem bakalářské práce "Možnosti plateb za zboží a služby pomocí mobilních telefonů" je analýza možností využití jednotlivých technologií plateb a zhodnocení aktuálního stavu v České republice. V první části práce bude čtenář seznámen s rozvojem mobilní komunikace v České republice, dále pak s principy mobilního obchodování a s mobilními platbami jako celkem. Druhá část práce popisuje jednotlivé možnosti plateb, především GSM Banking, SMS platby a platby založené na technologii NFC. Hodnotí jejich výhody a nevýhody a analyzuje aktuální situaci v České republice. Ve třetí části je vyhodnocen dotazník zaměřený na aktuální využívání mobilních plateb a postoj veřejnosti k jejich možnému rozšiřování. Čtenář práce bude seznámen se situací na poli mobilních plateb, získá představu o možnostech jejich využití, silných i slabých stránkách a možném budoucím vývoji.
Elektronický podpis: porovnání legislativy v ČR a UK
Řehořka, David ; Ganoczy, Eduard (vedoucí práce) ; Matuštík, Ondřej (oponent)
Elektronický podpis je stále více využívanou technologií. Tato práce si klade za cíl přiblížit jeho funkci a zároveň porovnat jeho právní základ v České republice a Spojeném království. První část práce se zabývá samotnou funkcí elektronického podpisu a také tím, jaké jeho druhy mohou existovat. V druhé části jsou popsány jednotlivé legislativy, které jsou následně porovnávány. Poté popisuje možné návrhy na větší rozšíření mezi obyčejné lidi a nakonec několik příkladů použití elektronického podpisu.
Finanční analýza Telefónica O2 Czech Republic
Šaněk, Petr ; Kopkáně, Heřman (vedoucí práce) ; Matuštík, Ondřej (oponent)
Tato práce se zabývá finanční analýzou společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s. v letech 2003 až 2008. Vývoj finančního a majetkového stavu společnosti je shrnut horizontální analýzou. Celkové finanční zdraví společnosti je ohodnoceno za pomoci nejčastěji používaných ukazatelů, jako jsou ukazatelé rentability, aktivity či zadluženosti. Dále pak pomocí bankrotních a bonitních modelů a ukazatele ekonomické přidané hodnoty EVA. Vývoj společnosti je také ohodnocen z hlediska kapitálových trhů. Na závěr se práce zaměřuje na srovnání s hlavními konkurenty na poli mobilní komunikace. Společnost v roce 2003, díky státnímu zásahu do aktiv společnosti, vykázala záporný zisk a to sráží mnoho ukazatelů do záporných hodnot. Po analýze ukazatelů tímto neovlivněných a po zhodnocení dalšího vývoje společnosti jsem usoudil, že na tom společnost byla v roce 2003 dobře. V letech 2004 až 2006 se společnosti dařilo dobře, ale ukazatel EVA spolu s ukazateli aktivity a částečně i dalšími ukazateli naznačoval na možnost zlepšení situace. To bylo způsobeno velkou restrukturalizací společnosti započatou v roce 2003. V roce 2007 a 2008 se společnosti vedlo výborně a s podobnými hodnotami ukazatelů můžeme počítat i do dalších let. Z mezipodnikového srovnání vyplývá dobré postavení jak zkoumané společnosti, tak jeho hlavního konkurenta společnosti T-Mobile Czech Republic, a.s., ale většinu zkoumaných let je na tom Telefónica O2 Czech Republic, a.s. lépe. Na základě provedené finanční analýzy jsem shledal finanční zdraví společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s. jako velmi dobré.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí66 - 75další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.