Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 150 záznamů.  začátekpředchozí141 - 150  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role rámcových vzdělávacích programů v rozvoji informační gramotnosti žáků na základních školách
Kelnarová, Zuzana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Medková, Milena (oponent)
Tématem rigorózní práce je vliv rámcových vzdělávacích programů na zvyšování informační gramotnosti žáků na základních školách. Teoretická část se věnuje podrobnému popisu problematiky rámcových vzdělávacích programů, informační gramotnosti, informačnímu vzdělávání a školním knihovnám, praktická část potom konkrétním školám, kde jsem ověřovala nakolik došlo k úspěšnému zakotvení rámcových vzdělávacích programů do výuky. Každá škola totiž přistupuje k rámcovým vzdělávacím programům a k vypracovávání školních vzdělávacích programů individuálně a nestejnou měrou taktéž podporuje informační gramotnost ve výuce. Výsledky svého zkoumání kvalitativně zhodnocuji v závěru práce.
Transformace knihovních fondů ČVUT: implementace Třídění Kongresové knihovny
Macháčková, Tereza ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Machytková, Marta (oponent)
Diplomová práce se zabývá transformací knihovních fondů ČVUT, která je nezbytným předpokladem pro stěhování fondů knihoven ČVUT do Národní technické knihovny (NTK). Velká část knihovních fondů bude v NTK zpřístupněna volně a stavěna podle Třídění Kongresové knihovny (LCC). Cílem práce je popsat implementaci LCC v podmínkách knihoven ČVUT. V první části jsou představeny knihovny ČVUT a projekt NTK. V další části je podrobně analyzován fond knihoven ČVUT. Analýza se týká zejména skladby fondů podle typu dokumentů a podle obsahového hlediska. Hlavní těžiště práce spočívá v představení LCC a jeho implementaci v knihovnách ČVUT. Proces implementace LCC se zabývá především lidskými zdroji, metodikou práce s LCC a softwarovou podporou celého procesu.
Vzdělávací aspekty informační vědy a informační profese
Landová, Hana ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Königová, Marie (oponent) ; Smetáček, Vladimír (oponent)
Práce se zaměřuje na témata informační vědy a informační profese související s problematikou vzdělávání. Klíčovým se jeví zejména rozvoj informační gramotnosti a informačního vzdělávání v různých typech informačních institucí. Vzdělávací aspekty informační vědy jsou zasazeny do kontextu jiných oborů a je zdůrazněna potřeba mezioborové diskuse a spolupráce. Teoretické zázemí disertační práce tvoří studie vycházející nejen z informační vědy, ale i filozofie, teorie kulturních institucí a z oblasti vzdělávání. Jsou definovány nejnovější koncepty popisující role a kompetence tzv. učících knihovníků. Podrobně je zpracována problematika úlohy informačních pracovníků v prostředí základních, středních a vysokých škol. Pozornost je věnována i vzdělávacím aktivitám v prostředí informačního průmyslu. Závěrečná kapitola se věnuje otázce přípravy budoucích informačních pracovníků na plnění úlohy při vzdělávání klientů informačních institucí. Závěry disertační práce mají oporu v analýze výsledků uskutečněných dotazníkových průzkumů. Popsány jsou i výsledky relevantních řešených grantových projektů.
Informační vzdělávání v prostředí malé specializované knihovny: na příkladu knihovny Geologického ústavu Akademie věd ČR
Lechnýřová, Kateřina ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Tématem práce je charakteristika prostředí knihovny Geologického ústavu AV ČR v.v.i., specifik, která provázejí práci knihovníka a služby, které tato instituce svým klientům poskytuje. Diplomová práce se zaměřuje na oblast informačního vzdělávání uživatelů odborné knihovny a na formy a metody informačního vzdělávání, jež lze v rámci dané instituce použít. Součástí práce je zpráva o výzkumu, jenž byl proveden mezi vědeckými pracovníky Geologického ústavu AV ČR v.v.i., na téma hodnocení spokojenosti, důležitosti a frekvence využívání služeb poskytovaných knihovnou. Respondenti hodnotili též možnosti informačního vzdělávání v knihovně. Práce se snaží odhalit slabé i silné stránky zmíněné knihovny a navrhuje další postupy a řešení pro zkvalitnění služeb poskytovaných uživatelům.
Přístup k informačním fondům ze strany handicapovaných uživatelů ve vysokoškolských knihovnách
Vejvodová, Martina ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Tématem práce je analýza současné úrovně služeb vysokoškolských knihoven uživatelům se zdravotním postižením. Práce se zabývá problematikou přístupnosti informačních zdrojů pro handicapované, zejména fyzickou přístupností fondů knihoven pro tělesně postižené uživatele. Předmětem zájmu je rovněž problematika percepce informací u zrakově a sluchově postižených. Součástí práce je také popis služeb a nástrojů k odstranění bariér při využívání IT zrakově handicapovanými uživateli. Důraz je kladen na zajištění svobodného přístupu k informacím v klasické i elektronické formě. Zmiňována je také důležitost informační gramotnosti pro celoživotní vzdělávání, které je nezbytností pro úspěšné uplatnění se v současné společnosti. Cílem práce je podat přehled o problematice přístupu k informacím ze strany handicapovaných uživatelů a zhodnocení současného stavu služeb vysokoškolských knihoven na základě provedeného průzkumu.
Výchova četbou a výchova k četbě
Sýkorová, Ivana ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Tématem práce je výchova dětí, mládeže, dospělých a starých lidí k četbě, a také snaha o výchovu těchto skupin pomocí četby. Cílem diplomové práce je zjištění stavu a způsobů čtenářské výchovy v České republice. Jednotlivé způsoby výchovy se od sebe liší v závislosti na věku jedinců, na způsobu výchovy v rodině a ve škole. Dalším faktorem ovlivňujícím čtenářskou výchovu je způsob chování v dospělosti a schopnost začlenění se do sociálních skupin. Praktickou částí diplomové práce jsou dotazníky vytvořené pro žáky 1. - 5. tříd základních škol. K vyhodnocení nejsou použity grafy, vzhledem k tomu, že bylo částečně použito i otevřených otázek, a proto i statistiky jsou zpracovány pouze částečně.
Historie a úroveň soutěže o nejkrásnější české knihy roku z pohledu hodnotící komise a reakcí v dobovém tisku
Richter, David ; Petruželková, Alena (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
v českém jazyce: Tato práce se zabývá porovnáním jednotlivých ročníků soutěže Nejkrásnější české knihy roku mezi lety 1966 až 1990 s ohledem na celkový stav československé knižní grafiky, typografie a polygrafie. Sumarizace historického vývoje je provedena analýzou dobových periodických publikací odborného i laického charakteru. Práce je rozdělena na teoretický úvod k problematice s přesahem k historickým souvislostem, samotnou analýzu reflexí soutěžních ročníků a na stručné představení čtyř výrazných osobností knižní grafiky a typografie druhé poloviny 20. století Oldřicha Hlavsy, Milana Hegara, Jiřího Rathouského a Adolfa Hoffmeistera.
Comparative study of methods of librarians work with school aged children in order to develop reading literacy
Kadučáková, Mária ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
KADUČÁKOVÁ, Mária. 2016. Srovnávací studie metod práce knihovníků s dětským čtenářem mladšího školního věku s cílem rozvoje čtenářské gramotnosti. Praha, 106 s. Diplomová práce. Karlova univerzita. Filozofická fakulta: Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí práce: PhDr. Hana Landová, Ph.D. Diplomová práce se věnuje metodám práce knihovníků s dětským čtenářem mladšího školního věku za účelem rozvoje jejich čtenářské gramotnosti. Cílem práce je seznámit se se specifiky čtenářů mladšího školního věku, analýza knihovníka v dětském oddělení a propojení těchto dvou elementů pro dosažení souhry v rozvoji čtenářské gramotnosti. Práci můžeme rozdělit do tří hlavních částí, a to teoretické, analytické si empirické. První dvě kapitoly jsou zaměřeny na teorii v oblasti čtenářské gramotnosti, specifik dětí mladšího školního věku, dále se zaměřuje na pracovní prostředí dětských knihovníků, jejich kompetence a dovednosti, zejména v oblasti pedagogiky a základní metody práce s dětmi. Následující dvě kapitoly mají analytický charakter a zkoumají podporu čtenářské gramotnosti v zahraničí. Součástí je analýza a srovnání podpory čtenářské gramotnosti dětí ve dvou zkoumaných zemích, v České republice a na Slovensku. Zároveň jsou tyto dvě země součástí třetí, empirické části, která porovnává metody práce,...
Zvyšování informační gramotnosti v podmínkách Evropské unie: vybrané iniciativy
Vaňkát, Jiří ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Cílem bakalářské práce Je zmapovat situaci v oblasti informačního vzdělávání v Evropské unii. První kapitola popisuje/Y význam vzdělávání ve vztahu k zaměstnanosti, jakožto součásti evropské soEiální politiky. Důraz je kladen na důležitost informační výchovy v současné informační společnosti založené na využívání informačních a komunikačních technologií. Kapitola též popisuje Lisabonskou strategii a další důležité dokumenty zabývající se evropskou vzdělávací politikou. Součástí kapitoly je těž stručná komparace se situací v USA a Austrálii. Ve druhé kapitole jsou popsány programy Evropské ume podporující mobilitu studentů, učitelů a výzkumných pracovm1ců po Evropě, vybrané projekty zaměřené na rozvoj informační gramotnosti a možnosti využívání strukturálních fondů při vytváření těchto projektů. Třetí kapitola popisuje situaci v oblasti informačního vzdělávání ve Velké Británii. Poslední část práce se týká budoucího možného vývoje v oblasti rozvoje informační gramotnosti v České republice.
Finanční analýza společnosti Lovochemie a.s.
Landová, Hana ; Veselá, Kamila (vedoucí práce) ; Srbek, Pavel (oponent)
Obsahem práce je finanční analýza společnosti Lovochemie a.s. o rozsahu 5 let (2010 až 2014). První část práce vymezuje teoretickou rovinu, která definuje základní pojmy finanční analýzy a popisuje obecně její cíle a metody. Na teorii navazuje praktická část, ve které je popsán profil a historie vybrané společnosti, včetně vlastnické struktury. Dále jsou zde aplikovány zvolené metody finanční analýzy, jejichž výsledky jsou zhodnoceny v závěru práce. Závěrem jsou také vyjmenována slabší místa v hospodaření společnosti a k nim návrhy řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 150 záznamů.   začátekpředchozí141 - 150  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.