Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz brexitu v českém tisku
Volfová, Štěpánka ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce na téma Mediální obraz brexitu v českém tisku se zabývá tím, jak čeští novináři informují o konkrétní světové události, jaký mediální obraz jí vytvářejí a jaký na ni mají názor. Analyzované období odpovídá roku 2016, kdy proběhlo referendum o vystoupení Spojeného království z Evropské unie, ve kterém se občané vyslovili pro opuštění Unie. Zkoumaný materiál zahrnuje názorové články, které byly publikovány v roce 2016 v největších českých denících a několika týdenících. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy za použití metody tzv. zakotvené teorie je vytvářen systém kategorií a subkategorií, který odráží témata, která novináři vnímají v souvislosti s brexitem jako klíčová. Ve druhé části výzkumu je zjišťováno, jestli fungování konkrétního mediálního systému má přímý vliv na publikační činnost českých novinářů. K charakteristice mediálního systému jsou používány parametry vymezené v rámci teorie tří modelů médií D.C. Hallina a P. Manciniho. Teoretická část zahrnuje specifikaci pojmu "mediální obraz světa", vysvětluje termín "brexit" a představuje stručnou historii vývoje odchodu Spojeného království z Evropské unie. Teoretická část také obsahuje představení zmíněné teorii tří modelů médií Hallina a Manciho. Z perspektivy této teorie podrobně popisuje fungování českého mediálního systému,...
Mediální obraz Angely Merkel: portrét kancléřky ve vybraném českém tisku
Tajzlerová, Lucie ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce Mediální obraz Angely Merkel: portrét kancléřky ve vybraném českém tisku zkoumá způsob, jakým byla Angela Merkel reprezentována na stránkách deníků Blesk a Mladá fronta DNES během jejího působení ve funkci německé spolkové kancléřky od listopadu 2005 do března 2018. Práce nejprve seznamuje čtenáře s osobou Angely Merkel v historickém kontextu a shrnuje teoretické koncepty a pojmy důležité pro pochopení souvislostí ve vztahu médií a politiky. Následně je čtenář seznámen s výzkumnými otázkami a hypotézami, metodou kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, základní charakteristikou vybraných deníků, výběrovým souborem a třemi etapami zkoumaného období. Poté jsou vybrané mediální obsahy podrobeny zevrubné analýze: jednotlivá období jsou zkoumána nejprve odděleně a poté porovnána mezi sebou. Následně je srovnán také mediální obraz kancléřky v obou denících. Práce tak odpovídá na otázku, jak byla Angela Merkel reprezentována v prvním, druhém a třetím období své vlády, jak se její mediální obraz proměnil v jejich průběhu, a jak se lišil ve vybraných denících. Výzkumu mimo jiné ověřuje také předpoklad, že mediální obraz Angely Merkel se postupem času změnil k horšímu, a to především v posledním funkčním období.
Mediální recepty na štěstí
Pogranová, Magdaléna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Mediální recepty na štěstí si za předmět zájmu stanovila mediální reprezentaci štěstí v České republice. Ve své první části se práce zabývá mediálními teoriemi, a to především mediální reprezentací a konstrukcí reality, poté analyticky ukotvuje štěstí v sociologických pohledech na něj v jeho dvou polohách - štěstí jako hédonistické krátkodobé uspokojení z vlastnění věcí a štěstí jako eudaimonický dlouhodobý stav vnitřní spokojenosti. Druhá metodická část přináší popis využitých metod výzkumu, konkrétně kvalitativní obsahovou analýzu, a výběr zvolených zástupců českých tištěných médií. Třetí a poslední analytická část práce popisuje, jak vypadá reprezentace štěstí na stránkách lifestylových magazínů Elle, Žena a život a Blesk pro ženy a jak se jednotlivé časopisy v reprezentaci liší.
Německo v českém denním tisku: Stereotypy a "obraz toho druhého" v komentářích a názorech ve volebním roce 2017
Stojanovová, Kamila ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Práce vycházející z konstruktivistické tradice studia médií se v kontextu role Německa jako civilní mocnosti a hegemona Evropské unie zabývá tím, do jaké míry se argumenty vyplývající z asymetrie partnerství mezi Českou republikou a Německem v rovině vzájemných vztahů, zahraniční politiky obou států a témat, jako byly v posledních deseti letech například odlišné koncepce energetické politiky, projevovaly v komentářích a názorech v českém seriózním denním tisku v souvislosti s německými parlamentními volbami v roce 2017. Kromě teorie sociální konstrukce reality v této práci nachází uplatnění také koncept teorie rolí, jenž pomáhá vysvětlit roli Německa jako civilní mocnosti a proces formování jeho identity. Práce předkládá výsledky výzkumu, jehož cílem bylo pomocí kritické diskurzivní analýzy (CDA) formulovat hypotézy týkající se způsobu konstrukce obrazu Německa jako "toho druhého" ve smyslu van Dijkova ideologického čtverce "my versus oni" a přítomnosti stereotypů v komentářích a názorech českých seriózních deníků. Formulované hypotézy se posléze staly základem pro kvantitativní obsahovou analýzu provedenou na výzkumném vzorku 59 článků publikovaných v denících Mladá fronta DNES, Právo, Lidové noviny a Hospodářské noviny.
Sociální sítě a marketingový obsah: Případová studie mezikulturního srovnání reakcí na reklamní obsah značek Purina
Kubínová, Monika ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Cílem této práce je porozumět tomu, jak se liší účinky stejného marketingového mediálního obsahu na publika různých kultur. Mnoho nadnárodních značek je řízeno centrálně, kdy je jednotné marketingové sdělení dále sdíleno médií napříč všemi státy. Relevantnost obsahu a reakce na něj bývají testovány v zahraničí a nemusejí být nutně relevantní pro všechny země, ve kterých je obsah sdílen. McQuail ve své knize Úvod do teorie masové komunikace zmiňuje, že různé kultury přijímají stejný mediální obsah s různým účinkem. Pro analýzu problematiky interkulturní komunikace centrálně řízenými značkami jsem si vybrala případovou studii, která bude zkoumat rozdílnou reaktivitu uživatelů sociální sítě Facebook na centrálně vytvářená marketingová sdělení na případu značek Felix a ProPlan spadající pod zastřešující značku Purina. Případovou studii jsem rozdělila do dvou částí, první část se bude věnovat obsahové analýze dokumentů, statistik a již existujících výzkumů, na jejichž základě jsem zformulovala výzkumné otázky. Druhou částí je sémiotická analýza komentářů pod příspěvky značek Purina na Facebooku, která na výzkumné otázky odpovídá. Z nich vyplývá, že reaktivita se v obou zkoumaných zemích výrazně lišila v závislosti na kulturních rozdílech definovaných Hofstedeho kulturním srovnáním. Na základě této...
Hluboké učení jako sociálně konstruovaná technologie
Libovický, Jindřich ; Orhan, Mehmet A. (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Předkládaná práce se zabývá hlubokým strojovým učením a umělou inteligencí jako sociálně konstruovanou technologií. Místo obvyklého pohledu, který vysvětluje vznik hlubokého učení jako důsledek stavu technologické reality, používám Bijkerův teoretický rámec a vysvětluji vývoj prostřednictvím hodnot a zájmů relevantních sociálních skupiny (veřejnost, lidé se zvláštním zájmem o technologie, IT specialisté a výzkumníci v oblasti umělé inteligence). Pro každou z těchto skupin jsem vybral anglicky psaná online média, která se na danou skupinu zaměřují a analzyzoval jejich obsahy v~letech 2012--2016. Analýza ukázala posun od vědeckých k technologickým tématům v článcích cílených na výzkuníky v oblasti umělé inteligence a širokou veřejnost, které považují hluboké učeníza přelomovu technologii. Články cílené na čtenáře se zvláštním zájmem o technologie se umělé inteligenci podobně věnují, ale není jí zde přikládán zvláštní status. Stejně jako v případě médií cílených na IT specialisty, považují hluboké učení za technologii jako každou jinou.
Westernization of Pop Culture in China - "China's Got Talent"
Hädler, Victoria ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá fenoménen westernizace popové kultury na území pevninské Číny a zkoumá ji na příkladu čínské adaptace talentové show China's Got Talent. (CHGT) V teoretické části nastiňuje obecné globalizační a westernizační tendence a poskytuje teoretické ukotvení hlavních pojmů mediálních studií. Výzkumným cílem této práce je analýza divácké recepce CHGT v Číně a nastínění názorů respondentů na popovou kulturu. Problematika je zasazena do širšího kontextu teorií kulturního imperialismu a dále jsou popsána specifika talentových a reality show. Práce také poskytuje historický přehled vývoje populární kultury na území pevninské Číny. V praktické části jsou popsány silné a slabé stránky aplikovaných metodologických postupů. V této práci byla provedena obecná tematická analýza vybraných sociálních médií jako je Weibo, QQ nebo Baidu. Rovněž byly porovnány dvě verze adaptací formátu "Got Talent," britská verze Britain's Got Talent a čínská adaptace China's Got Talent. Dále byly uskutečněny kvalitativní hloubkové rozhovory s čínskými respondenty pobývajícími na území Čínské lidové republiky a na území Velké Británie. Skupina respondentů ve Velké Británii sloužila jako kontrolní skupina pro srovnání a hlavní zaměření bylo na recepci CHGT a na obecné názory respondentů a jejich zkušenosti...
Tištěné nebo elektronické knihy: co , jak a proč čte generace Y?
Nykl, Jan ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce "Tištěné nebo elektronické knihy: co, jak a proč čte generace Y?" se zabývá motivací mladých lidí, konkrétně dvaceti studentů pražských vysokých škol, ke čtení tištěných a elektronických knih. V rámci kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů bylo dále cílem nejen zjistit, jakou roli při rozhodování hrají sociální aspekty knih a jejich nabývání, nýbrž také porozumět vnímání knih očima této generace. Zkoumání tohoto velmi aktuálního tématu může obohatit nejen akademickou sféru, ale pomoci i marketingovým oddělením jednotlivých účastníků knižního trhu. Teoretická část práce se skládá z nahlédnutí do historie čtení a z popisu i charakteristiky tištěných a elektronických knih. Následuje popis současného tuzemského knižního trhu pro vytvoření představy o prostředí, v němž se všichni čtenáři nacházejí. Třetí kapitolu tvoří seznámení s generací Y, která je posléze podrobněji zkoumána, a to pomocí metod a postupů popsaných v metodologické části, z nichž je nutné zmínit zvláště zakotvenou teorii. Závěrečná část prezentuje cíle výzkumu, jeho výzkumné otázky, popisuje vzorek respondentů a průběh rozhovorů, včetně zaměření kladených otázek. Jádrem této části je předložení výsledků výzkumu a jejich následná intepretace. Kromě toho jsou uvedena omezení výzkumu a doporučení pro...
Mediální obraz sexuálního zneužívání dětí v českém televizním zpravodajství
Vopravilová, Anna ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem sexuálního zneužívání dětí v českém televizním zpravodajství. Práce seznamuje s problematikou tohoto závažného společenského problému, usazuje téma do kontextu sociálních věd, představuje pachatele, oběti a následky zneužití. Mediální stránka práce se zabývá možnými vlivy zpráv o sexuálním zneužívání dětí na společnost a taktéž seznamuje s televizním zpravodajstvím. Pro výzkum byla využita kvantitativní obsahová analýza. Do výzkumného vzorku byly zařazeny tři nejsledovanější televizní stanice v České republice - ČT1, Nova a Prima. Přepisy zpráv týkající se tématu sexuálního zneužívání byly s pomocí databáze Newton Media SEARCH sledovány od začátku roku 2010 do konce roku 2015. Časový úsek byl zvolen z důvodu aktuálnosti a také dostatečného vzorku zpráv. Následně byly vybrány tři rozsáhlejší kauzy, které se týkaly organizací, jež byly zároveň zřízeny pro ochranu a pomoc dětem (skautský oddíl, televize BBC, katolická církev). Aféry byly detailněji představeny, data týkající se zpráv byla zanalyzována, následně interpretována a porovnávána. Cílem analýzy bylo zjistit, zda jsou diváci zpráv o sexuálním zneužívání dostatečně informováni o problematice, jestli mohou informace ze zpráv formovat názor společnosti a zda ve zprávách panuje tabu, či stereotypizace.
Reprezentace hromadné smrti v deníku MF DNES
Strnadová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediální reprezentací hromadné smrti způsobené teroristickými útoky. Teroristické útoky po celém světě zapřičiňují smrt velkého množství nevinných lidí a média o těchto událostech informují různým způsobem v závislosti na mnoha faktorech. Kombinací kvantitativní a kvalitativní analýzy šesti teroristických útoků, které se odehrály v různých částech světa v roce 2015, je ukázáno, jak jsou tyto útoky zobrazovány v deníku Mladá Fronta DNES. Počet obětí se ukázal být méně důležitým faktorem, mnohem větší roli hraje geografická blízkost a možné propojení s Českou republikou. Jsou-li splněny tyto dvě podmínky, je události věnováno více prostoru. Jednotlivé události se také ukázaly v různých časech být odlišně zarámovány, ať už jako útok směřující na lidskost se zaměřením na hrdinství obětí, nebo jako geopolitický konflikt s pozorností směřující na následky útoků, politické reakce a činy. V článcích lze také objevit narativy, které se při zpravodajství o útocích opakují, a které využívají archetypálních příběhů nacházejících se v klasických mýtech. Použití těchto příběhů usnadňuje práci jak novinářům, kteří nemusejí s každou událostí vytvářet vlastní nové příběhy, tak napomáhá i čtenářům jednodušeji porozumět dění ve světě skrze příběhy, které jsou jim známé.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.