Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozhovor mezi žáky jako metoda vrstevnického hodnocení při badatelských úlohách z biologie člověka v hodinách přírodopisu
LIŠKOVÁ, Jana
VOMÁČKOVÁ, J. (2017). Rozhovor mezi žáky jako metoda vrstevnického hodnocení při badatelských úlohách z biologie člověka v hodinách přírodopisu Diplomová práce. Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity. České Budějovice. 50 s. Cílem této diplomové práce bylo navrhnout badatelskou úlohu zaměřenou na oblast biologie člověka, která by umožňovala využít formativní hodnocení, konkrétně vrstevnický rozhovor. Navržená úloha se zaměřuje na problematiku krevních skupin a žáci si v ní měli zkusit navrhnout vlastní postup, jak s dostupnými pomůckami provedou zjednodušené krevní zkoušky. Zároveň provedli zhodnocení protokolu svých vrstevníků, když po rozhovoru ve skupince poskytli vrstevníkům psanou zpětnou vazbu. Na základě této zpětné vazby si druhá skupina mohla opravit svůj postup práce před samotnou realizací vlastního experimentu. Během výzkumu bylo pracováno z audio záznamy pořízenými při vrstevnickém rozhovoru, psanou zpětnou vazbou a vyplněnými protokoly všech zapojených žáků. Badatelská úloha, včetně formativního hodnocení, byla implementována do 3 vyučovacích hodin na dvou vybraných školách v Jihočeském kraji. Bylo zjištěno, že zkušenost s badatelsky orientovaným vyučování má významný vliv i na schopnost žáků poskytnou zpětnou vazbu svým vrstevníkům. Žáci, kteří se s procesem bádání setkali poprvé, měli s jednotlivými kroky problémy, což vedlo i k nejistotě při formulování zpětné vazby pro spolužáky. Nicméně, především díky vrstevnickému rozhovoru a poskytnutí zpětné vazby byla většina žáků schopna zapojit se do provádění pokusu a i lépe porozumět dané problematice. Rozhovor mezi žáky se ukázal jako vhodná metoda formativního hodnocení, jelikož žáci zcela otevřeně diskutovali o protokolech svých spolužáků a zároveň se dokázali poučit z chyb svých spolužáků a následně upravit i vlastní protokol.
Autobusové dílny v Uherském Hradišti
Líšková, Jana ; Sýkora, Karel (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Bakalárska práca je zameraná na návrh nosnej konštrukcie jednopodlažnej budovy v Uhorskom Hradišti. Účelom budovy sú autobusové dielne. Pôdorysné rozmery 32 x 64 m a konštrukčná výška je 11,5m. Hlavná nosná konštrukcia je tvorená priehradovým väzníkom, sedlového tvaru so sklonom 5% vo vzdialenostiach 12,680 m. Návrhový model bol vytvorený v programe Dlubal RFEM 5.06. Návrh je urobený s ohľadom na požadovanú spoľahlivosť a hospodárnosť podľa platných noriem.
Testing of anti-microbial and anti-adhesive properties of nanodiamond materials
Jurková, Blanka ; Beranová, Jana (vedoucí práce) ; Lišková, Jana (oponent)
Nanokrystalické diamantové (NCD) filmy se vyznačují výbornými mechanickými vlastnostmi (nízkým koeficientem tření, velkou tvrdostí atd.), chemickými vlastnostmi (např. nízkou korozivitou či chemickou neaktivitou) a dobrou biokompatibilitou. Díky tomu se jeví jako perspektivní materiály pro ochranné vrstvy lékařských implantátů a pomůcek. Jelikož bakteriální biofilmy jsou často velmi rezistentní vůči léčbě, materiály s antibakteriálními nebo alespoň antiadhesivními vlastnostmi jsou velmi žádoucí, nicméně interakce bakterií s NCD nebyla doposud do hloubky zkoumána. Cílem této práce je představit a optimalizovat metody pro rutinní kultivaci bakteriálních biofilmů a jejich analýzu, pomocí těchto metod zjistit, zda jsou NCD schopné inhibovat adhezi a tvorbu biofilmu u Escherichia coli, a případně korelovat tuto schopnost s mírou hydrofobicity NCD povrchů. Materiály užité v této práci byly hydrogenovaný NCD (hydrofobní), oxidovaný NCD (hydrofilní) a čisté sklo. Pro růst biofilmů byla využita kultivace v šesti jamkových destičkách a v CDC Bioreaktoru. Pro odloučení bakteriálních biofilmů z povrchu bylo testováno hned několik metod. Domnělé antibakteriální vlastnosti NCD nebyly v této práci prokázány, naopak byla pozorována vyšší adheze k NCD filmům než ke sklu. Tento efekt by mohl být zapříčiněn vyšší...
Zdaňování příjmů fyzických osob ze závislé činnosti
Lísková, Jana ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá předmětem daně z příjmů ze závislé činnosti a funkčních požitků. V obecné části práce je popsána daň z příjmů fyzických osob a jsou popsány její jednotlivé složky jako je subjekt daně, základ daně nebo sazba daně. Daň z příjmů je zařazena do soustavy daní vybíraných v české republice. Reflektovány jsou i změny účinné od 1. ledna 2013. Velká změna nastala v případě sazby daně, kdy byla zavedena tzv. solidární sazba daně. Také je vymezena závislá činnost a funkční požitky. Klíčová je pátá část práce, která je věnována předmětu daně z příjmů ze závislé činnosti a funkčních požitků. V této části je podrobně popsán předmět daně. Tato část je rozdělena do dvou menších částí. Jednu z nich tvoří příjmy, které předmětem daně nejsou. Druhou tvoří příjmy, které předmětem daně jsou, ale od daně mohou být zcela či částečně osvobozeny a tudíž se z nich daň také neodvádí. V závěru práce je zhodnocení stávající právní úpravy s poukázáním na její komplikovanost. Předmět daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a funkčních požitků je upraven mnoha právními předpisy a je obtížné se v nich orientovat. Jednou z možností jak stávající nepřehlednost řešit je zavedení zaměstnaneckého výdajového paušálu namísto různých výjimek a druhů osvobození od daně.
Typ buněčné smrti a blok superinfekce v buňkách infikovaných virem vakcinie
Lišková, Jana ; Mělková, Zora (vedoucí práce) ; Anděra, Ladislav (oponent) ; Němečková, Šárka (oponent)
Virus vakcinie (VACV) byl v minulosti využíván v eradikační kampani proti černým neštovicím. Infekce VACV je ve většině buněčných typů, včetně epiteliálních, lytická, což odpovídá nekrotické buněčné smrti. Při infekci epiteliálních linií HeLa G a BSC-40 VACV kmenem Western Reserve (WR) však byla v naší laboratoři již dříve pozorována aktivace kaspáz, která je typická pro apoptózu. V této práci byl blíže studován typ buněčné smrti buněk HeLa G a BSC-40 infikovaných VACV a také byla charakterizována aktivace a aktivita kaspáz u těchto infikovaných buněk. U buněk HeLa G infikovaných VACV kmene WR byla identifikována apoptóza na základě kondenzace jader, aktivity kaspázy 3 a štěpení substrátů smrti. V infikovaných buňkách HeLa G byla také detekována aktivace i aktivita kaspáz 2 a 4. U buněk BSC-40 infikovaných VACV kmenem WR apoptóza ani aktivita kaspáz pozorována nebyla, aktivace kaspáz 2 a 4 však zde byla detekována také. V infikovaných buňkách obou buněčných linií byla také štěpena prokaspáza 3 a 12. Vakcinační kmeny Dryvax a Praha indukovaly apoptózu v buňkách HeLa G i BSC-40, což bylo prokázáno apoptotickou morfologií jader a také detekcí štěpení substrátu exekutorových kaspáz PARP. Naše výsledky naznačují, že typ buněčné smrti infikovaných buněk může souviset s virulencí a imunogenitou různých...
Penzion pro seniory
Lišková, Jana ; Peterka, Tomáš (oponent) ; Müller, Jan (vedoucí práce)
Projektovaný objekt penzionu pro seniory je umístěn v katastru města Velká Bíteš. Budova je navržena s ohledem na potřeby bydlení obyvatelů důchodového věku. Jedná se o čtyřpodlažní, nepodsklepený objekt. V prvním podlaží jsou navrženy ordinace externích lékařů, společenské prostory s knihovnou a technické zázemí, ve druhém až čtvrtém nadzemním podlaží se nachází ubytovací prostory. Konstrukční systém je podélný stěnový, stropy jsou železobetonové monolitické. Střecha pultová. Objekt penzionu je samostatně stojící, pavlačový.
Hodnocení ve výuce přírodopisu a biologie na Českobudějovicku
LIŠKOVÁ, Jana
VOMÁČKOVÁ J. 2015: Hodnocení ve výuce přírodopisu a biologie na Českobudějovicku. Bakalářská práce. Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity. České Budějovice. 39 s. Hodnocení představuje významnou součást všech výchovně-vzdělávacích činností. Z tohoto důvodu je velmi často diskutovaným tématem nejen v akademické sféře, ale i u učitelů v praxi, zejména z hlediska efektivity a adekvátnosti jednotlivých hodnotících metod ve vztahu ke konkrétním předmětům. Cílem této bakalářské práce bylo pomocí dotazníkového šetření mezi žáky druhého stupně základních škol a gymnázií na Českobudějovicku monitorovat současně využívané hodnotící metody v hodinách přírodopisu. Z výsledků vyplynulo, že nejvíce užívanou formou je sumativní hodnocení, při kterém se učitelé zaměřují zejména na znalosti pojmů, fakt a definic. Při výuce přírodopisu a biologie se často zavádějí nové aktivizující metody, při kterých je však náročné hodnotit práci žáků. Východisko pro hodnocení žáků při těchto aktivitách by mohlo představovat formativní hodnocení. V části dotazníku sledující osobní zkušenosti a názor respondentů na tento hodnotící přístup bylo zjištěno, že jej samotní žáci považují za více motivující a přínosnější než klasické sumativní hodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
26 LIŠKOVÁ, Jana
1 Lišková, J.
26 Lišková, Jana
1 Lišková, Jindřiška
1 Lišková, Jitka
2 Lišková, Jiřina
5 Lišková, Johana
3 Lišková, Julie
26 Lísková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.