Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 230 záznamů.  začátekpředchozí211 - 220další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam cvičení rodičů a dětí pro rozvoj pohybových dovedností a sociálních kompetencí v batolecím a raném předškolním věku
Mrklasová, Ivana ; Kuhnová, Věra (oponent) ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá cvičením rodičů a dětí (RaD) a jeho vlivem na dítě batolecího a raného předškolního věku. Z teoretického i praktického pohledu zkoumá rozvoj pohybových dovedností a sociálních kompetencí dětí příslušného věku. V úvodu se obrací k historii cvičení RaD, resp. psychosociálnímu a fyziologickému vývoji dítěte, ze kterých vyvozuje jisté zásady tohoto typu cvičení. Praktická část ověřuje přínos cvičení pomocí testování, měření získaných pohybových dovedností a jejich komparací s dovednostmi dětí, jež cvičení nenavštěvují. Prostřednictvím socializačních her mapuje vytváření sociálních kompetencí dětí. Další pohled na smysl cvičení RaD v práci reprezentují i názory zúčastněných rodičů. V závěru diplomová práce uvádí výsledky pozorování do širších souvislostí výzkumů a měření, které v minulosti na podobné téma proběhly. 2
Vývoj vytrvalostních schopností uchazečů o studium tělesné výchovy na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
Plesarová, Veronika ; Kuhnová, Věra (oponent) ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem mé diplomové práce je vývoj vytrvalostních schopností uchazečů o studium tělesné výchovy na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v letech 1991 - 2009. V práci jsem se zaměřila na hodnocení jejich výkonnosti v bězích na 800 a 1500 metrů. Hodnotila a srovnávala jsem výkony v průběhu sledovaných let a v jednotlivých aprobacích a rozdílnost výkonnosti žen a mužů. V hodnocení jsem se též zabývala počtem uchazečů a uchazeček v jednotlivých letech a studijních kombinacích. Pomocí výzkumných statistických metod jsem zjistila, že vytrvalostní schopnosti uchazečů o studium TV na Pedf UK v průběhu zkoumaných let klesají, čímž se potvrdila hypotéza číslo 1 (Předpokládám, že výkonnost u mladších ročníků uchazečů o studium TV na Pedf UK bude v letech 1991 - 2009 klesat). Tato skutečnost je patrna u žen i mužů a můžeme jí vidět na grafech číslo 21 a 22. Na začátku devadesátých let se výkonnost pohybuje na nejvyšší úrovni, u žen již mírně klesá, u mužů ještě mírně stoupá. V dalších letech (od roku 1996) dochází k plynulému poklesu kvality časů na daných tratích. Tento fakt nám potvrzují také grafy číslo 37 a 38, kde je hodnocen medián výkonnosti. Celkový průměrný čas během sledovaných 19 let je na 800 metrech žen 3: 12 min. a na 1500 metrech mužů 5 :25 min. Žádná ze studijních kombinací se výrazně výkonnostně...
Vliv životního stylu rodiny na hmotnost předškolních dětí
Brabencová, Kateřina ; Pokorný, Ladislav (oponent) ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce)
V této diplomové práci shromažďuji informace ohledně hmotnosti předškolních dětí a vlivů rodiny na ní. Ve výzkumné části provádím výzkum metodou dotazníku ve dvou mateřských školách a zdravotnickém zařízení v místě svého bydliště. Jeho výsledkem je posoudit hmotnost dítěte v závislosti na následujících ukazatelích. S pohybovou aktivitou rodiny, s finanční situací rodiny, se vzděláním rodičů a porovnání hmotnosti chlapců a dívek stejného věku.
Překážkové dráhy v tělocvičně
Grygarová, Kateřina ; Hrabinec, Jiří (oponent) ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce)
Anotace: Tato diplomová práce se zaměřuje na téma "Překážkové dráhy v tělocvičně". Strukturovaná je do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se autorka zaměřuje na pohybový vývoj dítěte od narození do konce předškolního věku (O - 6 let). Dále tato část obsahuje základní infonnace o pohybovém ústrojí a jeho nejčastěji se vyskytujících ortopedických vadách. Teoretická část také obsahuje přehled pohybových her, pokyny pro jejich bezpečné řízení a upozornění na omezení týkající se některých pohybů vzhledem k vývoji dítěte v předškolním věku. Praktická část diplomové práce se zabývá akčním výzkumem, který je zaměřený na vybavenost tělocvičným nářadím i na postoj učitelek týkající se pohybových aktivit v mateřských školách. Tato část také obsahuje zjišťování, zda mají mateřské školy v Praze 7 tělocvičnu i zahradu. Nedílnou součástí je i popis vytvořené vlastní překážkové dráhy a její ohlas u dětí a učitelek. Pro dosažení cílů byla vybrána metoda rozhovoru, metoda pozorování a pedagogický experiment. Po rozhovoru byla získaná data částečně ověřena v třídních plánech. Klíčová slova: pohyb, pohybový vývoj, pohybové aktivity, pohybový aparát, vady, omezení pohybu
Vědomostní a dovednostní úroveň poskytování laické první pomoci u studentů středních škol
Křižanová, Alžběta ; Kuhnová, Věra (oponent) ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zmapováním úrovně a dovedností poskytování první pomoci na různých typech středních škol. Navrhuje optimální obsah výuky a jejího zařazení do učebního plánu poskytování první pomoci a jeho ověření v praxi. Studie se skládá ze tří částí. První část je teoretická. Zde se zaměřuji na všeobecnou charakteristiku nejčastějších úrazů a problémů, které mohou u lidí nastat. Popisuji zde správný postup při ošetření a nejčastější chyby při ošetření. Navrhuji zde optimální obsah výuky a zařazení do učebního plánu. Druhá část je praktická, kde jsem vypracovala test pro studenty středních škol a následně jednotlivé testy zpracovala a vyhodnotila pomocí grafů a tabulek. Tuto část jsem doplnila o modelové situace, kde studenti předváděli postup při resuscitaci a stabilizované polohy. Třetí část je část výsledková, v níž porovnávám dosažené výsledky s předpokládanými hypotézami a cíly práce.
Využití plaveckých pomůcek v etapě předplavecké a základní plavecké výuky
Hlavatá, Jana ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem práce je vyhledat bazény s hlubokou a mělkou vodou, ve kterých probíhá přípravná a základní plavecká výuka dětí předškolního a mladšího školního věku, a získat informace o používaných pomůckách. Analýzou veškerých dostupných informací (literární, elektronické zdroje, zkušenosti) a prostřednictvím hypotéz vytvořit jasnou vlastní představu o správném a účelném používání plaveckých pomůcek. Výzkumnými metodami (dotazník,interwiev, pozorování) zjistit skutečný stav dané problematiky. Klíčová slova: plavání, přípravná (předplavecká) etapa plavecké výuky, základní etapa plavecké výuky, základní plavecké dovednosti - plavecké dýchání, vznášení a splývání, potápění a orientace ve vodě, pády a skoky do vody, vnímání vody, plavecké pomůcky, metodika
Začlenění prvků TV a ZTV do vyučovacích všeobecně vzdělávacích předmětů
Novotná, Zuzana ; Kuhnová, Věra (oponent) ; Hronzová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na začleňování prvků Tv a ZTv do všeobecně vzdělávacích předmětů. V souvislosti se začleňováním pohybu využít též i různých prostorů školy při výuce. Cílem teoretické části je vysvětlit pojmy související s pohybem, dítětem mladšího školního věku, tělesnou výchovou a zdravotní tělesnou výchovou. Z tohoto pohledu se ve výzkumu zaměřuji na děti zdravé a s poruchami hybného systému nebo vnitřních oslabení, ale také na děti s poruchami učení. V příloze je metodický zásobník různých cviků pro děti během vyučování i o přestávkách s využitím různých prostorů a pomůcek či nářadí. Dále jsou v příloze fotografie různého nářadí, které se dá postavit do školních a mimoškolních prostor a fotografie dětí při cvičení. Děti samy hodnotily tato cvičení, jejich hodnocení je opět v příloze.
Hry s míčem pro děti
Honzátková, Eva ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Cíl práce: Najít a zpracovat takové míčové hry, aby zdokonalily herní způsobilost dětí věkové kategorie 9 až 11 let a zhodnotit jejich využití v běžných hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základní školy. Metody: Výzkumná část je rozdělena na tři části. První část obsahuje vstupní test zjišťující úroveň dovedností pro míčové hry u žáků vybraných pátých tříd. V druhé části jsem se věnovala sběru literatury, vytvoření sborníku her a zavedení těchto her ve třídě A. Ve třetí části je vyhodnocen výstupní test. Výsledky: Na základě vstupního testu jsem vytvořila sborník her pro rozvoj herní způsobilosti dětí ve věku 9 až 11 let. Tyto hry jsem zavedla ve třídě A a pomocí výstupního testu jsem zjistila, že zlepšení výsledků ve třídě A bylo větší než ve třídě B. Výsledkem je sborník míčových her použitelných ve výuce tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. Klíčová slova: míčové hry, tělesná výchova, herní způsobilost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 230 záznamů.   začátekpředchozí211 - 220další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.