Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úloha OCR technologie a její využití v digitalizaci dokumentů
Pouzar, Aleš ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Optické rozpoznávání znaků se stalo v posledních letech díky boomu informačních technologií oblíbenou a cenově přívětivou technologií, která umožňuje efektivně sdílet velké množství informací obsažených v papírových dokumentech. Tato práce se zaměřuje na systémy určené pro zpracování dokumentů do elektronické editovatelné podoby. Podává přehled o základních metodách OCR technologie, měří výkonnost systémů a zkoumá přínos technik pro vylepšování obrazu pomocí srovnávacích testů na vzorku rozmanitých dokumentů.
Firemní styl v souvislosti s rozvojem firem na internetu
Brejla, Tomáš ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Práce pojednává o firemním stylu firem, speciálně pak firem na internetu. V první části je rozebrán firemní styl z teoretického hlediska. Je vysvětlena podstata firemního stylu, jeho dimenze, rozdíly mezi firemním stylem malých a velkých firem. Dále je v první části popsán princip tvorby firemního stylu z mezinárodního hlediska, čili pravidla, která je potřeba respektovat při použití firemního stylu ve více zemích a kulturách. V práci jsou také představeni a porovnáni dodavatelé firemního stylu z pohledu dneška, to znamená, jaké jsou možnosti velkých dodavatelů versus možnosti jednotlivců. Na závěr první části jsou stručně představeny prvky firemního stylu, tedy stavební kameny každého správného firemního stylu, a trendy, které lze v jejich tvorbě dnes pozorovat. Druhá část práce je věnována firemnímu styl firem na internetu. Nejprve je představen marketingový základ internetu, tedy druhy firem a jejich důvody a možnosti prezentace na internetu. Dále je pak popsán odlišný základ firemního stylu na internetu a následně rozebrány (podobně jako v první části práce) jednotlivé prvky firemního stylu na internetu. Důraz je kladen na popis odlišných principů tvorby těchto prvků a opět jsou také popsány současné trendy. V závěru práce je zhodnocena odlišnost tvorby projektů firemního stylu na internetu a mimo internet a lehce nastíněno řešení optimální situace. Celá práce je doplněna velkým množstvím obrazových příkladů, aby si čtenář mohl názorně udělat představu o tom, co je v textu popisováno.
Vizuální komunikace webových stránek
Ischia, Michal ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem této práce je popsat způsob komunikace webových stránek s uživatelem. Jak působí stránky na návštěvníka, jak mu předávají informace a jaké možnosti mu nabízejí prostřednictví uživatelského prostředí. Práce je rozdělena na čtyři části. Nejprve jsou vysvětleny pojmy přístupnost a použitelnost. Další dvě části se již zaměřují na hlavní předmět této práce. Informační design nahlíží na tvorbu webových stránek z pohledu obsahu. Zabývá se především organizací a tříděním informací, navigačním schématem a wireframem, resp. layoutem webu. Grafický design se zabývá tvorbou webů z vizuálního hlediska. V této části jsou popsány prvky webu od hlavičky po patičku, barevná schémata, grafické zpracování navigace či způsoby stínování prvků a průhlednosti. Patří sem i teorie typografie a optimalizace grafiky pro web. Poslední část se věnuje aplikaci teorie o grafickém a informačním designu prostřednictvím redesignu konkrétních webových stránek.
Optimalizace online prezentací v~závislosti na vlastnostech produktů
Novák, David ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Posláním této diplomové práce je vyzdvihnout význam grafického designu a jeho vizuálních efektů v každodenním životě, upozornit na nové přístupy, pokusit se ospravedlnit opodstatněné investice do propagace a reklamy stejně jako poukázat na dlouhodobě se zvyšující nároky na profesionální grafické designéry. Teoretická část této práce je založena mimo jiné na výzkumném článku z odborného tisku, jehož subjektem je míra porozumění uživatelů výrobkům prezentovaným online. Z tohoto výzkumu vyplývá, že je množné zvolit vhodný formát prezentace v závislosti na vlastnostech daného produktu, neboli komplexitě jeho funkcí (složitosti ovládání), ve smyslu grafických nebo multimediálních prostředků online prezentace. Těmi jsou statické obrázky, video formáty a interaktivní animace produktů označované jako VPE . Hlavní část práce tvoří reálný projekt, ve kterém se autor snaží implementovat výše zmíněné teoretické poznatky výzkumu při řešení praktického úkolu s ambicí přinést reálnou ekonomickou hodnotu. Popsány jsou jednotlivé fáze projektu od shánění obchodního partnera až po implementaci výsledného řešení a jeho propagaci. Za účelem oslovení vybraných firem byly vytvořeny též propagační materiály a webová stránka obsahující veškeré informace o tomto diplomovém projektu.
Možnosti a využití multimediálních komunikačních prostředků ve firemní praxi
Veselý, Petr ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Práce si klade několik cílů, popsat možnosti využití, uvést příklady softwarových i hardwarových řešení a upozornit na trendy a novinky v oblasti multimediálních komunikačních prostředků. Čtenář bude uveden do problematiky multimediální komunikace a multimédií, včetně popisu jednotlivých komponent multimédií. V následující kapitole potom najdeme popis prostředků multimediální komunikace, kde stručně popíši možnosti uvedených produktů a jejich vybavenost a větší část kapitoly zaměřím na virtuální realitu. Další část práce je věnována využiti multimediálních komunikačních prostředků ve firmě, zejména tomu jakým způsobem by měli být využívány efektivně. Závěrečná část se věnuje moderním technologiím a trendům v oblasti ovládání, zobrazování a miniaturizace. Práce je psána stylem, který od čtenáře nevyžaduje pokročilou předchozí znalost zde popisovaných technologií, kromě obecného přehledu v oblasti informačních technologií.
Projekt firemního designu a jeho příklad ve firmě Filamos s.r.o.
Hartl, Jan ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Kubíček, Jovan (oponent)
V diplomové práci je zpracováno téma týkající se firemního designu. Cílem je vysvětlit aspekty, které s danou problematikou souvisí a to zejména z pohledu projektu firemního designu. Na příkladu realizace takového projektu ve firmě Filamos s.r.o. je ukázán jeho postup. V první části práce je vysvětlen samotný pojem firemní design. Je zde popsáno, jak daný pojem chápat v kontextu firemní identity potažmo firemní image. Dále je zde vysvětleno napojení na informační strategii, protože design je nezanedbatelnou součástí formy předávání informací. V druhé části práce je zpracována příprava a realizace projektu firemního designu ve firmě Filamos s.r.o. Je zde popsán průběh jednotlivých fází projektu. Praktická část se nezabývá dopodrobna grafikou jako takovou, ale metodikou projektu firemního designu. K práci je přiložen "Grafický manuál" pro firmu Filamos s.r.o. jako výstup projektu.
Využití IT při analýze působení outdoorové reklamy
Jeníčková, Tereza ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá využitím informačních technologií při analýze působení reklamních sdělení, se zaměřením na venkovní reklamu. V teoretické části je čtenáři nastíněn vznik a vývoj reklamy, jak působí na člověka, zda je schopna změnit jeho spotřební chování, jaké je její postavení v současném světě a jak se při její analýze dají využít nové moderní technologie ve spolupráci s psychologií. Druhá část práce je zaměřena na praktický výzkum působení outdoorové reklamy na člověka. Čtenář se detailně seznámí s využitím technologie Oční kamery v praxi, jak probíhala příprava na výzkum, jaké problémy byly řešeny v jeho průběhu, až po analyzování získaných dat, která jsou slovně i graficky interpretována.
Problémy a možnosti uživatelského rozhraní
Boučková, Jana ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Diplomová práce se věnuje oblasti Human-Computer Interaction (HCI), která pokrývá uživatelskou přívětivost, použitelnost a další aspekty plynoucí z interakce člověka a počítače. Podle autorčiny hypotézy se této oblasti nevěnuje na vysokoškolských informatických oborech dostatečný prostor, přestože praktické zvládnutí teoretických znalostí HCI je nutnou podmínkou pro tvorbu kvalitního softwaru. V úvodu diplomové práce jsou popsány důvody pro výběr tohoto tématu, postup zpracování a cíle práce. Obsahem hlavní části práce je zjištění stavu výuky témat HCI na českých vysokých školách a návrh kurzu HCI pro vysoké školy. Závěrem je zhodnoceno dosažení cílů diplomové práce a postupů zpracování.
Amatérská tvorba audiovizuálních děl a autorské právo
Vitinger, Aleš ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Cílem této práce je provést analýzu oblasti autorských práv související s amatérskou filmovou tvorbou. Počet amatérských autorů se, zejména díky rozvoji internetu a digitálních médií, rapidně zvyšuje. Právo ovšem na tuto změnu nestíhá reagovat. Současného autorské právo je silně rozvinuté, má vyvinutý institut kolektivní správy práv, která tuto moc ještě zvyšuje. Pro amatérské účely je ovšem toto uspořádání zcela nevhodné. Amatérský tvůrce se ve složitých zákonech nemá šanci zorientovat a v kolektivní správě je zcela upozaděn profesionálními uživateli, pro které je tento institut primárně určen. Výsledkem je masivní celosvětové porušování autorského práva. Jednou z odpovědí na tento stav je iniciativa Creative Commons, která na základě autorských zákonů navrhla znění několika druhů licencí, které může autor zveřejnit se svým dílem, čímž ho de facto nabídnout ostatním k užití. Licence Creative Commons autorovi umožňují zvolit si jaká práva k dílu omezí, např. vytváření odvozených děl, nebo komerční použití. Z této práce vyplývá, že využití děl pod licencemi Creative Commons je pro amatérského filmového tvůrce velmi vhodné. Přináší jednoduchost a nulové náklady, oproti složitému a nákladnému licencování autorských děl, která pod Creative Commons nejsou. Při použití děl standardně licencovaných autor musí pečlivě ohlídat, zdali všechna práva spojená s použitými díly jsou vyrovnána. V praxi půjde ve filmové tvorbě zejména o použití hudebních děl. U těch je zapotřebí vyrovnat práva autorů (skladetele hudy a textu), výkonných umělců a výrobců zvukových záznamů. V České republice tato práva spravují organizace OSA a Intergram.
Projekt financování technického zázemí odborné laboratoře na Vysoké škole ekonomické
Seko, Martin ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Sušánková, Martina (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat možnosti a následně vytvořit projekt financování HW a SW vybavení odborné laboratoře pro výuku multimédií na Vysoké škole ekonomické. Výstup bude koncipován tak, aby přehledně zmapoval relevantní zdroje financování v České republice a mohl posloužit jako návod pro ty, kteří budou při své práci s touto problematikou konfrontováni. Pořízení technického vybavení laboratoří a odborných pracovišť obecně je často záležitostí finančně velmi náročnou. Nejjednodušší je využít vlastních zdrojů univerzit, finanční situace subjektů na akademické úrovni je však složitá. Subjekty nerozhodují o výši vlastních rozpočtů a vedlejší zisková činnost je značně komplikovaná. O finanční podporu své činnosti tedy musí zpravidla žádat. Nabízí se řada možností - od vědeckých grantů příslušných organizací, přes zdroje ministerstva školství až po účelové dotace EU. Přidělování peněžních prostředků podléhá striktním pravidlům a závisí zejména na činnosti subjektu, na kterou budou finance vynaloženy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.