Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh koncepce prevence ztráty dat
Brejla, Tomáš ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Sejk, Vratislav (oponent)
Práce se zabývá vytvořením koncepce implementace procesů a softwarových nástrojů směřujících k zajištění prevence úniku citlivých dat z prostředí organizace. Strukturu tvoří tři klíčové části. V první z nich jsou popsána teoretická východiska práce. Je vysvětleno, co to prevence ztráty dat je, z čeho vychází, proč je třeba ji řešit a jaké jsou její cíle. Je také popsáno, jakým způsobem zapadá tato oblast do celého prostředí podnikové ICT bezpečnosti. Dále jsou v práci definována veškerá rizika spojená s únikem citlivých dat, možnosti jejich řešení a jsou popsána úskalí, která jsou s těmito řešeními spojená. První část práce také analyzuje současný stav prevence ztráty dat v organizacích. Ty jsou rozděleny dle své velikosti a pro každou skupinu je vypsán přehled nejčastějších nedostatků a rizik. Je zhodnoceno, jak organizace aktuálně oblast prevence ztráty dat řeší a jak mají problematiku pokrytou z procesního pohledu, i z pohledu softwarových nástrojů. Přímo na softwarové nástroje se soustředí druhá část práce. Je charakterizován princip fungování těchto systémů a vysvětlena jejich síťová architektura. Dále jsou popsány a zhodnoceny aktuální trendy vývoje nástrojů pro prevenci ztráty dat a nastíněn další možný vývoj. Jsou rozděleny do jednotlivých kategorií podle toho, jaké funkce nabízejí a jakým způsobem pokrývají potřeby organizací. V závěru druhé části jsou porovnána softwarová řešení od nejvýznamnějších dodavatelů na trhu podle zkušeností z praxe, se zaměřením na jejich silné a slabé stránky. Třetí část práce představuje stěžejní obsah. Dochází v ní ke spojení dvou předchozích částí a výsledkem je vytvoření celkové koncepce zavádění prevence ztráty dat s důrazem na rozdělení dle několika různých rovin -- procesů, času a velikosti společnosti. Na začátku třetí části je popsáno, co předchází samotnému zavádění prevence ztráty dat a na co by si organizace měla dát pozor. Dále je definováno jakým způsobem a podle čeho by si organizace měla nastavit svá vlastní očekávání, aby byl celý projekt řiditelný. Hlavním bodem je vytvoření postupu zavádění prevence ztráty dat, od vytvoření strategie, přes výběr řešení, až po implementaci tohoto řešení a souvisejících procesů. V závěru třetí části jsou řešeny právní a personální otázky, které se zaváděním prevence ztráty dat velmi úzce souvisí. Jsou vytvořena doporučení, založená na analýze právních norem a tato doporučení jsou doplněna do personálního rámce přístupu k zaměstnancům. Na úplný závěr jsou jmenovány přínosy zavedení prevence ztráty dat a celá vytvořená koncepce je shrnuta formou best practices.
Firemní styl v souvislosti s rozvojem firem na internetu
Brejla, Tomáš ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Práce pojednává o firemním stylu firem, speciálně pak firem na internetu. V první části je rozebrán firemní styl z teoretického hlediska. Je vysvětlena podstata firemního stylu, jeho dimenze, rozdíly mezi firemním stylem malých a velkých firem. Dále je v první části popsán princip tvorby firemního stylu z mezinárodního hlediska, čili pravidla, která je potřeba respektovat při použití firemního stylu ve více zemích a kulturách. V práci jsou také představeni a porovnáni dodavatelé firemního stylu z pohledu dneška, to znamená, jaké jsou možnosti velkých dodavatelů versus možnosti jednotlivců. Na závěr první části jsou stručně představeny prvky firemního stylu, tedy stavební kameny každého správného firemního stylu, a trendy, které lze v jejich tvorbě dnes pozorovat. Druhá část práce je věnována firemnímu styl firem na internetu. Nejprve je představen marketingový základ internetu, tedy druhy firem a jejich důvody a možnosti prezentace na internetu. Dále je pak popsán odlišný základ firemního stylu na internetu a následně rozebrány (podobně jako v první části práce) jednotlivé prvky firemního stylu na internetu. Důraz je kladen na popis odlišných principů tvorby těchto prvků a opět jsou také popsány současné trendy. V závěru práce je zhodnocena odlišnost tvorby projektů firemního stylu na internetu a mimo internet a lehce nastíněno řešení optimální situace. Celá práce je doplněna velkým množstvím obrazových příkladů, aby si čtenář mohl názorně udělat představu o tom, co je v textu popisováno.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.