Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktická analýza vybraného ekonomického učiva
Herlíková, Eliška ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá didaktickou analýzou učiva z oblasti personalistiky, které je vyučováno na obchodních akademiích v předmětu Ekonomika. První část práce obsahuje teoretický pohled na problematiku didaktické transformace personální činnosti. Nejprve je provedena charakteristika předmětu Ekonomika, analýza obecných cílů a mezipředmětových vztahů, dále zařazení tématu personalistiky do výuky a obvyklý postup didaktické analýzy s přesným popisem jednotlivých bodů tohoto postupu. Druhá část práce je zaměřena na zpracování tématu z pohledu učitele. Přenáší teoretický postup didaktické analýzy do praxe. Je zde navržen konkrétní způsob, jakým lze uvedené učivo interpretovat, aby byly zajištěny co nejlepší výsledky vyučovacího procesu. Analýza se týká výkladu 1. koncentrického okruhu a nabízí především doporučení didaktického zpracování konkrétních vyučovacích jednotek v rámci tématu.
Komparativní analýza implementace finanční gramotnosti v sekundárním vzdělávání
Jandová, Lucie ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Masaříková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou odlišného způsobu implementace finanční gramotnosti na středních školách v ČR. Na základě rešerše dostupných zdrojů byla vypracována teoretická část, kde jsou popsány kurikulární dokumenty od nejvyšší úrovně, Národní strategie finančního vzdělávání, až po školní vzdělávací programy. Dále navazuje popis didaktického systému upraveného pro finanční a ekonomické vzdělávání. V praktické části práce byla, po stanovení výzkumného problému, hypotéz a metodologie výzkumu, provedena analýza a identifikace obsahu finanční gramotnosti ve třech vybraných rámcových vzdělávacích programech. Dotazník, druhý nástroj výzkumu, měl za cíl identifikovat způsob implementace finanční gramotnosti na konkrétních středních školách a především vymezit hlavní rozdíly či podobnosti ve využívání didaktických prostředků z pohledu typu školy a regionu, a doplnit tak celkový pohled na implementaci. V závěru bylo provedeno shrnutí a celkové zhodnocení zjištěných informací.
Možnosti zavedení školného na veřejných vysokých školách
Skálová, Pavla ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce je problematika financování veřejného vysokého školství. Vysokoškolské vzdělání je stále více považováno za jednu z nejlepších investic. To má za důsledek sílící poptávku po něm, a to napříč celou společností. I toto je jeden z důvodů, proč je problematika financování veřejného vysokého školství předmětem častých diskuzí. Cílem práce je za pomocí dotazníkového šetření analyzovat názory vysokoškolských studentů na případné zavedení finanční spoluúčasti studentů na financování veřejných vysokých škol. Diplomová práce je členěna do dvou částí - na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část definuje český vzdělávací systém, poukazuje na jeho slabá místa a vývojové trendy, dále pak popisuje systém financování vysokého školství v členění na státní, soukromé a veřejné školy. Praktická část je realizována za účelem dosažení cíle práce a je zaměřena na empirické šetření a následnou interpretaci výsledků. Závěrem jsou shrnuty výsledky, které byly průzkumem zjištěny.
Využití systému Moodle k elektronické podpoře vybraného vzdělávacího kurzu
Vrkoč, Martin ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Klvaňa, Libor (oponent)
Cílem této práce je ukázat využití nástrojů systému pro řízení výuky MOODLE k opoře prezenčního kurzu. Práce demonstruje, že tyto nástroje pro tvorbu distančních studijních opor mají didaktické opodstatnění i v prezenční výuce předmětu Ekonomika, který je vyučován na obchodních akademiích. V první části se práce zaměřuje na výklad tématu e-learningu, charakterizuje - LMS systémy a jejich aktuální využití ve výuce. Druhá část zahrnuje porovnání LMS systémů a analýzu nástrojů konkrétně demonstrovanou na vytvořeném kurzu Ekonomika, ve kterém jsem prokázal, že dané nástroje mají své opodstatnění.
Příležitosti a limity systémů řízení kvality ve vzdělávání
Suchomelová, Kristýna ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Tato práce nazvaná "Příležitosti a limity hodnocení kvality a efektivity ve vzdělávání" se zabývá možnostmi zjišťování a hodnocení kvality, efektivity a dopadů dalšího vzdělávání. Diplomová práce je složena ze dvou částí. V teoretické části jsou popsány základní pojmy a definice k problematice vzdělávání, provedena analýza a zhodnocení přístupů k hodnocení kvality a efektivity vzdělávání, včetně vysvětlení konkrétních modelů a metod hodnocení, pomocí nichž lze měřit vliv vzdělávání na zaměstnance nebo na podnik jako celek. Empirická část se zabývá analýzou systému hodnocení vzdělávání v praxi, konkrétně ve dvou společnostech (Wrigley, Pivovary Staropramen) a v pěti středních školách. V této části práce je uvedeno, jak tuto problematiku řeší a jaké jsou silné a slabé stránky zvolených přístupů. V závěrečné části jsou shrnuta zjištění a uvedena doporučení a náměty.
Finanční gramotnost v sekundárním vzdělávání
Šuleřová, Nikol ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit stav finanční gramotnosti na Masarykově obchodní akademii v Rakovníku a následně navrhnout možné zlepšení výuky finanční gramotnosti na této škole. Diplomová práce se skládá ze dvou částí, kdy první teoretická část vysvětluje pojmy finanční gramotnosti a zhodnocuje stav finanční gramotnosti v České republice na základě podkladů, které jsou uvedeny v seznamu použité literatury této práce. Druhá část je zaměřena na Masarykovu obchodní akademii v Rakovníku, kdy nejdříve je čtenář obeznámen s obecnými informacemi, následně s výukou finanční gramotnosti a stavem finanční gramotnosti žáků na této škole a návrhem na zlepšení výuky ekonomických předmětu na Masarykově obchodní akademii v Rakovníku.
Porovnání znalostí z účetnictví studentů gymnasií a studentů obchodních akademií po absolvování studijního předmětu Účetnictví 1
Chocholoušová, Petra ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Cílem této diplomové práce je za pomoci dotazníkového šetření zjistit a analyzovat znalosti a zejména pak rozdíly ve znalostech studentů VŠE kurzu 1FU211 Účetnictví 1 v rozdělení na absolventy gymnázií a obchodních akademií. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická část a jsou zde uvedena některá zajímavá statistická data a informace týkající se systému školství v ČR. Dále je zde vymezen sylabus předmětu 1FU211 Účetnictví 1 na VŠE a osnovy předmětu účetnictví na obchodní akademii a také je tu uvedena struktura učebnic používaných při výuce účetnictví na VŠE a na obchodních akademiích. Praktická část je realizována za účelem dosažení cíle práce a je zaměřena na empirické šetření a následnou interpretaci výsledků. Výsledné hodnoty zjištěné od studentů VŠE porovnávám s hodnotami získanými od žáků čtvrtých ročníků OA Kollárova. Hodnoty získané od studentů VŠE hodnotím zvlášť v rozdělení na absolventy gymnázií a obchodních akademií a ty pak porovnávám. Pro větší názornost jsou v práci užity také tabulky a grafy. V závěru práce jsou shrnuty zjištěné výsledky.
Aktivizace žáků ve výuce odborných předmětů na obchodní akademii
Klepačová, Klára ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá aktivizujícími metodami jako vhodným prostředkem k zefektivnění výuky odborných ekonomických předmětů. Jsou zde specifikovány hlavní přínosy aplikace těchto metod do vyučování. V analytické části jsou zpracovány výsledky dotazníkového šetření mezi studenty a vyučujícími na konkrétní obchodní akademii. Cílem tohoto zkoumání je zjistit, do jaké míry je kladen důraz na aktivizaci žáků v předmětu Ekonomika. Součástí výzkumu je i porovnání efektivity klasické frontální výuky a výuky s použitím aktivizujících metod. V závěru je uvedeno doporučení ke zlepšení průběhu výuky předmětu Ekonomika.
Způsoby implementace výchovy k podnikavosti v ekonomickém vzdělávání
Hofman, Václav ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Tato disertační práce o způsobech implementace podnikatelské výchovy do českého obchodního školství popisuje podnikání a výchovu k němu jako zcela mimořádné faktory, zasluhující mimořádnou mezioborovou pozornost, protože vedou k rozvoji lidského kapitálu, na němž budoucí společnost bude vystavěna. Shledává výchovu k podnikavosti hybnou silou inovací, zaměstnanosti a ekonomického růstu. Práce zkoumá existující znalosti a příklady dobré praxe v oblasti podnikatelské výchovy pokrývající proces celoživotního učení, počínaje mládeží. Mezi cíli české vzdělávací soustavy hledá takové, jež rozvine u stávající a budoucí generace podnikatelů, pracovníků, učitelů, manažerů a dalších osobností schopnost uspět a pomáhat v tom druhým. Výzkum se zaměřuje na kompetence podnikatele a schopnost podnikat. Ústřední metodologické postupy zahrnují pozorování, dotazníkové šetření, analýzu školské dokumentace, osobní řízený rozhovor a jejich statistické interpretace, převážně využití T-testu. Návazně práce konsoliduje metody výuky, inovativní přístup a didaktickou techniku vhodnou pro kurzy podnikavosti. Aby bylo dosaženo cílů EU, podněcuje práce k činnosti odborníky na didaktiku, aby poskytovali doporučení učitelům, vládě, ředitelům škol a univerzitám pro další rozvoj a efektivnější podání samotných výukových podnikatelských programů. Závěrem tato disertační práce pokládá proces dosahování cílů podnikatelské výchovy za kritickou komponentu k uchopení výzev 21. století. Doporučuje cíle formulovat od prvopočátku jasně a s měřitelnými výstupy, aby bylo možné dále zkoumat výsledky podnikatelské výchovy.
Komparace výuky ekonomických předmětů na odborných ekonomických středních školách v České republice a Německu
Mohrová, Lucie ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Koudela, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá komparací výuky ekonomických předmětů na středních odborných ekonomických školách v České republice a v Německu. Ve své práci se zaměřuji na rozdílné využívání koncepcí a organizačních forem vyučování, které mají bezpochyby značný vliv na průběh výuky. Zkoumám i další parametry, jako je obsahová stránka výuky, didaktické zásady nebo používání didaktické techniky během vyučovacího procesu. Samotná výuka je ovlivňována především učitelem, který volí mezi tradičním a problémovým vyučováním, a tím zásadním způsobem ovlivňuje průběh výuky, míru zapojení žáků do vyučování, jejich aktivitu a motivaci. Cílem mé práce je komparace výuky ekonomických předmětů v České republice a Německu. Srovnání je zaměřené na potvrzení diferencovaného průběhu vyučování a jeho vlivu na rozdílnou aktivizaci a motivaci žáků a míry jejich zapojení do výuky. Dále bych ráda poukázala na fakt, že využívání problémové metody vyučování vede k zajištění požadovaných výsledků vzdělávání, které jsou zakotvené v klíčových a odborných kompetencích rámcových vzdělávacích programů. Pro komparaci výuky jsem použila metodu přímého pozorování, jež jsem uskutečnila formou hospitací na obchodních akademiích a ekonomických lyceích v České republice a na hospodářských gymnáziích ve dvou spolkových zemích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Krpálek, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.