|
Možnosti hodnocení variability odtoku v experimentálních povodích na Šumavě
Kalkus, Jan ; Kliment, Zdeněk (vedoucí práce) ; Královec, Václav (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je na základě rešerše vytvořit přehled možných ukazatelů variability odtoku a možností, jak pomocí nich vzájemně porovnat více povodí s různými vlastnostmi. Rovněž jsou zmíněny obecné informace o experimentálních povodích, o typech výzkumu v nich. Praktická část se zaměřuje na aplikaci vybraných metod pro povodí z oblasti centrální Šumavy (Ptačí potok, Rokytka) a horního toku Blanice (párová povodí Tetřívčího a Zbytinského potoka). Výsledky aplikační části potvrzují některé závěry dřívějších výzkumů ve stejných lokalitách. Klíčová slova: variabilita odtoku, srážko-odtokový režim, experimentální povodí, Šumava
|
|
Obraz médií v československém filmu 30. a 40. let 20. století
Kliment, Michal ; Jirák, Jan (oponent) ; Bednařík, Petr (vedoucí práce)
Magisterská diplomová práce Obraz médií v československém filmu 30. a 40. let 20. století podává detailní obraz o tom, jakou roli sehrála média a jejich profesní představitelé v československých celovečerních hraných filmech vyrobených v letech 1930 až 1949. Práce si klade za cíl představit obraz médií v průběhu dvou desítek let a popsat, jakým způsobem tento obraz ovlivňovaly technologické, sociální a politické proměny této doby. Druhým záměrem bylo ukázat, jakým způsobem na tehdejší filmové tvorbě participovali soudobí českoslovenští i zahraniční novináři. Úvod práce vymezuje filmové tituly, které významným způsobem zobrazovaly soudobá média (zejména tisk, rozhlas, filmové a agenturní zpravodajství a nastupující vynález televise) či jejich profesní představitele. Následující část poskytuje historický kontext zkoumaného období s důrazem na sociální, technologické a politické proměny. Stěžejní třetí část detailně popisuje klíčové reprezentace médií a jejich představitelů ve zkoumaných filmových textech, tj. prezentuje relevantní části obsahu těchto děl. Čtvrtá kapitola charakterizuje jevy, jež se v analyzovaných filmech objevovaly pravidelně a mají vypovídací hodnotu o obrazu médií. Závěrečná pátá část představuje, v jaké míře a jakým způsobem se na filmové produkci podíleli profesinální novináři a zároveň...
|
| |
|
Katedrála
Kliment, Jakub ; Šneberger, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Socha s názvem Katedrála je přirozeným pokračováním mé tvorby, ve které se zabývám organickým tvaroslovím krajiny, a to jak detaily, tak velkolepými kompozicemi, které se v krajině vyskytují.Stejně jako u většiny autorů je i moje tvůrčí činnost reflexí mého okolí, jak osobního, tak okolí v geografickém smyslu. Propojením těchto aspektů vznikají impulzy k tvorbě. V případě sochy s názvem Katedrála se jedná o ztvárnění velmi silného dojmu z vertikality, která v krajině dominuje. Pravidelným střetáváním se zdánlivě obyčejnými přírodními objekty, jako jsou stromy, půdní reliéfy či kopce a reliéfy krajiny jako takovými, jsem se dostal do pomyslného dialogu, na který jsem se rozhodl odpovědět touto sochou a zároveň ztvárnit již zmíněný dojem. Tento pocit je pro mě identicky přirovnatelný k situaci, kdy divák stane před stavbou vrcholné gotiky a snaží se pojmout gigantický tvar, který stojí před ním. Jeho vrchol se mu zdá tak vzdálený, jakoby neměl konce, a široká základna je jakési znamení jistoty ve formě stability. Paralelu mezi těmito zdánlivě odlišnými tématy jsem nemohl opomenout, a proto jsem se rozhodl sochu nazvat Katedrála. V této práci, stejně jako v těch předchozích, se snažím dostat do soch organický ráz za pomoci deformace materiálů, čili v zásadě drapérie. Tužením elastických materiálů se snažím vytvářet v sochách ono napětí, které mě v přírodě fascinuje a vytváří dojem růstu, který je v krajině jedním z nejsilnějších motivů. Tvarová pestrost, jaká je v krajině, je podle mého nevyčerpatelným zdrojem inspirace a stala se v poslední době prostorem, který mě naplňuje. Při vnímání různorodých aspektů uvolňuji prostor své fantazii a stavím pomyslné kompozice, jež by pak měly být identickým vyjádřením pociťovaných dojmů.
|
|
Automatický obchodní systém pro komoditní trhy
Kliment, Vojtěch ; Novotná, Veronika (oponent) ; Budík, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zabývá návrhem a vývojem vlastního automatického obchodního systému (AOS) se specializací na komoditní trhy, zejména kukuřici, sóju, pšenici a okrajově i zlato. Dále jsou popsány některé základní teoretické poznatky o technické analýze, technických indikátorech, risk managementu a samotných obchodních systémech. Systém je kompletně navrhnut a naprogramován na obchodní platformě MetaTrader v jazyce MQL a za pomoci genetických algoritmů. Výstupem práce je obchodní portfolio šesti strategií, které obchodováním se zmíněnými komoditami dosáhlo během tří měsíců na konci roku 2014 zhodnocení 42,4 %.
|
| |
|
Integrace zařízení pro využití obnovitelných zdrojů energie do struktury budov
Czech RE Agency, o.p.s., Rožnov pod Radhoštěm ; Tvarůžek, Daniel ; Bařinka, Radim ; Lenhard, Radomír ; Řehák, Jaromír ; Kliment, Jiří ; Chmielová, Lucie ; Kukuczka, Tomáš ; Hrdlička, Jan ; Brož, Karel ; Majchrák, Ondrej ; Hirš, Jiří ; Klouda, Jaromír ; Jirka, Vladimír ; Klimek, Petr ; Sedlák, Jiří
Souhrnný přehled o průběhu prací a dosažených výsledcích v roce 2005. Důsledky zavedení "Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/91/ES o energetické náročnosti budov. Analýza stavební legislativy v souvislosti s integrací OZE do budov. Sportovní hala - Burgweinting (2004). Výzkum v oblasti hybridních systémů integrovaných do obvodových konstrukcí budov. Integrace OZE do budov - biomasa. Vývoj zařízení k využívání alternativních zdrojů energie v Ústavu techniky v prostředí Fakulty strojní ČVUT v Praze. Optické rastry ze skla a jiné optické prvky. Technika prostředí, hybridní systémy, energie prostředí (vytápění, chlazení, větrání...). Fotovoltaické systémy pro integraci do budov.
|
| |