Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Katedrála
Kliment, Jakub ; Šneberger, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Socha s názvem Katedrála je přirozeným pokračováním mé tvorby, ve které se zabývám organickým tvaroslovím krajiny, a to jak detaily, tak velkolepými kompozicemi, které se v krajině vyskytují.Stejně jako u většiny autorů je i moje tvůrčí činnost reflexí mého okolí, jak osobního, tak okolí v geografickém smyslu. Propojením těchto aspektů vznikají impulzy k tvorbě. V případě sochy s názvem Katedrála se jedná o ztvárnění velmi silného dojmu z vertikality, která v krajině dominuje. Pravidelným střetáváním se zdánlivě obyčejnými přírodními objekty, jako jsou stromy, půdní reliéfy či kopce a reliéfy krajiny jako takovými, jsem se dostal do pomyslného dialogu, na který jsem se rozhodl odpovědět touto sochou a zároveň ztvárnit již zmíněný dojem. Tento pocit je pro mě identicky přirovnatelný k situaci, kdy divák stane před stavbou vrcholné gotiky a snaží se pojmout gigantický tvar, který stojí před ním. Jeho vrchol se mu zdá tak vzdálený, jakoby neměl konce, a široká základna je jakési znamení jistoty ve formě stability. Paralelu mezi těmito zdánlivě odlišnými tématy jsem nemohl opomenout, a proto jsem se rozhodl sochu nazvat Katedrála. V této práci, stejně jako v těch předchozích, se snažím dostat do soch organický ráz za pomoci deformace materiálů, čili v zásadě drapérie. Tužením elastických materiálů se snažím vytvářet v sochách ono napětí, které mě v přírodě fascinuje a vytváří dojem růstu, který je v krajině jedním z nejsilnějších motivů. Tvarová pestrost, jaká je v krajině, je podle mého nevyčerpatelným zdrojem inspirace a stala se v poslední době prostorem, který mě naplňuje. Při vnímání různorodých aspektů uvolňuji prostor své fantazii a stavím pomyslné kompozice, jež by pak měly být identickým vyjádřením pociťovaných dojmů.
Katedrála
Kliment, Jakub ; Šneberger, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Socha s názvem Katedrála je přirozeným pokračováním mé tvorby, ve které se zabývám organickým tvaroslovím krajiny, a to jak detaily, tak velkolepými kompozicemi, které se v krajině vyskytují.Stejně jako u většiny autorů je i moje tvůrčí činnost reflexí mého okolí, jak osobního, tak okolí v geografickém smyslu. Propojením těchto aspektů vznikají impulzy k tvorbě. V případě sochy s názvem Katedrála se jedná o ztvárnění velmi silného dojmu z vertikality, která v krajině dominuje. Pravidelným střetáváním se zdánlivě obyčejnými přírodními objekty, jako jsou stromy, půdní reliéfy či kopce a reliéfy krajiny jako takovými, jsem se dostal do pomyslného dialogu, na který jsem se rozhodl odpovědět touto sochou a zároveň ztvárnit již zmíněný dojem. Tento pocit je pro mě identicky přirovnatelný k situaci, kdy divák stane před stavbou vrcholné gotiky a snaží se pojmout gigantický tvar, který stojí před ním. Jeho vrchol se mu zdá tak vzdálený, jakoby neměl konce, a široká základna je jakési znamení jistoty ve formě stability. Paralelu mezi těmito zdánlivě odlišnými tématy jsem nemohl opomenout, a proto jsem se rozhodl sochu nazvat Katedrála. V této práci, stejně jako v těch předchozích, se snažím dostat do soch organický ráz za pomoci deformace materiálů, čili v zásadě drapérie. Tužením elastických materiálů se snažím vytvářet v sochách ono napětí, které mě v přírodě fascinuje a vytváří dojem růstu, který je v krajině jedním z nejsilnějších motivů. Tvarová pestrost, jaká je v krajině, je podle mého nevyčerpatelným zdrojem inspirace a stala se v poslední době prostorem, který mě naplňuje. Při vnímání různorodých aspektů uvolňuji prostor své fantazii a stavím pomyslné kompozice, jež by pak měly být identickým vyjádřením pociťovaných dojmů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.