Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 280 záznamů.  začátekpředchozí261 - 270další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce učitelů při výuce jazyků
Křížová, Miriam ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Osm let pracuji jako lektorka anglického jazyka v soukromém vzdělávacím středisku. Moje původní profese však byla jiná, pracovala jsem jako samostatný odborný pracovník památkové péče, což byl zbytečně složitý název pro průvodce na památkovém objektu. Náplní naší práce bylo provádět návštěvníky, a pokud to byli cizinci, prováděli jsme je v příslušných jazycích. Protože v té době nebyly k dispozici cizojazyčné texty, spolupráce a pomoc mezi kolegy byla nezbytnou nutností, ale i samozřejmostí. Ke změně profese mne donutila rodinná situace, kdy po mateřské dovolené jsem nemohla pracovat hlavně o sobotách, nedělích a svátcích. Složila jsem základní státní jazykovou zkoušku z anglického jazyka a odpověděla na inzerát v tisku nabízející práci lektorky angličtiny. Podvědomě jsem očekávala pomoc a spolupráci. Naštěstí se mi obojího dostalo vrchovatě.Ne od vedení firmy,ale od kolegů. Ze všech nejvíce mi pomohla kolegyně Martina, sama aprobovaná učitelka angličtiny a hudební výchovy. Poradila mi, jaké doplňkové učebnice si koupit, kde hledat zajímavé články a vůbec mi dodávala odvahu k této nelehké práci.
Vysvědčení formou slovního hodnocení a jeho výpovědní hodnota
Müllerová, Šimona ; Kasíková, Hana (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Práce se zabývá tématem slovního hodnocení ve škole. Cílem této práce je analyzovat, jakou výpovědní hodnotu a má vysvědčení formou slovního hodnocení pro žáka, rodiče i učitele.V teoretické části pojednává o obecných teoriích školního hodnocení a jeho vlivu na žákovu úspěšnost a motivaci k dalšímu studiu, dále pak konkrétně o vysvědčení formou slovního hodnocení. Na základě dostupné literatury srovnává oba způsoby hodnocení ve školy, tedy známky i slovní hodnocení. V části empirické stanovuje několik hlavních kriterií pro analýzu konkrétních vysvědčení formou slovního hodnocení, na základě kterých je proveden rozbor 26 autentických dokumentů. Jedná se o dokumenty z let 1994-2008, kromě sledování vývoje jednotlivých žáků je tedy kladen důraz i na rozdíl mezi podmínkami, ve kterých vysvědčení vznikala vzhledem ke změnám, které v tomto časovém období nastaly. Práce dále obsahuje diskusi nad tématy, jež se v dané problematice objevují a to na základě dlouhodobého pozorování výzkumného vzorku, či rozhovorů s rodiči, dětmi a učiteli.
Hodnocení v kooperativním učení
Kuchařová, Petra ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
T éma t em d i p l omo v é p r á c e j e v z t a h me z i h o d n o t í c ími a k t i v i t ami a k o n c e p c í k o o p e r a t i v n í h o v y u č o v á n í , c h a r a k t e - r i s t i k a s p e c i f i c k ý c h f o r em h o d n o c e n í , k t e r é j s o u ( n e b o j e l z e ) v p r a x i v r ámc i t é t o v y u č o v a c í k o n c e p c e v y u ž í v á n y . P r á c e j e k o n c i p o v á n a t e o r e t i c k o - emp i r i c k y . V p r v n í ( t e o r e t i c k é ) č á s t i j e c h a r a k t e r i z o v á n s y s t ém z á k l a d n í c h t e o - r e t i c k ý c h t e rmí n ů a o d k a z ů n a z á k l a d n í o d b o r n o u l i t e r a t u r u , k t e r é s e t ý k á t a t o p r o b l ema t i k a ( p o j em a p r i n c i p y k o o p e r a - t i v n í h o u č e n í a v y u č o v á n í , p r o c e s š k o l n í h o h o d n o c e n í a j e - h o s p e c i f i k a ) , s e k t e r ými v e d r u h é ( v ý z k umn é ) č á s t i n á s l e d - n ě p r a c u j i . 101 V l a s t n í v ý z k umn ý p r o j e k t j e j á d r em d r u h é emp i r i c k é č á s t i , t z n . p o p i s j e h o r e a l i z a c e a a n a l ý z a z í s k a n ý c h d a t . Z h l e d i s k a v z t a h u š k o l n í h o h o d n o c e n í a k o o p e r a t i v n í h o v y u - č o v á n í d o c h á z ím k z á v ě r u , ž e k o o p e r...
Typy inscenačních přístupů pro potřeby edukace na 1. stupni základní školy
Fojtíková, Jitka ; Kasíková, Hana (oponent) ; Valenta, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá oblastí edukace divadelními prostředky. Kromě pohledu do historie divadla a výchovy v teoretické části je zaměřena na inscenační přístupy, které jsou blízké vnímání dětského diváka a pomáhají při pedagogické práci učitelům. Jejím cílem je najít možnosti koordinace působení mezi nabízeným inscenačním přístupem a jeho optimálním využitím dětskýmí diváky. Empirickou část tvoří psychologická, pedagogická a teatrologická východiska pro tvorbu a využití dětských divadelních představení. Empirická část obsahuje mé osobní zkušenosti s konkrétními typy inscenačních přístupů.
K vybraným aspektům domácího vzdělávání
Prokopius, Martin ; Kasíková, Hana (oponent) ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce)
Domácí vzdělávání je v naší zemi povoleno od roku 1998. Nejprve bylo povoleno pouze jako pětiletý experiment pro děti prvního stupně základní školy, který byl poté o rok prodloužen. Od 1.1.2005 po přijetí nového školského zákona může tuto formu vzdělávání nabízet jakákoliv základní škola a to na prvním stupni. V teoretické části je uveden vývoj a průběh domácího vzdělávání v zahraničí a objasňuje se domácí vzdělávání v ČR, jeho vývoj, průběh a realizace. Jsou zde uvedeny metody vyučování, motivace pro volbu domácího vzdělávání a způsoby klasifikace v domácím vzdělávání. Součástí diplomové práce jsou také strukturované rozhovory a kazuistika. Strukturované rozhovory zjišťují rozdíly mezi cíli a metodami výuky v domácím vzdělávání a ve škole. Kazuistika nám má odhalit průběh domácího vzdělávání v jedné konkrétní rodině.
Právní výchova na čtyřletých gymnáziích
Trunečková, Dana ; Poláčková, Věra (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na zmapování podmínek a možností výuky právní výchovy na gymnáziích. Je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Toto téma není nikde příliš zpracované, proto je těžiště celé práce v empirické části. Tato část se věnuje analýze statických forem obsahu vzdělání (školské dokumenty a učebnice), dále je součástí sonda do reality českých škol, která se zaměřuje na zmapování podmínek realizace výuky práva na gymnáziích. Na závěr práce je uveden přehled a charakteristika nejrůznějších projektů, které se zabývají právní výchovou a vyučující je mohou využívat pro zlepšení a zatraktivnění výuky. V závěru práce jsou zhodnocena všechna získaná data a informace.
Konstrukce vzdělávacího modulu "Sociální spravedlnost" pro další vzdělávání učitelů
Koudelková, Pavla ; Kasíková, Hana (oponent) ; Kremličková, Marta (vedoucí práce)
Svou diplomovou práci jsem uvedla citátem Zdeňka Kratochvíla: "Výchova vede k dospělosti: vede ke svobodě a odpovědnosti, ke schopnosti orientovat se v bohatství různých možných pohledů na svět." Lidské společenství je více diversifikované, než si jedinec dovede představit. Je zřejmě velmi obtížné, aby člověk našel správnou cestu, která směřuje k vlastní svobodě spojené s odpovědností a zároveň stejnou míru svobody přiznává druhým - ale i od nich očekává dostatečnou míru odpovědnosti. Jsem přesvědčena, že svoboda i odpovědnost otevírají možnost k řešení otázek, jimiž jsem se zabývala a které vyúsťují v ústřední téma mé práce ve výchovu a vzdělávání pro sociální spravedlnost.
Učební úlohy v učebnicích anglického jazyka
Dřímal, Daniel ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika učebních úloh v učebnicích anglického jazyka. Těžiště práce spočívá v analýze učebnic z hlediska výskytu didaktických úloh. Tyto úlohy rozvíjejí dvě základní oblasti - jazyk samotný (gramatika, slovní zásoba, výslovnost) a jazykové dovednosti (mluvení, poslech, čtení, psaní). Důraz je kladen na to, jaký typ úloh se v učebnicích angličtiny vyskytuje a co konkrétně jednotlivé úlohy rozvíjejí, v čem žáka obohacují a co konkrétně se jimi učí. Práce rozebírá nejprve konkrétní oblast teoreticky a poté se přesouvá k samotným učebním úlohám. V poměrně rozsáhlé teoretické části spočívá hlavní část této práce - teoretická část podává detailní popis dané problematiky. Výzkumná část práce spočívá v obsahové analýze některých vybraných učebnic anglického jazyka z hlediska výskytu učebních úloh. Zaměřuje se na míru zastoupení úloh zaměřených na jazyk a jazykové dovednosti. Výsledky této práce pomohou rozšířit povědomí o didaktickém obsahu učebnic angličtiny a přispět do diskuse o této problematice. Teoretická část zase může sloužit učitelům-praktikům k rozšíření jejich povědomí o výuce angličtiny, což může mít zásadní dopad na charakter výuky angličtiny v jejich třídách.
Strategie výuky na vysokých školách s technickým zaměřením
Novotná, Michaela ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na strategie výuky používané na vysokých školách technického zaměření. Strategie výuky na vysokých školách obecně většinou vycházejí ze zkušeností, které vysokoškolští učitelé sami získali při studiu na vysoké škole. Vysokoškolští učitelé nejsou vystudovaní pedagogové, jsou to odborníci v daném oboru. Z toho vyplývá, že málokterý učitel zkoumá nové efektivnější strategie, které by mohly napomoci k pochopení složitých technických předmětů. Vzhledem k tomu, že jde o teoreticko-empirickou práci, bude k získání představy o strategiích výuky použita metoda pozorování a metoda dotazníků z řad studentů. V České republice je jen velmi málo publikací, které se zaměřují na vysokoškolskou pedagogiku na školách technického zaměření. Právě z tohoto důvodu si tato bakalářská práce stanovuje za cíl prozkoumat a analyzovat strategie výuky, které se používají na vysokých technických školách.
Kurikulární reforma ve Velké Británii a její hodnocení (jako inspirace pro řešení současných problémů v českém školství)
Balíčková, Veronika ; Kasíková, Hana (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je kurikulární reforma ve Velké Británii, jež se uskutečnila na konci 80. let 20. století. Cílem diplomové práce je popis společenských a historických skutečností, které tuto reformu předcházely a také následovaly. Hlavní důraz je kladen na skutečnosti, které tato reforma přinesla třem hlavním aktérům vzdělávacího procesu, tedy učitelům, rodičům a žákům. Jako způsob řešení byl zvolen teoreticko-historický a empirický přístup. Hlavní metodou použitou v empirické části, byla metoda dotazníku a polostrukturovaného rozhovoru. Motivem k napsání této diplomové práce byly současné problémy v českém školství. Proces transformace českého školství se blíží téměř k vrcholu a proto způsob, jakým se Angličané vyrovnali se podobnými vzdělávacími problémy, může být pro nás v mnohém inspirativní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 280 záznamů.   začátekpředchozí261 - 270další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kasiková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.