Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Parkour a jeho vliv na osobnost parkouristy
Chum, Jaroslav ; Kašparová, Alena (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Parkour a jeho vliv na osobnost parkouristy Cíle: Zjistit jakým způsobem a v kterých aspektech ovlivňuje parkour osobnost svých provozovatelů. Metody: V práci bylo využito metody smíšeného výzkumu, a to konkrétně metody kazuistik, které jsou schopny postihnout zkoumaný objekt ve své hloubce. Hlavním výzkumným materiálem byl zvolen nestandardizovaný strukturovaný rozhovor čítající 40 otázek, tázajících se na obecné charakteristiky, zkušenosti, názory, postoje, prožívané pocity a způsoby společně s aspekty ovlivňující osobnost jedinců. Doplňkovým materiálem, sloužícím ke zkvalitnění výzkumu, byl zvolen standardizovaný dotazník EOD-A zkoumající osobnostní charakteristiky. Výzkumný soubor tvořilo 6 respondentů, přičemž každý z nich se věnuje parkouru v trochu jiném odvětví. Výsledky: U všech respondentů bylo úspěšně vyzkoumáno jakým způsobem a v kterých aspektech ovlivňuje parkour jejich osobnost. Hlavní příčinou, která potvrzuje, že je parkour schopný upravit a formovat osobnost jedinců, byla vyzkoumána délka doby, po kterou dotazovaní jedinci provozují parkour. V průběhu této doby si jedinci k parkouru vytváří velmi blízký vztah, který tím, že přináší svým provozovatelům spoustu intenzivních pocitů, které se v životě jedinců nakonec vždy promítají jako kladné emoce, tento vztah prohlubuje...
Ověření rytmických schopností u vysokoškolských studentů v oblasti vzdělávání tělesná výchova a sport
Kašparová, Alena ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Pelclová, Jana (oponent) ; Kyselovičová, Oľga (oponent)
Práce se zabývá vytvořením testové baterie pro posouzení rytmického cítění u vysokoškolských studentů v oblasti vzdělávání Tělesná výchova a sport. Takové testy totiž hudebně-sportovní praxe postrádá a doposud je nucena využívat pouze testy koncipované pro hudební oblast. Nové testy svou strukturou odpovídají charakteristice rytmického cítění z pohledu hudební psychologie. Testy jsou rozděleny do tří oddílů, kterými jsou Percepční dovednosti a činnosti (položky 1 až 18), Reprodukční dovednosti a činnosti (položky 19 až 27) a Produkční dovednosti a činnosti (položka 28). Pro statistické zpracování byla použita klasická teorie testu (faktorová analýza) i teorie odpovědi na položku (dvou-parametrický model). Součástí metod byl i výpočet reliability a validity testu. Očekávané zamítnutí navržené hypotézy se potvrdilo jak u klasické teorie testu, tak u teorie odpovědi na položku. Výjimkou byl model 4, jehož fit indexy (zejména TLI = 0,537) však ukazovaly spíše nedostatek důkazů na zamítnutí hypotézy než na perfektní shodu modelu s daty. Cílem bylo sestavit a otestovat modely, jejichž shoda s daty bude nejlepší. Nejpříznivější shoda byla u modelů č. 1 a 5. Model 1 [CFI = 0.927, TLI=0.916, SRMR = 0.09, RMSEA (5 %) = 0.03, RMSEA (95 %) = 0.059], jehož struktura odpovídala navržené testové baterii,...
Návrh intervenčního programu pro rozvoj rychlostních předpokladů u sportovních gymnastek mladšího školního věku
Mejzrová, Adéla ; Kašparová, Alena (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Charakteristika: Práce se zabývá sportovní gymnastikou žen, a to především rychlostní přípravou mladých gymnastek, pro které je přeskok jedním ze stěžejních nářadí soutěžního výkonu. Práce dále obsahuje problematiku motorických schopností, zejména rychlostních schopností a charakteristiku mladšího školního věku. V bakalářské práci je představen návrh intervenčního programu rozvíjejícího rychlostní předpoklady u vybrané skupiny gymnastek. Dynamika rozběhu je jedním z předpokladů pro úspěšně provedený přeskok ve sportovní gymnastice. Díky rozběhu získává gymnastka potřebnou energii k provedení skoku, a proto je nezbytné rozvíjet rychlostní předpoklady již v útlém dětství. Cíl: Hlavním cílem bakalářské práce je literární rešerše pro navržení zásobníku pohybových činností a intervenčního programu zaměřeného na rozvoj rychlostních předpokladů u gymnastek mladšího školního věku. Zásobník a intervenční program je vytvořen nejen na základě literární rešerše, ale také dle stanovených kritérií, kterými jsou např. věk, úroveň dovedností a soutěžní disciplína. Práce může sloužit jako inspirace pro pedagogy a trenéry jiných sportovních specializací. Bakalářská práce tvoří teoretický základ pro plánované výzkumné měření rychlostních předpokladů u gymnastek v navazujícím magisterském studiu. Klíčová slova:...
Ověření rytmických schopností u vysokoškolských studentů v oblasti vzdělávání tělesná výchova a sport
Kašparová, Alena ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Pelclová, Jana (oponent) ; Kyselovičová, Oľga (oponent)
Práce se zabývá vytvořením testové baterie pro posouzení rytmického cítění u vysokoškolských studentů v oblasti vzdělávání Tělesná výchova a sport. Takové testy totiž hudebně-sportovní praxe postrádá a doposud je nucena využívat pouze testy koncipované pro hudební oblast. Nové testy svou strukturou odpovídají charakteristice rytmického cítění z pohledu hudební psychologie. Testy jsou rozděleny do tří oddílů, kterými jsou Percepční dovednosti a činnosti (položky 1 až 18), Reprodukční dovednosti a činnosti (položky 19 až 27) a Produkční dovednosti a činnosti (položka 28). Pro statistické zpracování byla použita klasická teorie testu (faktorová analýza) i teorie odpovědi na položku (dvou-parametrický model). Součástí metod byl i výpočet reliability a validity testu. Očekávané zamítnutí navržené hypotézy se potvrdilo jak u klasické teorie testu, tak u teorie odpovědi na položku. Výjimkou byl model 4, jehož fit indexy (zejména TLI = 0,537) však ukazovaly spíše nedostatek důkazů na zamítnutí hypotézy než na perfektní shodu modelu s daty. Cílem bylo sestavit a otestovat modely, jejichž shoda s daty bude nejlepší. Nejpříznivější shoda byla u modelů č. 1 a 5. Model 1 [CFI = 0.927, TLI=0.916, SRMR = 0.09, RMSEA (5 %) = 0.03, RMSEA (95 %) = 0.059], jehož struktura odpovídala navržené testové baterii,...
Rozvoj rovnovážných schopností v etapě základního tréninku v Teamgymu
Dymáková, Dominika ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Kašparová, Alena (oponent)
Název: Rozvoj rovnováhových schopností v etapě základního tréninku Teamgymu Cíl: Cílem práce je ověřit vliv intervenčního pohybového programu s vybranými cvičeními Jógy na úroveň rovnováhových schopností gymnastek v základní etapě tréninku Teamgymu. Metody: Byl vytvořen intervenční pohybový program zaměřený na rozvoj rovnováhových schopností, program obsahuje cvičení (pozice) z jógy. Program byl aplikován v tréninku gymnastek Teamgymu po dobu čtrnácti týdnů. Vliv intervence byl ověřen komparací výsledků experimentální a kontrolní skupiny ve vybraných testech rovnováhových schopností. Analýza dat byla provedena prostřednictvím neparametrického Mann-Whitneho testu s určenou hladinou pravděpodobnosti 95 %. Výběr testu byl proveden na základě nízkému počtu probandů a předpokládanému jiného než normálního rozdělení dat. Výsledky: Výsledky experimentální a kontrolní skupiny při srovnání rozdílů výsledků vstupního a výstupního měření ukazují, zlepšení výkonu ve vybraných testech a to u obou skupin. Itraindividuální srovnání ukazuje, že experimentální skupina se ve výstupních testech zlepšila, a to v testu Stoj na jedné noze oči otevřené a celkem šest probandek z osmi se zlepšilo v nestandardizovaném testu Stoj na rukou. Kontrolní skupina se zlepšila v testech Chůze na lavičce a Stoj na rukou. V porovnání...
Rozvoj rytmického cítění prostřednictvím hudebně pohybových cvičení u gymnastek mladšího školního věku
Kašparová, Alena ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Charakteristika práce: Rytmizace pohybu je považována za jeden ze základních předpokladů optimálního provedení pohybu danou technikou. Rozvoj hudebně-pohybových předpokladů, a tedy i rytmického cítění, je proto důležitý již od dětských kategorií. Tyto předpoklady můžeme ovlivňovat vhodným intervenčním programem hudebně-pohybových činností. Dobře zvládnuté rytmicko-pohybové vzorce se podílí, jak na úspěšném osvojování si různých pohybových aktivit, tak na výsledném sportovním výkonu. Cíl práce: Cílem práce je zpracování intervenčního programu zaměřeného na hudebně pohybové činnosti. Tyto činnosti rozvíjí a zdokonalují hudební předpoklady, tedy především rytmické cítění, koordinaci pohybu a schopnost zvládnout provádět hudebně pohybové sestavy u dětí v mladším školním věku. Intervenční program je sestaven z několika oddílů, které obsahují činnosti bez hudby, s hudbou a činnosti s využitím ozvučného náčiní. Metodika: Ve své práci jsem použila empirickou metodu výzkumu, a to testování. Pracovali jsme s experimentální (ES) a kontrolní (KS) skupinou. Obě skupiny absolvovaly vstupní diagnostiku rytmických schopností. Následně na základě diagnostiky, letité praxe a literatury, jsem vytvořila intervenční hudebně-pohybový program na rozvoj a zdokonalení rytmického cítění. Ten prováděla pouze experimentální...
Rozvoj základních lokomočních dovedností prostřednictvím her a PČ u dětí předškolního věku
Kašparová, Alena ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Panáčková, Michaela (oponent)
Charakteristika práce: Mezi základní lokomoční dovednosti řadíme chůzi, běh, skok, lezení a házení. Jejich rozvoj je ovlivněn především hrami a pohybovými činnostmi. Zvládnutí těchto dovedností zaručí dětem správný tělesný vývoj a také vytvoří nezbytné předpoklady pro osvojování těžších a složitějších dovedností. Úroveň základních lokomočních dovedností hodnotíme pomocí diagnostických prostředků. Cíl a smysl práce: Ve své práci jsem vytvořila inspiromat her a pohybových činností. Tyto hry a pohybové činnosti rozvíjí a zdokonalují základní lokomoční dovednosti, tedy chůzi, běh, skok, lezení a házení. Tato práce inspirovala nejen mě, ale slouží také jako inspirace pro pedagogy a cvičitele. Činnosti obsažené v inspiromatu slouží k rozvoji a zdokonalení základních lokomočních dovedností předškolních dětí. Řešení problému: Se skupinou chlapců a dívek ve věku 5-6 let v mateřské škole Sluníčko prováděl pedagog mnou navržené hry a pohybové činnosti získané na základě literatury, letité praxe a vlastních nápadů a zkušeností. Na základě pozorování jsem vytvořila inspiromat, do kterého jsem zařadila právě hry a pohybové činnosti, které se v práci s dětmi ukázaly jako nejvhodnější. Inspiromat je rozdělen na oddíly dle základních lokomočních dovedností - chůze, běh, skok, lezení, házení. Též je zde oddíl...
Srovnání atletických přípravek v Neratovicích, Staré Boleslavi a Nymburce
Kašparová, Alena ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
SOUHRN Diplomová práce Srovnání atletických přípravek v Neratovicích, Staré Boleslavi a Nymburce se zabývá porovnáním atletických přípravek ze třech aletických oddílů v Polabí. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem jsou přípravky vedeny, popis organizační struktury, zjištění základních informací o hlavních trenérech přípravek a sportovním zázemí. Práce je aktuální ke školnímu roku 2011/2012. Klíčová slova Děti, atletika, pohyb, hry, všestrannost, organizace, motivace, trenér.
Možnosti uplatnění zdravotně orientovaných cvičebních programů v těhotenství
Kašparová, Alena ; Kuhnová, Věra (oponent) ; Hronzová, Marie (vedoucí práce)
V předložené bakalářské práci zjišťuji možnosti uplatnění zdravotně orientovaných cvičebních programů v těhotenství. Jaké mají ženy během těhotenství možnosti cvičení, zda je nabídka dostupná pro všechny, případně jaké cvičení jim nejvíce vyhovuje a proč. Dále v práci vytvářím program pro cvičení matek doma. Dokládám to na příkladu jedné z probandek. Tato žena je v 7. měsíci těhotenství a velice mi pomohla se sestavováním cvičebního programu volbou cviků, které jí a ženám, se kterými cvičí, nejvíce vyhovují.
Students' team work support
Latiak, Martin ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Kašparová, Alena (oponent)
Práca sa zaoberá fenoménom tímovej práce a jej významom pri vývoji softwaru. Rozoberá význam tímovej práce v agilných softwarových metodológiách a venuje sa metódam vývoja v spolupráci. Mapuje oblasť výuky softwarového inžinierstva, predovšetkým z pohľadu možností podpory tímovej práce a jej integrácie do vysokoškolskej výuky softwarového inžinierstva. Popisuje existujúce softwarové nástroje slúžiace na podporu tímovej práce, a to nástroje univerzálne i špecifické, využívané pri vývoji softwaru. Jej druhoradým cieľom je vytvorenie špeciálnej aplikácie slúžiacej na podporu tímovej práce študentov predmetu "4IT115 - Základy softwarového inženýrství".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 KAŠPAROVÁ, Andrea
2 Kašparová, Adriana
1 Kašparová, Adéla
1 Kašparová, Alžběta
2 Kašparová, Amálie
9 Kašparová, Andrea
2 Kašparová, Aneta
4 Kašparová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.