Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 301 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rámcování kauzy Turów v regionálních médiích
Pištorová, Barbora ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza rámcování těžby uhlí v kauze Turów ve zpravodajském pokrytí v regionálních českých denících pomocí kvalitativní obsahové analýzy mediálních výstupů. Obsah práce je rozdělen do dvou hlavních částí. V teoretické části shrnuje teorii nastolování agendy, vymezuje koncept rámcování, stejně jako stručnou typologii a přístupy k identifikaci rámců, a popisuje rámcování ve zpravodajství. Nabízí taktéž přehled dosavadních studií zaměřených na rámcování environmentálních témat zpravodajskými médii i konkrétně na těžbu uhlí. Následuje stručná historie a vývoj kauzy Turów a metodologická část, jež vymezuje vybraný a analyzovaný mediální obsah, ale také identifikuje rizika tohoto výzkumu. Pro provedení kvalitativní analýzy byla zvolena zakotvená teorie a základní dva typy kódování: otevřené a axiální. Jejich pomocí bylo popsáno rámcování užívané ve zpravodajském pokrytí těžby uhlí v regionálních médiích a identifikované rámce a atributy připisované těžbě uhlí byly následně srovnány s již dříve provedenými studiemi. Práce tak nabízí přehled toho, jak média rámcovala těžbu uhlí v kauze Turów a nabízí vhled do této debaty.
Mediální obraz a pokrytí bezdomovců během koronavirové krize
Dařílek, Jan ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediálním obrazem bezdomovců jednoho roku před vypuknutím koronavirové krize (1. března 2019 až 28. února 2020) a jednoho roku během koronavirové krize (1. března 2020 až 28. února 2021). Klíčovou částí textu diplomové práce tvoří samotný výzkum, opřený především o zahraniční studie Moiry J. Calder (et al., 2011), Carole Zufferey (2008; 2010; 2014) a Mao (et al., 2012). V textu jsou shrnuty a použity téměř všechny dohledatelné práce, týkající se médií a bezdomovectví v České republice (Kadeřávek, 2016; Stuhlíková, 2011; Košťálová, 2013; Kronika, 2011; Balcar, 2014; Aujezdský, 2014; Malík, 2011; Straškrábová, 2018; Hejnal, 2012). Použitou metodou je kvantitativní analýza mediálních obsahů, výsledkem je pak popis mediálního obrazu. Zkoumány byly články internetového zpravodajství třech nejčtenějších veřejnoprávních médií - ČT24.cz; iRozhlas.cz; České noviny.cz a třech soukromých médií - Novinky.cz; iDnes.cz; Aktuálně.cz. Práce se věnuje nejprve prvnímu období, pak druhému období, ve kterých analyzuje a porovnává mediální obraz bezdomovectví mezi veřejnoprávními a soukromými médii a nakonec porovnává mediální obraz bezdomovců před začátkem krize a během krize. Díky svému rozsahu a zaměření je práce jedinou dohledatelnou studií o mediálním obrazu bezdomovců během koronavirové...
Trump vs. Biden - Na čí straně byly české televizní stanice?
Kratochvíl, Michal ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Americké prezidentské volby jsou bezesporu nejzásadnější zahraničněpolitickou událostí, kterou svým zpravodajstvím pravidelně pokrývají česká média. V případě těch posledních voleb se souboj o Bílý dům stal jedním z hlavních témat podzimu 2020. Do souboje o diváka se zapojili všichni tři hlavní celostátní vysílatelé - tedy TV Nova, ČT a TV Prima. Vůbec poprvé v historii se na těchto třech televizních stanicích současně vysílalo sčítání volebních výsledků. Jaká ale byla praxe v českých médiích? Ve Spojených státech je zcela standardní, že se mediální domy přiklánějí k některému z kandidátů, že zpravodajství je prodemokratické nebo prorepublikánské. Tato práce zkoumala, jakým způsobem se tento jev projevil v českých televizních stanicích. Výzkumné otázky tak byly zaměřeny na počet reportáží o jednotlivých kandidátech, jejich vyznění a celkový čas věnovaný volbám samotným i oběma kandidátům. Na základě sběru dat práce zhodnotila, že televizní stanice nevěnovaly stejný prostor oběma kandidátům. Daleko více prostoru dostal Donald Trump na úkor Joea Bidena. Trump byl navíc častěji vyobrazován v negativním smyslu. V tomto ohledu byla nejméně vyváženou českou televizní stanicí Česká televize, nejlépe na tom byla TV Prima. Ta ale zase nabídla nejméně amerického volebního zpravodajství, nejvíc ho odvysílala...
Analýza mediálního obrazu války proti teroru ve vybraných českých médiích
Hlosek, Alexander G. ; Horký, Petr (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřila na období stahování vojsk Severoatlantické aliance (NATO) z Afghánistánu. Cílem práce bylo zjistit, jak byl zobrazen konec války v Afghánistánu v České republice. Veteráni z tohoto konfliktu se o způsobu stahování vojsk vyjadřovali jako o absolutním selhání a ostudě doprovázené pocity bezmoci. Někteří politici, včetně amerického prezidenta Bidena, se o situaci přitom vyjadřovali jako o úspěchu. Byly vybrány dva online zpravodajské weby (iDNES.cz a Novinky.cz). K důkladnější analýze jsem kvůli množství obsahu zvolil období: 25. 08. 2021 - 31. 08. 2021. Pomocí klíčových slov jsem zkoumal, zda převažoval obsah pozitivní, negativní či neutrální. Výsledkem bylo zjištění, že negativní obsah převýšil obsah pozitivní. Negativní klíčové slovo "chaos" se u obou zpravodajských webů vyskytlo nejčastěji. Záměrem nebyla analýza stahování Armády ČR. Analýza se zaměřila na obsah, který se týká NATO. Obsah, který hodnotí působení Armády ČR, ale nehodnotí alianci jako celek, byl zařazen do kategorie - Neutrální. Seznámil jsem se s veškerým obsahem týkajícím se konce války v Afghánistánu na zpravodajských webech iDNES.cz a Novinky.cz za srpen a září 2021. Konflikt pozoruji a studuji již delší dobu, udržuji kontakt s veterány války v Afghánistánu a bedlivě jsem vyslyšel jejich názory...
Analýza politických reklam na Facebooku před parlamentními volbami v roce 2021
Obergruber, Ondřej ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se věnuje analyzování facebookových reklam, konkrétně těch politických před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Teoretická část práce se věnuje nejprve obecně politické komunikaci a jejímu vývoji, od kterého volně přechází k popisu současného věku politické komunikace. Dále je pozornost zaměřena na politickou komunikaci skrze sociální sítě a technické prostředky, kterými politici v rámci online prostředí komunikují. Praktická část spočívá v kvantitativní obsahové analýze jednotlivých reklam pomocí facebookového nástroje Ad Library a programu SPSS. Výsledky analýzy jsou interpretovány a zasazeny do kontextu výzkumu, zároveň se tak odpovídá na výzkumné otázky práce.
Analýza aféry Jana Kalvody v článcích z Lidových novin a Deníku Právo v letech 1996 - 1997
Novotný, Ondřej ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Práce pojednává o známé aféře vrcholného politika ODA a ministra spravedlnosti Jana Kalvody, který v roce 1996 rezignoval na všechny své veřejné funkce a odešel z vrcholné politiky. Metodou kvalitativní analýzy se práce zaměřuje na rezonování tohoto aktu ve článcích velkých tuzemských novinových deníků Právo a Lidových novin a zkoumá, kterak se k jevu, jenž do té doby neměl v české politice obdoby, přistupovalo. Součástí celé práce je stručný pohled na vývoj Občanské demokratické aliance, na její vrcholné osobnosti i úspěchy během Kalvodova předsednictví, dále medailonek o Janu Kalvodovi, v rámci hlavního výzkumu pak zhodnocení vybraných novinových článků, které začaly vycházet bezprostředně po Kalvodově odstoupení a vrcholily složením jeho stranické funkce předsedy v roce 1997. Celá práce byla sepsána primárně na základě knižních pramenů pojednávajících o ODA a následně díky prostudování zásadních novinových článků ze sledovaného období 1996-97. Každá kapitola výzkumné části je zakončena komparací a v samém závěru následuje zamyšlení nad celou kauzou očima autora i její srovnání s dalšími politickými aférami.
Diskurzivní analýza komunikace vlády ČR k viru COVID- 19 za rok 2020
Rys, Filip ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Komunikace vlády ČR byla v průběhu roku 2020 kvůli pandemii covid-19 mnohými kritizována. Cílem této práce je analýza komunikace vlády a její následná interpretace v kontextu nastolování agendy, sekuritizace a narativizace. Obsahem je rovněž analýza reflexí vládních aktérů v samostatných rozhovorech v médiích. Diplomová práce obsahuje diskursivní analýzu tiskových konferencí vlády v roce 2020, na základě které vznikly diskursivní modely. Tyto modely slouží k definování způsobu, jakým vláda komunikovala problematiku pandemie covid-19. Následuje analýza z pohledu nastolování agendy, ve které se prokázalo, že vláda svá komunikovaná témata úspěšně nastolila i v médiích. Na základě analýzy nastolování agendy byla vytvořena i sekuritizační analýza. Ta prokázala, že existuje minimálně jedna významná korelace mezi tím, jaký sekuritizační řečový akt vláda používala a jak lidé vnímali hrozbu pandemie. Analýza reflexí aktérů v samostatných rozhovorech ukázala, že politici drželi komunikaci konzistentní i mimo analyzované tiskové konference. Propojující linkou komunikace vlády byla snaha o zmírnění jakýchkoliv pochybností pomocí slovního spojení, že dělají maximum. Za každých okolností se snažili prezentovat, že je učiněno vše, co bylo možné.
České parlamentní volby v zahraničních médiích
Svobodová, Natálie ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zabývá volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021 v kontextu vybraných zahraničních médií. Hlavním cílem práce je samotné zmapování zahraničního mediálního prostoru v souvislosti se zmíněnými podzimními volbami. Cíl práce je doplněn čtyřmi výzkumnými otázkami a hypotézami, které se zabývají zejména rozsahem, který byl ve vybraných článcích věnován jednotlivým politickým lídrům, politickým subjektům, ale také personalizaci. Úvod práce čtenáře uvádí do zkoumané problematiky a dále blíže představuje vybrané teoretické koncepty související s tématem. V teoretické části je popsána personalizace vycházející z politické komunikace a zahraniční zpravodajství. Práce se dále dotýká také představení mediálních systémů, účinku médií a nastolování agendy. Další kapitola se zabývá metodologií výzkumu, kde jsou blíže popsány využité výzkumné metody a analýza dat. V praktické části je jejím stěžejním bodem provedená kvantitativní obsahová analýza vybraných slovenských médiích, jimiž jsou Denník N, Hospodárske noviny a deník SME. V rámci výzkumu byl také proveden základní kvalitativní přehled vybraných mediálních obsahů z Velké Británie a Spojených států amerických. V samém závěru práce jsou představeny stěžejní výsledky provedených analýz a zodpovězené výzkumné otázky.
Analysis of the use of social networks in the government communication of Zuzana Čaputová as the President of the Slovak Republic
Poliaková, Zuzana ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práca je zameraná na analýzu politickej komunikácie prezidentky Slovenskej republiky Zuzany Čaputovej na vybraných sociálnych sieťach. Cieľom práce je zmapovanie charakterických rýs komunikácie na jednotlivých platformách, ktoré prezidentka v rámci politickej komunikácie využíva. Rovnako budú zachytené i podobné resp. rozdielne prvky vyskytujúce sa na daných platformách, pričom bude pozornosť venovaná i samotným komunikovaným tematickým oblastiam. Prvá časť práce je venovaná vymedzeniu oblasti výskumu, čo nevyhnutne predpokladá predovšetkým teoretické vymedzenie pojmu politickej komunikácie a jeho zasadenie do kontextu nových médií súčasne s vymedzením vybraných trendov v oblasti novodobej politickej komunikácie. Súčasťou teoretického zázemia je i uvedenie do kontextu z hľadiska role prezidenta v rámci Slovenskej republiky. Po teoretickom ukotvení nasleduje predstavenie zvolenej metodológie, na čo nadväzuje záverečná pasáž práce, v ktorej je formou obsahovej analýzy sledovaná a skúmaná komunikačná aktivita prezidentky na vybraných sociálnych sieťach v priebehu troch vopred vybraných a typologicky odlišných období. Na prevedenú analýzu je viazaná taktiež interpretácia výsledkov získaných dát.
Rozhlasové vysílání jako komunitní nástroj městských subkultur
Míkovcová, Eliška ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce si klade za cíl popsat a vyložit fenomén komunitního rozhlasového vysílání. V České republice tento sektor není legislativně ukotven, aby doplnil duální systém komerčních a veřejnoprávních stanic, přesto zde stanice tohoto typu existují. Jako předmět případové studie jsem si zvolila internetové rádio zaměřené na vysílání městských subkultur - StreetCulture, které považuji za jedinečný úkaz na českém mediálním trhu. Stanice svou specifičnost dokazuje širokým obsahovým záběrem, protože působí jako platforma pro velké množství různých komunit a je propojena s veřejným prostorem, že kterého vysílá. V analytické části práce zjišťuji, jakým způsobem naplňuje rádio StreetCulture čtyři základní aspekty komunitních médií podle definice mediálního teoretika Nica Carpentiera: komunitní rozměr, alternativní rozměr, občanský rozměr a rhizomatický rozměr. U každého z těchto aspektů jsem se pokusila nastínit, jakým způsobem se vztahuje ke stanici StreetCulture z hlediska fungování organizace, jak se promítá v obsahové složce vysílání a jakým způsobem jsou jednotlivé aspekty reflektovány také v mimovysílacích aktivitách této občansky prospěšné společnosti. Cílem této práce není vyvodit všeobecně platné závěry, které by bylo možné aplikovat na ostatní komunitní stanice u nás, ale...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 301 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Křeček, Jindřich
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.