Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Banky a jejich úloha v ekonomice České republiky
Zamrazilová, Věra ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Předmětem této diplomové práce je charakteristika bank a jejich úlohy v ekonomice České republiky, představení základních bankovních činností a produktů a analýza významného bankovního produktu, kterým je stavební spoření. První část představuje fungování bankovního systému, centrální banky a komerčních bank a nabídku bankovních produktů. Druhá část práce se zabývá principy fungování stavebního spoření, vývojem a zhodnocením nejdůležitějších změn stavebního spoření v České republice. V této práci se také nachází porování stavebního spoření v Německu, v Rakousku a na Slovensku a je zde nastíněn možný budoucí vývoj stavebního spoření v České republice. V závěru práce jsou shrnuty nejdůležitější poznatky o úloze bank se zvláštním zřetelem na rozbor stavebního spoření.
Pojistné produkty a jejich využití v běžném životě
Marková, Zuzana ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Název práce: Pojistné produkty a jejich využití v běžném životě Autor: Zuzana Marková Vedoucí práce: PhDr. Milena Tichá, CSc. Klíčová slova: pojištění, důchodové pojištění, penzijní společnost Anotace Bakalářská práce charakterizuje pojistné produkty se zaměřením na důchodové pojištění. První část práce se zabývá pojmem pojištění a popisem jeho jednotlivých druhů. V dalších částech se již zaměřuje jen na důchodové pojištění fungující v České republice. Předkládá informace o postupném zavádění tohoto druhu pojištění až po současnost. Především se práce zaměřuje na analýzu druhého a třetího pilíře důchodového systému, které detailně popisuje, doplňuje o aktuální poznatky a analyzuje možnosti jejich budoucího vývoje. Závěr práce shrnuje a hodnotí nejdůležitější poznatky a data získaná z průzkumu míry využívání těchto pojistných produktů.
Svoboda projevu a její meze
Smílek, Ondřej ; Suchánek, Radovan (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o svobodě projevu a jejích mezích. Svoboda projevu je jakožto základní lidské právo nezbytné pro řádné fungování demokratického právního státu a v tomto ohledu mu také musí být dána náležitá ochrana. Tu v českém právním řádku zajišťuje právní předpis nejvyšší právní síly, součást ústavního pořádku České republiky, Listina základních práv a svobod. Svoboda projevu v podobě, v jaké ji chápeme dnes, byla formulována teprve po druhé světové válce jako prevence před podobně zničujícím válečným konfliktem v budoucnosti. Určitou touhu po šíření svobodných myšlenek však spatřujeme i hluboko v historii, kdy byly první pokusy o získání svobody projevu úzce spjaty s náboženstvím. V 19. století, kdy již svoboda vyznání našla své pevné místo v zákonech většiny evropských zemí, počala být svoboda projevu chápána v souvislosti se svobodou tisku, které bylo v té době jediným sdělovacím prostředkem. V průběhu 20. Století, kdy bylo lidstvo na celém světě svědkem otřesných hrůz válek, bylo nutno lidská práva přísně chránit. Za tímto účelem vznikly mezinárodní organizace a v jejich rámci i mezinárodní katalogy lidských práv. Formulace lidských práv a základních svobod je v těchto dokumentech velmi podobná, zároveň je pojí myšlenka, že lidská práva jsou nadřazená jakýmkoli jiným zájmům. Svoboda...
Proměny dětství a vzdělávání v Českých zemích
Musil, Jan ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vývoj dětství a jeho závislosti na rozrůstajícím se a zdokonalujícím se školství. Práce by měla podat výklad o tom, jak vzdělávání ovlivnilo etapu dětství v minulosti v Českých zemích. Jaký vliv mělo školství na délku a kvalitu dětství. Práce je uspořádána chronologicky od počátku vzdělávání v Českých zemích (panovník sv. Václav) až do konce 18. století - přesněji konec vlády Josefa II. Jednotlivé kapitoly nám podají výklad o školství a dětství v dané historické etapě, přiblíží nám jeho vývoj a specifika dané doby. Každá kapitola je věnována nejdříve vývoji školství a poté se zaměřuje na dětství. V prvních kapitolách se bude jednat o dětství přímo jednotlivců, především panovníků. V dalších kapitolách diplomové práce se dětství bude zobecňovat na šlechtice a později i na obecný lid. Závěrem práce srovnám jednotlivé etapy zaměřené na vývoj dětství se zohledněním všech faktorů. Uvidíme postupný vývoj dětství. Práce by měla sloužit především studentům pedagogických fakult, jakožto ukázka toho, jak vzdělávání a dětství úzce souvisí a jak může vzdělávání ovlivnit dětství.
Kontroverzní témata v hodinách občanské výchovy
Marková, Markéta ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Každý z nás má na téma, situaci, skutečnost, jev nějaký svůj úhel pohledu. V této diplomové práci jsem se snažila představit a zpracovat jeden z možných náhledů a jedno z pojetí "Kontroverzních témat ve výuce občanské výchovy". V teoretické části jsem se nejprve zabývala cíli a náplní předmětu občanská výchova z hlediska různých kurikulárních dokumentů. Dále jsem se věnovala definici a významu slova kontroverze a kontroverzní. Stanovila jsem, jaké základní podmínky musí nastat, aby se téma stalo kontroverzním. Ve třetí kapitole jsem odpovídala na otázku, proč je ve škole důležité kontroverzními tématy se zabývat. Odpovědi jsem popsala ze čtyř pohledů - z hlediska školy, žáka, Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (kurikulárních dokumentů) a z hlediska učitele. V praktické části jsem vytvořila konkrétní návrh zpracování témat jako kontroverzních ve vzdělávací oblasti občanská výchova podle Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V tabulkách jsem sobě přiřadila učivo, konkrétní aplikaci učiva jako kontroverzního tématu, výstupy žáka a klíčové kompetence, které může žák rozvíjet. Nakonec jsem se zamyslela nad tím, jaké další předměty či průřezová témata se danému kontroverznímu tématu vztahují. Dále jsem vybrala základní výukové metody, pomocí kterých se může učitel se žáky...
Péče o duši jako základ sebevýchovy
Stříbrská, Lenka ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce podává základní vyložení tématu péče o duši doplněné o úvahy spadající do filosofie výchovy. V úvodu textu jsou autorkou vytyčeny tři výchozí otázky: Co je péče o duši a co do sebe tato starost zahrnuje? Jaké jsou možnosti návratu k této koncepci v současné době a je tento návrat ještě možný? Jakou roli hraje dnes v rámci "starání se" škola a jaká je úloha učitele? Samotná práce je rozdělena do tří oddílů, jež jsou věnovány srovnání vnímání duše v období antiky, novověku, Patočkovu pojetí dějin a životních pohybů a tázání, dialogu a objevování vlastního počátku jako náležitostí, bez nichž se vzestupný duševní pohyb nemůže uskutečnit. Péče o duši souvisí též s fenoménem svobody jako svobody k něčemu, co nás zakládá. Postupně se vyjevuje nezbytnost aktualizace pečování o duši v současné době, v níž hraje velice důležitou roli škola jako hlavní participant v procesu výchovy.
Ochrana základních lidských práv v africkém prostředí (Zimbabwe) - komparace s kontinentálním typem právní kultury
Kotršálová, Iva ; Sádovský, Stanislav (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá africkým regionálním systémem ochrany lidských práv, jeho základními prvky, ústředními orgány a výsledky jejich součinnosti. Cílem práce je zjistit, zda je nastavení lidsko-právní ochrany v současnosti schopno garantovat efektivní ochranu základních práv obyvatel afrického kontinentu. První část práce vymezuje lidská práva v historickém a pojmovém kontextu. Pro potřeby komparativní analýzy následuje pojednání o systému ochrany v kontinentálním právu, spolu s naznačením "nadstavbových" možností, kterými disponují občané v rámci komunitárního práva členských států EU. Africký právní systém jakožto vodící linie celé práce je aplikován na příkladu státu Zimbabwe. Zde je na základě praxe demonstrováno, že přes formální systém ochrany na úrovni Africké unie a jejich orgánů se africký region stále potýká s vážným porušováním lidských práv pramenícím především na státní úrovni, jejichž ochranu a nápravu nebyl doposud systém schopný zabezpečit. Práci uzavírá zobecňující komparace obou regionálních mechanismů ochrany lidských práv a využití této problematiky pro pedagogickou praxi.
Liberální demokracie a občanská společnost
Chloubová, Karolína ; Hauser, Michael (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Práce kriticky reflektuje teorii C. B. Macphersona. Zabývá se jeho vizí demokracie jako jednotřídní společnosti, která je s příchodem liberalismu postupně přetvářena pro třídně rozvrstvenou společnost jako následek ekonomického liberalismu. Text se obrací i na autory, ze kterých Macpherson vychází, a také sleduje i další liberálně demokratické teoretiky pojednávající o problematice demokracie a soukromého vlastnictví. Stěžejní část práce se ovšem věnuje Macphersonovým důležitým kritikům a jeho zásadním konceptům jako je síť transferu sil, rozlišení etiky konzumenta a etiky rozvoje atd. Práce po analýze těchto textů ověřuje udržitelnost Macphersonovy teorie a také hodnotí její použitelnost pro současný svět. klíčová slova: liberální demokracie, kapitalismus, rozvoj schopností, socialismus, transfer schopností, Macpherson

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Jirásková, Veronika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.