Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hospitační činnost z pohledu managementu mateřské školy
Šonska, Kristýna ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hospitacemi v mateřských školách z pohledu managementu, jako jedním ze zásadních nástrojů pro rozvoj pedagogických pracovníků a zlepšování kvality mateřských škol. Je rozdělena na dvě hlavní části-teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá kontrolou, dělí ji na vnitřní a vnější, a kontrolováním jako manažerskou funkcí. Dále se zaměřuje na typickou kontrolu v prostředí školy, hospitaci. Popisuje zásady správně provedené hospitace, které by měl každý hospitující i hospitovaný znát a jednotlivé pojmy dané problematiky. V teoretické části jsou představeny také formy hospitace, které lze v mateřské škole provádět a metody dalšího vzdělávání s hospitací související. Empirická část představuje výzkumné šetření, které bylo zaměřeno na zjištění formy hospitací v mateřských školách, na využívání výsledků z provedených hospitací a na rozvoj pedagogů prostřednictvím hospitačních činností. Je zde popsána přípravná část výzkumu, sběr dat metodou polostrukturovaných rozhovorů a vyhodnocování získaných rozhovorů. Zjišťovány byly především formy hospitace se záměrem na vzájemné hospitace, způsoby vedení pohospitačního rozhovoru a využívání výsledků z provedených hospitací. Dále byla ředitelům nabízena novější forma hospitace-videohospitace. Na základě provedeného kvalitativního...
Zaměstnanecké benefity pedagogických pracovníků vybraných škol
Novák, Michal ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá poskytováním zaměstnaneckých benefitů pedagogickým pracovníkům a využitím této oblasti jakožto nástroje řízení lidských zdrojů vedením škol. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce shrnuje poznatky o problematice z odborné literatury, definuje základní pojmy a slouží jako základ pro navazující část praktickou. Ta popisuje metodu stanovení cíle práce, tedy popsat využití poskytování zaměstnaneckých benefitů jako nástroje řízení lidských zdrojů z pohledu vedení vybraných škol, metodologii výzkumného šetření a prezentuje výsledky provedeného výzkumu, včetně jejich interpretace a diskuse. Kvalitativní výzkumné šetření proběhlo na třech vybraných středních školách v Praze, metodou polostrukturovaných rozhovorů s řediteli a ředitelkami škol a následného dotazníkového šetření mezi pedagogickými pracovníky daných škol. Výsledkem výzkumu je zodpovězení výzkumných otázek, tedy jak využívá vedení vybraných škol zaměstnaneckých benefitů jako nástroje řízení lidských zdrojů, jaké benefity jsou na vybraných školách pedagogickým pracovníkům nabízeny a které benefity jsou mezi pedagogy na vybraných školách nejoblíbenější. Výzkum ukazuje, že míra využití poskytování benefitů jako nástroje řízení lidských zdrojů se na jednotlivých zkoumaných školách liší,...
Strategie rozvoje vybrané školy
Kočová, Karolína ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast strategického managementu vybrané vzdělávací organizace, kterou je odborné učiliště. V teoretické části diplomové práce je věnována pozornost teoretickým východiskům, tedy oblasti vzdělávání, managementu v širším kontextu a strategickému managementu se specifiky ve vzdělávání. Diplomová práce se dále zaměřuje na vybranou vzdělávací organizaci a její charakteristiky, a obecná specifika speciálních škol. Ve výzkumné části je analyzován současný stav managementu organizace a s využitím rozhovorů a dotazníkového šetření jsou zjišťovány informace vedoucí k naplnění cíle diplomové práce, a to k sestavení strategie rozvoje vybrané organizace. Cílem diplomové práce je zpracování návrhu strategie rozvoje vybrané školy, a to na základě analýzy současného stavu řízení školy s využitím výstupů dotazníkového šetření a rozhovorů a ve vazbě na strategické dokumenty vzdělávací politiky České republiky včetně využití výsledků projektů zpracovaných na národní úrovni ke zkoumané problematice. Stěžejním krokem pro vytvoření strategického plánu je zjištění klimatu školy na základě dotazníků a rozhovoru, SWOT analýza, obsahová analýza dokumentů školy, včetně analýzy hodnocení školy Českou školní inspekcí.
Management kvality vybraného školského výchovného a ubytovacího zařízení
Rubeš, David ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se věnuje managementu kvality vybraného školského výchovného a ubytovacího zařízení, konkrétně domova mládeže fungujícího při střední škole. Základními teoretickými východisky diplomové práce jsou oblasti, jako je výchova a vzdělávání, management kvality v širším pojetí a management kvality se specifiky ve vzdělávání. Výzkumná část obsahuje analýzu objektu šetření, pro který je navržena struktura autoevaluační zprávy a bylo provedeno pilotní hodnocení na základě vytvořeného dotazníku, rozhovorů a sledovaných dat, a to včetně návrhu doporučení k navýšení kvality a k případným úpravám dokumentace domova mládeže. Východiskem pro výzkum a následnou autoevaluační zprávu jsou zejména Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání v modifikaci pro domovy mládeže. KLÍČOVÁ SLOVA Domov mládeže, kritéria kvality České školní inspekce, management kvality, střední škola, školské výchovné a ubytovací zařízení, výchova, vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.