Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  začátekpředchozí169 - 178  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Neverbální komunikace účastníků televizních talkshow
Honzáková, Veronika ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce pojednává o neverbálních prostředcích komunikace užívaných účastníky talkshow. Zaměřila jsem se na moderátora a hosty late night show České televize Uvolněte se, prosím. V teoretické části práce definuje neverbální komunikaci, dále pak pojednává o klasifikaci a popisu neřečových jevů. V praktické části se zabývám interpretací konkrétních mimoslovních jevů, jejich záměmostí či bezděčností, záměrem produktora a působením na recipienta pořadu. V této práci jsem se snažila poukázat na propojenost verbální a neverbální složky a použití rozdílných nonverbálních prostředků moderátora v závislosti na věku a pohlaví hosta.
Komiks v předškolním a mladším školním věku
Šindelářová, Šárka ; Hník, Ondřej (oponent) ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce)
Hlavním záměrem diplomové práce je vymezení žánru komiksu, jeho rozčlenění podle různých kritérií a nastínění jeho vzniku a vývoje ve světě i v České republice s důrazem na historii klasického komiksu a na specifika žánru pro předškolní a mladší školní věk a jeho didaktický potenciál. Diplomová práce navrhuje soubor námětů a her a mapuje současnou komiksovou produkci na stránkách časopisů.
Vlastní literární dílo
Boček, Miroslav ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
V následujícím eseji mi půjde o detailní představení mého tvůrčího vývoje, k němuž došlo od zadání diplomové práce až do okamžiku, kdy byla dokončena (cca tedy od konce minulého roku, roku 2005, až po současnost, tj. po konec listopadu roku 2006). Dobu, která jejímu zadání předcházela, záměrně opomíjím, neboť jde o natolik složitý a proměnlivý proces, že by se esej zákonitě rozrostl do naprosté nepřehlednosti. Zmíním pouze to, že první básnické pokusy vznikaly přibližně kolem šestnáctého roku života, přičemž můj styl v následujících letech doznal řady změn a prudkých obratů. V posledních letech před zadáním diplomové práce ale moje tvůrčí činnost upadala do stále výraznější stagnace. Práce tak představovala pokus o znovuoživení vlastní tvorby. Jenom podotknu, že jsem do té doby psal "do šuplíku", nikde jsem svoji poezii nerecitoval, neprezentoval, což se na oné stagnaci podepsalo zásadním způsobem. Situace je nyní jiná: navázal jsem kontakty s jihočeskou básnickou "obcí" a zúčastnil se prvního autorského čtení.
Výchova ke čtenářství prostřednictvím práce s knihou v předškolním věku
Zahradníková, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice vztahu předškolního dítěte ke knize. Teoretická část se zabývá čtenářskou gramotností, možnostmi aktivit předškolních zařízení podporujících čtenářskou gramotnost dětí a kompexností činností podporujících estický vývoj dítěte předškolního věku. V praktické části byl realizován tématicky zaměřený projekt postavený na aranžováných setkáních s pohádkou. Cílem bylo vytvořit a posílit vztah dítěte ke knize. V práci jsou dále prezentovány výsledky řízených rozhovorů a pozorování, na jejichž základě byla analyzována současná čtenářská úroveň rodin tohoto vzorku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Čtyři vypravěči Žertu
Machová, Dana ; Hník, Ondřej (oponent) ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou vyprávění v románu Milana Kundery Žert. V centru zájmu stojí čtyři vypravěči a různé způsoby jejich narace. Analýza si všímá toho, která z postav vypráví (a jak) a která nevypráví, a jaký má tento rozdíl vliv na utváření jejich obrazu. V závěru jsou shrnuty nejdůležitější poznatky, jichž jsem v průběhu diplomové práce dosáhla.
Čtenářská gramotnost a její rozvoj ve výuce literatury na ZŠ a G
Chalupová, Jitka ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Výchozím bodem této práce je tvrzení, že žáci druhého stupně dosáhli v mezinárodním srovnání zaměřeném na čtenářskou gramotnost spíše podprůměrných výsledků (PISA 2000 - podprůměrné výsledky, PISA 2003 - průměrné výsledky, avšak oproti roku 2000 s horším bodovým ohodnocením). Cílem diplomové práce tedy bylo vymezit pojem čtenářská gramotnost, sledovat příčiny ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti a především navrhnout možná řešení, díky kterým by se tato úroveň zvyšovala. V práci jsou popsány jednotlivé výzkumy, které sledují úroveň čtenářské gramotnosti, jsou uvedeny výsledky těchto výzkumů a také faktory, které ČG ovlivňují. Z mimoškolních faktorů to je zejména obliba čtení knih a sociální a kulturní úroveň rodiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Model výuky literatury na II.stupni základní školy s využitím tvořivosti
Mašková, Marie ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
V diplomové práci je představen model výuky literatury, jehož cílem je rozvíjet kreativitu žáků a zároveň kreativní potenciál žáků využívat jako motivující nástroj učení. Cílem diplomové práce je uspořádat teoretická východiska, na základě nichž je vybudována autorčina koncepce a pojetí literární výchovy na II. stupni základní školy, a jejich užití je doloženo na příkladech vyučovacích hodin. Práce je rozdělena na část teoretická východiska a praktická část práce. Teoretická část se zaměřuje na problémy, které souvisí s pojmem kreativita, tvůrčí osobnost, tvůrčí myšlení a učení. Práce se dále zabývá čtenářstvím pubescentů, interpretací literárního textu, schopností žáků textům rozumět a smysluplné texty i tvořit. V poslední kapitole teoretické části jsou formulovány kompetence, jakých by měl žák dosáhnout. Ve druhé části práce je praktické využití teoretických východisek ve školní praxi. Je zde představen model výuky, ukázky vyučovacích hodin a systém hodnocení žáků i výuky.
Kreativní interpretace jako didaktický problém
Hník, Ondřej ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
Cílem práce je formulovat vzdělávací literární program pro první stupeň základní školy a zároveň tím připravit půdu pro tvůrčí práci na druhém stupni. Program je nazván "Kreativní interpretace" a již samotným požadavkem na kreativitu klade důraz na mezipředmětové vztahy. Kreativní interpretace v rámci literární výchovy by v praxi prostřednictvím učitele umožnila dětem - mimo jiné - přímo se podílet na výstavbě (uměleckého) textu - díla. Do centra výchovného působení se tak dostává (literární) zážitek. Literární úkoly formulované s ohledem na zážitek dětem odkrývají umělecký rozměr textu, tedy nejen jeho první významový plán. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Umělecká literatura jako didaktický problém
Koziolová, Lenka ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Zpracování roční metodické řady literárního semináře pro střední školy se zaměřením na humanistickou pedagogiku, která usiluje o všestrannou kultivaci dítěte, sebezdokonalování a formování osobnosti na základě rozvíjení hodnot, postojů a dovedností tvořivým objevováním. Diplomová práce je rozdělena do šesti kapitol Humor a hra, Příběh, Láska a soucit, Na Východ a dále, Znovuzrození a šperk a Prokletá dle vybraných okruhů, které jsou vzájemně provázané. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Čas a prostor v díle Karla Šiktance
Fišerová, Daniela ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Ve své práci se zaměřím na tematiku časoprostoru v Šiktancově díle. Danou problematiku budu sledovat nejen v rámci celého Šiktancova díla básnického (s bližším zaměřením na sbírky a skladby, v rámci nichž se tematika časoprostoru projevuje dle mého soudu nejvýrazněji, tj. Český Orloj, Adam a Eva, Zaříkávání živých, Tanec Smrti, aj.), ale i v rámci Šiktancovy tvorby pohádkářské. Během své práce budu postupovat s využitím zejména metod textové analýzy, interpretace (své závěry budu následně dokládat na konkrétních příkladech ze Šiktancových textů) a komparace, přičemž se budu samozřejmě rovněž snažit i o zapojení svých zjištění do literárně-teoretických a literárně-historických souvislostí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   začátekpředchozí169 - 178  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.