Název: Čtenářská gramotnost a její rozvoj ve výuce literatury na ZŠ a G
Překlad názvu: Reading Literacy and its Development in the Teaching of Literature in Primary Schools and Grammar Schools
Autoři: Chalupová, Jitka ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2006
Jazyk: cze
Abstrakt: Výchozím bodem této práce je tvrzení, že žáci druhého stupně dosáhli v mezinárodním srovnání zaměřeném na čtenářskou gramotnost spíše podprůměrných výsledků (PISA 2000 - podprůměrné výsledky, PISA 2003 - průměrné výsledky, avšak oproti roku 2000 s horším bodovým ohodnocením). Cílem diplomové práce tedy bylo vymezit pojem čtenářská gramotnost, sledovat příčiny ovlivňující úroveň čtenářské gramotnosti a především navrhnout možná řešení, díky kterým by se tato úroveň zvyšovala. V práci jsou popsány jednotlivé výzkumy, které sledují úroveň čtenářské gramotnosti, jsou uvedeny výsledky těchto výzkumů a také faktory, které ČG ovlivňují. Z mimoškolních faktorů to je zejména obliba čtení knih a sociální a kulturní úroveň rodiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/7755

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-270239


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-24, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet