Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání současného pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů biologie ve vybraných zemích
Fialová, Michaela ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Havlová, Michaela (oponent)
Ve většině zemí na celém světě nalezneme ve vládě resorty (ministerstva) zaměřená na vzdělávání v dané zemi. Tato ministerstva se mimo jiné zabývají vzděláváním těch, kteří by měli vzdělávat, tedy obecně pedagogických pracovníků, nebo-li učitelů. Učitelé jsou základní funkční jednotkou vzdělávání, proto by na jejich vzdělání a přípravu na budoucí pedagogické povolání měl být kladen obzvláště velký důraz. Pokud společnost nebude mít dostatečně kvalifikované učitele, nebude moci očekávat výborné výsledky ve vzdělávání, i když zde samozřejmě hrají roli i další faktory. Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním učitelů, zejména učitelů biologie: jaké je potřeba nejnižší možné vzdělání a kolik let budoucí učitel studuje; jaká je požadovaná struktura učitelského studia v České republice, ve Finsku, v Polské republice, v Irské republice a v USA a jaká část studia je věnována získávání znalostí biologie a jaká část získávání pedagogicko-psychologických znalostí, které jsou považovány za nutné pro výkon pedagogické profese.
Primární prevence v oblasti látkových i nelátkových závislostí na základních a středních školách v ČR a vybraných evropských zemích.
Přibylová, Kateřina ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Havlová, Michaela (oponent)
V České republice se můžeme prostřednictvím tzv. minimálního preventivního programu školy setkat nejen s pojmem "závislosti látkové", ale i s pojmem "závislosti nelátkové". Jakým způsobem však probíhá prevence těchto závislostí a můžeme se s tímto komplexním přístupem k prevenci závislostí setkat i na školách jiných zemí? Pro porovnání s Českou republikou jsem si vybrala dvě země: Finsko a Velkou Británii. Hlavním cílem mé práce bylo zjistit, jaké jsou současné školní preventivní přístupy, a to na základě analýzy školních preventivních programů či jiných preventivních aktivit škol jednotlivých zemí. Dále pak na základě kurikulárních dokumentů zemí zjistit, jaké předměty či průřezová témata se podílí na prevenci látkových a nelátkových závislostí. A závěrem ze získaných poznatků shrnout, do jaké míry realizují školy jednotlivých zemí prevenci látkových a nelátkových závislostí. Klíčová slova: školní primární prevence, látkové závislosti, nelátkové závislosti, behaviorální závislosti, kurikulární dokumenty, školní preventivní programy
Výuka první pomoci a její efektivita - kvantitativní výzkum
Slánská, Helena ; Havlová, Michaela (vedoucí práce) ; Tauchen, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou První pomoci. Hlavním cílem této práce je: Porovnat úroveň znalostí studentů před a po absolvování vysokoškolského kurzu "První pomoc ve škole" na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy, a tím zhodnotit efektivitu výuky tohoto cyklu. Hlavní cíl vyvolá řadu dílčích cílů, na které je potřeba hledat odpověď: 1. Je první pomoc v odborné literatuře jednotě definována? 2. Jak je začleněna výuka první pomoci do kurikula a mimoškolního vzdělávacího systému? 3. Které kroky je potřeba učinit k realizaci kvantitativního výzkumu? 4. Jakým způsobem je možné zpracovat sebraná data v kvantitativním výzkumu? 5. Která témata jsou pro studenty problematická ve výuce "První pomoci ve škole" na základě provedeného výzkumu? Práce je rozdělena do pěti kapitol. Úvod - tedy první kapitola, shrnuje, o čem práce pojednává. Druhá kapitola se zabývá definicí první pomoci, výukou první pomoci na školách a obecně výzkumu v této oblasti. Třetí kapitola se věnuje realizaci kvantitativního výzkumu a definicí hypotéz. Čtvrtá kapitola shrnuje výsledky získané na základě výzkumu. Poslední kapitola - pátá, je zaměřená na diskuzi. Jsou zde diskutovány jednotlivé hypotézy, které byly pro výzkum stanoveny. Výsledky jsou srovnány se zahraniční literaturou. Klíčová slova: První pomoc, kurikulum,...
Vliv kinesiotapingu na posturální řízení stoje
Havlová, Michaela ; Bitnar, Petr (vedoucí práce) ; Čech, Zdeněk (oponent)
Posturální stabilita je nezbytná pro veškeré činnosti člověka. Řízení posturální stability zajišťuje především centrální nervová soustava. Pro řízení jsou nezbytné aferentní informace z vestibulárního, somatosenzorického a zrakového systému. Modifikace některého z těchto vstupů může mít dopad na posturální stabilitu. Změny exteroceptivního vjemu lze docílit aplikací kinesiota tapu. Kinesiotaping je v současné době velmi oblíbená metoda, které je připisováno velké množství účinků. V teoretické části práce jsou popsány tyto účinky včetně výsledků vědeckých prací, které účinky ověřují. Experimentální část této práce byla zaměřena na objektivizaci případných změn posturální stability po aplikaci kinesio tapů na dorzální a ventrální stranu trupu u zdravých osob bez zranění či jiné poruchy. Pro vyšetření byly použity dva testy přístroje Balance Master®, modifikovaný test balanční senzorické interakce a test limitů stability. Výsledky měření byly statisticky vyhodnoceny na hladině spolehlivosti α = 0,05. Vlivem kinesiotapingu nebyly zaznamenány významné změny rychlosti výchylek těžiště, ani parametrů, které hodnotí přenos těžiště nad hranici opěrné báze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Povědomí žáků o civilizačních chorobách na ZŠ a SŠ
Novotná, Jana ; Havlová, Michaela (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Diplomová práce zkoumá problematiku výuky civilizačních chorob na českých školách z různých pohledů. Dotazníkovým šetřením byly zjišťovány názory a postoje učitelů k výuce tohoto tématu na základních školách a gymnáziích, a spokojenost budoucích učitelů s kvalitou přípravy v oblasti civilizačních chorob na vysokých školách. Pomocí testů byly posuzovány a porovnávány znalosti a vědomosti o těchto chorobách u žáků základního vzdělávání a gymnázií a rovněž u studentů vysokých škol. Práce se dále zabývá zhodnocením začlenění tohoto tématu do současných učebnic pro základní školy a gymnázia a jeho zařazením do školních vzdělávacích programů u různých škol. Součástí této práce jsou také vlastní navržené materiály, které by měly sloužit k podpoře výuky tématu civilizační choroby. Klíčová slova: civilizační choroby, výchova ke zdraví, ŠVP, dotazník, test, učebnice
Využití modelových ekosystémů v okolí Chomutova v základním vzdělávání
Řeháková, Tereza ; Havlová, Michaela (vedoucí práce) ; Drda Morávková, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá tvorbou výukových materiálů pro cyklo-exkurzi v okolí Chomutova se zaměřením na srovnání vybraných ekosystémů v základním vzdělávání. Jako vybrané ekosystémy jsem zvolila - louky a pastviny, les a vodní plochy. Lokalita v okolí Chomutova nabízí přímé pozorování těchto ekosystémů a množství cyklostezek poskytuje prostor pro netradiční formu výuky za pomoci cyklistického kola. Vytvořené materiály obsahují návrh motivační hodiny, materiály pro výuku v terénu a návrh závěrečné hodiny. Pro výuku v terénu jsou zpracovány pracovní listy dle jednotlivých ekosystémů - louky a pastviny, les a vodní plochy. Dále jsou vytvořeny soubory pomocných aktivit při pobytu v přírodě. Jsou jimi nácvik první pomoci, balíček her a soutěží uzpůsobené prostředí a jiné zajímavosti, kterými lze vyplnit čas strávený v přírodě. Práce dále obsahuje kompletní metodickou příručku pro učitele, kde jsou detailně shrnuty veškeré informace k plánování, průběhu a ukončení cyklo-exkurze. Exkurze a její náplň odpovídá požadavkům současného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v ČR. Klíčová slova: výuka v terénu, ekosystémy, cyklistické kolo ve výuce, příroda na Chomutovsku
Téma parazité člověka ve výuce na základních školách a nižších gymnáziích.
Houšková, Barbora ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Havlová, Michaela (oponent)
V současnosti, kdy lidé cestují po celém světě a mohou se na cestách nakazit různými parazity, by studium parazitů člověka nemělo být zanedbáváno ani ve výuce na základních školách a nižších gymnázií. V této diplomové práci jsou zmapovány znalosti žáků vybraných základních škol a nižších ročníků víceletého gymnázia ze základů parazitologie a parazitů člověka. K tomuto účelu sloužil vytvořený test, který zkoumal znalosti i postoje a názory dotazovaných žáků. Práce je také zaměřena na návrh výuky tohoto tématu v hodinách přírodopisu. Dvě odlišná pojetí této výuky byla vyzkoušena a porovnána ve 2 třídách stejného ročníku víceletého gymnázia. Zde uvedení zástupci parazitů člověka byli vybráni na základě výběru učebnic pro základní školy. Výsledný a na třech školách ověřený návrh výuky obsahuje powerpointové prezentace vhodné k využití v hodinách a praktická cvičení pojatá jako didaktické hry.
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ a SŠ: přístup škol a pedagogů k handicapovaným žákům.
Hamtilová, Martina ; Rajsiglová, Ina (vedoucí práce) ; Havlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá přístupem škol a pedagogů k handicapovaným žákům. Teoretická část se věnuje problematice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a její legislativou, pojmu handicap a formám handicapu. Z forem handicapu jsou charakterizovány specifické poruchy učení, lehká mozková dysfunkce a poruchy chování, dětská mozková obrna, autismus a Aspergerův syndrom. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na podmínky, legislativu, dokumenty a statistické údaje v oblasti integrace handicapovaných žáků. Pro praktickou část diplomové práce jsem si stanovila několik cílů: pozorovat chod vyučovací hodiny, přístup pedagoga a práci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; realizovat výuku s handicapovanými žáky pro získání vlastní zkušenosti; vést rozhovory s pedagogy, s asistenty pedagogů, případně i se speciálním pedagogem za účelem zjistit názor pedagogických pracovníků na integraci a získat doporučení o přístupu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami; prostřednictvím dotazníků pro školy zjistit podmínky pro integraci handicapovaných žáků a závěrem shrnout doporučení a vytvořit příručku pro pedagogy začínající pracovat se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 HAVLOVÁ, Marie
8 HAVLOVÁ, Martina
10 HAVLOVÁ, Michaela
2 Havlová, M.
2 Havlová, Marcela
6 Havlová, Marie
6 Havlová, Markéta
8 Havlová, Martina
4 Havlová, Miluše
2 Havlová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.